Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

Mercedes C180 Coupe: Έρωτας με την πρώτη ματιά


Μόνο ένας βαθιά προκατειλημμένος δεν θα υποκλιθεί στη γοητεία της. Όλοι οι υπόλοιποι θα αναφωνήσουν με ανοιχτό το 


στόμα για το θαύμα της γερμανικής φίρμας. Η καταγωγή είναι δεδομένη, η οικογένεια μεγάλο και αρχοντικό τζάκι, οπότε συστάσεις δεν χρειάζονται περαιτέρω.


Έχουμε και λέμε λοιπόν: Mercedes C-Class Coupe. Το αστέρι δείχνει το δρόμο. Ξεχωριστή, ερωτική, με αέρα από πανάκριβα κουπέ και αύρα από S-Class Coupe, σμιλευμένη σε κάθε της σημείο, δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς μπροστά της. Υπέροχη και εκκεντρική με έντονη γοητεία, στην οποία δεν θα αντισταθείς Πόση λάμψη μπορεί να κρύβεται σε 4,7 μέτρα μήκους; Μπόλικη είναι η απάντηση. Συγχαίρουμε χωρίς δεύτερη σκέψη όποιον σκέφτηκε να αποθανατίσει με αυτόν τον τρόπο τη πιο σέξι ουρά κουπέ αυτοκινήτου την πρόσφατη δεκαετία. Αλλά και το εμπρός εγχείρημα με το μακρύ καπό, την υπέροχη μάσκα και τα θυμωμένα φωτιστικά, δεν πάει πίσω. Προσπαθώ να θυμηθώ ποια ήταν η προηγούμενη φορά που δεν χρειάστηκε να επιβεβαιώσω στα μάτια των θεατών τις τέλειες αναλογίες σε λαμαρίνα. Και δεν την βρίσκω. Γιατί; Επειδή ο ίδιος σαν παιδί προσχολικής ηλικίας περιτριγύρισα γύρω από το «γλυπτό», τουλάχιστον δέκα φορές μέσα σε επτά μέρες συμβίωσης. Ξανά και ξανά. Δύσκολα θα βαρεθείς.



Ε λοιπόν, υπάρχει και αυτοκίνητο κάτω από την σχεδιαστική ονείρωξη. Ας το γνωρίσουμε…


Εντός τα σπουδαία


Άριστα και στον τομέα της άρτιας κυριολεκτικά ποιότητας αλλά και της σπουδαίας σχεδίασης, με τους μοντέρνους αεραγωγούς να τραβούν απευθείας το βλέμμα με το που επιβιβαστείς. Η θέση οδήγησης σε κερδίζει αφού κυριαρχεί, νομίζεις δικαίως πως όλα είναι φτιαγμένα για σένα.


Το εσωτερικό της C180 Coupe δεν διαφέρει σημαντικά από το αντίστοιχο της σεντάν, με την μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στο αναλογικό ρολόι που διαθέτει στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο πολυτελής και εκλεπτυσμένος διάκοσμος είναι αρκετά ευχάριστος, με την ποιότητα να είναι πραγματικά κορυφαία, όπως δηλαδή συμβαίνει και στην κλασική C-Class. Εδώ ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ωστόσο η ορατότητά προς όλες τις πλευρές δεν είναι η καλύτερη δυνατή, γεγονός όμως που περνά στα ψιλά.


Μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος…


Μικρή αλλά ισχυρή καρδιά


Ο τετρακύλινδρος 1600άρης βενζινοκινητήρας τούρμπο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 156 ίππους και 25,5 kgm ροπής (σταθερά από 1.200-4.000 σ.α.λ.). Σαφώς πρόκειται για το βασικό σύνολο στη γκάμα, υιοθετεί όμως αξιοπρεπείς δυνατότητες. Καλή κρίνεται η απόκριση του από τις χαμηλές στροφές, ενώ θετικό είναι και το τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής, με την λειτουργία ωστόσο να αλλάζει χροιά όσο οι στροφές ανεβαίνουν.


Συνδυάζεται στην έκδοση δοκιμής, με το εξαιρετικό 7άρι αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7G-TRONIC (χρεώνεται επιπλέον με 3.000 ευρώ), αλλά και το σύστημα παραμετροποίησης στον τρόπο οδήγησης (Dynamic Select).


Το συγκεκριμένο κιβώτιο μπορεί να κοστίζει ακριβά, αλλά από την άλλη ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα υψηλού τουρισμού της Coupe.


3,2,1, πάμε…


Χαμηλότερη, βαρύτερη από την σεντάν και εστιασμένη στις μακρινές αποστάσεις, δηλώνει εξαρχής τι της αρέσει και τι όχι. Σταθερή και ευθύβολη στις μεγάλες ευθείες (0,26 αεροδυναμικός συντελεστής), με την άνεση και την ασφάλεια να την συντροφεύουν, ως είθισται.


Δεν θα ξετρελαθείς από το σύστημα διεύθυνσης (παρά την κοντή κρεμαγέρα), το οποίο απέχει από το να χαρακτηριστεί οδηγοκεντρικό. Αν πιέσεις αρκετά, πέραν του ότι θα αισθανθείς άκομψα, το πρόσθιο τμήμα δεν διαθέτει την ακρίβεια και την αμεσότητα που χρειάζεται για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα. Η C180 Coupe φτιάχτηκε για να βολτάρει στη «ραστώνη» της παραλιακής με τα βλέμματα καρφωμένα στο κορμί της, ή στο χλιδάτο (ήσυχο) ταξίδι προς το Πήλιο. Σαφώς και θα στρίψει με ασφάλεια (χρήση ελαφρών κραμάτων και αξιοπρόσεκτη ακαμψία για το νέο μεγαλύτερο πλαίσιο), αλλά δεν σε θέλει ποτέ αφέντη στα πόδια της. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, όπως και η προστασία από τα ηλεκτρονικά, όταν αυτά ξεπεραστούν.


Εσύ έχεις άλλα σημαντικότερα πράγματα να κάνεις, από το να παλεύεις πίσω από το τιμόνι της. Εκλεπτυσμένη άνεση και avantgarde ποιότητα κύλισης, είναι ταυτόσημες έννοιες με την «Merc».Ωστόσο, εκείνο που δύναται να χαλάσει κάπως αυτή την άρρηκτη σχέση, είναι το υπερβολικά χαμηλό προφίλ των ελαστικών των έξτρα τροχών 18 ιντσών, στις γνωστές ιδιαιτερότητες του εγχώριου οδικού δικτύου.


Τέλος, υποκλινόμαστε στο ακούραστο σύστημα πέδησης της Στουτγάρδης, εφάμιλλο σε απόδοση με… άγκυρες.   



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου