Eνα θωρακισμένο off-roader που αντέχει εκρήξεις από βαλλιστικούς πυραύλους και νάρκες και περνάει άθικτο μέσα από τοίχους επιδεικνύει τις δυνάμεις του σε πεδίο δοκιμών και δεν αφήνει τίποτα όρθιο στο πέρασμα του.
Πρόκειται για το Marauder, που περιγράφεται ως το πιο ασταμάτητο όχημα του κόσμου, και δοκίμασε τις δυνατότητες του στην Πρετόρια της Νότιας Αφρικής.
Με εξακύλινδρο diesel turbo κινητήρα, το θωρακισμένο αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει ταχύτητες έως και 120 χλμ/ώρα ενώ είναι αρκετά ισχυρό ώστε να επιβιώσει από έκρηξη νάρκης και βαλλιστική επίθεση.
Το στρατιωτικό όχημα κινείται και σε ανώμαλο έδαφος, παρά τους 20 τόνους βάρος που ζυγίζει όταν είναι πλήρως εξοπλισμένο και με προστατευτικό περίβλημα.
Η Paramount, που το κατασκευάζει έχει ήδη λάβει χιλιάδες παραγγελίας, αλλά η εταιρεία ξεκαθάρισε πώς το πουλάει μόνο σε κυβερνήσεις για στρατιωτικούς σκοπούς.
Και οι τροφές που περιέχουν άφθονο μαγνήσιοΟ ρόλος του μαγνησίου στην καλή υγεία του οργανισμού είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς βοηθά το ανοσοποιητικό και την υγεία της καρδιάς, αποτρέπει φλεγμονές που σχετίζονται με διάφορα είδη καρκίνου, ενώ μπορεί να αποτρέψει ακόμη και τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.
Η μη επαρκής πρόσληψη μαγνησίου εκδηλώνεται με μια σειρά συμπτωμάτων.
Υπέρταση
Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα μαγνησίου και η αρτηριακή πίεση συνδέονται άμεσα. Η υπέρταση ή η υψηλή πίεση ίσως αποδίδεται στο ότι καθημερινά δεν λαμβάνετε αρκετό μαγνήσιο από τη διατροφή σας.
Ατονία
Το μαγνήσιο βοηθά τον οργανισμό να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες για κίνηση και ενεργητικότητα. Αυτό συμβαίνει γιατί η καρδιά και το μυικό σύστημα είναι από τα πρώτα που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από την έλλειψη μαγνησίου.
Ναυτία και τάση προς έμετο
Πρόκειται για τα πρώτα σημάδια που στέλνει ο οργανισμός όταν το μαγνήσιο δεν είναι αρκετό στο σώμα. Η ανορεξία επίσης συνδέεται με το ίδιο πρόβλημα, αφού φαίνεται πως η λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος μπαίνει στο στόχαστρο όταν λείπει η πολύτιμη ουσία.
Προβλήματα ύπνου
Η χρόνια αυπνία και άλλες διαταραχές ύπνου επίσης ενδέχεται να σχετίζονται με την έλλειψη μαγνησίου, κάτι που επίσης πολλά ερευνητικά δεδομένα έχουν αποδείξει κατά καιρούς.
Κατάθλιψη και άγχος
Αν νιώθετε ταραγμένο το νευρικό σας σύστημα, τη διάθεσή σας πεσμένη και το στρες να φτάνει σε επίπεδα μη διαχειρίσιμα, για παρατεταμένο διάστημα και χωρίς εμφανή αιτία, καλό είναι να κάνετε τις απαραίτητες εξετάσεις για να διαπιστώσετε αν το μαγνήσιο του οργανισμού σας είναι αρκετό.
Βράζουμε τις πένες, τις στραγγίζουμε και τις αφήνουμε στην άκρη. Σε ένα βαθύ τηγάνι σοτάρουμε το κρεμμύδι, προσθέτουμε τις γαρίδες και τις αφήνουμε για 2-3 λεπτά. Προσθέτουμε την βότκα και την αφήνουμε να εξατμιστεί εντελώς. Στη συνέχεια βάζουμε και την κρέμα γάλακτος και αφήνουμε την σάλτσα να δέσει. Μόλις δούμε ότι η σάλτσα μας είναι έτοιμη προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι, τις πένες ανακατεύουμε καλά και στο τέλος προσθέτουμε και την παρμεζάνα.
Την Πέμπτη η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ γνωστοποίησε ότι κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στα νότια και βόρεια σύνορα της χώρας Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε πριν από λίγο το Reuters έκρυθμη είναι η κατάσταση με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην ουδέτερη ζώνη στα σύνορα της Ελλάδας με την ΠΓΔΜ, στο ύψος της Ειδομένης.
Η αστυνομία της ΠΓΔΜ προσπαθεί με δακρυγόνα να διαλύσει το πλήθος μεταναστών και προσφύγων που επιδιώκουν να διασχίσουν τα σύνορα από την Ελλάδα. O απεσταλμένος του πρακτορείου αναφέρει πως ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονται πίσω από το συρμάτινο φράχτη απάντησαν με δακρυγόνα στο εξαγριωμένο πλήθος εκατοντάδων ανθρώπων που απαιτούσαν να περάσουν τα σύνορα.
Σύμφωνα με την αστυνομική διεύθυνση Κιλκίς, συνοριοφύλακες της ΠΓΔΜ χρησιμοποίησαν χειροβομβίδες κρότου λάμψης για να απωθήσουν το πλήθος των συγκεντρωμένων που, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχεται σε περισσότερα από 2000 άτομα. Η αστυνομία ανέφερε, επίσης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι υπάρχουν δύο τραυματίες, οι οποίοι αναμένεται να μεταφερθούν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πολυκάστρου.
Χθες έγινε γνωστό πως ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ Γκιόργκι Ιβάνοφ υπέγραψε την απόφαση για την ανάμειξη του Στρατού της χώρας στην αντιμετώπιση της κατάστασης με τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές στα νότια και βόρεια σύνορα της χώρας (στα σύνορα της ΠΓΔΜ με την Ελλάδα και με τη Σερβία). Ο Γκιόργκι Ιβάνοφ, ο οποίος σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι και ο ανώτατος διοικητής των ενόπλων δυνάμεων της ΠΓΔΜ, ανέφερε ότι η συμμετοχή του Στρατού σχετικά με την αντιμετώπιση της κατάστασης θα είναι επιβοηθητική της αστυνομίας.
Την Πέμπτη η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ γνωστοποίησε ότι κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στα νότια και βόρεια σύνορα της χώρας, λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών ροών. Όπως ανέφεραν από την αστυνομία της ΠΓΔΜ, η κήρυξη έκτακτης κατάστασης σημαίνει ότι στα νότια σύνορα της χώρας (σ.σ. στα σύνορα της ΠΓΔΜ με την Ελλάδα) θα μπορούσε να εμπλακεί και ο στρατός για να αυξηθεί η ασφάλεια για τον τοπικό πληθυσμό, αλλά και να παρασχεθεί καταλληλότερη και πιο ανθρώπινη μεταχείριση στους μετανάστες που εισήλθαν στην ΠΓΔΜ.
Καλό είναι να μην κόβετε τα πετσάκια που υπάρχουν γύρω από τα νύχια σας αλλά να τα σπρώχνετε προς τα μέσα ενώ αυτά έχουν μαλακώσειΠροτιμήστε τα προϊόντα που δεν περιέχουν ασετόν για να ξεβγάζετε τα νύχια σας. Κι αυτό διότι αυτό το προϊόν εξατμίζεται και κάνει το βερνίκι να φεύγει πιο γρήγορα.
Πριν βάψετε τα νύχια σας καλό είναι να αποφύγετε να βάλετε τα χέρια σας στο νερό, γιατί όταν βρέχονται και μαλακώνουν, το σχήμα τους αλλάζει και έπειτα όταν στεγνώνουν και επανέρχονται στην αρχική τους κατάσταση, ξεφλουδίζουν. Καλό είναι να μην κόβετε τα πετσάκια που υπάρχουν γύρω από τα νύχια σας αλλά να τα σπρώχνετε προς τα μέσα ενώ αυτά έχουν μαλακώσει.
Σάλος έχει προκληθεί από τελευταίο δημοσίευμα που υποστηρίζει ότι η κατάσταση της υγείας της Αντζελίνα Τζολί (Angelina Jolie) έχει επιδεινωθεί σε τέτοιο βαθμό που κινδυνεύει μέχρι και η ζωή της.
Η κυρία Κωνσταντοπούλου ανέφερε σε επικοινωνία με το Vouliwatch ότι δεν έχει ακόμη ενημερωθεί θεσμικά από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και επικαλολυμενη το άρθρο 37 παρ. 4 του Συντάγματος, αναρωτιέται «πώς έστειλε αυτό το email με τη διερευνητική εντολή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, χωρίς να έχει ενημερωθεί από την Πρόεδρο της Βουλής για τη δύναμη των κομμάτων», θεωρώντας ότι υπάρχει βιασύνη στο θέμα από τον κ. Παυλόπουλο.
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ανατίθεται, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, εντολή σχηματισμού Kυβέρνησης ή διερευνητική εντολή σε αρχηγό κόμματος, αν το κόμμα δεν έχει αρχηγό ή εκπρόσωπο, ή αν ο αρχηγός ή ο εκπρόσωπός του δεν έχει εκλεγεί βουλευτής, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει την εντολή σ’ αυτόν που προτείνει η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος.H πρόταση για την ανάθεση εντολής γίνεται μέσα σε τρεις ημέρες από την ημέρα που ο Πρόεδρος της Bουλής ή ο αναπληρωτής του ανακοινώνει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τη δύναμη των κομμάτων στη Bουλή η ανακοίνωση αυτή γίνεται πριν από κάθε ανάθεση εντολής.
Ένα από τα πιο παρεξηγημένα θέματα της πίστεώς μας είναι Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ . Πράγματι, οι περισσότεροι άνθρωποι (Μέρος 1ον)
Ένα από τα πιο παρεξηγημένα θέματα της πίστεώς μας είναι Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ.
Πράγματι, οι περισσότεροι άνθρωποι υποτίμησαν το ανθρώπινο σώμα, θεωρώντας το από την αρχαιότητα έως σήμερα, και εις τους αιώνας, ως κάτι το ενοχλητικό, παράτερο και βδελικτό. Άρα, αποκλείεται αυτό το «ξεδιάντροπο» ανθρώπινο σώμα να κληρονομήσει Την Βασιλεία Του Θεού.
Κάποιο άλλοι δε, το «υπερ» τίμησαν και το ειδωλο-ποίησαν μέσα από την λατρεία της αμαρτίας και στην πραγματικότητα το υποτίμησαν.
Ακόμη όμως και μέσα στις περισσότερες αντιλήψεις των σημερινών ευλαβών Ορθοδόξων και μη, Χριστιανών, υπάρχει η ιδέα περί εξαερώσεως του ανθρωπίνου σώματος. Θεωρούμε την αιώνιο ζωή ως κάτι αφηρημένο, νεφελώδες , και μυθικό, εκεί όπου το σώμα και γενικά ο άνθρωπος θα εξελιχθεί σε κάτι το φαντασιώδες. Θα γίνει απλά ένα άϋλο πνεύμα , όπως το Φαντασματάκι των Ghostbusters (Γκοστ Μπάστερς.)
Προς τούτο η παρεξήγηση γεννήθηκε από μία επιπόλαια ερμηνεία των λόγων του Απ.Παύλου
«σπείρεται σώμα ψυχικόν, εγείρεται σώμα πνευματικόν. έστι σώμα ψυχικόν, και έστι σώμα πνευματικόν.(Α΄ Κορ.ιε΄-44)
Όμως πνευματικό σώμα , δεν σημαίνει ένα άϋλο φάντασμα, αλλά σημαίνει ότι αυτό το σώμα θα κυβερνάται από την ζωή Του Αγίου Πνεύματος(πνευματικόν) και όχι από τις κατώτερες δυνάμεις τις ψυχής(ψυχικόν) .
Αλλά ας ενσκήψουμε λίγο περισσότερο στη Ορθόδοξη θεολογία της Εκκλησίας μας για την μέλλουσα Ανάσταση των νεκρών.
Για τούτη την παρεξηγημένη Ανάσταση (!)για την οποία οδήγησαν οι Σαδδουκαίοι τον Κύριο μας στον Σταυρό και στον Θάνατο και για την οποία εκδιώχθηκαν, κατακρίθηκαν και μαρτύρησαν οι Άγιοι Απόστολοι και κάθε αληθινός Χριστιανός κατά πως το λέει ένα Αναστάσιμο τροπάρι της Εκκλησίας μας :
Γι’αυτό και η Ανάσταση των νεκρών « εν τη εσχάτη ημέρα» με τα σώματά τους , είναι δόγμα και αλήθεια αποκλειστικώς και μόνο του Χριστιανισμού.
* * *
Ο Χριστός μας αναστήθηκε! Ναι!
Αναστήθηκε με το ανθρώπινο σώμα του, αληθινά! πιο αληθινά από αληθινά !
Αναστήθηκε με την σάρκα του, το δέρμα του , τα κόκαλα του και με άρτια όλα τα μέλη του σώματός του .
Το αναφέρει άλλωστε και στους έντρομους αποστόλους στο υπερώον.
«ελάτε , δές τε και ψηλαφήσατέ με και καταλάβετε ότι δεν είμαι πνεύμα(φάντασμα)! έχω σάρκα και οστά(κόκαλα)
Και λέγοντά τους αυτά τους έδειξε τα χέρια και τα πόδια του. Και κατόπιν έφαγε, μάσησε και κατέπιε μπροστά τους ψάρι και κερήθρα. Το φοβερός ρεαλισμός !
Όμως ο Χριστός αναστήθηκε για εμάς, και όχι για τον «εαυτούλη του» και για να αποκτήσει απλά την χαμένη του ανθρώπινη ζωή.Αφού είναι Θεός , έχει ανάγκη την ανθρώπινη ζωή;
Ο Χριστός αναστήθηκε για να αναστηθούμε και εμείς!
Όπως ο Χριστός αναστήθηκε σωματικά έτσι και εμείς θα αναστηθούμε σωματικά, έστω και εάν έχουνε τώρα τα σώματά μας τα κακά τους τα χάλια , είτε είναι άρρωστα, ανάπηρα, ανεπαρκή, γερασμένα. Θα αναστηθούν!
Και όταν αναστηθούν θα είναι ανακαινισμένα, αθάνατα, αιώνια, άφθαρτα με την Χάρη Του Αγίου Πνεύματος.Δεν θα υπόκεινται σε θάνατο, σε φθορά σε αρρώστια,ψυχοσωματικά πάθη , αλλά και ούτε σε βιοτικές βιολογικές ανάγκες πάσης φύσεως ,τροφή, νερό ,περιορισμούς τοπικούς ή χρονικούς ,σεξουαλικότητα, ξεκούραση , πιοτό … αφού οι αιώνιες Χαρές θα είναι τέτοιες που τίποτα το εφήμερο από ό,τι βιώνουμε σήμερα δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτές.
Ο Χριστός άνοιξε τον δρόμο για εμάς . Αναλήφθηκε για να αναληφθούμε και εμείς.
Ο Χριστός μεταμορφώθηκε για να μεταμορφωθούμε και εμείς .
Ό,τι συνέβει στον Χριστό είναι μία προ-οδοποίηση και προ-ειδοποίηση για το τι θα επακολουθήσει και σε εμάς.
Γιαυτό και μαζί με την ανάστασή του, παράλληλα, όπως μας βεβαιώνει το Ευαγγέλιο, αναστήθηκαν και πολλοί νεκροί από τα Ιεροσόλυμα(ως ένα μικρό δείγμα για το τι πρόκειται να συμβεί και στα δικά μας σώματα)
Συγκλονιστικά ακόμη είναι όσα αναφέρονται στο μαρτύριο των 7 Μακαβαίων παίδων, όταν ο αντίθεος Αντίοχος ο Επιφανής τους έκοβε τα μέλη του σώματός τους :
«…Επειτα δε από αυτόν εβασανίσθη ο τρίτος αδελφός. Οταν δε ο δήμιος του εζήτησε να εξαγάγη αμέσως την γλώσσαν του και τας χείρας του, δια να του τα κόψουν, εκείνος τα επρότεινε με θάρρος καὶ γενναίως εἶπεν · “έχω πάρει τα μέλη αυτά από τον ουράνιον Θεόν και χάριν του νόμου του Θεού δεν τα λογαριάζω, διότι πιστεύω ότι από τον Θεόν θα τα αποκτήσω πάλιν κάποτε”.
Γιαυτό και δεν είναι σωστό να ιστορούνται και εικονογραφούνται οι Άγιοι με τυχόν αναπηρίες που είχαν στην ζωή αυτή. Γιαλάκια, αναπηρικά καροτσάκια κ.α. αφού η Αγιογραφία εικονίζει το ανθρώπινο σώμα με την προοπτική της μέλλουσας, ένδοξης και άρτιας μορφής του. Εξαιρούνται βεβαίως οι Αγιογραφίες από τα βίαια μαρτύρια των ενδόξων μαρτύρων που με όποιο τρόπο και εάν μαρτύρησαν και απεκόπησαν τα σώματά τους , ο Θεός θα τους τα επιστρέψει στην Β΄Παρουσία.
Ως εκ τούτου και οι ψυχές των δικαίων που βρίσκονται τώρα στον Παράδεισο , δεν είναι ευχαριστημένες εντελώς χωρίς το σώμα τους.Το αποζητούν, τους λείπει ο μισός άνθρωπος , και ακολούθως παρακαλούν τον Χριστό να τους το δώσει και πάλι :
Οι ψυχές παρακαλούν τον Χριστό κάτω από τον «θρόνο» του:
Σωτηρία θα πεί να ξανασταθώ στα πόδια μου, εγώ , που με έβαλαν στον τάφο για να απολαύσει και το σώμα την «μακαρίαν ζωήν»
Διότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο ψυχή, αλλά σώμα και ψυχή.
Αλλά εάν άραγε ρωτήσουμε τους Χριστιανούς σήμερα:
-Πιστεύετε ότι θα αναστηθούμε από τους νεκρούς;
Πόσοι θα απαντήσουν καταφατικά;
Δεν μπορείς να λέγεσαι Χριστιανός και να κερδίσεις την Βασιλεία Του Θεού εάν δεν πιστεύεις στο θεμέλιο της πίστεώς μας : Την ανάσταση των νεκρών.
Δεν γίνεται να λέμε πως πιστεύουμε στην Ανάσταση του Χριστού εάν δεν πιστεύουμε πως και οι νεκροί θα αναστηθούν.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι το Ευαγγέλιο δεν είναι απλά ένας τρόπος για να ζήσουμε μία ωραία και ηθική ζωή, αλλά μία προετοιμασία για να αναστηθούμε ψυχή και σώματι στην Βασιλεία Του Θεού.
(Μέρος 2ον)
Μας βεβαιώνει επίσης και ο Άγιο Ιωάννης ο Δαμασκηνός:
«Αυτό ουν το σώμα το φθειρόμενον και διαλυόμενον, αυτό αναστήσεται άφθαρτον.»
Για τον λόγο αυτό λοιπόν και στα μνημεία των νεκρών ανάβουμε το καντήλι , το κερί και το θυμίαμα και τοποθετούμε λουλούδια προς τιμήν της Εικόνος Του Θεού, που θα ξανασταθεί όρθια στα πόδια της, αφού το Πανάγιον Πνεύμα που μένει στην Εκκλησία θα ζωοποιήσει και θα δώσει την Ανάσταση των νεκρών.
Ακολούθως δεν είναι τυχαίο ότι την περίοδο της Πεντηκοστής στεκόμαστε όρθιοι στις Λειτουργίες και δεν γονατίζουμε, αφού η όρθια στάση είναι προάγγελος της Αναστάσεως μας, δηλαδή θα αναστηθούμε και θα σταθούμε όρθιοι με τα δύο πόδια, τα σωματικά. Όχι τα πνευματικά πόδια αλλά τα σωματικά.
Εξάλλου βεβαιώνει ο Κύριός μας στην αδελφή του Λαζάρου Μάρθα:
«Ἐγὼ εἶμαι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή.»(Ιωάνν. κε΄-11)
Δεν είπε μόνον εγώ είμαι η ζωή, αλλά και η ανάσταση , η οποία αναφέρεται στο νεκρό σώμα.
Και τα εκτρωθέντα ή αποβληθέντα έμβρυα τι θα απογίνουν;
Ακόμη και αυτά θα αναστηθούν ,διότι έχουν από την πρώτη κιόλας στιγμή της σύλληψής τους ανθρώπινη υπόσταση, ψυχή και σώματι. Σαν ένα κουβαράκι που δεν έχει ξεδιπλωθεί ακόμη.
Και πως θα τα αντιμετωπίσει ο καλός μας Θεός , αφού πέθαναν αβάπτιστα ;
Μόνο Εκείνος γνωρίζει, μέσα στην απέραντη ευσπλαχνία και φιλανθρωπία Του, γι’αυτά τα αδικημένα παιδάκια.
Δυναμικά και ρεαλιστικά είναι επίσης τα όσα μας αναφέρει ο Προφήτης Ιεζεκιήλ για την μέλλουσα ανάσταση των ανθρώπων: (Κεφ. ΛΖ”, 1-14)
Να είμαστε λοιπόν απολύτως σιγουροι για την ανάσταση των νεκρών,
(ετυμολογία : νεκάς λεγεται ο νεκρός στα Αρχαία Ελληνικά και ομηρικά ,από το Νη που σημαίνει άρνηση και το Κίκυς που σημαίνει δύναμη ,δηλαδή αυτοί που δεν έχουνε τώρα δύναμη ζωής)
διότι δεν θα την εμποδίσει τίποτα, με οποιονδήποτε τρόπο και εάν πέθανε κάποιος.Είτε έλιωσε ή τον έφαγαν τα κοράκια, τα μυρμήγκια τα σκουλήκια, τον αποτέφρωσε η φωτιά, τον διέλυσε η ατομική βόμβα…Δεν έχει σημασία θα αναστηθεί!
Θα δώσει λοιπόν η γη(τόπος των νεκρών σωμάτων) τα σώματα και ο Άδης(τόπος των ψυχών) τις ψυχές, και θα έχουμε πάλι ένωση ψυχών και σωμάτων για να έχουμε ΑΝΑΣΤΑΣΗ Γιατί η Ανάσταση είναι η επανασύνδεση, η επανένωση των ψυχών και των σωμάτων.
Μας αναφέρει επιπλέον η Αποκάλυψη:
Καὶ ἔδωκεν η θάλασσα τους έν αὐτῇ νεκροὺς, καὶ ὁ θάνατος καὶ ὁ άδης έδωκαν τους έν αὐτοῖς νεκρούς” καὶ έκρίθησαν έκαστος κατα τα ἔργα αὐτόν” …(Αποκ. κ΄- 13)
Η ανάσταση των νεκρών στα έσχατα θα είναι και η τελευταία πράξη της Ιστορίας.
Άλλωστε την αιωνία σωτηρία την δεχτήκαμε στην ψυχή και στο σώμα μας.
-Πως βαπτιζόμαστε; Με το σώμα μας!
Πως κοινωνάμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού;Με το στόμα μας.
-Και τον Χριστό πως τον πήραμε; Με την Σάρκα Του.
Μέσω λοιπόν του σώματός μας (του βδελυρού, κατά ορισμένους ) σωζόμαστε !
Και η σάρκα, το σώμα, λοιπόν θα δώσει λόγο στον Θεό για τα έργα του.
«Δεί ουν ημάς ως ναόν Θεού φυλάσσειν την σάρκα.(Αγ.Κλήμης Ρώμης)
Αλλά ας ενσκήψουμε λίγο και στα θεόπνευστα σύμβολα Πίστεως της Εκκλησίας μας
Το Ιεροσολυμιτικό Σύμβολο Πίστεως αναφέρει:
«Πιστεύομεν… και εις σαρκός ανάστασιν και εις ζωήν αιώνιον.
Το δε Αθανασιανό σύμβολο (Βρίσκεται μπροστά στο μέγαν Ωρολόγιον)
«… Όθεν ελεύσεται κρίναι ζώντας και νεκρούς,ου τη παρουσία πάντες άνθρωποι αναστήσονται συν τοις εαυτών σώμασιν, αποδώσοντες περί των ιδίων έργων λόγον»
Το Σύμβολο Πίστεως της Νικαίας αναφέρει :
«προσδοκώ ανάστασιν νεκρών» Και επειδή οι ψυχές δεν πεθαίνουν, η ανάσταση που περιμένουμε είναι των σωμάτων.
Η Ανάσταση του Χριστού λοιπόν είναι ποιητική της δικής μας αναστάσεως, που ενεργείται τώρα σε εμάς ψυχικά , αλλά και μετά την Β΄Παρουσία του θα ενεργηθει και σωματικά.
Έτσι οι άνθρωποι θα βρίσκονται στην Κόλαση ή στην Βασιλεία Του Θεού με τα σώματά τους (δεν θα είναι μόνο ψυχές)και θα λαμβάνουν αναλόγως την δυστυχία ή την χαρά, από την απουσία ή παρουσία Της χάριτος του Αγίου Πνεύματος.
Εν τούτοις κάποιοι αμφισβητούν την δύναμη Του Θεού να ανακαινίσει τον κόσμο.
Ο Θεός όμως ό,τι δημιουργεί μπορεί και να το ανα-δημιουργεί.
Εφόσον δημιούργησε εκ του μη όντος ολόκληρο το σύμπαν, δεν μπορεί τάχα αυτό το σύμπαν να το ανα-δημιουργήσει από την υπάρχουσα ύλη;
Ό,τι δημιουργεί ο Θεός από το μηδέν δεν μπορεί να επιστρέψει στο μηδέν.
« Οι άνθρωποι καταδίκασαν το Θεό σε θάνατο. Ο Θεός όμως με την Ανάστασή Του « καταδικάζει» τους ανθρώπους σε αθανασία»
Είτε το θέλουμε είτε όχι είμαστε αθάνατοι, στην ψυχή και στο σώμα. Η προσωπικότητά μας , η συνείδηση , και η αυτογνωσία πάντοτε θα υφίσταται .
Με το μηδέν έχει σχέση μόνο ο Θεός ο άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση με αυτό.
Αν εγώ θέλω να αυτοκτονήσω, αυτοκτονώ.Αλλά το μόνο που θα καταφέρω να χωρίσω την ψυχή από το σώμα μου ,και όχι να γίνω μηδέν.
Ούτε ένα μόριο της ύλης λοιπόν δεν μπορεί να γίνει μηδέν. Όλα θα γίνουν καινούργια. Η Αγάπη Του Θεού δεν ματαιώνονται.
Με αυτόν τον τρόπο Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ των ανθρώπων θα είναι αναγκαστική. Δηλαδή είτε το επιθυμώ είτε όχι , είτε μ’αρέσει είτε όχι, θα αναστηθώ.
Ένα μόνο δεν είναι υποχρεωτικό: η θέληση μας για σωτηρία .Η επιλογή μας για μετοχή στην Θεία ζωή.
(Μέρος 3ον)
Βλέπουμε στο Ευαγγέλιό μας την ανακαίνιση του ανθρωπίνου σώματος αλλά και της κτίσης ολόκληρης να αποδεικνύεται και στο όρος της Μεταμορφώσεως
Το πρόσωπο Του Χριστό το σωματικό έλαμψε σαν τον ήλιο ,αλλά και τα άψυχα ιμάτιά του έγιναν λευκά σαν το φώς ,σαν το χιόνι΄ Ελαμψε και η έμψυχη και η άψυχη ύλη.
Η Ανάσταση των νεκρών όμως προϋποθέτει την διατήρηση της ιδιαίτερης προσωπικότητας , της συνείδησης και της ξεχωριστής ψυχοσωματικής υπόστασης του ανθρώπου. Εκεί, στην αιωνία ζωή, θα γνωρίζουμε τους ανθρώπους με τους οποίους συμπορευθήκαμε στην εφήμερη ζωή, άντρες ή γυναίκες, φίλους ή ξένους,όπως επίσης όσους γεννήθηκαν σε άλλες εποχές και ποτέ δεν τους συναντήσαμε, και βεβαίως όλους τους τους Αγίους.
Όμως δεν θα υπάρχει κάποιο ταμπελάκι που να δείχνει, αλλά με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος θα αναγνωρίζουμε τα διάφορα πρόσωπα(όπως έκαναν οι Αγ.Απόστολοι στο όρος θαβώρ όταν ανεγνώρισαν τους προφήτες Μωύσή και Ηλία παρότι δεν τους είχαν δει ποτέ στην επί γης ζωή τους.)
Ενώ κατά τον Πανθεϊσμό και τις ανατολικές θρησκείες, Βουδισμός κ.α. εκείνος που πεθαίνει ενώνεται με την μεγάλη ψυχή, το Μέγα πνεύμα του σύμπαντος.
Σαν να έχουμε μία επιφάνεια νερού όπου πετιέται ένας πίδακας, ένα συντριβανάκι. Αυτό το συντριβανάκι έχει μια στιγμιαία υπόσταση, αφού ξεφεύγει από τον όγκο του νερού. Ξαναπέφτει όμως μέσα στο νερό και τότε ξαναγίνεται ό,τι ήταν και πρώτα.
«Νιρβάνα» δηλαδή είναι η επιστροφή στο μηδέν. Μία ύπαρξη μέσα στην ανυπαρξία όπου στερείται προσωπικότητος και συνειδήσεως.
Όσον αφορά και πάλι το ανθρώπινο σώμα ,αυτό δεν είναι βδελυκτό.Το δημιούργησε ο Θεός, το φόρεσε, το φοράει και θα το φορά για πάντα ο Χριστός ,(δύο υποστάσεις : α)ανθρώπινη και β)Θεϊκή ,ταυτισμένες ασυγχύτως και αδιαιρέτως σε ένα Πρόσωπο)
Μην ξεχνάμε ότι το ανθρώπινο σώμα βαπτίζεται και εισέρχεται όλο στην κολυμβήθρα.
Το Άγιον Πνεύμα λοιπόν δεν υποτιμά την σάρκα μας , αλλά την καθαρίσει και κατοικεί μέσα μας, μέσα στα σώματά μας , σε όλη την ύπαρξή μας.
Άλλωστε Την ανάσταση των νεκρών την υπαγορεύει η Αγάπη Του Θεού. Όταν αγαπάμε αυτά που δημιουργήσαμε δεν τα αφήνουμε ποτέ να χαθούν.
Τα παιδιά μας τα γεννάμε και μετά τα παρατάμε;
Ένα σπίτι που φτιάξαμε το εγκαταλείπουμε;
Όχι! Αλλά τα φροντίζουμε και τα συντηρούμε.
Διότι στα δημιουργήματα μας αποτυπώνεται όλη μας η αγάπη, η ψυχή και δημιουργικότητα μας.
Πως λοιπόν ο Θεός θα αφήσει όλη την δημιουργία , στην οποία αποτυπώνεται και αντικατοπτρίζεται η Αγάπη , η Δύναμη, η Σοφία και η Δικαιοσύνη Του να γίνει ερημιά…;
Ο Χριστός λοιπόν σώζει ολόκληρο τον άνθρωπο ,και την ψυχή και το σώμα του.
Γιαυτό «ο Λόγος σαρξ(σάρκα)εγένετο» .
Χρησιμοποιεί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μία λέξη πιο ρεαλιστική : σάρκα ,όχι απλά άνθρωπος, αλλά σάρκα, για να τονίσει περισσσότερο την πραγματική ενανθρώπισή του.
Ο θεός λοιπόν προσλαμβάνει όλη την ανθρώπινη φύση (ψυχή-σώμα) για να σώσει ολόκληρο τον άνθρωπο
«Το γαρ απρόσληπτον,αθεράπευτον. Ο δε ήνωται Τω Θεώ ,τούτο και σώζεται.»
Είχε ανάγκη όμως ο ανενδεής Θεός να προσλάβει την ανθρώπινη φύση;
-Όχι! για εμάς το έκανε, για να μας θεώσει ψυχή και σώματι.
Η ενανθρώπιση του Θεού ήταν κατ’ευδοκία θέλημα Του Θεού και όχι κατά παραχώρηση.
Ο Θεός σαρκώθηκε όχι αναγκαστικά, αλλά επειδή προαιωνίως το ήθελε.
Ακόμη και εάν δεν έπεφτε ο άνθρωπος, πάλι ο Λόγος σαρξ θα γινόταν για να θεώσει την ανθρώπινη φύση.
Όμως όταν ο Χριστός αναστήθηκε, δεν άφησε το παλιό φθαρτό σώμα στο τάφο και πήρε ένα άλλο. Αλλά αυτό το παλιό το ανακαίνισε, το ανέστησε και μαζί του ανακαίνισε και νεούργησε(έκανε πάλι νέους) όλους τους ανθρώπους.
Ό,τι είναι λοιπόν το αναστημένο σώμα του Χριστού αυτό θα είναι και το δικό μας στην αιωνία ζωή.
(Και εδώ κάτι παράδοξο! Ο Χριστός από την μία έφαγε από το περιγραπτό του ανθρώπινο σώμα το ψάρι και την κηρήθρα ,(και δεν έφαγε από ανάγκη, αλλά για να αποδείξει την ανάστασή Του)αλλά από την άλλη αυτό το υπαρκτό σώμα πέρναγε μέσα από τις κλειστές θύρες.
Πώς συνδυάζονται και τα δύο; Μόνο ο θεός ξέρει!)
Αυτό λοιπόν το ίδιο σώμα που φοράμε τώρα ,αλλά βελτιωμένο και ανακαινισμένο δε, νέο για πάντα.θα έχουμε στην αιωνιότητα.
π.χ. όπως το νερό. Μπορεί από υγρή μορφή να γίνει πάγος ή υδρατμός, αλλάζει η μορφή του αλλά όχι και η ουσία και υπόστασή του.
Όπως ο κόκος του σίτου περιέχει μέσα του όλο το στάχυ που σε λίγο θα ξεπεταχθεί. Έτσι και ο άνθρωπος με την χάρη Του Χριστού ανασταίνεται. Και από ένα μικρό σαπισμένο μέσα στη γη σποράκι ( το πεθαμένο σώμα μέσα στον τάφο) μεταμορφώνεται σε ολόκληρο στάχυ.
Εξ’ου και η σημασία του σταριού –κολλύβου που θέτουμε στα μνημόσυνα.
Γιαυτό και με την Θεία Κοινωνία. μέσα μας λαμβάνουμε την σπορά της αθανασίας και φροντίζουμε πάντα να κοινωνήσει εκείνος που φεύγει από την παρούσα ζωή, για να πάρει μαζί του το φάρμακο και τον σπόρο της αθανασίας.
Ακολούθως ,στην αιωνία Βασιλεία Του θεού μόνο σώματα που θα γίνουν αιώνια και άφθαρτα μπορούν να εισέλθουν .
Όμως με τα σώματα των κολασμένων που και αυτά αναγκαστικά θα αναστηθούν τι θα γίνει;
Και οι κολασμένοι και ασεβείς θα αναστηθούνε στην Β΄Παρουσία και θα έχουνε αθάνατα και άφθαρτα σώματα, όχι όμως και αιώνια ζωή ,αλλά θα βιώνουν την αθανασία του σώματος και της ψυχής τους ως ατέρμονη κόλαση,σκοτάδι και πόνο.
Γιαυτό και οι ίδιοι οι δαίμονες δειλιούν και φοβούνται την κόλαση. Είναι τρομερή γιαυτούς, που είναι πνεύματα, πόσο μάλλον για τους κολασμένους ανθρώπους που θα συμμετέχουν σε αυτή και με τα σώματά τους!Αλίμονο!!
Ώστε λοιπόν στην Κόλαση θα είναι και το σώμα.Αλλά για να είναι το σώμα στην Κόλαση, σημαίνει ότι πρώτα θα αναστηθεί από τον τάφο, όπου είχε λιώσει, και μετά θα πάει στην Κόλαση.
Πού είναι λοιπόν εκείνοι που λένε ότι η Κόλαση θα είναι απλώς έλεγχοι της συνειδήσεως; Κάτι αφηρημένο και αερώδες;..
Θα είναι βεβαίως και έλεγχοι της συνειδήσεως αλλά θα είναι και τιμωρία του σώματος…Και επειδή θα είναι μεν το παλαιό σώμα, αλλά νέο, με νέες ιδιότητες, τότε δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως ακριβώς θα είναι η Κόλαση.
Ο Κύριος την παρομοίασε με το «πυρ που δεν σβήνει ποτέ». Και το πυρ αυτό είναι αφεγγές, γι’αυτό μιλάει και για σκότος .
π.χ. μπορούμε να απομονώσουμε μόνο την φωτιστική πλευρά του ηλιακού φωτός , ή μόνο την θερμαντική ,όπως κάνουμε με τον Ηλιακό θερμοσίφωνα, κ.λ.π.)
Μίλησε ο Χριστός μας και για «τριγμό των οδόντων και βρυγμό» όταν χτυπούν τα δόντια και μουγκρίζει ο άνθρωπος από τον πόνο .Τί ακριβώς είναι όλα αυτά; ,ακόμη δεν ξέρουμε.
Τα σώματα λοιπόν θα μετατεθούν ή στην Βασιλεία Του Θεού ή στη Κόλαση.
Μην λησμονούμε εξ’άλλου ότι ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο για να ζεί, και όχι απλά να υπάρχει. Και οι πέτρες και τα σίδερα και τα βουνά υπάρχουνε αλλά δεν ζούνε, δεν έχουνε συνείδηση. Μόνο ο άνθρωπος και οι Άγγελοι σε όλο το κτιστό σύμπαν έχουν μετοχή στην Θεία ζωή Αυτό σημείνει ΖΩΗ = ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΖΩΗ
Η ύπαρξη λοιπόν σκέτη δεν έχει κανένα νόημα και αξία. Και οι δαίμονες έχουν ύπαρξη αλλά δεν έχουν ζωή. Και οι κολασμένοι θα έχουν ύπαρξη αλλά δεν θα έχουνε ζωή.
Γράφει ο Άγιος Θεόφιλος Αντιοχείας για τον άνθρωπο :
Δηλ.ούτε βέβαια θνητό έκανε ο Θεός τον άνθρωπο ,ούτε αθάνατο, αλλά δεκτικό του θανάτου ή της Αθανασίας.
( Μέρος 4ον )
Η αιτία του θανάτου δεν είναι στην φύση μας ,αλλά στην προαίρεσή μας. Ο Διάβολος δεν είναι κακός στην ουσία του, αλλά στην προαίρεσή του, γιατί την ουσία του την δημιούργησε ο Θεός.
Ο Θάνατος είναι μη ον, δεν υπάρχει δεν έχει ουσία, είναι η απουσία της ζωής, όπως η σκιά είναι απουσία του φωτός.
Άρα διαλέγουμε :
ή Θεό=ζωή-Φώς
ή
μη θεό = θάνατος, σκιά σκοτάδι.
Άρα ,όταν κι’άκόμη αρνείσαι τον Θεό ,πάλι δίπλα σου θα τον έχεις, ως απουσία Του όμως .
Όπως ο ήλιος έχει δύο ιδιότητες, και φωτίζει και καίει.
Ή προσλαμβάνεις λοιπόν τον Θεόν ως Φως ή ως φωτιά που σε καίει .
Αλλά θα ρωτούσε ίσως κάποιος :
-Μα τέλος πάντων(!) δεν υπάρχει ένας χώρος στον οποίο ο Θεός ούτε να υπάρχει ούτε να μην υπάρχει; Γιατί να έχω πάντα Το Θεόν μπροστά μου είτε ως παρουσία είτε ως απουσία;
Διότι, για να υπάρξει αυτός ο χώρος πρέπει κάποιος να τον δημιουργήσει. Και αυτός που δίνει δημιουργία και ζωή είναι μόνον ο Ζων Θεός.
Μονάχα εάν επιστρέψεις στην ανυπαρξία, στο μηδέν, μπορείς να «απαλλαγείς» από τον Θεό.Μα ούτε αυτό μπορεί ποτέ να γίνει γιατί ο Θεός ό,τι δημιουργεί ποτέ δεν επιστρέφει στο μηδέν.
Επανερχόμεθα λοιπόν στον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς. :
«Οι άνθρωποι καταδίκασαν το Θεό σε θάνατο. Ο Θεός όμως με την Ανάστασή Του « καταδικάζει» τους ανθρώπους σε αθανασία.»
Είναι φοβερό να θέλεις να μην υπάρχεις και να μην μπορείς! Αυτή είναι και η δυστυχία των δαιμόνων και όσων κληρονομήσουνε την κόλαση.
Πιο συγκεκριμένα γράφει Απόστολος Παύλος πως μετά την ανάσταση των νεκρών «αρπαγησόμεθα εν νεφέλαις»
Η νεφέλη είναι πάντα σύμβολο της θείας δόξης.
«εις απάντηση του Κυρίου εις αέρα» για να προϋπαντήσουμε τον Χριστό κάπου στο σύμπαν, Ο Θεός ξέρει που
«και ούτω πάντοτε συν Κυρίω εσόμεθα.»
και έτσι πάντοτε θα είμαστε μαζί Του στους άληκτους αιώνες των αιώνων.
Ο Κύριος τότε θα κατέρχεται και εμείς θα ανερχόμαστε.(βλ΄.Ανάληψη του Κυρίου, όταν οι Άγγελοι λένε στους Αποστόλους :
Οι κολασμένοι όμως δεν θα αρπαχθούν μέσα σε νεφέλες. Θα μείνουν κάτω στην γη.Και τι θα γίνει με αυτούς και πως θα πάνε στον τόπο της Κολάσεως;
Δεν ξέρουμε, ο Θεός ξέρει.
Η Βασιλεία των Ουρανών και εξίσου η Κόλαση θα είναι συγκεκριμένοι περιγραπτοί χώροι-τόποι , και όχι κάτι το φανταστικό, αφηρημένο και απροσδιόριστο , αφού θα φιλοξενούνε τα περιγραπτά και προσδιορισμένα ανθρώπινα σώματα .
Με την Δευτέρα ένδοξη παρουσία Του Χριστού μας τα σύμπαντα θα αλλάξουνε!
Από την προϋπάρχουσα ύλη , ανακαινισμένη πλέον, ο Θεός θα πλάσει έναν καινούργιο κόσμο.
Όπως τα παλαιά χρόνια, αλλά και τώρα στα χρόνια της κρίσης , όταν είχανε ένα παλαιό παλτό και εξωτερικά φθείρονταν, τότε με ραπτική μαεστρία το γύριζαν ανάποδα, και τουτοιοτρόπως από την προϋπάρχουσα ύλη του ενδύματος έφτιαχναν ένα ανακαινισμένο παλτό.
Όπως και πάλι επαναλαμβάνει ο Απόστολος Πέτρος για την αναδημιουργία του κόσμου:
Πράγματι η ακράδαντη πίστη στην Ανάσταση του Χριστού, αλλά και στην δική μας,που επίκειται, όχι μόνο μας στερεώνει στην ορθή πίστη αλλά μας βοηθάει και στον αγώνα της πνευματικής ζωής και εγκρατείας. Αφού εκείνος που πιστεύει ότι το σώμα του θα κληρονομήσει την αιωνιότητα, προσέχει να μην το μολύνει, αλλά να το εξαγνίζει με την χάρη του Αγίου Πνεύματος ,μέσα στον νόμο της Αγάπης προς τον εν Τριάδι Θεό και τους αδελφούς του.
Όπως γράφει ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων:
«ο πιστεύων ότι μένει το σώμα εις ανάστασιν, φείδεται της στολής και ου μολύνει τούτο.»
Είθε ο καλός μας Χριστός με τις πρεσβείες τις γλυκυτάτης του Μητρός να μας αναστήσει εις ανάστασιν ζωής, ψυχή και σώματι, εν τη εσχάτη αυτού ημέρα, για να ζούμε και μεταλαμβάνουμε την αιώνια και άληκτο χαρά μέσα στις λαμπροστάλακτες ακτίνες της Τρισηλίου Θεότητος.Αμήν!
Σε υπηρεσιακή κυβέρνηση με μια γυναίκα, για πρώτη φορά, στα ηνία της χώρας οδηγείται η Ελλάδα, μετά την παραίτηση της κυβέρνησηςΣε υπηρεσιακή κυβέρνηση με μια γυναίκα, για πρώτη φορά, στα ηνία της χώρας οδηγείται η Ελλάδα, μετά την παραίτηση της κυβέρνησης. Με βάση τον νόμο, υπηρεσιακός πρωθυπουργός ορίζεται η πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Έτσι θα υπάρχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα γυναίκα πρωθυπουργός, έστω και υπηρεσιακή και θα είναι η Βασιλική Θάνου.
Η διαδικασία αναμένεται να είναι εξπρές και να διαρκέσει ένα 24ωρο, αντί για τρεις ημέρες για την κάθε εντολή. Εφόσον οι διερευνητικές εντολές επιστραφούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο τελευταίος αναμένεται να ορίσει υπηρεσιακή κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον αρχαιότερο ανώτατο δικαστικό λειτουργό της χώρας, δηλαδή την κ. Θάνου.
Εκείνη με τη σειρά της θα οδηγήσει τη χώρα σε πρόωρες εκλογές με λίστα και όχι με σταυροδοσία – καθώς δεν έχει παρέλθει το απαιτούμενο 18μηνο από τις τελευταίες εκλογές – μετά από 21 μέρες.
Η Βασιλική Θάνου - Χριστοφίλου γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1950, είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο της Σορβόνης, στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Εντάχθηκε στο Δικαστικό Σώμα το 1975 και προήχθη σε Πρόεδρο Πρωτοδικών, το 1992, σε εφέτη το 1996 και σε Πρόεδρο Εφετών το 2005.
Η κ. Θάνου, ανέλαβε την προεδρία του Αρείου Πάγου την 1η Ιουλίου, μετά τη λήξη της θητείας του προκατόχου της Αθανάσιου Κουτρουμάνου λόγω συνταξιοδότησης.
Σε πέντε και όχι έξι δόσεις, που ήταν πέρυσι, θα πληρωθεί φέτος ο ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη.
Όσοι είχαν προσδοκίες, είτε για διόρθωση των αδικιών, είτε για περισσότερες δόσεις, ώστε να διευκολυνθεί η αποπληρωμή, θα απογοητευτούν!
«Η πρώτη δόση θα έρθει τον Οκτώβρη, η τελευταία το Φεβρουάριο, ενώ το εκκαθαριστικό μπορεί να έρθει το ίδιο. Για παράδειγμα αν κάποιος έχει ένα εκκαθαριστικό που στο σύνολο του είναι 600 ευρώ, πέρυσι η μηνιαία δόση έβγαινε στα 100 ευρώ, φέτος επειδή οι δόσεις θα είναι 5, θα βγαίνει 120 ευρώ» είπε στο Star, ο φοροτεχνικός B.Καραγρηγορίου.
Παράλληλα, οι γνώστες αδικίες του ΕΝΦΙΑ παραμένουν, καθώς τα ακίνητα των πολιτών εξακολουθούν να φορολογούνται με τις παλιές αντικειμενικές αξίες του 2007, που δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα.
Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ εξακολουθούν να δικαιούνται όσοι έχουν στην οικογένεια άτομο με πάνω από 80% αναπηρία, όπως και τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, οι όποιοι πληρούν όμως συγκεκριμένα κριτήρια.
«Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ. Εάν έχουν κάποιο τέκνο ή σύζυγο προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε ένα από αυτά και τα συνολικά τετραγωνικά της οικογενειακής τους περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 150 τμ» διευκρίνισε ο κ. B.Καραγρηγορίου.
Η έκπτωση του 20% για τα κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα διαμερίσματα θα ισχύει και φέτος. Η διασταύρωση θα γίνεται ηλεκτρονικά, από τα αρχεία της ΔΕΗ και από τις φορολογικές δηλώσεις των πολιτών.
Οι φοροτεχνικοί υποστηρίζουν ότι οι ...λιγότερες και ακριβότερες δόσεις του ΕΝΦΙΑ θα επηρεάσουν αρνητικά την εισπραξιμότητα του φόρου.
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.