Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς θα μάθετε κάτι νέο μόνοι σας



Οι άνθρωποι μαθαίνουν νέα πράγματα με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε ηλικία. Σημαντικό ρόλο στη μάθηση και την εκπαίδευση παίζουν τα κίνητρα μας και το μαθησιακό... προφίλ του κάθε ατόμου. Για τα ενήλικα άτομα, όπως και για τα παιδιά και τους εφήβους, ισχύουν κάποιες ιδιαίτερες μεθοδολογικές αρχές. Εάν κάποιος είναι ενήμερος για αυτές, μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του να μάθει κάτι νέο ευκολότερα:


Οι ενήλικες θέλουν να μάθουν για να επιτύχουν κάτι: δε μαθαίνουν γιατί «έτσι πρέπει», μαθαίνουν με στόχο να κατακτήσουν μια νέα δεξιότητα που θα τους χρειαστεί άμεσα στην επαγγελματική ή την προσωπική τους ζωή. Επομένως, αναζητούν εκπαιδευτικά υλικά και μεθόδους με γρήγορα αποτελέσματα (εξειδικευμένη γνώση, πρακτικές εφαρμογές, λιγότερη θεωρία).


Οι ενήλικες αλλάζουν τις προτιμήσεις τους ανάλογα με το τί θέλουν να μάθουν: για να μελετήσουν γενικά ένα θέμα, θα προτιμήσουν μια σύνοψη ή ένα χρονολόγιο. Θα ακούσουν έναν ειδικό ή θα δουν ένα βίντεο. Για να μελετήσουν λεπτομέρειες, θα προτιμήσουν ένα άρθρο και πρακτικές εφαρμογές. Για να μάθουν μια ξένη γλώσσα, δε θα στραφούν σε θεωρητικά μαθήματα με προσανατολισμό τις εξετάσεις, αλλά θα προτιμήσουν την επικοινωνιακή προσέγγιση της γλώσσας, με πολλή εξάσκηση και οπτικοακουστικά μέσα.



Οι ενήλικες προτιμούν να μάθουν μέσα από παραδείγματα: η μελέτη μιας συγκεκριμένης περίπτωσης ή ενός γεγονότος τους δίνει την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε σημεία που τους ενδιαφέρουν. Τα παραδείγματα τους παρακινούν και τους δίνουν απτές αποδείξεις, που επίσης επιζητούν όταν μαθαίνουν κάτι. Ακόμη, σπουδαίο ρόλο παίζουν και οι προσωπικές εμπειρίες τους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αφορμές για μάθηση. Στους ενήλικες αρέσει να λύνουν προβλήματα.


Οι ενήλικες επιζητούν τη στοχευμένη γνώση: θέλουν να προσαρμόσουν το περιεχόμενο των μαθημάτων τους ή τα υλικά που θα μελετήσουν μόνοι τους αποκλειστικά σε σχέση με τις ανάγκες τους. Έτσι, μπορούν να κατακτήσουν μια δεξιότητα νωρίτερα από έναν έφηβο, αλλά διατρέχουν τον κίνδυνο αποσπασματικής γνώσης, μιας και μελετούν μόνο όσα τους ενδιαφέρουν για την κάλυψη άμεσων αναγκών τους.


Τα παιδιά και οι ενήλικες μοιάζουν: κάνουν διαρκώς ερωτήσεις, ψάχνουν να βρουν την αιτία των πραγμάτων και χρησιμοποιούν την περιέργειά τους προς όφελός τους. Ωστόσο, διαφέρουν κιόλας: τα παιδιά μαθαίνουν κάτι που τους αρέσει, απλώς επειδή τους ενδιαφέρει, ενώ οι ενήλικες θυσιάζουν πράγματα που τους αρέσουν για να μάθουν ό,τι τους είναι χρήσιμο.



Για να μάθετε κάτι νέο μόνοι σας:


-σκεφτείτε τί ακριβώς είναι αυτό που θέλετε να μάθετε.


-καταγράψτε τις ανάγκες σας και τα δυνατά σας σημεία.


-σημειώστε με ποιους τρόπους προτιμάτε να μαθαίνετε κάτι.


-αναζητήστε πόρους (στο διαδίκτυο, αλλά και πέρα από αυτό – βιβλία, προγράμματα, σεμινάρια) που θα σας δώσουν ερεθίσματα και βασικές γνώσεις για ό,τι σας ενδιαφέρει.


-μελετήστε προσεκτικά τις πηγές που χρησιμοποιείτε για τη μάθησή σας: από βίντεο έως βιβλία, υπάρχουν αξιόπιστες ή μη πηγές. Κρίνετε προσεκτικά ποιες θα εμπιστευθείτε.


-αναζητήστε ένα δάσκαλο ή ένα έμπειρο στο αντικείμενό του άτομο, που θα μπορεί να σας βοηθήσει στη διαδικασία μάθησης, αλλά και που θα μπορείτε να ανταλλάξετε απόψεις μαζί του.


-αναζητήστε ιστοσελίδες μέσα από τις οποίες μπορείτε να ανταλλάξετε γνώσεις και απόψεις για το αντικείμενο μελέτης σας μαζί με άλλους ανθρώπους, ή ομάδες που ασχολούνται με παρόμοια αντικείμενα.


-εφαρμόστε τις γνώσεις σας στην καθημερινότητά σας και εξασκηθείτε. Θυμηθείτε ότι τα παραδείγματα και η πρακτική τους εφαρμογή είναι οι κορυφαίες μέθοδοι μάθησης για τους ενήλικες.


Γιγαντιαίος 3D εκτυπωτής για την εκτύπωση σπιτιών


Πηγή




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου