Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018

Το ήξερες; Δείτε γιατί πρέπει να ρίχνετε λίγη πούδρα στον κήπο ή την αυλή σας!


Οι μαμάδες χρησιμοποιούν τη παιδική ταλκ για να μην ερεθίζεται το δέρμα των μωρών από τις πάνες Μερικές φορές και οι ενήλικες χρησιμοποιούν αυτή την ευωδιαστή σκόνη για να απαλλαγούν από δερματικούς ερεθισμούς.


Αλλά γνωρίζατε ότι υπάρχουν μερικοί πολύ ωραίοι τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τη παιδική πούδρα μέσα και γύρω από το σπίτι σας;


Μάθετε μερικούς ασυνήθιστους και διαφορετικούς τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη παιδική πούδρα.


1. Αφαιρέστε εύκολα λιπαρούς λεκέδες


Οι λιπαροί λεκέδες αφαιρούνται δύσκολα. Πριν βάλετε το ρούχο στο πλυντήριο, ρίξτε λίγη παιδική πούδρα πάνω στο λεκέ για να τον απορροφήσει. Τρίψτε ελαφρά και πλύντε το ρούχα κανονικά. Ο λεκές θα εξαφανιστεί!


2. Πάτωμα που τρίζει


Αν το ξύλινο πάτωμά σας τρίψει, ρίξτε παιδική ταλκ ανάμεσα στις ρωγμές και δε θα χρειάζεται πλέον να περπατάτε στις μύτες σας.



3. Δροσίστε τα σεντόνια σας


Αν τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, πασπαλήστε λίγη παιδική ταλκ στα σεντόνια πριν ξαπλώσετε. Θα σας κρατήσουν δροσερούς και θα ανανεώσουν τα σεντόνια ταυτόχρονα.


4. Καταπραϋντικό aftershave


Τα πόδια και οι μασχάλες μπορούν να ερεθιστούν μετά το ξύρισμα. Η παιδική ταλκ κάνει θαύματα στο ευαίσθητο δέρμα.


5. Αποκτήστε πιο πλούσιες βλεφαρίδες


Αν θέλετε οι βλεφαρίδες να δείχνουν πιο πλούσιες και μακριές, απλά περάστε λίγη παιδική ταλκ στις βλεφαρίδες με μια μπατονέτα ή ένα βουρτσάκι και περάστε από πάνω μια ή δύο στρώσεις μάσκαρα.


6. Ξεμπερδέψτε κολιέ που έχουν μπλεχτεί


Αν το κολιέ σας έχει δέσει κόμπο, ρίξτε λίγη παιδική ταλκ για να μπορέσετε με ευκολία να το ξεμπερδέψετε.


7. Αφαιρέστε άμμο έπειτα από μια μέρα στη παραλία


Για να απαλλαγείτε από την ενοχλητική άμμο, ρίξτε πάνω σας παιδική ταλκ και σκουπιστείτε με μια στεγνή πετσέτα.


8. Απαλλαγείτε από ενοχλητικά μυρμήγκια


Αν τα μυρμήγκια έχουν κάνει κατάληψη το σπίτι, την αυλή ή τον κήπο σας, ρίξτε γύρω από τις πόρτες, τα παράθυρα, και στον κήπο σας παιδική ταλκ. Η παιδική ταλκ τα απωθεί και είναι μη τοξική για τα κατοικίδια σας.


9. Ρίξτε μέσα στα ελαστικά γάντια


Αν χρησιμοποιείτε ελαστικά γάντια για το καθάρισμα, τότε ρίξτε λίγη παιδική ταλκ στο εσωτερικό τους για να τα φοράτε και να τα αφαιρείτε με ευκολία.


10. Ξεκολλήστε μια καινούρια τράπουλα


Αν αποκτήσατε καινούρια τράπουλα, τότε πασπαλήστε τα τραπουλόχαρτα με λίγη παιδική ταλκ για να μη κολλάνε τα φύλλα μεταξύ τους και για να τα ανακατεύετε καλύτερα.

Πηγή


Read more

Ελεύθερο το άνοιγμα νέων λογαριασμών στις τράπεζες


Όλες οι αλλαγές στα capital controls από αύριο

Σε αύξηση του ορίου ανάληψης στα 2.300 ευρώ από τα 1.800 ευρώ που ίσχυαν μέχρι σήμερα λόγω των capital controls που επιβλήθηκαν τον Ιούλιο του 2015 προχωρά το υπουργείο Οικονομικών.


Η σχετική διάταξη με την οποία αίρονται και οι περιορισμοί στο άνοιγμα νέων λογαριασμών δημοσιεύθηκε σήμερα, Τετάρτη, και θα ισχύει από αύριο, Πέμπτη.


Την απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα 28 Φεβρουαρίου στο ΦΕΚ 687, τεύχος Β’ υπέγραψε την Τρίτη ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μετά τις πρώτες συναντήσεις που είχε με τους θεσμούς τροποποιώντας τους περιορισμούς στην ανάληψη μετρητών και στη μεταφορά κεφαλαίων που θεσπίστηκαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 18ης Ιουλίου 2015 (Α’ 84) όπως ισχύει.


Σύμφωνα με την απόφαση, από 1ης Μαρτίου:

Αίρονται οι περιορισμοί στο άνοιγμα νέων λογαριασμών. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται το άνοιγμα λογαριασμού από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή άλλη οντότητα καθώς και η προσθήκη συνδικαιούχου σε υφιστάμενο λογαριασμό σε πιστωτικό ίδρυμα, ανεξαρτήτως της δημιουργίας νέου κωδικού πελάτη (Customer ID).

Αυξάνεται το ποσό ανάληψης μετρητών από 1.800 ευρώ σε 2.300. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η πραγματοποίηση ανάληψης μετρητών έως του ποσού των 2.300 ευρώ, ανά ημερολογιακό μήνα, ανά καταθέτη (Customer ID) ανά πιστωτικό ίδρυμα, από τα ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Αυξάνεται το ποσό μεταφοράς ευρώ ή ξένου νομίσματος στο εξωτερικό από 2.000 ευρώ σε 2.300. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή/και σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό.

Διευκολύνεται περαιτέρω η μεταφορά κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό έως του ποσού των 2.000 ευρώ, ανά κωδικό πελάτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό δίμηνο.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμη βήμα στο πλαίσιο του Οδικού Χάρτη για τη σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και στη μεταφορά κεφαλαίων, της 15ης Μαΐου 2017. Σημειώνεται ότι οι αρχές στοχεύουν στην πλήρη άρση των περιορισμών το συντομότερο δυνατόν, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη χρηματοπιστωτική και μακροοικονομική σταθερότητα.


Read more

Τα πρώτα κοσμήματα με δυνατότητα πληρωμής έρχονται στην Ελλάδα


Η Visa και η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, σε συνεργασία με την Folli Follie και τη Links of London, δημιουργήσανε κοσμήματα με δυνατότητα πληρωμής και οι Έλληνες καταναλωτές θα είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάσουν δαχτυλίδια και βραχιόλια με ενσωματωμένη τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών

Η Visa Inc. (NYSE:V) και η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΕΤΕ), σε συνεργασία με τη Follie Follie και τη Links of London. ανακοίνωσαν τη δημιουργία κοσμημάτων με δυνατότητα πληρωμής. Τα πρωτότυπα προϊόντα της σειράς παρουσιάστηκαν στο περίπτερο της Visa (Hall 4, Booth 4B20) και στο χώρο Visa Everywhere Garden κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη (26 Φεβρουαρίου – 1 Μαρτίου). 


Η Visa και η ΕΤΕ συνεργάστηκαν με τις εταιρείες Folli Follie και Links of London, με σκοπό να δημιουργήσουν δαχτυλίδια και βραχιόλια με ενσωματωμένη τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών, τα οποία θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ολοκληρώνουν τις πληρωμές τους εύκολα και με ασφάλεια, σε οποιοδήποτε τερματικό με τεχνολογία contactless. Η σειρά κοσμημάτων, η οποία θα παρουσιαστεί μέσα στη φετινή χρονιά, θα είναι αρχικά διαθέσιμη στους Έλληνες καταναλωτές. Το έργο συντονίζει η εταιρεία μάρκετινγκ και τεχνολογίας QIVOS η οποία συνεργάζεται με τις εταιρείες Visa, ETE, Folli Follie και Links of London, ενώ η ίδια έχει αναλάβει τη συνολική διαχείριση και υλοποίησή του.



Ο Mike Lemberger, Επικεφαλής του Τμήματος Προϊόντων & Λύσεων, Visa Europe δήλωσε:


 «Καθώς ο τομέας πληρωμών εξελίσσεται σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταβαίνοντας από πλαστική σε ψηφιακή μορφή, η Visa εξακολουθεί να καινοτομεί, συνεργαζόμενη με εταίρους όπως η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και τα brands Folli Follie και Links of London, προκειμένου να αναπτύξει μια λύση η οποία θα προσφέρει στους καταναλωτές μια απλή και ασφαλή εμπειρία αγορών. Το νέο αυτό συναρπαστικό προϊόν δείχνει χαρακτηριστικά πώς η τεχνολογία Visa μπορεί να υποστηρίξει το έργο των συνεργατών μας, τόσο στον χρηματοπιστωτικό τομέα όσο και των καταστημάτων λιανικής, καθώς επιχειρούν να προσφέρουν στους καταναλωτές τις τελευταίες τάσεις στον τομέα των πληρωμών.»


Ο Γεώργιος Κουτσολιούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου FF, δήλωσε:


 «Στον Όμιλο FF έχουμε πάντοτε στο βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Είμαστε ενθουσιασμένοι που εγκαινιάζουμε τη νέα εποχή της μόδας υψηλής τεχνολογίας. Για μια ακόμα φορά καινοτομούμε μέσω ενός πρωτοποριακού έργου, το οποίο θα αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τις αγορές μας. Η Folli Follie και η Links of London πρόκειται να εισαγάγουν, για πρώτη φορά στον κόσμο της μόδας, κοσμήματα με δυνατότητες ανέπαφης πληρωμής. Ανυπομονούμε να αντικαταστήσουμε τις παλιές πλαστικές κάρτες με νέα έξυπνα σχέδια.»


Η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, δήλωσε:


«Στην Εθνική Τράπεζας της Ελλάδος δέσμευσή μας είναι η επένδυση στις καινοτόμες τεχνολογίες συναλλαγών, προκειμένου να ενισχύσουμε την παρουσία μας στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των ψηφιακών πληρωμών. Έχοντας παρουσιάσει στο παρελθόν πολλά πρωτοποριακά προϊόντα στην ελληνική τραπεζική αγορά, όπως τα i-bank pay και i-bank payband, σήμερα εργαζόμαστε για την ανάπτυξη της πρώτης σειράς επώνυμων κοσμημάτων για ανέπαφες πληρωμές. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας και την πελατοκεντρική μας φιλοσοφία, δημιουργήσαμε μια μοναδική εμπειρία για τους χρήστες μας: μόλις αποκτήσουν το φορητό (wearable) εργαλείο συναλλαγών, οι χρήστες το ενεργοποιούν μέσω του δικτύου τερματικών POS της ΕΤΕ και στη συνέχεια μπορούν να πραγματοποιήσουν πληρωμές εύκολα και με ασφάλεια, απλώς περνώντας το χέρι τους πάνω από τη συσκευή ανάγνωσης POS.»


Read more

ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ: 9χρόνη Ελληνίδα μαθήτρια πήγε στην κόλαση και ζωγράφισε τα όσα είδε


Η 9χρονη Μαρία είχε μια μεταθανάτια εμπειρία μετά από τρακάρισμα πέρσι στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Όταν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο απεβίωσε. Οι γιατροί δήλωσαν ότι ήταν νεκρή για 11 λεπτά μέχρι που η καρδιά της άρχισε να χτυπάει ξανά.


Όταν συνήλθε μετά από μέρες ζωγράφισε αυτά που είδε... στο «ταξίδι» της.


– Ήμουν στο νοσοκομείο και πονούσα. Τότε έκλεισα τα ματάκια μου και ένας κύριος ήρθε και με πήρε και πετάγαμε. Ήταν ξανθός και είχε γαλανά μάτια. Τον ρώτησα ποιος είναι και είπε ότι είναι άγγελος και θα μου δείξει πως είναι ο παράδεισος και η κόλαση.


Εγώ δεν πονούσα πλέον αλλά ήμουν στεναχωρημένη γιατί δεν θα έβλεπα την μανούλα και τον μπαμπά μου ξανά.


– Τον ρώτησα αν ήταν ο Χριστούλης και μου είπε ότι όχι, είναι ένας άγγελος αλλά θα δω και τον Χριστούλη. Έτσι αρχίσαμε να πετάμε προς τα κάτω... μέχρι που φτάσαμε στην κόλαση. Εκεί είδα πολλά άσχημα πράγματα που παθαίνουν οι κακοί άνθρωποι.



Είδα καζάνια να βράζουν με πίσσα μέσα και είχε και λάβα . και άνθρωποι καιγόντουσαν μέσα και ήταν πολύ άσχημα., μύριζε θειάφι.


Τον ρώτησα τι κάναν αυτοί και είναι εδώ και μου είπε ότι είναι πολύ κακοί άνθρωποι… κλέφτες , δολοφόνοι, βιαστές.


Μετά είδα και άλλα πράγματα αλλά δεν θέλω να τα πω... στεναχωριέμαι. Μετά πάντως τον ρώτησα (τον Άγγελο) αν θα ξαναδώ τους γονείς μου και τα αδερφάκια μου, και είπε ότι πρέπει να γυρίσω πίσω και να πω σε όλους τι είδα... για να ξέρουν τι παθαίνουν οι κακοί άνθρωποι.


-Θέλετε να δείτε τις ζωγραφιές μου, όπως οι παπάδες που ήρθαν να με ρωτήσουν τι είδα ? ήταν και κάποιοι από άλλες χώρες και ρώταγαν.


Read more

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Ακινητοποιημένα ΜΕΤΡΟ, τρένα και Προαστιακός - Νέος κύκλος κινητοποιήσεων


Απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν εξαγγείλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών για τη Δευτέρα 5 Μαρτίου και Τρίτη 6 Μαρτίου 2018. Εκτός από τα δρομολόγια των τρένων και του Προαστιακού, αναμένεται να επηρεαστούν και τα δρομολόγια του Μετρό προς το Αεροδρόμιο.


Συγκεκριμένα:


Τη Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018 θα πραγματοποιηθούν τρίωρες στάσεις εργασίας μεταξύ 05:00 π.μ. – 08:00 π.μ., 13:00 – 16:00 και 21:00 – 24:00.

Την Τρίτη 6 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί 24ωρη απεργία (οο:οο – 24:00)


Αναμένεται ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα δρομολόγια που θα ανασταλούν.


Τις ίδιες ώρες δεν θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια της γραμμής 3 του Μετρό στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.


Τα υπόλοιπα μέσα αναμένεται να κινούνται κανονικά.


Θέματα τις απεργίας είναι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, η συνεχιζόμενη απαξίωση των εταιριών και οι ελλείψεις προσωπικού.


Read more

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Τι κάνανε οι ναζί στους σκύλους;

Οι ναζί κάνανε ένα πείραμα με τους σκύλους, το οποίο αν δεν το γνωρίζετε ήδη, θα σας εκπλήξει  Προσπαθούσανε να κάνουνε τους σκύλους να διαβάζουνε, να γράφουνε, ακόμα και να μιλάνε!


Έτσι θα τους έβαζαν στο Γερμανικό στρατό θέτοντάς τους διάφορες αποστολές.


Μετά από πολύ εκπαίδευση στο σχολείο σκύλων, οι ναζί κατάφεραν να κάνουν έναν σκύλο, τον Rolf να είναι ικανός να σχηματίσει το αλφάβητο με τα πόδια του!


Επίσης είχαν κι άλλες μικρές επιτυχίες.


Read more

Η μοναξιά αυξάνει τη δημιουργικότητά μας


Οι περισσότεροι φοβόμαστε τη μοναξιά. Οσοι όμως επενδύουν χρόνο με τον εαυτό τους βελτιώνουν τη δημιουργικότητά τους, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.


Και μπορεί οι κοινωνικές μας συναναστροφές να επιδρούν θετικά στην ψυχική και την σωματική μας υγεία, ωστόσο δεν αποτελούν το πιο ευνοϊκό περιβάλλον για δημιουργικές δραστηριότητες.


 Βέβαια η σχέση κοινωνικής απομόνωσης με τη μεγαλύτερη δημιουργικότητα δεν ισχύει για ανθρώπους που αποφεύγουν την επαφή με άλλους ανθρώπους λόγω ψυχολογικών προβλημάτων, λόγω ντροπής ή κοινωνικής φοβίας.


Ερευνητές, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Τζούλι Μπάουκερ του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, μελέτησαν περίπου 300 νεαρά άτομα με μέση ηλικία 19,5 ετών, εξετάζοντας το μέγεθος της δημιουργικότητάς τους και την τάση τους στη μοναξιά, καθώς επίσης και το κατά είχαν τάση για άγχος, κατάθλιψη, επιθετικότητα κ.ά.



Διαπιστώθηκε ότι οι πιο ακοινώνητοι ήταν -κατά μέσο όρο- και οι πιο δημιουργικοί. Αντίθετα, η ντροπαλότητα και η αποφευκτικότητα σχετίζονταν αρνητικά με τη δημιουργικότητα. Τα άτομα με αυτά τα χαρακτηριστικά είχαν δημιουργικότητα κάτω του μέσου όρου.


Ακοινώνητος ή ντροπαλός;


«Τα ντροπαλά και αποφευκτικά άτομα συχνά έχουν μεγαλύτερη ανικανότητα να χρησιμοποιήσουν το χρόνο της μοναχικότητάς τους με ευτυχισμένο και παραγωγικό τρόπο, ίσως επειδή τους απασχολούν συνεχώς αρνητικές σκέψεις και φόβοι» υπογραμμίζει η επικεφαλής καθηγήτρια Τζ. Μπάουκερ.


Παράλληλα οι ερευνητές επισήμαναν ότι οι ακοινώνητοι άνθρωποι μπορεί να περνούν περισσότερο χρόνο μόνοι τους από ό,τι με άλλους, αλλά δεν είναι αντικοινωνικοί. Συνήθως δεν παίρνουν οι ίδιοι την πρωτοβουλία για μια κοινωνική επαφή, αλλά συχνά δεν απορρίπτουν τις προσκλήσεις από άλλους.


«Οι ακοινώνητοι έχουν αρκετές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, έτσι ώστε όταν μένουν τους, μπορούν να χαρούν τη μοναξιά τους. Επιπλέον, είναι πιο ικανοί να σκέφτονται δημιουργικά και να αναπτύσσουν νέες ιδέες, όπως ένας καλλιτέχνης στο στούντιό του ή ένας διανοούμενος στο γραφείο του» επισημαίνει η κ. Μπάουκερ.


Και προσθέτει: «Αυτό που μετράει, είναι το κίνητρο. Πρέπει να κατανοήσουμε για ποιον λόγο κάποιος αποσύρεται κοινωνικά, για να καταλάβουμε τους κινδύνους και τα οφέλη από κάτι τέτοιο».


Περί μοναξιάς και άλλων δαιμονίων


Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά και οι έφηβοι που αποφεύγουν τους συνομηλίκους τους, κινδυνεύουν περισσότερο από άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση, προβληματικές διαπροσωπικές σχέσεις, κακές σχολικές επιδόσεις κ.α. 


Άλλες πάλι, έχουν συσχετίσει τη μοναξιά στη μέση και τρίτη ηλικία με μεγαλύτερη πιθανότητα άνοιας, κατάθλιψης και πρόωρου θανάτου.


Ασαφή τα όρια στις διάφορες μορφές κοινωνικής απομόνωσης.


Οι ερευνητές πάντως επεσήμαναν ότι συχνά είναι ασαφή τα όρια ανάμεσα στις διάφορες μορφής κοινωνικής απόσυρσης, που οφείλονται στην εσωστρέφεια, στη ντροπαλότητα, στην κοινωνική φοβία, στην αντικοινωνικότητα κ.α.

Πηγή 


Read more

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

ΚΕΑ: Πότε πληρώνεται -Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν νέες αιτήσεις (δικαιολογητικά)


Στις 28 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή των δικαιούχων του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Ιανουαρίου 2018, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εργασίας.


Ειδικότερα, το ποσό των 64.256.843,74 ευρώ θα καταβληθεί σε 294.685 δικαιούχους και αφορά συνολικά περισσότερα από 630.000 άτομα.


Η πληρωμή του ΚΕΑ θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ’ ημισείας στο λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα. Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών.


Οι δικαιούχοι του ΚΕΑ παρακαλούνται να απευθύνονται στην τράπεζα με την οποία συνεργάζονται και μόνο σε αυτήν για θέματα που σχετίζονται με τον τραπεζικό λογαριασμό τους ή την προπληρωμένη κάρτα αγορών.



Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει ανοιχτή ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ανά πάσα στιγμή.


Οι αιτήσεις για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) που εγκρίθηκαν τον Φεβρουάριο του 2017 και έκτοτε δεν έχουν τροποποιηθεί μέχρι 31 Ιανουαρίου 2018, έχουν ανακληθεί την 1η Φεβρουαρίου 2018 λόγω συμπλήρωσης 12 μηνών από το μήνα έγκρισης και πρέπει οι δικαιούχοι να υποβάλλουν νέες αιτήσεις, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.


Αυτά είναι:


Δελτίο Ταυτότητας


Α.Φ.Μ. αιτούντα


Α.Μ.Κ.Α. αιτούντα


Φωτοτυπία ΙΒΑΝ τραπέζης δικαιούχου.


E–mail, αριθμός κινητού και σταθερού τηλεφώνου επικοινωνίας.


Πρόσφατος Λογαριασμός ΔΕΗ


Αριθμός Μητρώου ΟΑΕΔ και ημερομηνία εγγραφής στον ΟΑΕΔ (για ανέργους)


Έντυπο Συναίνεσης (μπορείτε να το εκτυπώσετε από το www.keaprogram.gr ή να το προμηθευτείτε από τα σημεία υποβολής αιτήσεων) με συμπληρωμένο ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και γνήσιο υπογραφής για τα ενήλικα πρόσωπα του νοικοκυριού (δεν απαιτείται έντυπο συναίνεσης για τροποποίηση αίτησης) και τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά της αίτησης (π.χ. άδεια διαμονής, ληξιαρχική πράξη γέννησης ή θανάτου, τελεσίδικη δικαστική απόφαση διαζυγίου, μόνιμη ή προσωρινή δικαστική επιμέλεια τέκνου, αγοράς ακινήτων ή ηλεκτρονικό μισθωτήριο σε περίπτωση ενοικίασης.)


Read more

ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ - Πως θα γίνουν τα σώματά μας τη Β' παρουσία;


Ένα από τα πιο παρεξηγημένα θέματα της πίστεώς μας είναι Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ . Πράγματι, οι περισσότεροι άνθρωποι (Μέρος 1ον)


Ένα από τα πιο παρεξηγημένα θέματα της πίστεώς μας είναι Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ.


Πράγματι, οι περισσότεροι άνθρωποι υποτίμησαν το ανθρώπινο σώμα, θεωρώντας το από την αρχαιότητα έως σήμερα, και εις τους αιώνας, ως κάτι το ενοχλητικό, παράτερο και βδελικτό. Άρα, αποκλείεται αυτό το «ξεδιάντροπο» ανθρώπινο σώμα να κληρονομήσει Την Βασιλεία Του Θεού.


Κάποιο άλλοι δε, το «υπερ» τίμησαν και το ειδωλο-ποίησαν μέσα από την λατρεία της αμαρτίας και στην πραγματικότητα το υποτίμησαν.


Ακόμη όμως και μέσα στις περισσότερες αντιλήψεις των σημερινών ευλαβών Ορθοδόξων και μη, Χριστιανών, υπάρχει η ιδέα περί εξαερώσεως του ανθρωπίνου σώματος. Θεωρούμε την αιώνιο ζωή ως κάτι αφηρημένο, νεφελώδες , και μυθικό, εκεί όπου το σώμα και γενικά ο άνθρωπος θα εξελιχθεί σε κάτι το φαντασιώδες. Θα γίνει απλά ένα άϋλο πνεύμα , όπως το Φαντασματάκι των Ghostbusters (Γκοστ Μπάστερς.)



Προς τούτο η παρεξήγηση γεννήθηκε από μία επιπόλαια ερμηνεία των λόγων του Απ.Παύλου


«σπείρεται σώμα ψυχικόν, εγείρεται σώμα πνευματικόν. έστι σώμα ψυχικόν, και έστι σώμα πνευματικόν.(Α΄ Κορ.ιε΄-44)


Όμως πνευματικό σώμα , δεν σημαίνει ένα άϋλο φάντασμα, αλλά σημαίνει ότι αυτό το σώμα θα κυβερνάται από την ζωή Του Αγίου Πνεύματος(πνευματικόν) και όχι από τις κατώτερες δυνάμεις τις ψυχής(ψυχικόν) .


Αλλά ας ενσκήψουμε λίγο περισσότερο στη Ορθόδοξη θεολογία της Εκκλησίας μας για την μέλλουσα Ανάσταση των νεκρών.


Για τούτη την παρεξηγημένη Ανάσταση (!)για την οποία οδήγησαν οι Σαδδουκαίοι τον Κύριο μας στον Σταυρό και στον Θάνατο και για την οποία εκδιώχθηκαν, κατακρίθηκαν και μαρτύρησαν οι Άγιοι Απόστολοι και κάθε αληθινός Χριστιανός κατά πως το λέει ένα Αναστάσιμο τροπάρι της Εκκλησίας μας :


«Ἐξέλθετε οἱ τοῦ ἀμπελῶνος ἐργάται, κηρύξατε τὸν τῆς ἀναστάσεως λόγον·»


Γι’αυτό και η Ανάσταση των νεκρών « εν τη εσχάτη ημέρα» με τα σώματά τους , είναι δόγμα και αλήθεια αποκλειστικώς και μόνο του Χριστιανισμού.


* * *


Ο Χριστός μας αναστήθηκε! Ναι!


Αναστήθηκε με το ανθρώπινο σώμα του, αληθινά! πιο αληθινά από αληθινά !


Αναστήθηκε με την σάρκα του, το δέρμα του , τα κόκαλα του και με άρτια όλα τα μέλη του σώματός του .


Το αναφέρει άλλωστε και στους έντρομους αποστόλους στο υπερώον.


«ελάτε , δές τε και ψηλαφήσατέ με και καταλάβετε ότι δεν είμαι πνεύμα(φάντασμα)! έχω σάρκα και οστά(κόκαλα)


Και λέγοντά τους αυτά τους έδειξε τα χέρια και τα πόδια του. Και κατόπιν έφαγε, μάσησε και κατέπιε μπροστά τους ψάρι και κερήθρα. Το φοβερός ρεαλισμός !


« ἴδετε τὰς χεῖράς μου καὶ τοὺς πόδας μου, ὅτι αὐτὸς ἐγώ εἰμι, ψηλαφήσατέ με καὶ ἴδετε΄ ὅτι πνεῦμα σάρκα καὶ ὀστέα οὐκ ἔχει, καθὼς ἐμὲ θεωρεῖτε ἔχοντα. Καὶ τοῦτο εἰπών, ἐπέδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας. Ἒτι δὲ ἀπιστούντων αὐτῶν ἀπὸ τῆς χαρᾶς, καὶ θαυμαζόντων, εἶπεν αὐτοῖς· Ἔχετέ τι βρώσιμον ἐνθάδε; Οἱ δὲ ἐπέδωκαν αὐτῷ ἰχθύος ὀπτοῦ μέρος, καὶ ἀπὸ μελισσίου κηρίου. Καὶ λαβὼν, ἐνώπιον αὐτῶν ἔφαγεν.» (Λουκ κδ,36-43΄)


Όμως ο Χριστός αναστήθηκε για εμάς, και όχι για τον «εαυτούλη του» και για να αποκτήσει απλά την χαμένη του ανθρώπινη ζωή.Αφού είναι Θεός , έχει ανάγκη την ανθρώπινη ζωή;


Ο Χριστός αναστήθηκε για να αναστηθούμε και εμείς!


Όπως ο Χριστός αναστήθηκε σωματικά έτσι και εμείς θα αναστηθούμε σωματικά, έστω και εάν έχουνε τώρα τα σώματά μας τα κακά τους τα χάλια , είτε είναι άρρωστα, ανάπηρα, ανεπαρκή, γερασμένα. Θα αναστηθούν!


Και όταν αναστηθούν θα είναι ανακαινισμένα, αθάνατα, αιώνια, άφθαρτα με την Χάρη Του Αγίου Πνεύματος.Δεν θα υπόκεινται σε θάνατο, σε φθορά σε αρρώστια,ψυχοσωματικά πάθη , αλλά και ούτε σε βιοτικές βιολογικές ανάγκες πάσης φύσεως ,τροφή, νερό ,περιορισμούς τοπικούς ή χρονικούς ,σεξουαλικότητα, ξεκούραση , πιοτό … αφού οι αιώνιες Χαρές θα είναι τέτοιες που τίποτα το εφήμερο από ό,τι βιώνουμε σήμερα δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτές.


Ο Χριστός άνοιξε τον δρόμο για εμάς . Αναλήφθηκε για να αναληφθούμε και εμείς.


Ο Χριστός μεταμορφώθηκε για να μεταμορφωθούμε και εμείς .


Ό,τι συνέβει στον Χριστό είναι μία προ-οδοποίηση και προ-ειδοποίηση για το τι θα επακολουθήσει και σε εμάς.


Γιαυτό και μαζί με την ανάστασή του, παράλληλα, όπως μας βεβαιώνει το Ευαγγέλιο, αναστήθηκαν και πολλοί νεκροί από τα Ιεροσόλυμα(ως ένα μικρό δείγμα για το τι πρόκειται να συμβεί και στα δικά μας σώματα)


«Καὶ τὰ μνημεῖα ἀνεῴχθησαν καὶ πολλὰ σώματα τῶν κεκοιμημένων ἁγίων ἠγέρθη,


καὶ ἐξελθόντες ἐκ τῶν μνημείων, μετὰ τὴν ἔγερσιν αὐτοῦ εἰσῆλθον εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν καὶ ἐνεφανίσθησαν πολλοῖς» (Ματθ. κζ΄52-53)


Συγκλονιστικά ακόμη είναι όσα αναφέρονται στο μαρτύριο των 7 Μακαβαίων παίδων, όταν ο αντίθεος Αντίοχος ο Επιφανής τους έκοβε τα μέλη του σώματός τους :


«…Επειτα δε από αυτόν εβασανίσθη ο τρίτος αδελφός. Οταν δε ο δήμιος του εζήτησε να εξαγάγη αμέσως την γλώσσαν του και τας χείρας του, δια να του τα κόψουν, εκείνος τα επρότεινε με θάρρος καὶ γενναίως εἶπεν · “έχω πάρει τα μέλη αυτά από τον ουράνιον Θεόν και χάριν του νόμου του Θεού δεν τα λογαριάζω, διότι πιστεύω ότι από τον Θεόν θα τα αποκτήσω πάλιν κάποτε”.


«μετὰ δὲ τοῦτον ὁ τρίτος ἐνεπαίζετο καὶ τὴν γλῶσσαν αἰτηθεὶς ταχέως προέβαλε καὶ τὰς χεῖρας εὐθαρσῶς προέτεινε καὶ γενναίως εἶπεν· ἐξ οὐρανοῦ ταῦτα κέκτημαι καὶ διὰ τοὺς αὐτοῦ νόμους ὑπερορῶ ταῦτα καὶ παρ᾿ αὐτοῦ ταῦτα πάλιν ἐλπίζω κομίσασθαι «(Μακαβ.ζ΄-10-11)


Γιαυτό και δεν είναι σωστό να ιστορούνται και εικονογραφούνται οι Άγιοι με τυχόν αναπηρίες που είχαν στην ζωή αυτή. Γιαλάκια, αναπηρικά καροτσάκια κ.α. αφού η Αγιογραφία εικονίζει το ανθρώπινο σώμα με την προοπτική της μέλλουσας, ένδοξης και άρτιας μορφής του. Εξαιρούνται βεβαίως οι Αγιογραφίες από τα βίαια μαρτύρια των ενδόξων μαρτύρων που με όποιο τρόπο και εάν μαρτύρησαν και απεκόπησαν τα σώματά τους , ο Θεός θα τους τα επιστρέψει στην Β΄Παρουσία.


Ως εκ τούτου και οι ψυχές των δικαίων που βρίσκονται τώρα στον Παράδεισο , δεν είναι ευχαριστημένες εντελώς χωρίς το σώμα τους.Το αποζητούν, τους λείπει ο μισός άνθρωπος , και ακολούθως παρακαλούν τον Χριστό να τους το δώσει και πάλι :


Οι ψυχές παρακαλούν τον Χριστό κάτω από τον «θρόνο» του:


«καὶ ἔκραξαν φωνῇ μεγάλῃ λέγοντες· ἕως πότε, ὁ δεσπότης ὁ ἅγιος καὶ ὁ ἀληθινός, οὐ κρίνεις καὶ ἐκδικεῖς τὸ αἷμα ἡμῶν ἐκ τῶν κατοικούντων ἐπὶ τῆς γῆς;


καὶ ἐδόθη αὐτοῖς ἑκάστῳ στολὴ λευκή, καὶ ἐρρέθη αὐτοῖς ἵνα ἀναπαύσωνται ἔτι χρόνον μικρόν, ἕως πληρώσωσι καὶ οἱ σύνδουλοι αὐτῶν καὶ οἱ ἀδελφοὶ αὐτῶν οἱ μέλλοντες ἀποκτέννεσθαι ὡς καὶ αὐτοί.(Αποκ.στ΄10-11)


Σωτηρία θα πεί να ξανασταθώ στα πόδια μου, εγώ , που με έβαλαν στον τάφο για να απολαύσει και το σώμα την «μακαρίαν ζωήν»


Διότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο ψυχή, αλλά σώμα και ψυχή.


Αλλά εάν άραγε ρωτήσουμε τους Χριστιανούς σήμερα:


-Πιστεύετε ότι θα αναστηθούμε από τους νεκρούς;


Πόσοι θα απαντήσουν καταφατικά;


Δεν μπορείς να λέγεσαι Χριστιανός και να κερδίσεις την Βασιλεία Του Θεού εάν δεν πιστεύεις στο θεμέλιο της πίστεώς μας : Την ανάσταση των νεκρών.


Δεν γίνεται να λέμε πως πιστεύουμε στην Ανάσταση του Χριστού εάν δεν πιστεύουμε πως και οι νεκροί θα αναστηθούν.


Μην ξεχνάμε επίσης ότι το Ευαγγέλιο δεν είναι απλά ένας τρόπος για να ζήσουμε μία ωραία και ηθική ζωή, αλλά μία προετοιμασία για να αναστηθούμε ψυχή και σώματι στην Βασιλεία Του Θεού.


(Μέρος 2ον)


Μας βεβαιώνει επίσης και ο Άγιο Ιωάννης ο Δαμασκηνός:


«Αυτό ουν το σώμα το φθειρόμενον και διαλυόμενον, αυτό αναστήσεται άφθαρτον.»


Για τον λόγο αυτό λοιπόν και στα μνημεία των νεκρών ανάβουμε το καντήλι , το κερί και το θυμίαμα και τοποθετούμε λουλούδια προς τιμήν της Εικόνος Του Θεού, που θα ξανασταθεί όρθια στα πόδια της, αφού το Πανάγιον Πνεύμα που μένει στην Εκκλησία θα ζωοποιήσει και θα δώσει την Ανάσταση των νεκρών.


Ακολούθως δεν είναι τυχαίο ότι την περίοδο της Πεντηκοστής στεκόμαστε όρθιοι στις Λειτουργίες και δεν γονατίζουμε, αφού η όρθια στάση είναι προάγγελος της Αναστάσεως μας, δηλαδή θα αναστηθούμε και θα σταθούμε όρθιοι με τα δύο πόδια, τα σωματικά. Όχι τα πνευματικά πόδια αλλά τα σωματικά.


Εξάλλου βεβαιώνει ο Κύριός μας στην αδελφή του Λαζάρου Μάρθα:


«Ἐγὼ εἶμαι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή.»(Ιωάνν. κε΄-11)


Δεν είπε μόνον εγώ είμαι η ζωή, αλλά και η ανάσταση , η οποία αναφέρεται στο νεκρό σώμα.


Και τα εκτρωθέντα ή αποβληθέντα έμβρυα τι θα απογίνουν;


Ακόμη και αυτά θα αναστηθούν ,διότι έχουν από την πρώτη κιόλας στιγμή της σύλληψής τους ανθρώπινη υπόσταση, ψυχή και σώματι. Σαν ένα κουβαράκι που δεν έχει ξεδιπλωθεί ακόμη.


Και πως θα τα αντιμετωπίσει ο καλός μας Θεός , αφού πέθαναν αβάπτιστα ;


Μόνο Εκείνος γνωρίζει, μέσα στην απέραντη ευσπλαχνία και φιλανθρωπία Του, γι’αυτά τα αδικημένα παιδάκια.


Δυναμικά και ρεαλιστικά είναι επίσης τα όσα μας αναφέρει ο Προφήτης Ιεζεκιήλ για την μέλλουσα ανάσταση των ανθρώπων: (Κεφ. ΛΖ”, 1-14)


Ἐγένετο ἐπ” ἐμὲ χεὶρ Κυρίου, καὶ ἐξήγαγέ με ἐν πνεύματι Κυρίου, καὶ ἔθηκέ με ἐν μέσῳ τοῦ πεδίου, καὶ τοῦτο ἦν μεστὸν ὀστέων ἀνθρωπίνων, καὶ περιήγαγέ με ἐπ” αὐτά, κύκλωθεν κύκλῳ· καὶ ἰδοὺ πολλὰ σφόδρα, ἐπὶ προσώπου τοῦ πεδίου, καὶ ἰδοὺ ξηρὰ σφόδρα. Καὶ εἶπε πρός με· Υἱὲ ἀνθρώπου, εἰ ζήσεται τὰ ὀστέα ταῦτα; καὶ εἶπα· Κύριε, Κύριε, σὺ ἐπίστασαι ταῦτα. Καὶ εἶπε πρός με· Προφήτευσον ἐπὶ τὰ ὀστᾶ ταῦτα, καὶ ἐρεῖς αὐτοῖς· Τὰ ὀστᾶ τὰ ξηρά, ἀκούσατε λόγον Κυρίου, τάδε λέγει Κύριος τοῖς ὀστέοις τούτοις. Ἰδοὺ ἐγὼ φέρω εἰς ὑμᾶς πνεῦμα ζωῆς, καὶ δώσω εἰς ὑμᾶς νεῦρα, καὶ ἀνάξω εἰς ὑμᾶς σάρκας, καὶ ἐκτενῶ ἐφ” ὑμᾶς δέρμα, καὶ δώσω πνεῦμά μου εἰς ὑμᾶς, καὶ ζήσεσθε, καὶ γνώσεσθε, ὅτι ἐγώ εἰμι Κύριος. Καὶ προεφήτευσα, καθὼς ἐνετείλατό μοι Κύριος. Καὶ ἐγένετο φωνὴ ἐν τῷ ἐμὲ προφητεῦσαι, καὶ ἰδοὺ σεισμός, καὶ προσήγαγε τὰ ὀστᾶ, ἑκάτερον πρὸς τὴν ἁρμονίαν αὐτοῦ. Καὶ εἶδον· καὶ ἰδοὺ ἐπ” αὐτὰ νεῦρα καὶ σάρκες ἐφύοντο, καὶ ἀνέβαινεν ἐπ” αὐτὰ δέρμα ἐπάνω, καὶ πνεῦμα οὐκ ἦν ἐν αὐτοῖς. Καὶ εἶπε πρός με· Προφήτευσον, ἐπὶ τὸ πνεῦμα, υἱὲ ἀνθρώπου, προφήτευσον, καὶ εἰπὲ τῷ πνεύματι· Τάδε λέγει Κύριος Κύριος· Ἐκ τῶν τεσσάρων πνευμάτων ἐλθέ, καὶ ἐμφύσησον εἰς τοὺς νεκροὺς τούτους, καὶ ζησάτωσαν. Καὶ προεφήτευσα, καθ” ὅ, τι ἐνετείλατό μοι· καὶ εἰσῆλθεν εἰς αὐτοὺς τὸ πνεῦμα, καὶ ἔζησαν, καὶ ἔστησαν ἐπὶ τῶν ποδῶν αὐτῶν, συναγωγὴ πολλὴ σφόδρα. Καὶ ἐλάλησε Κύριος πρός με, λέγων· Υἱὲ ἀνθρώπου, τὰ ὀστᾶ ταῦτα, πᾶς οἶκος Ἰσραήλ ἐστιν, αὐτοὶ λέγουσι. Ξηρὰ γέγονε τὰ ὀστᾶ ἡμῶν, ἀπώλωλεν ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, διαπεφωνήκαμεν. Διὰ τοῦτο προφήτευσον, καὶ εἰπὲ πρὸς αὐτούς. Τάδε λέγει Κύριος Κύριος· Ἰδοὺ ἐγὼ ἀνοίγω τὰ μνήματα ὑμῶν, καὶ ἀνάξω ὑμᾶς ἐκ τῶν μνημάτων ὑμῶν, καὶ εἰσάξω ὑμᾶς εἰς τὴν γῆν τοῦ Ἰσραήλ, καὶ γνώσεσθε, ὅτι ἐγώ εἰμι Κύριος, ἐν τῷ ἀνοῖξαί με τοὺς τάφους ὑμῶν, τοῦ ἀναγαγεῖν με ἐκ τῶν τάφων τὸν λαόν μου. Καὶ δώσω πνεῦμά μου εἰς ὑμᾶς, καὶ ζήσεσθε, καὶ θήσομαι ὑμᾶς ἐπὶ τὴν γῆν ὑμῶν, καὶ γνώσεσθε, ὅτι ἐγὼ Κύριος, ἐλάλησα, καὶ ποιήσω, λέγει Κύριος Κύριος.


Να είμαστε λοιπόν απολύτως σιγουροι για την ανάσταση των νεκρών,


(ετυμολογία : νεκάς λεγεται ο νεκρός στα Αρχαία Ελληνικά και ομηρικά ,από το Νη που σημαίνει άρνηση και το Κίκυς που σημαίνει δύναμη ,δηλαδή αυτοί που δεν έχουνε τώρα δύναμη ζωής)


διότι δεν θα την εμποδίσει τίποτα, με οποιονδήποτε τρόπο και εάν πέθανε κάποιος.Είτε έλιωσε ή τον έφαγαν τα κοράκια, τα μυρμήγκια τα σκουλήκια, τον αποτέφρωσε η φωτιά, τον διέλυσε η ατομική βόμβα…Δεν έχει σημασία θα αναστηθεί!


Θα δώσει λοιπόν η γη(τόπος των νεκρών σωμάτων) τα σώματα και ο Άδης(τόπος των ψυχών) τις ψυχές, και θα έχουμε πάλι ένωση ψυχών και σωμάτων για να έχουμε ΑΝΑΣΤΑΣΗ Γιατί η Ανάσταση είναι η επανασύνδεση, η επανένωση των ψυχών και των σωμάτων.


Μας αναφέρει επιπλέον η Αποκάλυψη:


Καὶ ἔδωκεν η θάλασσα τους έν αὐτῇ νεκροὺς, καὶ ὁ θάνατος καὶ ὁ άδης έδωκαν τους έν αὐτοῖς νεκρούς” καὶ έκρίθησαν έκαστος κατα τα ἔργα αὐτόν” …(Αποκ. κ΄- 13)


Η ανάσταση των νεκρών στα έσχατα θα είναι και η τελευταία πράξη της Ιστορίας.


Άλλωστε την αιωνία σωτηρία την δεχτήκαμε στην ψυχή και στο σώμα μας.


-Πως βαπτιζόμαστε; Με το σώμα μας!


Πως κοινωνάμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού;Με το στόμα μας.


-Και τον Χριστό πως τον πήραμε; Με την Σάρκα Του.


Μέσω λοιπόν του σώματός μας (του βδελυρού, κατά ορισμένους ) σωζόμαστε !


Και η σάρκα, το σώμα, λοιπόν θα δώσει λόγο στον Θεό για τα έργα του.


«Δεί ουν ημάς ως ναόν Θεού φυλάσσειν την σάρκα.(Αγ.Κλήμης Ρώμης)


Αλλά ας ενσκήψουμε λίγο και στα θεόπνευστα σύμβολα Πίστεως της Εκκλησίας μας


Το Ιεροσολυμιτικό Σύμβολο Πίστεως αναφέρει:


«Πιστεύομεν… και εις σαρκός ανάστασιν και εις ζωήν αιώνιον.


Το δε Αθανασιανό σύμβολο (Βρίσκεται μπροστά στο μέγαν Ωρολόγιον)


«… Όθεν ελεύσεται κρίναι ζώντας και νεκρούς,ου τη παρουσία πάντες άνθρωποι αναστήσονται συν τοις εαυτών σώμασιν, αποδώσοντες περί των ιδίων έργων λόγον»


Το Σύμβολο Πίστεως της Νικαίας αναφέρει :


«προσδοκώ ανάστασιν νεκρών» Και επειδή οι ψυχές δεν πεθαίνουν, η ανάσταση που περιμένουμε είναι των σωμάτων.


Η Ανάσταση του Χριστού λοιπόν είναι ποιητική της δικής μας αναστάσεως, που ενεργείται τώρα σε εμάς ψυχικά , αλλά και μετά την Β΄Παρουσία του θα ενεργηθει και σωματικά.


Έτσι οι άνθρωποι θα βρίσκονται στην Κόλαση ή στην Βασιλεία Του Θεού με τα σώματά τους (δεν θα είναι μόνο ψυχές)και θα λαμβάνουν αναλόγως την δυστυχία ή την χαρά, από την απουσία ή παρουσία Της χάριτος του Αγίου Πνεύματος.


Εν τούτοις κάποιοι αμφισβητούν την δύναμη Του Θεού να ανακαινίσει τον κόσμο.


Ο Θεός όμως ό,τι δημιουργεί μπορεί και να το ανα-δημιουργεί.


Εφόσον δημιούργησε εκ του μη όντος ολόκληρο το σύμπαν, δεν μπορεί τάχα αυτό το σύμπαν να το ανα-δημιουργήσει από την υπάρχουσα ύλη;


Ό,τι δημιουργεί ο Θεός από το μηδέν δεν μπορεί να επιστρέψει στο μηδέν.


«ὃν τρόπον γὰρ ὁ οὐρανὸς καινὸς καὶ ἡ γῆ καινή, ἃ ἐγὼ ποιῶ, μένει ἐνώπιον ἐμοῦ, λέγει Κύριος.» (Ησαϊας. 66-22)


Γράφει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς :


« Οι άνθρωποι καταδίκασαν το Θεό σε θάνατο. Ο Θεός όμως με την Ανάστασή Του « καταδικάζει» τους ανθρώπους σε αθανασία»


Είτε το θέλουμε είτε όχι είμαστε αθάνατοι, στην ψυχή και στο σώμα. Η προσωπικότητά μας , η συνείδηση , και η αυτογνωσία πάντοτε θα υφίσταται .


Με το μηδέν έχει σχέση μόνο ο Θεός ο άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση με αυτό.


Αν εγώ θέλω να αυτοκτονήσω, αυτοκτονώ.Αλλά το μόνο που θα καταφέρω να χωρίσω την ψυχή από το σώμα μου ,και όχι να γίνω μηδέν.


Ούτε ένα μόριο της ύλης λοιπόν δεν μπορεί να γίνει μηδέν. Όλα θα γίνουν καινούργια. Η Αγάπη Του Θεού δεν ματαιώνονται.


Με αυτόν τον τρόπο Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ των ανθρώπων θα είναι αναγκαστική. Δηλαδή είτε το επιθυμώ είτε όχι , είτε μ’αρέσει είτε όχι, θα αναστηθώ.


Ένα μόνο δεν είναι υποχρεωτικό: η θέληση μας για σωτηρία .Η επιλογή μας για μετοχή στην Θεία ζωή.


(Μέρος 3ον)


Βλέπουμε στο Ευαγγέλιό μας την ανακαίνιση του ανθρωπίνου σώματος αλλά και της κτίσης ολόκληρης να αποδεικνύεται και στο όρος της Μεταμορφώσεως


Το πρόσωπο Του Χριστό το σωματικό έλαμψε σαν τον ήλιο ,αλλά και τα άψυχα ιμάτιά του έγιναν λευκά σαν το φώς ,σαν το χιόνι΄ Ελαμψε και η έμψυχη και η άψυχη ύλη.


Η Ανάσταση των νεκρών όμως προϋποθέτει την διατήρηση της ιδιαίτερης προσωπικότητας , της συνείδησης και της ξεχωριστής ψυχοσωματικής υπόστασης του ανθρώπου. Εκεί, στην αιωνία ζωή, θα γνωρίζουμε τους ανθρώπους με τους οποίους συμπορευθήκαμε στην εφήμερη ζωή, άντρες ή γυναίκες, φίλους ή ξένους,όπως επίσης όσους γεννήθηκαν σε άλλες εποχές και ποτέ δεν τους συναντήσαμε, και βεβαίως όλους τους τους Αγίους.


Όμως δεν θα υπάρχει κάποιο ταμπελάκι που να δείχνει, αλλά με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος θα αναγνωρίζουμε τα διάφορα πρόσωπα(όπως έκαναν οι Αγ.Απόστολοι στο όρος θαβώρ όταν ανεγνώρισαν τους προφήτες Μωύσή και Ηλία παρότι δεν τους είχαν δει ποτέ στην επί γης ζωή τους.)


Ενώ κατά τον Πανθεϊσμό και τις ανατολικές θρησκείες, Βουδισμός κ.α. εκείνος που πεθαίνει ενώνεται με την μεγάλη ψυχή, το Μέγα πνεύμα του σύμπαντος.


Σαν να έχουμε μία επιφάνεια νερού όπου πετιέται ένας πίδακας, ένα συντριβανάκι. Αυτό το συντριβανάκι έχει μια στιγμιαία υπόσταση, αφού ξεφεύγει από τον όγκο του νερού. Ξαναπέφτει όμως μέσα στο νερό και τότε ξαναγίνεται ό,τι ήταν και πρώτα.


«Νιρβάνα» δηλαδή είναι η επιστροφή στο μηδέν. Μία ύπαρξη μέσα στην ανυπαρξία όπου στερείται προσωπικότητος και συνειδήσεως.


Όσον αφορά και πάλι το ανθρώπινο σώμα ,αυτό δεν είναι βδελυκτό.Το δημιούργησε ο Θεός, το φόρεσε, το φοράει και θα το φορά για πάντα ο Χριστός ,(δύο υποστάσεις : α)ανθρώπινη και β)Θεϊκή ,ταυτισμένες ασυγχύτως και αδιαιρέτως σε ένα Πρόσωπο)


Μην ξεχνάμε ότι το ανθρώπινο σώμα βαπτίζεται και εισέρχεται όλο στην κολυμβήθρα.


Το Άγιον Πνεύμα λοιπόν δεν υποτιμά την σάρκα μας , αλλά την καθαρίσει και κατοικεί μέσα μας, μέσα στα σώματά μας , σε όλη την ύπαρξή μας.


Άλλωστε Την ανάσταση των νεκρών την υπαγορεύει η Αγάπη Του Θεού. Όταν αγαπάμε αυτά που δημιουργήσαμε δεν τα αφήνουμε ποτέ να χαθούν.


Τα παιδιά μας τα γεννάμε και μετά τα παρατάμε;


Ένα σπίτι που φτιάξαμε το εγκαταλείπουμε;


Όχι! Αλλά τα φροντίζουμε και τα συντηρούμε.


Διότι στα δημιουργήματα μας αποτυπώνεται όλη μας η αγάπη, η ψυχή και δημιουργικότητα μας.


Πως λοιπόν ο Θεός θα αφήσει όλη την δημιουργία , στην οποία αποτυπώνεται και αντικατοπτρίζεται η Αγάπη , η Δύναμη, η Σοφία και η Δικαιοσύνη Του να γίνει ερημιά…;


Ο Χριστός λοιπόν σώζει ολόκληρο τον άνθρωπο ,και την ψυχή και το σώμα του.


Γιαυτό «ο Λόγος σαρξ(σάρκα)εγένετο» .


Χρησιμοποιεί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μία λέξη πιο ρεαλιστική : σάρκα ,όχι απλά άνθρωπος, αλλά σάρκα, για να τονίσει περισσσότερο την πραγματική ενανθρώπισή του.


Ο θεός λοιπόν προσλαμβάνει όλη την ανθρώπινη φύση (ψυχή-σώμα) για να σώσει ολόκληρο τον άνθρωπο


«Το γαρ απρόσληπτον,αθεράπευτον. Ο δε ήνωται Τω Θεώ ,τούτο και σώζεται.»


Είχε ανάγκη όμως ο ανενδεής Θεός να προσλάβει την ανθρώπινη φύση;


-Όχι! για εμάς το έκανε, για να μας θεώσει ψυχή και σώματι.


Η ενανθρώπιση του Θεού ήταν κατ’ευδοκία θέλημα Του Θεού και όχι κατά παραχώρηση.


Ο Θεός σαρκώθηκε όχι αναγκαστικά, αλλά επειδή προαιωνίως το ήθελε.


Ακόμη και εάν δεν έπεφτε ο άνθρωπος, πάλι ο Λόγος σαρξ θα γινόταν για να θεώσει την ανθρώπινη φύση.


Όμως όταν ο Χριστός αναστήθηκε, δεν άφησε το παλιό φθαρτό σώμα στο τάφο και πήρε ένα άλλο. Αλλά αυτό το παλιό το ανακαίνισε, το ανέστησε και μαζί του ανακαίνισε και νεούργησε(έκανε πάλι νέους) όλους τους ανθρώπους.


Ό,τι είναι λοιπόν το αναστημένο σώμα του Χριστού αυτό θα είναι και το δικό μας στην αιωνία ζωή.


(Και εδώ κάτι παράδοξο! Ο Χριστός από την μία έφαγε από το περιγραπτό του ανθρώπινο σώμα το ψάρι και την κηρήθρα ,(και δεν έφαγε από ανάγκη, αλλά για να αποδείξει την ανάστασή Του)αλλά από την άλλη αυτό το υπαρκτό σώμα πέρναγε μέσα από τις κλειστές θύρες.


Πώς συνδυάζονται και τα δύο; Μόνο ο θεός ξέρει!)


Αυτό λοιπόν το ίδιο σώμα που φοράμε τώρα ,αλλά βελτιωμένο και ανακαινισμένο δε, νέο για πάντα.θα έχουμε στην αιωνιότητα.


π.χ. όπως το νερό. Μπορεί από υγρή μορφή να γίνει πάγος ή υδρατμός, αλλάζει η μορφή του αλλά όχι και η ουσία και υπόστασή του.


Όπως ο κόκος του σίτου περιέχει μέσα του όλο το στάχυ που σε λίγο θα ξεπεταχθεί. Έτσι και ο άνθρωπος με την χάρη Του Χριστού ανασταίνεται. Και από ένα μικρό σαπισμένο μέσα στη γη σποράκι ( το πεθαμένο σώμα μέσα στον τάφο) μεταμορφώνεται σε ολόκληρο στάχυ.


Εξ’ου και η σημασία του σταριού –κολλύβου που θέτουμε στα μνημόσυνα.


Γιαυτό και με την Θεία Κοινωνία. μέσα μας λαμβάνουμε την σπορά της αθανασίας και φροντίζουμε πάντα να κοινωνήσει εκείνος που φεύγει από την παρούσα ζωή, για να πάρει μαζί του το φάρμακο και τον σπόρο της αθανασίας.


Ακολούθως ,στην αιωνία Βασιλεία Του θεού μόνο σώματα που θα γίνουν αιώνια και άφθαρτα μπορούν να εισέλθουν .


Όμως με τα σώματα των κολασμένων που και αυτά αναγκαστικά θα αναστηθούν τι θα γίνει;


Και οι κολασμένοι και ασεβείς θα αναστηθούνε στην Β΄Παρουσία και θα έχουνε αθάνατα και άφθαρτα σώματα, όχι όμως και αιώνια ζωή ,αλλά θα βιώνουν την αθανασία του σώματος και της ψυχής τους ως ατέρμονη κόλαση,σκοτάδι και πόνο.


Γιαυτό και οι ίδιοι οι δαίμονες δειλιούν και φοβούνται την κόλαση. Είναι τρομερή γιαυτούς, που είναι πνεύματα, πόσο μάλλον για τους κολασμένους ανθρώπους που θα συμμετέχουν σε αυτή και με τα σώματά τους!Αλίμονο!!


Μας υπενθιμίζει ο Χριστός μας :


Μὴ φοβᾶσθε ἐκείνους ποὺ σκοτώνουν τὸ σῶμα, ἀλλὰ δὲν μποροῦν νὰ σκοτώσουν τὴν ψυχήν. Νὰ φοβᾶσθε μᾶλλον ἐκεῖνον, ποὺ μπορεῖ νὰ κάνῃ καὶ ψυχὴν καὶ σῶμα νὰ χαθοῦν εἰς τὴν γέεναν. .(Ματθ.Ι΄,28)


Προσέξτε:


Τι θα βάλει ο θεός στην Κόλαση;


«Και ψυχή και σώμα»


Ώστε λοιπόν στην Κόλαση θα είναι και το σώμα.Αλλά για να είναι το σώμα στην Κόλαση, σημαίνει ότι πρώτα θα αναστηθεί από τον τάφο, όπου είχε λιώσει, και μετά θα πάει στην Κόλαση.


Πού είναι λοιπόν εκείνοι που λένε ότι η Κόλαση θα είναι απλώς έλεγχοι της συνειδήσεως; Κάτι αφηρημένο και αερώδες;..


Θα είναι βεβαίως και έλεγχοι της συνειδήσεως αλλά θα είναι και τιμωρία του σώματος…Και επειδή θα είναι μεν το παλαιό σώμα, αλλά νέο, με νέες ιδιότητες, τότε δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως ακριβώς θα είναι η Κόλαση.


Ο Κύριος την παρομοίασε με το «πυρ που δεν σβήνει ποτέ». Και το πυρ αυτό είναι αφεγγές, γι’αυτό μιλάει και για σκότος .


π.χ. μπορούμε να απομονώσουμε μόνο την φωτιστική πλευρά του ηλιακού φωτός , ή μόνο την θερμαντική ,όπως κάνουμε με τον Ηλιακό θερμοσίφωνα, κ.λ.π.)


Μίλησε ο Χριστός μας και για «τριγμό των οδόντων και βρυγμό» όταν χτυπούν τα δόντια και μουγκρίζει ο άνθρωπος από τον πόνο .Τί ακριβώς είναι όλα αυτά; ,ακόμη δεν ξέρουμε.


Τα σώματα λοιπόν θα μετατεθούν ή στην Βασιλεία Του Θεού ή στη Κόλαση.


Μην λησμονούμε εξ’άλλου ότι ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο για να ζεί, και όχι απλά να υπάρχει. Και οι πέτρες και τα σίδερα και τα βουνά υπάρχουνε αλλά δεν ζούνε, δεν έχουνε συνείδηση. Μόνο ο άνθρωπος και οι Άγγελοι σε όλο το κτιστό σύμπαν έχουν μετοχή στην Θεία ζωή Αυτό σημείνει ΖΩΗ = ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΖΩΗ


Η ύπαρξη λοιπόν σκέτη δεν έχει κανένα νόημα και αξία. Και οι δαίμονες έχουν ύπαρξη αλλά δεν έχουν ζωή. Και οι κολασμένοι θα έχουν ύπαρξη αλλά δεν θα έχουνε ζωή.


Γράφει ο Άγιος Θεόφιλος Αντιοχείας για τον άνθρωπο :


«Οὔτε οὖν ἀθάνατον αὐτόν ἐποίησεν, οὔτε μήν θνητόν, ἀλλά δεκτικόν ἀμφοτέρων»


Δηλ.ούτε βέβαια θνητό έκανε ο Θεός τον άνθρωπο ,ούτε αθάνατο, αλλά δεκτικό του θανάτου ή της Αθανασίας.


( Μέρος 4ον )


Η αιτία του θανάτου δεν είναι στην φύση μας ,αλλά στην προαίρεσή μας. Ο Διάβολος δεν είναι κακός στην ουσία του, αλλά στην προαίρεσή του, γιατί την ουσία του την δημιούργησε ο Θεός.


Ο Θάνατος είναι μη ον, δεν υπάρχει δεν έχει ουσία, είναι η απουσία της ζωής, όπως η σκιά είναι απουσία του φωτός.


Άρα διαλέγουμε :


ή Θεό=ζωή-Φώς


ή


μη θεό = θάνατος, σκιά σκοτάδι.


Άρα ,όταν κι’άκόμη αρνείσαι τον Θεό ,πάλι δίπλα σου θα τον έχεις, ως απουσία Του όμως .


Όπως ο ήλιος έχει δύο ιδιότητες, και φωτίζει και καίει.


Ή προσλαμβάνεις λοιπόν τον Θεόν ως Φως ή ως φωτιά που σε καίει .


Αλλά θα ρωτούσε ίσως κάποιος :


-Μα τέλος πάντων(!) δεν υπάρχει ένας χώρος στον οποίο ο Θεός ούτε να υπάρχει ούτε να μην υπάρχει; Γιατί να έχω πάντα Το Θεόν μπροστά μου είτε ως παρουσία είτε ως απουσία;


Διότι, για να υπάρξει αυτός ο χώρος πρέπει κάποιος να τον δημιουργήσει. Και αυτός που δίνει δημιουργία και ζωή είναι μόνον ο Ζων Θεός.


Μονάχα εάν επιστρέψεις στην ανυπαρξία, στο μηδέν, μπορείς να «απαλλαγείς» από τον Θεό.Μα ούτε αυτό μπορεί ποτέ να γίνει γιατί ο Θεός ό,τι δημιουργεί ποτέ δεν επιστρέφει στο μηδέν.


Επανερχόμεθα λοιπόν στον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς. :


«Οι άνθρωποι καταδίκασαν το Θεό σε θάνατο. Ο Θεός όμως με την Ανάστασή Του « καταδικάζει» τους ανθρώπους σε αθανασία.»


Είναι φοβερό να θέλεις να μην υπάρχεις και να μην μπορείς! Αυτή είναι και η δυστυχία των δαιμόνων και όσων κληρονομήσουνε την κόλαση.


Πιο συγκεκριμένα γράφει Απόστολος Παύλος πως μετά την ανάσταση των νεκρών «αρπαγησόμεθα εν νεφέλαις»


Η νεφέλη είναι πάντα σύμβολο της θείας δόξης.


«εις απάντηση του Κυρίου εις αέρα» για να προϋπαντήσουμε τον Χριστό κάπου στο σύμπαν, Ο Θεός ξέρει που


«και ούτω πάντοτε συν Κυρίω εσόμεθα.»


και έτσι πάντοτε θα είμαστε μαζί Του στους άληκτους αιώνες των αιώνων.


Ο Κύριος τότε θα κατέρχεται και εμείς θα ανερχόμαστε.(βλ΄.Ανάληψη του Κυρίου, όταν οι Άγγελοι λένε στους Αποστόλους :


«τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; Οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀναληφθεὶς ἀφ᾿ ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται, ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν.» (Πραξ.α΄11)


Οι κολασμένοι όμως δεν θα αρπαχθούν μέσα σε νεφέλες. Θα μείνουν κάτω στην γη.Και τι θα γίνει με αυτούς και πως θα πάνε στον τόπο της Κολάσεως;


Δεν ξέρουμε, ο Θεός ξέρει.


Η Βασιλεία των Ουρανών και εξίσου η Κόλαση θα είναι συγκεκριμένοι περιγραπτοί χώροι-τόποι , και όχι κάτι το φανταστικό, αφηρημένο και απροσδιόριστο , αφού θα φιλοξενούνε τα περιγραπτά και προσδιορισμένα ανθρώπινα σώματα .


Με την Δευτέρα ένδοξη παρουσία Του Χριστού μας τα σύμπαντα θα αλλάξουνε!


Από την προϋπάρχουσα ύλη , ανακαινισμένη πλέον, ο Θεός θα πλάσει έναν καινούργιο κόσμο.


Καὶ εἶδον οὐρανὸν καινὸν καὶ γῆν καινήν· ὁ γὰρ πρῶτος οὐρανὸς καὶ ἡ πρώτη γῆ ἀπῆλθον,(Αποκ κα΄-1)


Όπως τα παλαιά χρόνια, αλλά και τώρα στα χρόνια της κρίσης , όταν είχανε ένα παλαιό παλτό και εξωτερικά φθείρονταν, τότε με ραπτική μαεστρία το γύριζαν ανάποδα, και τουτοιοτρόπως από την προϋπάρχουσα ύλη του ενδύματος έφτιαχναν ένα ανακαινισμένο παλτό.


Όπως και πάλι επαναλαμβάνει ο Απόστολος Πέτρος για την αναδημιουργία του κόσμου:


Καινοὺς δὲ οὐρανοὺς καὶ γῆν καινὴν κατὰ τὸ ἐπάγγελμα αὐτοῦ προσδοκῶμεν, ἐν οἷς δικαιοσύνη κατοικεῖ.(Πετρ.Β΄γ-13)


Αλλά ας κλείσουμε από τα φωτισμένα και ελπιδοφόρα λόγια του Απ.Παύλου για την Ανάσταση μας


«ἰδοὺ μυστήριον ὑμῖν λέγω· πάντες μὲν οὐ κοιμηθησόμεθα, πάντες δὲ ἀλλαγησόμεθα, ἐν ἀτόμῳ, ἐν ῥιπῇ ὀφθαλμοῦ, ἐν τῇ ἐσχάτῃ σάλπιγγι· σαλπίσει γάρ, καὶ οἱ νεκροὶ ἐγερθήσονται ἄφθαρτοι, καὶ ἡμεῖς ἀλλαγησόμεθα. .


δεῖ γὰρ τὸ φθαρτὸν τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀφθαρσίαν καὶ τὸ θνητὸν τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀθανασίαν.» (Α΄Κορινθίους ιε΄΄ -51-53)


Πράγματι η ακράδαντη πίστη στην Ανάσταση του Χριστού, αλλά και στην δική μας,που επίκειται, όχι μόνο μας στερεώνει στην ορθή πίστη αλλά μας βοηθάει και στον αγώνα της πνευματικής ζωής και εγκρατείας. Αφού εκείνος που πιστεύει ότι το σώμα του θα κληρονομήσει την αιωνιότητα, προσέχει να μην το μολύνει, αλλά να το εξαγνίζει με την χάρη του Αγίου Πνεύματος ,μέσα στον νόμο της Αγάπης προς τον εν Τριάδι Θεό και τους αδελφούς του.


Όπως γράφει ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων:


«ο πιστεύων ότι μένει το σώμα εις ανάστασιν, φείδεται της στολής και ου μολύνει τούτο.»


Είθε ο καλός μας Χριστός με τις πρεσβείες τις γλυκυτάτης του Μητρός να μας αναστήσει εις ανάστασιν ζωής, ψυχή και σώματι, εν τη εσχάτη αυτού ημέρα, για να ζούμε και μεταλαμβάνουμε την αιώνια και άληκτο χαρά μέσα στις λαμπροστάλακτες ακτίνες της Τρισηλίου Θεότητος.Αμήν!


*** *** ***


« Δια του Αναστάντος Χριστού το ημέτερον γένος της φθοράς ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε».

Βασισμένο στο Βιβλίο : « Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ»

+ π.Αθανασίου Μυτιληναίου. Εκδ.ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»

Επιμέλεια : π. Διονύσιος Ταμπάκης-Ναύπλιον. 


Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου