Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

Έκπληξη με την ανάπτυξη του 2018 στην Ελλάδα


Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ανάπτυξη

Θετικό ξεκίνημα, με την υψηλότερη επίδοση από το 2014 δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το ΑΕΠ, τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα.


Ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017 ανήλθε σε 2,3%, ενώ σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2017 σημειώθηκε ανάπτυξη κατά 0,8%.


Τα επιμέρους στοιχεία δείχνουν ότι η ανάπτυξη στηρίχθηκε κυρίως στην αύξηση των εξαγωγών αλλά και την ταυτόχρονη μείωση των εισαγωγών, η πορεία των οποίων περιόρισε τη διαφυγή ΑΕΠ στο εξωτερικό ενώ εξαιρετικά αδύναμη παρέμεινε η κατανάλωση.


Αναλυτικά, οι μεταβολές των κυριότερων μακροοικονομικών μεγεθών σε όρους όγκου με εποχική διόρθωση έχουν ως εξής:


Τριμηνιαίες μεταβολές


Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 0,1% σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2017.

Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 28,1 % σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2017.

Αύξηση κατά 1,4% σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2017 παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 5,1% ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 1,9%.

Μείωση κατά 2,7% σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2017 παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 4,6% ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 7,3%.


Read more

Αληθινή εξομολόγηση: Έλενα 26 ετών – Ήπιαμε λίγο παραπάνω και ο κουνιάδος μου με…


Γεια σας είμαι η Έλενα & είμαι 26 χρονών. Μένω σε ένα χωριό  και εδώ και 3 χρόνια υπάρχει κάτι που με βαραίνει ψυχολογικά και δεν ξέρω τι να κάνω Όλα άρχισαν πριν από τρία χρόνια όταν ήρθε στην Κύπρο ο άνδρας της αδελφής μου που μένει στο Λονδίνο. Εκείνη την περίοδο με φιλοξενούσε η άλλη μου αδελφή και στο σπίτι ήρθε να μείνει και ο κουνιάδος μου! Μετά από το οικογενειακό τραπέζι που είχαμε, λίγο το κρασί, λίγο η μουσική, μερακλώσαμε σχεδόν όλοι.


Η αδελφή μου με την σύζυγο της ανέβηκαν στα δωμάτια αφού νύσταξαν ενώ εγώ και ο σύζυγος της άλλης μου αδελφής κοιμηθήκαμε κάτω στο καναπέ. Σε άλλο εκείνος και σε άλλο εγώ φυσικά. Το βράδυ που ξαπλώσαμε για ύπνο τον βλέπω να με κοιτάει επίμονα και να μου στέλνει φιλάκια. Εγώ αμέσως ψιλομεθυσμένη που ήμουν ξέσπασα σε γέλια και του είπα, «βρε, τι κανείς» και όπως ήταν κι αυτός σκνίπα στο μεθύσι σηκώνεται και με πλησιάζει. Οι δυνάμεις μου δεν ήταν αρκετές και ενέδωσα στις ορμές του.



Αυτό έγινε μόνο μία φορά αλλά ήταν αρκετή να με κάνει να μην ξέρω πως να συμπεριφερθώ. Το επόμενο βράδυ ήθελα να φύγω από το σπίτι. Ένιωθα ξένη και ντροπή για ότι έγινε.


Η αδελφή μου δούλευε, ο άντρας της αδελφής μου που ήρθε από το εξωτερικό είχε βγει έξω και ξαφνικά μπαίνει στο σπίτι ο άλλος μου ο κουνιάδος. Με βλέπει να ετοιμάζω τα πράγματα μου. Με πλησιάζει και μου λέει «τι κάνεις εκεί; Που πας;» Προσπάθησα να δικαιολογηθώ, πως το σπίτι έχει αρκετά άτομα και πως θα πάω να μείνω σε μία φίλη μου για να τους αδειάσω τη γωνιά. Ήμουν σχεδόν βουρκωμένη.


Ήθελα να ξεσπάσω σε κλάματα γιατί ένιωθα τόσες τύψεις που ότι και να έκανα δεν θα έφευγε η ντροπή από πάνω μου. Τότε ο άντρας της αδελφής μου με πλησίασε, με πιάνει από το χέρι και αντί να με ηρεμήσει και να με καθησυχάσει με κοίταξε στα μάτια και μου λέει «ξέρω τα πάντα. Μου τα είπε όλα…» και με σπρώχνει προς το μέρος του. Τα είπε όλα σε αυτόν και ένιωθα σαν να με εκβίαζε. Είχα παραλύσει. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Ήταν σαν να με βίασε και εγώ χαμένη στο κενό Δεν μπορούσα να αρνηθώ γιατί τα πράγματα θα ήταν χειρότερα. Μετά από αυτό έφυγα από το σπίτι. Με τις αδελφές μου μιλάω, τις βλέπω αλλά στο σπίτι της μητέρας μας.


Κάθε φορά που με καλούν βρίσκω χίλιες δύο δικαιολογίες. Κάνα δυο φορές ο ένας από τους δύο με παίρνει τηλέφωνο εσκεμμένα μπροστά στην αδελφή μου για να μου πει να πάω στο σπίτι για φαγητό. Έχει θράσος ενώ εγώ νιώθω ντροπή. Για ένα λάθος, ζω τον απόλυτο εκβιασμό. Τι να κάνω; Να μιλήσω με τις αδελφές μου; Θα με καταλάβουν ή θα με φτύσουν και θα καταστρέψω την οικογενειακή μας γαλήνη; Είμαι στα όρια της παράνοιας. Βοηθήστε με. 


Read more

Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Μοχάμεντ Άλι: Το τέλος ενός μύθου


Ο Αμερικανός μποξέρ Μοχάμεντ Άλι, θρύλος της παγκόσμιας πυγμαχίας και ένα από τα σύμβολα της αφροαμερικανικής κοινότητας των ΗΠΑ για πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα στις 3 Ιουνίου 2016.


Υπήρξε ο πρωτοκορυφαίος του αθλήματος και ο μόνος που κατέκτησε τρεις φορές τον παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία βαρέων βαρών της επαγγελματικής πυγμαχίας (1964,1974, 1978). Το 1960 αναδείχθηκε ολυμπιονίκης στην κατηγορία των ημιβαρέων βαρών, όντας ερασιτέχνης πυγμάχος. Στην επαγγελματική του καριέρα πυγμάχησε 61 φορές, με 56 νίκες στο ενεργητικό του (37 από τις οποίες με νοκ-άουτ) και 5 ήττες.


Ο Κάσιους Μαρσέλους Κλέι (Cassius Marcellus Clay), όπως ήταν το αρχικό ονοματεπώνυμο του προτού ασπασθεί τον Μουσουλμανισμό, γεννήθηκε στις 17 Ιανουαρίου 1942 στο Λούισβιλ της πολιτείας Κεντάκι των ΗΠΑ. Ο πατέρας του ήταν επιγραφοποιός και η μητέρα του οικιακή βοηθός. Η οικογένεια Κλέι είχε ακόμη δύο αγόρια και ένα κορίτσι.




Το 1954, σε ηλικία μόλις 12 ετών, ήλθε για πρώτη φορά σε επαφή με την πυγμαχία από ένα τυχαίο γεγονός. Του είχαν κλέψει το ποδήλατο και όταν ζήτησε από ένα διερχόμενο αστυνομικό την άδεια να καταδιώξει τον δράστη, αυτός του είπε ότι πρώτα θα έπρεπε να μάθει να χρησιμοποιεί τις γροθιές του. Ο αστυνομικός, ονόματι Τζον Μάρτιν, έτυχε να είναι και προπονητής πυγμαχίας και ήταν ο πρώτος που οδήγησε το νεαρό παιδί στο ρινγκ.



Η εξέλιξη του Κάσιους ήταν ραγδαία και το 1960 επελέγη να εκπροσωπήσει τις ΗΠΑ στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης στην κατηγορία των ημιβαρέων βαρών (75-81 κιλά), όπου κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο με χαρακτηριστική άνεση. Τον ίδιο χρόνο κέρδισε και τη διοργάνωση «Χρυσά Γάντια» της Ερασιτεχνικής Αθλητικής Ένωσης (Amateur Athletic Union). Ο δρόμος για τον κόσμο της επαγγελματικής πυγμαχίας και την παγκόσμια καταξίωση είχε ανοίξει!



Στις 25 Φεβρουαρίου 1964, αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών στην επαγγελματική πυγμαχία, νικώντας με νοκ-άουτ τον κάτοχο του τίτλου Σόνι Λίστον στον έβδομο γύρο, σε αγώνα που έγινε στο Μαϊάμι Μπιτς. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 6 Μαρτίου, ασπάστηκε τον Μουσουλμανισμό, εξαιτίας και της καταπίεσης που υφίσταντο οι Αφροαμερικανοί των ΗΠΑ από την λευκή χριστιανική πλειονότητα της χώρας και μετονομάζεται σε Μοχάμεντ Άλι (Muhammad Ali).


Στις 6 Φεβρουαρίου 1967 νίκησε στα σημεία τον Έρνι Τερέλ, πρωταθλητή της Παγκόσμιας Πυγμαχικής Ομοσπονδίας (World Boxing Association), στον 15ο γύρο στο Χιούστον του Τέξας και αναδείχθηκε ως ο αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως δύο μήνες αργότερα, στις 29 Απριλίου θα του αφαιρεθεί ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλητή, όταν αρνείται να υπηρετήσει τη θητεία του στον αμερικανικό στρατό, λόγω της αντίθεσής του στον πόλεμο του Βιετνάμ. Θα οδηγηθεί στο δικαστήριο επί ανυποταξία και θα καταδικασθεί σε φυλάκιση πέντε ετών και χρηματική ποινή 10.000 δολαρίων. Επιπλέον, θα του αφαιρεθεί η άδεια πυγμαχίας και ο τίτλος του πρωταθλητή.


Κατά τη διάρκεια της αναγκαστικής του αποχής από τα ριγκ, ο Άλι αναδείχθηκε σε έναν από τους διαπρύσιους κήρυκες υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων των Αφροαμερικανών και κατά του πολέμου στο Βιετνάμ. Προσέφυγε στα δικαστήρια και το 1971 κατόρθωσε με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ να ανακτήσει όλα του τα δικαιώματα.


Στις 8 Μαρτίου 1971, αντιμετώπισε στο Μάντισον Σκουέαρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης τον Τζο Φρέιζερ στην «Μάχη του Αιώνα» («Fight of the Century»), όπως ονομάστηκε. Ηττήθηκε στα σημεία και έχασε το αήττητό του στην επαγγελματική πυγμαχία, μετά από 31 αγώνες, 25 από τους οποίους είχε κερδίσει με νοκ - άουτ. 


Στις 28 Ιανουαρίου 1974 πήρε τη ρεβάνς από τον μεγάλο του αντίπαλο σ’ ένα αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως «Super Fight II» και έγινε και αυτός στο Μάντισον Σκουέαρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης. Η νίκη του αυτή του χάρισε όχι μόνο την επανάκτηση του τίτλου της Πυγμαχικής Ομοσπονδίας της Βορείου Αμερικής (NBAF), αλλά του άνοιξε τον δρόμο για την κατάκτηση του παγκοσμίου στέμματος για δεύτερη φορά.


Το κατάφερε λίγους μήνες αργότερα, στις 30 Οκτωβρίου 1974, όταν αντιμετώπισε στην Κινσάσα της Ζιμπάουε τον παγκόσμιο πρωταθλητή Τζορτζ Φόρμαν, σε ένα αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως «Rumble in the Jungle» («Βουή στη Ζούγκλα»). Τον νίκησε με νοκ-άουτ στον όγδοο γύρο και επανέκτησε για δεύτερη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή βαρέων βαρών.


Την 1η Οκτωβρίου 1975, αντιμετώπισε για τρίτη φορά τον Τζο Φρέιζερ στη Μανίλα των Φιλιππίνων, τον νίκησε με τεχνικό νοκ-άουτ και διατήρησε τον παγκόσμιο τίτλο. Ο αγώνας αυτός, που έμεινε στην ιστορία ως «Thrilla in Manilla» («Θρίλερ στη Μανίλα»).


Αφού υπερασπίστηκε έξι φορές με επιτυχία τον τίτλο του, ηττήθηκε από τον συμπατριώτη του Λίον Σπινκς στις 15 Φεβρουάριου 1978, στο Λας Βέγκας της Νεβάδας, με απόφαση κατά πλειοψηφία. Ο Άλι, ωστόσο, πήρε πίσω από τον Σπινκς τον τίτλο με ομόφωνη απόφαση στη Νέα Ορλεάνη, στις 15 Σεπτεμβρίου 1978, και έγινε ο πρώτος στην ιστορία πυγμάχος που κέρδισε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα βαρέων βαρών τρεις φορές. 


Εγκατέλειψε τα ρινγκ στις 26 Ιουνίου 1979. Επανήλθε όμως τον επόμενο χρόνο, αλλά και λόγω ηλικίας δεν ήταν ο παλιός Άλι. Ηττήθηκε από τον συμπατριώτη του Λάρι Χολμς στις 2 Οκτωβρίου 1980, όπως και στις 11 Δεκεμβρίου 1981 από τον Καναδό Τρέβορ Μπέρμπικ, οπότε αναγκάστηκε οριστικά να βάλει τέλος στην ένδοξη καριέρα, σε ηλικία 40 ετών.


Στην προσωπική του ζωή, ο Άλι παντρεύτηκε 4 φορές και απέκτησε 9 παιδιά (7 κορίτσια και 2 αγόρια). Από το 1984 είχε διαγνωσθεί με τη νόσο του Πάρκινσον, η οποία τελικά τον κατέβαλε.


Όσο σπουδαίος ήταν μέσα στα ριγκ, τόσο...σπάταλος αποδείχθηκε στην προσωπική του ζωή, γεγονός που τον ανάγκασε να αγωνίζεται μέχρι τα 39. Ο τελευταίος αγώνας του, το 1980 εναντίον του Τρέβορ Μπρέμπικ, ήταν μια ταπείνωση για τον Μοχάμεντ Άλι. Οχι μόνο επειδή γνώρισε την ήττα από έναν πυγμάχο που σήμερα ελάχιστοι θυμούνται, όσο γιατί τα πρώτα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον είχαν αρχίσει να διαφαίνονται, στην κίνηση και την ομιλία του. Δύο χρόνια αργότερα, η ιατρική διάγνωση επιβεβαίωσε την τραγωδία και έχει μείνει σε όλους ανεξίτηλη η εικόνα του Άλι να ανάβει, με χέρια τρεμάμενα, τη φλόγα στην Ατλάντα, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 1996. 


Ο Μοχάμεντ Άλι πέθανε στο Σκότσντεϊλ της Αριζόνα στις 3 Ιουνίου 2016, σε ηλικία 74 ετών.





Read more

ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ ΑΥΤΟ; Για ποιο λόγο οι αεροσυνοδοί ζητούν να είναι ανοιχτά τα κλείστρα των παραθύρων κατά την απογείωση και την προσγείωση;


Πολλοί επιβάτες αεροπορικών πτήσεων δυσανασχετούν με τις αεροσυνοδούς όταν κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης τους ζητούν να ανεβάσουν τα κλείστρα των παραθύρων τους και οι θέσεις-καθίσματά τους να είναι σε όρθια στάση.


Ο λόγος είναι πολύ απλός. Το πλήρωμα πρέπει να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει έξω από το αεροπλάνο, ώστε σε περίπτωση ανάγκης οι διασώστες να μπορούν να ελέγξουν εύκολα το εσωτερικό του, ενώ το πλήρωμα, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η εκκένωση του αεροσκάφους, θα πρέπει να αποφασίσει από ποια πλευρά θα γίνει.


Σε ό,τι αφορά τα καθίσματα, αυτά όταν βρίσκονται σε όρθια θέση κλειδώνουν και ακινητοποιούνται, ενώ όταν βρίσκονται σε κλίση μπορεί να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης-αναταράξεων.


Read more

Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

Σαντορίνη: Τι συμβαίνει με τα γαϊδούρια στο νησί - Ο δήμαρχος και οι φιλοζωικές απαντούν για τις εικόνες ντροπής

EUROKINISSI/KLODIAN LATO 

Πολλές ήταν οι αντιδράσεις που προκάλεσε βίντεο που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, με ένα γαϊδουράκι που μετά βίας περπατά κουβαλώντας μεγάλο βάρος στην πλάτη του, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο το θέμα των συνθηκών διαβίωσης και της εκμετάλλευσης των ζώων αυτών στη Σαντορίνη   Στο επίμαχο βίντεο που ανήρτησε χρήστης του Facebook, φαίνεται το εξαντλημένο ζώο να κουβαλά μία στοίβα από μαύρες σακούλες, οι οποίες το δυσκολεύουν τόσο στο να περπατήσει, όσο και το να σταθεί όρθιο στα σοκάκια του νησιού.   Το θέμα των γαϊδουριών της Σαντορίνης είχε φτάσει ακόμη και στο βρετανικό Τύπο, όπου η Daily Mail είχε καταγγείλει σε αφιέρωμά της, τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων αυτών, τα οποία κάτω από συχνά υψηλές θερμοκρασίες, μπορεί να συμπληρώνουν ακόμα και δεκάωρα εξαντλητικών δρομολογίων στα απότομα δρομάκια του νησιού.   Τα γαϊγουράκια είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής εικόνας της Σαντορίνης, τα οποία σε καθημερινή βάση, εδώ και δεκαετίες, κάνουν τέσσερις με πέντε φορές την ίδια διαδρομή, ανεβαίνοντας τα 520 πλακόστρωτα σκαλοπάτια που οδηγούν από το λιμάνι στα Φηρά, μεταφέροντας τους τουρίστες.

Με αφορμή το βίντεο που κυκλοφόρησε, το LIFO.gr επικοινώνησε με το δήμαρχο Σαντορίνης, κ. Νίκο Ζώρζο, για να μας δώσει εξηγήσεις για το περιστατικό.   Μιλώντας για το θέμα, ο κ. Ζώρζος διευκρίνισε ότι το γαϊδουράκι που εμφανίζεται στο συγκεκριμένο βίντεο δεν είναι από τα ζώα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τουριστών. Ο δήμος έχει σύμβαση με μία εταιρεία αποκομιδής σκουπιδιών η οποία συνεργάζεται με ιδιοκτήτη γαϊδουριών για τη μεταφορά σκουπιδιών, σε περιοχές που τα απορριμματοφόρα δεν μπορούν να περάσουν και δεν υπάρχει δυνατότητα οποιασδήποτε άλλης πρόσβασης.    Όπως ανέφερε στο LIFO.gr, o δήμος έχει αποστείλει έγγραφο στη συγκεκριμένη εταιρεία ζητώντας εξηγήσεις για το συγκεκριμένο περιστατικό.   Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «όταν υποκύπτει κάτι στην αντίληψή μας, το διερευνούμε άμεσα μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών και γίνονται έλεγχοι».   Διευκρίνισε παράλληλα, ότι σε όλους τους παλιούς οικισμούς της Σαντορίνης, η πρόσβαση με απορριμματοφόρα δεν είναι δυνατή, με αποτέλεσμα όλες οι μεταφορές απορριμμάτων γίνονται με υποζύγια. Το ζήτημα της μεταχείρισης όμως είναι άλλο θέμα.   Ο κ. Ζώρζος ανέφερε ότι όποτε είναι δυνατόν και υπάρχει κάποια αναφορά, γίνονται έλεγχοι και από το δήμο και από την αστυνομία, όμως επεσήμανε το πρόβλημα που υπάρχει στο νησί με την υποστελέχωση όλων των δημόσιων υπηρεσιών.   «Σε ένα νησί των 5.500.000 διανυκτερεύσεων, η υποστελέχωση των υπηρεσιών αποτελεί μεγάλο πρόβλημα» σχολίασε χαρακτηριστικά.   Όπως ανέφερε το νησί, αποτελεί το δημοφιλέστερο τουριστικό προορισμό και με το βάρος της τουριστικής κίνησης που σηκώνει δεν αντιμετωπίζεται σωστά από την πολιτεία. Αντιθέτως, αντιμετωπίζεται με οριζόντιες αποφάσεις.  


Πηγή: ippothesis.gr 

Ερωτηθείς αν υπάρχει καταγραφή των γαϊδουριών ή των ημιονηγών τους, ο κ. Ζώρζος ανέφερε ότι όσοι κάνουν έναρξη επαγγέλματος για να γίνουν ημιονηγοί, αυτοί είναι καταγεγραμμένοι και έχουν άδειες.    Τόνισε παράλληλα ότι σαν δήμαρχος «υποχρέωσή του είναι να προστατεύσει και τον τόπο». Θεωρεί καθήκον του να ερευνά τα περιστατικά που πέφτουν στην αντίληψή του, είτε από καταγγελίες είτε από δημοσιεύσεις σε μέσα ενημέρωσης, όμως επεσήμανε ότι πρέπει να «ερευνούμε πάντα την πραγματική πλευρά των πραγμάτων».    Ωστόσο ο δήμαρχος προσπαθεί να κατεβάσεις τους τόνους και λέει χαρακτηριστικά πως είναι σημαντικό και πρέπει να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις κακομεταχείρισης, όμως κάποιες φορές περιστατικά λαμβάνουν άλλες διαστάσεις από αυτό που πραγματικά ισχύει. Βέβαια ξεκαθαρίζει ότι δεν αναφέρεται στο πρόσφατο περιστατικό, το οποίο είναι υπό διερεύνηση.   «Ένας άνθρωπος που έχει μεγαλώσει στην επαρχία και είναι αγρότης έχει διαφορετική προσέγγιση για τα ζώα του από έναν άνθρωπο της πόλης» είπε αναφερόμενος στους ημιονηγούς που μεταφέρουν τουρίστες. «Οι άνθρωποι αυτοί αγαπούν τα ζώα τους. Απλά έχουν διαφορετική προσέγγιση από τον ξένο, για παράδειγμα, που ζει στο Λονδίνο. Θεωρούν ότι όπως και οι ίδιοι, τα ζώα κάνουν τη δουλειά τους», ανέφερε.  

«Στις αγροτικές κοινωνίες, το να μεταφερθεί ένας άνθρωπος από υποζύγιο θεωρούνταν και θεωρείται ακόμη φυσιολογικό, ενώ αντιθέτως σε έναν άνθρωπο της πόλης μπορεί να φαίνεται απάνθρωπο. Είναι θέμα διαφορετικής αντίληψης. Το θέμα της κακομεταχείρισης όμως είναι διαφορετικό» ξαναείπε.    Το LIFO.gr επικοινώνησε επίσης και με την υπεύθυνη του Πανελλήνιου Συλλόγου Προστασίας Ιπποειδών, «ΙΠΠΟΘΕΣΙΣ», κα Ρόζα Ρούσσου για την υπόθεση του επίμαχου βίντεο.   Όπως μας ανέφερε η ίδια, «στην χώρα μας τα ιπποειδή θεωρούνται από την πλειοψηφία της κοινωνίας και των αρμόδιων αρχών άψυχα εργαλεία. Ειδικά σε περιοχές που συμβάλουν στην τουριστική οικονομία αντιμετωπίζουν άθλιες συνθήκες ευζωίας».   «Ακούσαμε αρμόδιο να λέει πως οι περιπτώσεις κακοποίησης είναι η εξαίρεση. Αυτό μάλλον τον συμφέρει να διαδίδει. Οι περιπτώσεις κακοποίησης είναι ο κανόνας. Το βράδυ το ζώο εργάζεται σκληρά και την ημέρα αν δεν συνεχίσει την βραδινή εργασία τότε παστουρώνεται (δεμένο από τα πόδια) στα χωράφια, συνήθως χωρίς νερό και με ελάχιστο φαγητό. Κανείς δεν ξέρει κανείς δεν βλέπει» πρόσθεσε.   Τόνισε ότι για να βρεθεί λύση για την κατάσταση των ιπποειδών στην Ελλάδα πρέπει να σταματήσει η ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή και αγορά τους από ζωέμπορους.



Πηγή: ippothesis.gr 


«Δεν υπάρχει καμία νομοθεσία που να αφορά τα ιπποειδή εργασίας και όχι μόνο. Οι μόνοι νόμοι που προστατεύουν την ευζωία τους είναι εκείνοι που αφορούν όλα τα ζώα 1197/81, 4039/12. Για την μεταφορά και μετακίνηση τους είναι σε ισχύ ο 1/2005 όμως κανείς δεν τον εφαρμόζει. Ιπποειδή μεταφέρονται πάνω σε ανοικτές καρότσες ή δεμένα πίσω από συνήθως ακριβά αγροτικά μέσα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας» καταγγέλλει.   «Καμία αστυνομία, κανένας έλεγχος. Πρέπει η φιλοζωική να τρέξει να κάνει καταγγελία και όταν εκδικαστεί η υπόθεση το ζώο να μην υπάρχει πια. Και χωρίς κανένα τίτλο ιδιοκτησίας τι να αποδείξεις;» αναφέρει η κα Ρούσσου.   Πρόσθεσε ακόμη ότι δεν υπάρχει ηλεκτρονική βάση δεδομένων ώστε να γνωρίζουμε πόσα ιπποειδή υπάρχουν στην Ελλάδα, που βρίσκονται και ποιες είναι οι συνθήκες που ζουν.   «Μετά το ψήφισμα που έγινε σε συνεργασία με την animal action, όπου συγκεντρώσαμε 12.000 υπογραφές δημιουργήθηκε στο ΥΠΑΑΤ μια ομάδα εργασίας ώστε να ενσωματωθεί ο Κοινοτικός Κανονισμός 2015/262 που αφορά την υποχρεωτική σήμανση και καταγραφή. Μας έχουν υποσχεθεί τέλη Ιουνίου θα είναι έτοιμη η Υπουργική απόφαση. Υπόψιν πως δεν έχει εφαρμοστεί στην χώρα μας ούτε ο προηγούμενος κανονισμός 504 από το 2008!!! Κάποιοι προστατεύουν το παράνομο εμπόριο ιπποειδών και φροντίζουν τις πελατειακές τους σχέσεις εδώ και χρόνια» κατέληξε η υπεύθυνη του Πανελλήνιου Συλλόγου Προστασίας Ιπποειδών.   Το θέμα είχε αναδείξει τον περασμένο μήνα και το ραδιόφωνο της Σαντορίνης TopmelodyFM με φωτογραφίες:   Μια εικόνα χίλιες λέξεις αλλά αυτή τη φορά δε θα μείνει ούτε κρυφό, ούτε ασχολίαστο, ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ με το μικρο μας μυστικό. Κάθε νύχτα το ίδιο βιολί. Βαριούνται τα δίποδα να κατεβούν πάνω από μια δυο φόρες πάνω κάτω με τα ποδιά και υπερφορτώνουν τα ζωντανά και τα εξοντώνουν με τη βια. Μετά την διασκέδαση σας στην νυχτερινή Σαντορίνη δείτε με τα μάτια σας, καταγράψτε με τη κάμερά σας και διαδώστε, ώστε να μπουν όρια. Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες πριν τρις μέρες δηλαδή καθημερινή, Φανταστείτε σε λίγες ώρες, σαββατόβραδο, τι έχει να γίνει και πόσες ποσότητες σε βάρος και σε ύψος θα σηκώσουν σήμερα. Πέρσι από το βάρος κατρακυλουσαν στα σκαλιά μπροστά στα μάτια μας, κατάκοπα, τραυματισμένα με γυαλιά από μπουκάλια. 






Read more

O χαμένος Τάφος του Αχιλλέα


Ο Αχιλλέας, ο μεγαλύτερος ήρωας της ελληνικής μυθολογίας έχει εξασφαλίσει ήδη από την αρχαιότητα την παγκόσμια και αιώνια φήμη του. Η θεϊκή του καταγωγή, ο εκρηκτικός του χαρακτήρας, ο σπαρακτικός του θρήνος επάνω από το νεκρό σώμα του Πατρόκλου, αλλά κυρίως, η εντυπωσιακή του συνομιλία με τον βασιλιά της Τροίας Πρίαμο, μας αποκαλύπτουν κάθε λεπτομέρεια της εντυπωσιακής του προσωπικότητας. Περιέργως, αυτό που δεν γνωρίζουμε, είναι ο τόπος της ταφής του, μολονότι παλαιότερα είχαν γίνει αρκετές προσπάθειες, οι οποίες δεν απέδωσαν καρπούς.


Δυστυχώς, οι πληροφορίες που διέθεταν οι ερευνητές ήταν ελάχιστες και προέρχονταν αποκλειστικά από μυθολογικές αφηγήσεις. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορούμε να είμαστε και πολύ αισιόδοξοι πως ο τάφος του Αχιλλέα κάποτε θα βρεθεί. Από την άλλη, ακολουθώντας τις ίδιες μυθολογικές αφηγήσεις, ο Σλήμαν έφερε στο φως τα απομεινάρια της Τροίας και των Μυκηνών. Εξ άλλου οι αρχαίοι ισχυρίζονταν πως γνώριζαν που βρισκόταν αυτός ο τάφος, αν και δεν εννοούσαν όλοι το ίδιο μέρος.



Τι λέει ο Όμηρος στην Οδύσσεια


Μία πληροφορία μας δίνει ο Όμηρος στην Οδύσσεια. Στην τελευταία ραψωδία, διαδραματίζεται η συνάντηση των ψυχών του Αγαμέμνονα και του Αχιλλέα. Ο Αγαμέμνονας του περιγράφει τον θρήνο των Αχαιών επάνω στο νεκρό του σώμα, τον οδυρμό της μητέρας του η οποία με τη συνοδεία των Μουσών τον ντύνει και τον ετοιμάζει για τον άλλο κόσμο. Στη συνέχεια, του διηγείται πώς έγινε η κηδεία και η ταφή του:


«Δεκαεπτά μερόνυχτα σε κλαίγαμε, το ίδιο θνητοί και αθάνατοι· την δεκάτη όγδοη σε παραδώσαμε στην πυρά, σφάζοντας όλη νύχτα ολόπαχα πρόβατα γύρω σου και βόδια με κέρατα στριφτά. Κι εσύ καιγόσουν μέσα στη θεϊκή σου φορεσιά και καλυμμένος με αλοιφές και μέλι γλυκό· και πολλοί Αχαιοί ήρωες οπλισμένοι γύρω από την πυρά έτρεχαν καθώς εσύ καιγόσουν, ιππείς και πεζοί· και έγινε μεγάλος ορυμαγδός.


Κι αφού του Ηφαίστου η φλόγα σε αποτέλειωσε, μόλις ξημέρωσε, τα λευκά σου οστά συλλέξαμε, Αχιλλέα, μέσα σε άκρατο οίνο και αλοιφές. Και η μητέρα σου πρόσφερε αμφορέα χρυσό, που έλεγε πως ήταν δώρο του Διονύσου, φτιαγμένο από τον Ήφαιστο. Μέσα εκεί κείτονται τα λευκά σου οστά, λαμπρέ Αχιλλέα, με εκείνα του νεκρού Πατρόκλου Μενοιτιάδου αναμεμειγμένα, και σ’ άλλο σκεύος του Αντιλόχου, πού ξέχωρα τιμούσες απ’ όλους σου τους φίλους, απ’ όταν πέθανε ο Πάτροκλος.


Ύστερα, ο ιερός στρατός των Αργείων πολεμιστών, φτιάξαμε γύρω σας τύμβο μεγάλο και χωρίς ψεγάδι στην προεξέχουσα ακτή του μεγάλου Ελλησπόντου, ώστε από μακριά στη θάλασσα να τον βλέπουν οι άνδρες, όσοι τώρα γεννήθηκαν και όσοι πρόκειται να γεννηθούν.»


Σύμφωνα με την ομηρική περιγραφή, ο τάφος του Αχιλλέα βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της δυτικής ακτογραμμής της Τρωάδος, στην είσοδο των στενών του Ελλησπόντου. Ο Αρριανός και ο Πλούταρχος μας πληροφορούν πως ο Μέγας Αλέξανδρος επισκέφτηκε έναν τύμβο στον οποίο θυσίασε προς τιμήν του Αχιλλέα πηγαίνοντας προς την Τροία.


Ο τύμβος Kum Tepe που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Σκαμάνδρου ερευνήθηκε από τον Σλήμαν και άλλους, με την ελπίδα να αποκαλύψουν τον τόπο ταφής του ήρωα. Αυτή η περιοχή ταιριάζει με την περιγραφή του Ομήρου και τον 18ο και 19ο αιώνα οι επισκέπτες πίστευαν πως ο τύμβος που δεσπόζει εκεί ήταν ο τάφος του αρχαίου ήρωα. Δυστυχώς, οι ανασκαφές έφεραν στο φως ταφές μεταγενέστερες και κανένα στοιχείο δεν παραπέμπει σε πολεμιστή εποχής παλαιότερης των κλασικών χρόνων.


Λίγα χιλιόμετρα νοτιότερα στην ίδια ακτή κοντά στις αιολικές αποικίες Σίγειον και Αχίλλειον βρίσκονται δύο ακόμα τύμβοι, το Kesik Tepe γνωστό ως τύμβος του Δημητρίου και το Sivri Tepe. Από τους ελληνιστικούς χρόνους και μετά, πότε ο ένας και πότε ο άλλος, θεωρήθηκαν ως ο χαμένος τάφος του Αχιλλέα που είχε επισκεφτεί ο Μέγας Αλέξανδρος. Ούτε εδώ αποκαλύφθηκε κάτι διαφωτιστικό.


Μερικούς αιώνες αργότερα, επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, εμφανίζεται και τρίτος υποψήφιος τύμβος. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Καρακάλλας τον 3ο αιώνα αφιέρωσε ένα μπρούτζινο άγαλμα στον τύμβο του Αχιλλέα, που νόμιζε πως βρίσκεται στο Üvecik Tepe, επτά περίπου χιλιόμετρα νότια της Τροίας. Μάλιστα έθαψε εκεί τον φίλο του Festus το 214. Εδώ βρέθηκαν ταφές της μυκηναϊκής εποχής, όχι όμως κτερίσματα που θα έπρεπε να συνόδευαν έναν πολεμιστή, και μάλιστα έναν βασιλιά-πολεμιστή και ήρωα.


Η εκδοχή στο έργο «Αιθιοπίς»


Από αυτό το έργο, το οποίο αποδίδεται στον Αρκτίνο από την Μίλητο, έχουν διασωθεί μόνο τρία μικρά αποσπάσματα. Το πρώτο που διασώθηκε στη «Χρηστομάθεια» του Πρόκλου που περιγράφει την υπόθεση του έργου. Εκεί αποκαλύπτεται ένας άλλος τόπος, όχι πολύ μακριά από τις ακτές της Τροίας:


«Ο Αχιλλέας κατεδίωξε τους Τρώες ως την πόλη τους, και αφού μπήκε μέσα μαζί τους, φονεύθηκε από τον Πάρη ή τον Απόλλωνα. Ακολούθησε σκληρή μάχη για το σώμα του. Ο Αίαντας πήρε το νεκρό σώμα και το μετέφερε στα πλοία, ενώ ο Οδυσσέας αναχαίτιζε τους Τρώες. Ύστερα, οι Αχαιοί έθαψαν τον Αντίλοχο και ετοίμασαν το σώμα του Αχιλλέα για ταφή, ενώ η Θέτις (η μητέρα του), έφτασε με τις Μούσες και τις αδελφές της, θρηνεί τον γιο της, τον οποίο αργότερα αρπάζει από την πυρά και τον μεταφέρει στο «Λευκό Νησί». Κατόπιν, οι Αχαιοί του φτιάχνουν έναν τύμβο και οργανώνουν αγώνες προς τιμήν του.»


Και σε αυτή την αφήγηση, ο τύμβος βρίσκεται κάπου στη χερσόνησο της Τρωάδος, αλλά δεν αναφέρει πού ακριβώς. Ωστόσο πρόκειται για κενοτάφιο, εφόσον τα οστά του ήρωα μεταφέρθηκαν σε κάποιο νησί που ονομάζεται «Λευκό». Υπάρχει άραγε κάποια αλήθεια σε αυτή την εκδοχή; Υπάρχει τέτοιο νησί;


Το νησί του Αχιλλέα


Το 1823, ο πλωτάρχης N. D Kritsikii, έκανε τις πρώτες έρευνες στο ακατοίκητο νησάκι Zmeinyi του Ευξείνου Πόντου. Είδε ένα αρχαίο κτίσμα, ακριβώς στο μέσο του νησιού, το οποίο και σχεδίασε. Κατέγραψε ακόμα και μερικά ευρήματα που προέκυψαν από μία πρόχειρη ανασκαφή. Γνώριζε καλά πως το νησάκι Zmeinyi (Φιδονήσι), ήταν η αρχαία Λεύκη ή Αχίλλεια, ο τόπος που οι αρχαίοι συγγραφείς ανέφεραν ως κέντρο λατρείας του Αχιλλέα. Όπως σε όλη την περιοχή της Ποντικής Ολβίας, ο Αχιλλέας λατρευόταν στο νησί από τους Μιλήσιους αποίκους ως Ποντοκράτορας και Σωτήρας.


Από την κλασική περίοδο δεν έχουμε σχετικές αναφορές, εκτός από έναν στίχο στην «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη, όπου η Θέτις λέει στον σύζυγό της Πηλέα πως μπορεί να δει τον γιο του στον οίκο του στο Λευκό Νησί του Ευξείνου Πόντου. Δύο αιώνες αργότερα, την ύπαρξη του ναού επιβεβαιώνει ο γλύπτης Αντίγονος από την Κάρυστο.


Αργότερα, ο Παυσανίας αποκαλύπτει πως, τουλάχιστον στην εποχή του, ο ναός αυτός είχε τη φήμη θεραπευτηρίου. Η Πυθία των Δελφών, μας λέει, έστειλε εκεί τον Λεωνίδα, έναν στρατηγό από τον Κρότωνα της Σικελίας, για να θεραπευτεί.


Ο ναός του Αχιλλέα


Περισσότερες πληροφορίες για το νησί όμως, μας δίνει ο βιογράφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αρριανός, στο έργο του «Περίπλους Ευξείνου Πόντου». Το 130 Κ.Χ που γράφει το έργο αυτό, το νησί ονομαζόταν ακόμα «Αχιλλέως Νήσος», «Αχιλλέως Δρόμος» και «Λευκή». Περιγράφει τον ναό που βρισκόταν στο ψηλότερο σημείο, στο κέντρο του νησιού. Υπήρχε ακόμα ένα παλιό ξόανο του ήρωα-θεού.


Το νησί ήταν ακατοίκητο, και μόνο προσωρινά το επισκέπτονταν όσοι ήθελαν να αποδώσουν τιμές στον ήρωα. Οι πολλές κατσίκες που υπήρχαν στο νησί ήταν προσφορές των προσκυνητών, αλλά υπήρχαν πολλά ακόμα αναθήματα, αγγεία και λίθοι από τους πιο πολύτιμους. Είδε και επιγράμματα στην ελληνική ρωμαϊκή γλώσσα, που ήταν όλα έπαινοι του Αχιλλέα και του Πατρόκλου, ο οποίος λατρευόταν εκεί επίσης. Τον ναό τον προστάτευαν και τον φρόντιζαν τα απειράριθμα πουλιά που ζούσαν στο νησί. Βουτάνε στη θάλασσα και ύστερα πετούν πάνω από τον ναό καταβρέχοντάς τον και σκουπίζοντας το έδαφος με τα φτερά τους.


Ο ναός αυτός λειτουργούσε και ως μαντείο. Όσοι πήγαιναν εκεί για να πάρουν χρησμό και να προσφέρουν λατρεία στον Αχιλλέα, έφερναν και ένα ζώο μαζί με όποια άλλη προσφορά ήθελαν. Ανάλογα με την περίπτωσή τους, οι ιερείς τους συμβούλευαν ή να θυσιάσουν το ζώο ή να το αφήσουν ελεύθερο στο νησί. Εκείνοι πάλι που έφταναν στο νησί αναγκαστικά, ναυτικοί και ταξιδιώτες που έπεφταν σε κακοκαιρία, διάλεγαν για θυσία ένα από τα ζώα του νησιού, πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο. Το παρουσίαζαν στο μαντείο και αν το ζώο δεν προσπαθούσε να διαφύγει, η τιμή που είχε προσφερθεί γινόταν αποδεκτή. Αν όχι, η τιμή αυξανόταν μέχρι το προς θυσία ζώο να μείνει ατάραχο. Με τον τρόπο αυτό είχε συγκεντρωθεί στον ναό αξιόλογη περιουσία.


Ο Αρριανός ανέφερε και τις μαρτυρίες που συγκέντρωσε σχετικά με την εμφάνιση του Αχιλλέα σε πολλούς προσκυνητές, αλλά και ναυτικούς που έπλεαν κοντά στο νησί. Ορισμένοι τον έβλεπαν σε όνειρο να τους καθοδηγεί πώς να συνεχίσουν με ασφάλεια τον δρόμο τους ή πού ήταν πιο ασφαλές να αγκυροβολήσουν, ανάλογα με τις συνθήκες κάθε μέρας. Υπήρχαν όμως και πολλοί που ισχυρίστηκαν πως τον είδαν στο ξύπνιο τους επάνω στον ιστό του καραβιού, όπως ακριβώς εμφανίζονταν στους ναυτικούς και οι Διόσκουροι. Μόνο που οι Διόσκουροι εμφανίζονται οπουδήποτε στη θάλασσα σε όποιον χρειάζεται προστασία, ενώ ο Αχιλλέας μόνο σε όσους περιπλέουν ή προσεγγίζουν το νησί του.


Το Φιδονήσι στη σύγχρονη ιστορία


Το 1788, στο πλαίσιο των ρωσοτουρκικών πολέμων, ο Fiodor Ushacov διέλυσε τον τουρκικό στόλο στις ακτές του νησιού. Είναι ο ίδιος Ushacov του οποίου το μνημείο δεσπόζει στο κάστρο της Κέρκυρας. Ως αντιναύαρχος, το 1799 εξεδίωξε τους Γάλλους από τα Επτάνησα, ανοίγοντας τον δρόμο για την δημιουργία της Επτανήσου Πολιτείας. Μπορείτε να δείτε το μνημείο εδώ.


Το 1841, ο ιστορικός N. Murzakevich επισκέφτηκε το νησί, αλλά πλέον, εκεί είχε κτιστεί ένας φάρος 48 μέτρων, και μόνο κάποιες σκόρπιες πέτρες από το αρχαίο κτίσμα είχαν απομείνει εδώ κι εκεί. Λίγα χρόνια νωρίτερα, από το νησί είχε περάσει ο ιστορικός Sergey Solovyov μαζί με έναν έμπορο και συγκέντρωσαν όσα ευρήματα είχαν απομείνει, τα οποία δώρισαν στην Αρχαιολογική Εταιρία της Οδησσού, το σημερινό Μουσείο.


Το 2008, το Μουσείο εγκατέστησε στην Αχίλλεια που σήμερα ανήκει στην Ουκρανία και ονομάζεται Zmeinyi (Острів Зміїний), δηλαδή νησί των φιδιών, ένα παράρτημα. Εκεί εκτίθενται ευρήματα από τις ανασκαφές που έχουν γίνει στο νησί, κυρίως στην υποθαλάσσια περιοχή γύρω από αυτό: κεραμικά θρησκευτικής χρήσης που προέρχονται από διάφορα μέρη και χρονολογούνται από τον 7ο αι. π.Κ.Χ. και νομίσματα από κάθε γωνιά του κόσμου της κλασικής, ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου. Μπορείτε να δείτε τα εκθέματα εδώ.


Σήμερα βρίσκεται εκεί ένας πολύ μικρός οικισμός εκατό περίπου ανθρώπων, που ονομάζεται Bile(Λευκό), οι οποίοι εργάζονται στον Φάρο, στο Μουσείο, και κάποιες υποτυπώδεις τουριστικές υπηρεσίες.


Ίσως ο τάφος να υπήρχε και να χάθηκε. Ίσως υπάρχει κάπου και περιμένει έναν νέο Σλήμαν, ικανό να ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από τον μύθο. Όποια κι αν είναι όμως η εξέλιξη, ο Αχιλλέας αναπαύεται ειρηνικά στον νου, όλων όσων άκουσαν ποτέ γι’ αυτόν, απ’ άκρη σ’ άκρη της γης. Όπως ακριβώς του είχε πει ο Αγαμέμνων σε εκείνη την συνάντηση στον Κάτω Κόσμο:


«Εσύ και νεκρός που είσαι, δεν έχασες το καλό σου όνομα, αλλά ένδοξη η φήμη σου θα παραμείνει για πάντα στους ανθρώπους»

Πηγή



Read more

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Τα τεκμήρια για όσους πούλησαν ή αγόρασαν αυτοκίνητο το 2017


Τι γίνεται αν το αυτοκίνητο πουλήθηκε ή τέθηκε σε ακινησία ή καταστράφηκε τελείως μέσα στο έτος 2017

Πέρυσι πούλησα το αυτοκίνητο μου. Θα γλιτώσω το τεκμήριο διαβίωσης; Αυτή είναι μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των φορολογούμενων και η απάντηση που δίνεται έχει να κάνει με τον μήνα που πουλήθηκε το αυτοκίνητο.


Αν το αυτοκίνητο πουλήθηκε ή τέθηκε σε ακινησία ή καταστράφηκε τελείως μέσα στο έτος 2017, από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη (τεκμήριο διαβίωσης) που αντιστοιχεί σ' αυτό λαμβάνονται υπόψη τόσα δωδέκατα όσοι οι μήνες της κυριότητας ή της κατοχής ή της κυκλοφορίας του. Για παράδειγμα αυτοκίνητο 1.300 κ. εκατ. ηλικίας 4 ετών πουλήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2017. Στην περίπτωση αυτή το τεκμήριο που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχεί στους 8 μήνες που το είχε στην κατοχή του ο φορολογούμενος. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα το τεκμήριο για το Ι.Χ. ανέρχεται σε 4.600 ευρώ. Επειδή όμως ο φορολογούμενος το είχε στην κατοχή του 8 μήνες τότε περιορίζεται στα 3.067 ευρώ.


Διάστημα μεγαλύτερο από δεκαπέντε μέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Το ίδιο ισχύει και για την αγορά του αυτοκινήτου.


Ωστόσο οι φορολογούμενοι δεν θα πρέπει να προβληματίζονται.


Το ποσό που προκύπτει από αυτόν τον υπολογισμό, συμπληρώνεται από την υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.


Ωστόσο για την απόδειξη της ακινησίας ο φορολογούμενος πρέπει μαζί με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος κάθε έτους να υποβάλλει αν κληθεί για έλεγχο και σχετική βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. Όσον αφορά επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν τις 4 Μαρτίου 2004, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή των ιδιοκτητών τους, οι τελευταίοι, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με το τεκμήριο διαβίωσης, οφείλουν να προβούν σε διαγραφή αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία (προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης καταστροφής, διάλυσης ή αχρήστευσης).


Σημειώστε ακόμα τα εξής:


Το τεκμήριο διαβίωσης που προκύπτει με βάση το Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο ή το αυτοκίνητο μεικτής χρήσης ή το αυτοκίνητο τύπου JEEP, του οποίου κύριος ή κάτοχος είναι ανήλικο παιδί, υπολογίζεται ως αντικειμενική δαπάνη του γονέα που έχει το μεγαλύτερο εισόδημα ή, αν αυτός έχει χάσει τη γονική μέριμνα, του άλλου γονέα, και κατά συνέπεια η υπόψη δαπάνη πρέπει να αναγράφεται στους κωδικούς 851-858, κατά περίπτωση.

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος (ο σύζυγος ή η σύζυγος) έχει ατομική επιχείρηση, η οποία χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της επιβατικά ή μικτής χρήσης αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, για τον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης λαμβάνονται υπόψη όλα αυτά τα αυτοκίνητα της ατομικής επιχείρησης.


Read more

Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Αυτά είναι τα νέα καλαμάκια που αντικαθιστούν τα πλαστικά


Κυκλοφορούν ήδη στην Αθήνα 

Τα πλαστικά καλαμάκια αποσύρονται σταδιακά από την αγορά και τη θέση τους παίρνουν άλλα ανακυκλώσιμα που δεν μολύνουν το περιβάλλον.


Πρόκειται για καλαμάκια χάρτινα, και συγκεκριμένα από πεπιεσμένο χαρτί.


Σημειώνεται πως η Σίκινος έγινε το πρώτο ελληνικό νησί που είπε «όχι» στα πλαστικά καλαμάκια.


Δείτε τα νέα καλαμάκια, όπως τα αποτύπωσε ο φακός της Eurokinissi:







Read more

Εννέα φυτά που διώχνουν τα κουνούπια


Οι πιο δραστικές και όμορφες επιλογές για τη βεράντα ή τον κήπο


Ήξερες ότι υπάρχουν φυτά με εντομοαπωθητικές ιδιότητες; Οι καλοκαιρινές μέρες πλησιάζουν και μαζί με την χαλάρωση στη βεράντα ή στον κήπο ήρθαν και οι «ενοχλητικές» επισκέψεις.


Αντί να σπαταλάς τα χρήματα και το χρόνο σου σε προϊόντα του εμπορίου, μάθε πώς μπορείς να διώξεις τα κουνούπια με τον πιο φυσικό τρόπο.


Αν βαρέθηκες τις αναποτελεσματικές μεθόδους εξόντωσης των κουνουπιών, βρέθηκε η λύση που θα σε σώσει από την ενοχλητική παρουσία τους, ομορφαίνοντας παράλληλα τον προσωπικό σου χώρο.


Ορισμένα θαυματουργά φυτά θα αναλάβουν να τα εξαφανίσουν αλλά και να δώσουν μία ωραία αισθητική στον κήπο και την βεράντα σου. Το Douleutaras.gr μάς προτείνει τις πιο δραστικές και όμορφες επιλογές για να εξαφανίσεις τα κουνούπια.


Δυόσμος ή μέντα


Δείτε  τα  υπόλοιπα  ΕΔΩ


Read more

Απίστευτο αυτό που συνέβη στα Γιάννενα: Έριξε χιόνι – Βγήκαν τα εκχιονιστικά


Μπορεί ο Ιούνιος να είναι μία μέρα μακριά, αλλά στα Γιάννενα τα εκχιονιστικά μηχανήματα λειτουργούν ακόμη.


Αιτία αυτή την φορά ήταν η σφοδρή χαλαζόπτωση η οποία σημειώθηκε χτες το απόγευμα.


Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν κυρίως στην Ιόνια Οδό, καθώς εκεί το χαλάζι έπεφτε με ένταση επί μία ώρα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν πολλά αυτοκίνητα που περνούσαν από το σημείο.


Σύμφωνα με το epiruspost.gr, το φαινόμενο ήταν πρωτόγνωρο και μέσα σε λίγα λεπτά το οδόστρωμα και στα δύο ρεύματα της Ιόνιας είχε γίνει κάτασπρο.


Οι αρμόδιοι πάντως κινητοποιήθηκαν άμεσα και τα εκχιονιστικά μηχανήματα βρέθηκαν γρήγορα στο σημείο για να απομακρύνουν το χαλάζι.


Να σημειωθεί πως αρκετή ώρα μετά το χαλάζι παρέμενε δίπλα από το οδόστρωμα, ενώ πολλά σημεία της περιοχής ήταν κατάλευκα.

Πηγή- Φωτογραφίες:epiruspost.gr



Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου