Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Αυτά είναι τα 9 πιο γρήγορα μαχητικά του κόσμου



Εκεί όπου το φράγμα του ήχου απλά... σπάειΤα ταχύτερα επανδρωμένα αεροπλάνα στον κόσμο δεν είναι τίποτα λιγότερο από θαύματα της μηχανικής. Αν και πολλά από τα εντυπωσιακά αυτά ιπτάμενα μεγαθήρια, ικανά να σπάνε το φράγμα του ήχου σε ταχύτητα, έχουν αποσυρθεί, εντούτοις συνεχίζουν να θεωρούνται και σήμερα από τα ταχύτερα αεροσκάφη στην ιστορία.


Παρακάτω, παρελαύνουν εννέα από τα πιο γρήγορα μαχητικά:



                                              F-4 Phantom II, μέγιστη ταχύτητα: 1472 μίλια/ώρα

Convair F-106 Delta Dart, μέγιστη ταχύτητα: 1,525 μίλια/ώρα

Mikoyan MiG-31 Foxhound, μέγιστη ταχύτητα: 1,860 μίλια/ώρα

Mikoyan Ye-152, μέγιστη ταχύτητα: 1,883 μίλια/ώρα

XB-70 Valkyrie, μέγιστη ταχύτητα: 2,056 μίλια/ώρα

Bell X-2 «Starbuster», μέγιστη ταχύτητα: 2,094 μίλια/ώρα

Mikoyan-Gurevich MiG-25 Foxbat, μέγιστη ταχύτητα: 2,170 μίλια/ώρα

SR-71 Blackbird, μέγιστη ταχύτητα: 2,200 μίλια/ώρα

X-15, μέγιστη ταχύτητα: 4,520 μίλια/ώρα

Διαβάστε  ακόμα:

Βιοεκτυπωτής τυπώνει «ζωντανά» αυτιά, οστά, χόνδρο και μυς












Read more

Το Facebook διεγείρει το μυαλό μας όπως η κοκαΐνη


Πηγή: Florian Gaertner/Photothek via Getty Images/Ideal Images

Στα 100 άτομα, αυτά που πάσχουν από κάποια μορφή τεχνολογικού εθισμού ξεπερνούν τα 11. Όπως προκύπτει από μελέτη σαρώσεων εγκεφάλων, το Facebook επηρεάζει τον εγκέφαλό μας όπως περίπου το επηρεάζουν η κοκαΐνη και άλλες ναρκωτικές ουσίες.
Ο καθηγητής Οfir Turel του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, παρακολούθησε τους εγκεφάλους 20 εθελοντών και ανακάλυψε ότι το τμήμα του εγκεφάλου που επηρεάζεται από τις ναρκωτικές ουσίες διεγείρεται όταν βλέπουμε εικόνες που συνδέονται με το Facebook.
Σύμφωνα με τον Turel, βέβαια, υπάρχουν και κάποιες διαφορές. Για παράδειγμα είναι πολύ πιο εύκολο να απεξαρτηθεί κανείς από το Facebook, παρά να απεξαρτηθεί κάποιος που κάνει καθημερινή χρήση κρακ.
Ο καθηγητής τονίζει μεταξύ άλλων ότι «το παρορμητικό σύστημα του εγκεφάλου μπορεί να θεωρηθεί ως επιταχυντής ενός αυτοκινήτου, ενώ το ανασταλτικό σύστημα του εγκεφάλου μπορεί να παρομοιαστεί με ένα φρένο.
Έτσι στους εθισμούς, υπάρχει πολύ γρήγορη επιτάχυνση που συνδέεται με το παρορμητικό σύστημα συχνά σε συνδυασμό με κάποια δυσλειτουργία του ανασταλτικού συστήματος».
Οι εθελοντές της έρευνας, όλοι χρήστες του Facebook, έπρεπε να πατήσουν κουμπιά όταν έβλεπαν εικόνες σχετικές με το κοινωνικό δίκτυο αλλά και εικόνες με σήματα της τροχαίας.
Ο Turel ισχυρίζεται ότι «οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν στα ερεθίσματα του Facebook ταχύτερα απ’ ότι στα οδικά σήματα. Αυτό είναι τρομακτικό αν το σκεφτεί κανείς, διότι αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες μπορεί να ανταποκριθούν σε ένα μήνυμα στο Facebook στο κινητό τους πριν αντιδράσουν στις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο ή σε άλλες καταστάσεις που απαιτούν προσοχή και συγκέντρωση. Παρόλα αυτά το ανασταλτικό σύστημα του εγκεφάλου που συμμετέχει στην εξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες, δεν φαίνεται να επηρεάζεται.
Τέλος, ο Turel υποστήριξε ότι «αυτή είναι μία καλή είδηση, καθώς αυτό σημαίνει ότι η συμπεριφορά μπορεί να διορθωθεί μέσω θεραπείας. Σε αυτή την περίπτωση θεωρούμε ότι η εθιστική συμπεριφορά πηγάζει από το χαμηλό κίνητρο κάποιου να ελέγχει τη συμπεριφορά του, η οποία εν μέρει, οφείλεται σε σχετικά ευνοϊκές, κοινωνικές και προσωπικές συνέπειες της κατάχρησης της τεχνολογίας, σε σύγκριση με εκείνη των ναρκωτικών ουσιών».


Διαβάστε  ακόμα:

Δείτε γιατί αυτή η πίτσα σε πακέτο κάνει 645 ευρώ η μία






Read more

Μέσα σε έξι λεπτά ίσως αρχίσετε να σκέφτεστε διαφορετικά (video)

Ποιές είναι οι επιπτώσεις στη γη με τη ραγδαία άυξηση του πληθυσμού; Τι γίνεται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας σε βάρος της καλλιέργιας; Για πόσο ακόμα θα υπάρχει πόσιμο νερό στη Γη;


Σε αυτά τα ερωτήματα αλλά και στο πως θα έχει εξελιχθεί ο κόσμος εως το 2050 προσπαθεί να αναδείξει απο αυτο το εκπληκτικό βίντεο η Population Education.


Το μήνυμα που θέλει να περάσει το βίντεο είναι ότι ο χώρος είναι ο ίδιος η γη δεν αυξάνεται αλλά οι άνθρωποι αυξάνονται τρομερά, καλλιέργειες δεν γίνονται τόσες πολλές με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και πως οι πηγές για πόσιμο νερό όλο και λιγοστεύουν.


Τέλος οι πρώτες ύλες χρησιμοποιούνται άσκοπα με την κατανάλωση που κάνει ο πληθυσμός και υπάρχει πιθανότητα μέχρι το 2050 να έχει δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην γη.


Στην ουσία αυτό το βίντεο μας κάνει να σκεφτούμε και να αναλογιστούμε τις πράξεις μας μέχρι σήμερα αλλά και τι πρέπει να κάνουμε εμείς για να μην διογκώσουμε το πρόβλημα που θα υπάρξει σε λίγες δεκαετίες στον πλανήτη που ζούμε.




Δείτε  ακόμα:

«Τα Καταφύγια της Αττικής»: Ένα βιβλίο - ταξίδι περιήγησης στην άγνωστη υπόγεια Αττική


πηγη


Read more

Κούρεμα καταθέσεων: Ποιες κινδυνεύουν και ποιο είναι το όριο ασφαλείας;


Αρκετές εξαιρέσεις από το όριο προστασίας καταθέσεων των 100.000 ευρώ για το σύνολο των καταθέσεων, περιέχει το νομοσχέδιο «Συστήματα Εγγύησης Καταθέσεων (ενσωμάτωση οδηγίας 2014/49/ΕΕ), Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε αργά το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών.


Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το όριο προστασίας των 100.000 ευρώ αφορά το σύνολο των καταθέσεων κάθε καταθέτη στο ίδιο πιστωτικό ίδρυμα ανεξαρτήτως αριθμού καταθέσεων, νομίσματος και τόπου κατάθεσης εντός της ΕΕ. Αφορά καταθέσεις, οι οποίες προέρχονται αποδεδειγμένα από συγκεκριμένες δραστηριότητες, που εξυπηρετούν κοινωνικούς σκοπούς, τυγχάνουν εξαιρετικώς αυξημένης προστασίας έως του προσθέτου ορίου των 300.000 ευρώ για περιορισμένο χρονικό διάστημα.


Παράλληλα το ν/σ ορίζει το ΤΕΚΕ (Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων) ως τον αποκλειστικό φορέα του ελληνικού συστήματος εγγύησης καταθέσεων (ΣΕΚ) αλλά και ως το αρμόδιο Ταμείο Εξυγίανσης πιστωτικών ιδρυμάτων.



Όμως, σύμφωνα πάντα με το νομοσχέδιο, υπάρχουν καταθέτες που δεν είναι επιλέξιμοι για την προστασία των καταθέσεών τους, όπως για παράδειγμα συγκεκριμένες δημόσιες αρχές.


Έτσι, με τις νέες ρυθμίσεις εξαιρούνται της προστασίας και της εγγύησης του ΤΕΚΕ:


-Οι καταθέσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων για ίδιο λογαριασμό.


-Τα ίδια κεφάλαια των πιστωτικών ιδρυμάτων.


-Οι καταθέσεις από συναλλαγές για τις οποίες έχει εκδοθεί τελεσίδικη ποινική καταδικαστική απόφαση για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.


-Οι καταθέσεις των δημοσίων αρχών.


-Οι καταθέσεις των χρηματοδοτικών ιδρυμάτων.


-Οι καταθέσεις των επιχειρήσεων επενδύσεων για ίδιο λογαριασμό.


-Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.


-Οι καταθέσεις των οργανισμών συλλογικών επενδύσεων (αμοιβαία κεφάλαια).


-Οι πιστωτικοί τίτλοι που εκδόθηκαν από πιστωτικό ίδρυμα και τις υποχρεώσεις από αποδοχές ιδίων συναλλαγματικών και γραμματίων.


-Οι καταθέσεις των οποίων η ταυτότητα κατόχου ή δικαιούχου δεν έχει επαληθευθεί.


-Οι καταθέσεις των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης και των ταμείων επαγγελματικής ασφάλισης.


-Οι καταθέσεις του ΤΕΚΕ.


Σήμερα οι φορείς της κεντρικής κυβέρνησης, πέραν εκείνων που ανήκουν στην κεντρική διοίκηση και 1.505 φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, 492 Νομικά Πρόσωπα Κεντρικής Κυβέρνησης και δημόσιες επιχειρήσεις (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ Α.Ε) και 877 δημοτικές επιχειρήσεις, δημοτικοί φορείς κ.λπ. είναι υποχρεωμένοι να καταθέτουν α ταμειακά τους διαθέσιμα στον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου στην Τράπεζα της Ελλάδος.


Αξίζει να σημειωθεί πως οι καταθέσεις της Γενικής Κυβέρνησης στο τραπεζικό σύστημα ανέρχονταν στις αρχές Ιανουαρίου 2016 στα 10,4 δισ. ευρώ.


Διαβάστε  ακόμα:

Το φθηνότερο smartphone στον κόσμο κοστίζει 6,5 ευρώ!

Πηγή



Read more

Δείτε γιατί αυτή η πίτσα σε πακέτο κάνει 645 ευρώ η μία


Η pizza δημιουργήθηκε ως ένα φθηνό και εύκολο φαγητό, που μπορεί να καταναλωθεί συνοδεία μπύρας ή ακόμα και κρύα το επόμενο πρωί Τώρα, μία εταιρεία αλλάζει τα δεδομένα προσφέροντας την δυνατότητα στους λάτρεις της pizza να καταναλώσουν την πιο ακριβή pizza του κόσμου, αξίας 645 ευρώ η μία.


Πρόκειται για την takeaway αλυσίδα Pizza με την ονομασία GoGo, η οποία προσφέρει στους πελάτες της pizza με χαβιάρι, αστακό, γαρίδες και λάδι τρούφας, καλυμμένη με φύλλα χρυσού 23 καρατίων.


Με τιμή ίση με το κόστος ενός laptop ή ενός εισιτηρίου με επιστροφή στη Νέα Υόρκη, οι πλούσιοι πελάτες μπορούν να απολαύσουν την pizza την οποία τους σερβίρει μπάτλερ, ενώ κατά την παράδοση στρώνεται το απαραίτητο κόκκινο χαλί.


Η εταιρεία διατηρεί 15 καταστήματα στο Λονδίνο, χρειάζεται όμως παραγγελία τρεις μέρες πριν.



Δείτε  ακόμα:

Δείτε σπάνιο λευκό καγκουρό (video)





Read more

Τι λέει ο πραγματογνώμονας για το δυστύχημα του Παντελή Παντελίδη


Εκτίμησε ότι το αυτοκίνητο δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτηταΤην εκτίμηση ότι το αυτοκίνητο με το οποίο έχασε τη ζωή του ο Παντελής Παντελίδης, δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, εξέφρασε ο πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς.


Ο κ. Μαδιάς, μιλώντας στο STAR, έδωσε νέα στοιχεία για το τραγικό δυστύχημα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι το αυτοκίνητο δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, γιατί θα είχε εκτραπεί στο πρώτο σημείο επαφής και θα είχε πέσει κάτω από τη γέφυρα.


Ο ίδιος είπε ότι το αυτοκίνητο πήρε με επιτυχία το δύσκολο σημείο της στροφής και μετά από εκεί και πέρα υπήρχε η αγωνία του οδηγού να το επαναφέρει. Επεσήμανε ότι το όχημα «κούρεψε» τους τσιμεντένιους ορθοστάτες που είναι επικίνδυνοι και θα έπρεπε να υπάρχουν ασφαλή συστήματα αναχαίτισης


Στο μεταξύ σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 γίνονται έρευνες για το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο Παντελής Παντελίδης.


Η οικογένεια με δικό της πραγματογνώμονα θα εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα.





Διαβάστε  ακόμα:

Αυτές είναι οι δύο νεαρές που ήταν στο αυτοκίνητο του Παντελίδη


πηγη



Read more

Το φθηνότερο smartphone στον κόσμο κοστίζει 6,5 ευρώ!


Μια ινδική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, η «Ringing Bells» φέρνει την επανάσταση στον κόσμο της κινητής τηλεφωνίας με την κυκλοφορία του νέου της smartphone, με την ονομασία «Freedom 251», η τιμή του οποίου θα είναι κοντά στα 6,5 ευρώ!
Το «Freedom 251» θα διαθέτει οθόνη τεσσάρων ιντσών, χωρητικότητα 8GB και δύο κάμερες για ιδανική λήψη φωτογραφιών.
Το νέο smartphone, σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις της εταιρείας, σχεδιάζει να «δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες, ακόμα και σε εκείνους που διαμένουν στις πιο απομονωμένες περιοχές της Ινδίας να αποκτήσουν πρόσβαση στην ψηφιακή τεχνολογία σε απίστευτα προσιτές τιμές».
Η «Ringing Bells», η οποία ιδρύθηκε πριν μόλις έξι μήνες, έχει ήδη κυκλοφορήσει ένα smartphone στην τιμή των 40 ευρώ. Προς το παρόν η εταιρεία εισάγει τα εξαρτήματα των κινητών τηλεφώνων από το εξωτερικό, αλλά σχεδιάζει μέσα στον επόμενο χρόνο να τα παράγει εντός της Ινδίας.
Η προπαραγγελία του πιο φθηνού smartphone αναμένεται να επιτραπεί από τις 18 Φεβρουαρίου.


Διαβάστε  ακόμα:

Τα 6 μυστικά που δεν αποκαλύπτουν οι άντρες στις γυναίκες






Read more

Χωρίς ζώνη και με ταχύτητα 100 – 150 χιλιόμετρα την ώρα οδήγησε στο θάνατο ο Παντελίδης



«Τραυματίστηκε θανάσιμα από λαμαρίνες»Μεγάλη ταχύτητα που υπολογίζεται στα 100-150 χιλιόμετρα την ώρα είχε αναπτύξει ο Παντελής Παντελίδης την ώρα που έμπαινε στην κλειστή στροφή που οδηγεί στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, όπου βρήκε τραγικό θάνατο χθες το πρωί.


Αξιωματικός της Τροχαίας επισημαίνει μιλώντας στον Ελεύθερο Τύπο ότι «ο οδηγός και η 30χρονη συνοδηγός δεν φορούσαν ζώνες. Τις είχαν “πατημένες”, δηλαδή δεμένες πίσω από την πλάτη. Ο μόνος επιβάτης που φορούσε είναι η 21χρονη, η οποία βρισκόταν στο πίσω κάθισμα και τραυματίστηκε ελαφρώς. Οι αερόσακοι άνοιξαν κανονικά. Ακόμα και να φορούσε ζώνη ασφαλείας ο Παντελίδης δεν θα μπορούσε να σώσει τη ζωή του. Τραυματίστηκε θανάσιμα από λαμαρίνες. Το τζιπ έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα, το ακριβές ύψος της οποίας θα το μάθουμε από την πραγματογνωμοσύνη. Η στροφή είναι γνωστή για την επικινδυνότητά της. Είναι πολύ κλειστή και έχουν γίνει και άλλα ατυχήματα, όχι όμως θανατηφόρα».


Ο 33χρονος τραγουδιστής έχασε τον έλεγχο του οχήματος μάρκας Mercedes, προσπάθησε την τελευταία στιγμή να στρίψει το τιμόνι για να μη βγει εκτός δρόμου, αλλά δεν τα κατάφερε, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος από τα τραύματα που του προκάλεσαν τα σιδερένια κιγκλιδώματα, πάνω στα οποία προσέκρουσε το όχημα. Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι ο Παντελίδης εγκλωβίστηκε στο τζιπ, ενώ ενδεικτικό είναι ότι η επιχείρηση της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό του διήρκεσε περισσότερα από 45 λεπτά.


Η έκθεση της Τροχαίας αναφέρει για το δυστύχημα: «Στις 8.10 στη γέφυρα εξόδου από τον πρώην ανατολικό αερολιμένα κινούνταν όχημα μάρκας Mercedes με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ο 33χρονος οδηγός Παντελής Παντελίδης κινούνταν στο ρεύμα προς την έξοδο για Αθήνα όταν το όχημα εξετράπη δεξιά της πορείας του, προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στηθαίο (ύψους περίπου 40 εκατοστών) και στη συνέχεια σε μεταλλικά κάγκελα, με αποτέλεσμα να ανατραπεί το όχημα».


Στο νοσοκομείο διακομίστηκαν και οι δύο κοπέλες, ηλικίας 21 και 30 ετών. Σοβαρά τραυματίστηκε η 30χρονη, η οποία φέρει κατάγματα στα πάνω και κάτω άκρα και υποβλήθηκε σε κρίσιμη χειρουργική επέμβαση.


Διαβάστε  ακόμα:

Αυτές είναι οι δύο νεαρές που ήταν στο αυτοκίνητο του Παντελίδη





Read more

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

«Τα Καταφύγια της Αττικής»: Ένα βιβλίο - ταξίδι περιήγησης στην άγνωστη υπόγεια Αττική



Ένα κομμάτι της ιστορίας το οποίο πρακτικά δεν έχει καταγραφεί περιγράφει ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Κυρίμης, συγγραφέας του βιβλίου «Τα Καταφύγια της Αττικής: Μια περιήγηση στη μυστική, υπόγεια Αττική», το οποίο παρουσιάζεται την Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου, σε εκδήλωση στον Πολυχώρο Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου.


Στο πλαίσιο μιας έρευνας που ξεκίνησε από προσωπικό ενδιαφέρον, ο συγγραφέας επισκέφθηκε παλαιά καταφύγια της Αττικής, αναδεικνύοντας μια άγνωστη, υπόγεια πλευρά της περιοχής, κρυμμένη μέσα σε σκοτεινούς θαλάμους και υπόγειες στοές που έχουν ξεχαστεί από τους κατοίκους και από τον χρόνο- μια πραγματική «μυστική Αττική», η οποία φέρνει στο νου «ζωντανή» τη δύσκολη και οδυνηρή για τη χώρα μας περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.



Όπως δήλωσε ο κ. Κυρίμης στη HuffPost Greece, η έρευνα προκύπτει από το προσωπικό του ενδιαφέρον για τη στρατιωτική ιστορία. «Από το 2004 γράφω σε περιοδικά του χώρου, και παράλληλα μου άρεσε να εξερευνώ οτιδήποτε είναι μυστήριο, περίεργο, κτλ, στο πλαίσιο του αποκαλούμενου “urban exploration”. Ξεκινώντας να μαθαίνω για τα καταφύγια, άρχισα να πηγαίνω σε κάποια από προσωπικό ενδιαφέρον και διαπίστωσα στην πορεία ότι δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά πληροφορίες. Οπότε θεώρησα ότι είναι λίγο αδικία αυτό το κομμάτι της ιστορίας να μην έχει καταγραφεί, και έτσι ξεκίνησα να κάνω πιο οργανωμένη δουλειά, με βιντεοσκόπηση, φωτογράφηση, χαρτογράφηση - επειδή δεν υπάρχουν πουθενά χάρτες- και ξεκίνησα να τα δημοσιεύω σε περιοδικό που συνεργάζομαι. Με το πέρασμα του χρόνου κατάφερα να μαζέψω αρκετά στοιχεία, και μου πρότειναν να τα κάνω βιβλίο, όπου θα ήταν πιο συγκεντρωμένα και θα μπορέσουν να διατηρηθούν και με την πάροδο του χρόνου».


Η έρευνα διήρκεσε περίπου τρία χρόνια, και ο συγγραφέας συνεχίζει να ψάχνει: «Ιδεατά θα ήθελα να κάνω 2ο τόμο, μακροπρόθεσμα, ή εμπλουτισμένο 1ο τόμο, μεσοπρόθεσμα».


Οι τρεις περίοδοι των καταφυγίων


Ο κ. Κυρίμης αναφέρει ότι τα καταφύγια χωρίζονται σε τρεις περιόδους, με φθίνουσα βαρύτητα: Την περίοδο 1936-1940 (επί διακυβέρνησης Ιωάννη Μεταξά), την περίοδο της Κατοχής (1941-1944) και την περίοδο των αρχών του Ψυχρού Πολέμου (1950-1960).



Η πλέον «δραστήρια» στο αντικείμενο είναι η πρώτη: Όπως σημειώνει ο συγγραφέας, σε βιβλίο του στρατάρχη Αλέξανδρου Παπάγου αναφέρεται ότι πριν την είσοδο της Ελλάδας στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρχαν στην Αττική 400 δημόσια καταφύγια και 12.000 ιδιωτικά. «Ο Ιωάννης Μεταξάς είχε καταλάβει ότι επίκειται πόλεμος, καθώς και τον ρόλο που θα έπαιζε το αεροπλάνο ως πολεμικό μέσο, οπότε στο σχέδιο πολιτικής προστασίας τα καταφύγια αποτελούσαν σημαντική συνιστώσα. Έφτιαξε νόμο που απαγόρευε την ανέγερση κτίσματος στην Αττική χωρίς καταφύγιο από το 1938 και μετά και παράλληλα έχτισε πολλά δημόσια καταφύγια, ενώ ό,τι μπορούσε από παλιές στοές, μεταλλεία, ό,τι τρύπα υπήρχε, προσπάθησε να την αξιοποιήσει και οχυρώσει ως καταφύγιο».


Όσον αφορά στη δεύτερη περίοδο, περιλαμβάνει τα γερμανικά καταφύγια της περιόδου της Κατοχής: «Οι Γερμανοί είχαν φόβο για συμμαχική απόβαση, οπότε είχαν οχυρώσει τις ακτές- και στο πλαίσιο αυτών των έργων, σε κάθε οχυρωμένη περιοχή, στο κέντρο της υπήρχε καταφύγιο. Για αυτό και τέτοια καταφύγια συναντάμε σε παραλιακές περιοχές, όπως η Βούλα, η Γλυφάδα και η Ραφήνα, ενώ υπάρχουν και μικρότερα καταφύγια σε αμυντικές τοποθεσίες κοντά σε αεροδρόμια, όπως στη Δεκέλεια και το Ελληνικό». Δεν είναι γνωστός με βεβαιότητα ο αριθμός των καταφυγίων αυτών, ωστόσο όπως αναφέρει ο κ. Κυρίμης βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι ήταν πολύ καλά κατασκευασμένα: «Σε κάποια μπαίνεις και νομίζεις ότι χτίστηκαν χθες».


Περνώντας στην τρίτη περίοδο (1950-1960), ο συγγραφέας υπογραμμίζει ότι η έννοια του καταφυγίου και ο φόβος του άμεσου πολέμου είχε υποβαθμιστεί μεν, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, επρόκειτο για την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. «Ενώ δεν υπήρχε συγκεκριμένη κρατική πρόνοια, κάποιες κοινωνικές ομάδες- ελίτ είχαν μεριμνήσει για τη δημιουργία καταφυγίων στις πολυκατοικίες που έχτιζαν ή στα σπίτια τους. Το πνεύμα ήταν τελείως αντίθετο από την περίοδο 1936-1940, όταν τα καταφύγια...διαφημίζονταν κιόλας (“ελάτε στο τάδε κομμωτήριο, όπου υπάρχει δυνατό καταφύγιο”), ενώ γίνονταν επίσης συχνές ασκήσεις και γυμνάσια, και υπήρχε πολύ καλή οργάνωση».


Καταφύγιο Καστέλλας (η θωρακισμένη πόρτα)


Καταφύγιο Κυψέλης (από πάνω, φαίνεται το πεζοδρόμιο, ενός πολύβοου δρόμου)


Καταφύγιο Προφήτη Ηλία Πειραιά. 15 μέτρα κάτω από το έδαφος


Καταφύγιο Διυλιστηρίων Δραπετσώνας


Καταφύγιο Ερυθρού Σταυρού


Καταφύγιο εποχής Ψυχρού Πολέμου, στην Πλατεία Αμερικής


Γερμανικό καταφύγιο Βούλας


Ναυτικό καταφύγιο Υδρούσας, κεντρική είσοδος


Καταφύγιο στο Πέραμα


Ο συγγραφέας σε καταφύγιο


Ο συγγραφέας


Καταφύγιο Αρδηττού, κεντρικός θάλαμος


 Καταφύγιο εντός λόφου, στην Αθήνα


Παλαιές εγκαταστάσεις εξόρυξης τσιμέντου, που μετασκευάστηκαν σε καταφύγιο, εν όψει του Β’ ΠΠ.


Γερμανικό καταφύγιο Γλυφάδας


Καταφύγιο «Κ.2-3» Δραπετσώνας


Σχεδιάγραμμα του γερμανικού οχυρού Βούλας



Φτάνοντας στο σήμερα

Όσον αφορά στη σημερινή περίοδο, ο κ. Κυρίμης επισημαίνει ότι καταφύγια με την παλιά έννοια δεν υπάρχουν πλέον, καθώς αντικατοπτρίζουν μια διαφορετική φιλοσοφία, μιας άλλης εποχής όσον αφορά στις αεροπορικές επιδρομές, που χαρακτηρίζονταν από μεγάλους αριθμούς αεροσκαφών και χαμηλή ακρίβεια, με ρίψη μεγάλων αριθμών βομβών – πλέον, τα σύγχρονα όπλα έχουν αλλάξει τα δεδομένα, τόσο από πλευράς στόχευσης όσο και απόστασης και χρόνου αντίδρασης. Επίσης, συμπληρώνει, είναι διαφορετικά τα πληθυσμιακά μεγέθη, καθώς στην Αθήνα του σήμερα, με τα 5 εκατ. κατοίκους, είναι πρακτικά αδύνατη η κατασκευή επαρκών καταφυγίων. «Πρόκειται για ξεπερασμένο μέσον πολιτικής προστασίας. Τα στρατιωτικά, βέβαια, είναι άλλο ζήτημα».
Τι συμβαίνει λοιπόν με τα καταφύγια του χθες στην Αττική του σήμερα; Τα περισσότερα, όπως σημειώνει ο συγγραφέας, φαίνονται να χρησιμοποιούνται ως αποθήκες ή χώροι ανάλογης χρήσης. «Με εξαίρεση ένα, στην Κοραή 4 (κτίριο Εθνικής Ασφαλιστικής), που χρησιμοποιείται ως χώρος Ιστορικής Μνήμης, καθώς εκεί βρίσκονταν επί Κατοχής τα κρατητήρια Αθηνών, τα πιο πολλά έχουν γίνει αποθήκες, ιδίως τα ιδιωτικά, αλλά ακόμα και τα πιο μεγάλα , όπως το κτίριο της Attica, που είχε το πιο ισχυρό καταφύγιο ως πρώην κτίριο του Μετοχικού Ταμείου Στρατο, που έχει γίνει επίσης αποθήκη. Σε αντίστοιχη μοίρα βρίσκονται πάρα πολλά, και όλα σχεδόν τα ιδιωτικά που βρίσκονται σε πολυκατοικίες. Πολλά ήταν αυτά που εξαφανίστηκαν λόγω δόμησης και αστικής εξέλιξης, ενώ πολλά ήταν αυτά που σφραγίστηκαν και τσιμεντώθηκαν: οπτικά υπάρχουν ακόμα ίχνη, αλλά δεν είναι δυνατή η πρόσβαση. Υπάρχει ένα μικρό ποσοστό «ενεργών» τα οποία όμως είναι εξαιρετικά επικίνδυνα , καθώς είναι εγκαταλειμμένα».
Όσον αφορά στο ποιος διαχειρίζεται αυτά τα καταφύγια, ο κ. Κυρίμης επισημαίνει ότι πρόκειται για χώρους αμφιβόλου «πατρότητας», καθώς υπάρχει σύγχυση για την ιδιοκτησία: «Επίσημος αρμόδιος φορέας είναι η ΕΛΑΣ, και συγκεκριμένα ο τομέας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ (Παλλαϊκή Άμυνα- Πολιτικός Σχεδιασμός Εκτάκτου Ανάγκης), ενώ αντίστοιχη υπηρεσία έχει και το Λιμενικό για κάποια καταφύγια του Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το 1980 και το 1990 υπήρχε πιο ενδελεχής έλεγχος για την κατάσταση των καταφυγίων. Από το '90 και μετά ωστόσο έχει ατονήσει πάρα πολύ. Τα δε γερμανικά, αυτά είναι τελείως χαμένα, δεν ασχολείται κανείς. Όσα είναι σε ελεύθερο χώρο έχουν διαλυθεί. Όσα ήταν σε πιο ελεγχόμενο χώρο είναι σε καλύτερη κατάσταση, χωρίς να έχει την πατρότητα κάποιος. Άτυπα, αυτό που ισχύει είναι ότι όποιος έχει το κτήμα έχει και το καταφύγιο, και κάποια- αρκετά- έχουν γίνει κάβες και στάβλοι».
Καταλήγοντας, ο κ. Κυρίμης εκφράζει την άποψη ότι καλό θα ήταν κάποιος φορέας να ασχοληθεί με την καταγραφή και την αξιοποίηση των καταφυγίων: «Στο εξωτερικό τα χρησιμοποιούν ως εκθεσιακούς χώρους, μουσεία, ακόμα και καφέ. Καλό θα ήταν να τα αναδείξουν ως ιστορικά εκθέματα. Υπάρχουν κάποια ελάχιστα παραδείγματα, αλλά δεν είναι στην Αττική, (πχ στη Μήλο και στην Πάτρα). Στην Αττική δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο».
Παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στον Πολυχώρο Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου (Τερψιχόρης 51& Αρτέμιδος) αύριο Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου. Η παρουσίαση τελείται υπο την αιγίδα του Δήμου Παλαιού Φαλήρου. Σημειώνεται πως το βιβλίο αποτελεί προϊόν αυτοέκδοσης, οπότε δεν θα κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία- όποιος ενδιαφέρεται να το αποκτήσει, μπορεί να απευθυνθεί στον συγγραφέα, στο email kkirimis@otenet.gr.


Διαβάστε  ακόμα:

Τα 6 μυστικά που δεν αποκαλύπτουν οι άντρες στις γυναίκες

πηγη











Read more

Αυτές είναι οι δύο νεαρές που ήταν στο αυτοκίνητο του Παντελίδη



Σοκαρισμένες οι δύο νεαρές

 Σε κατάσταση σοκ και σε σοβαρότερη κατάσταση η μία, πιο ελαφριά η άλλη, αλλά και οι δυο εκτός κινδύνου, νοσηλεύονται οι δυο νεαρές που βρίσκονταν μέσα στο αυτοκίνητο του Παντελή Παντελίδη τη στιγμή που συνέβη το τροχαίο δυστύχημα, το πρωί. 


Σύμφωνα με πληροοφορίες, τα δύο κορίτσια είναι η Μυρσίνη Αρναούτη, ετών 30 με καταγωγή από τη Λέσβο και η Ευφροσύνη Στυλιανή Κυριακού, κάτοικο Ζωγράφου. 


Η Ευφροσύνη Στυλιανή Κυριακού



Η Μυρσίνη Αρναούτη


Δείτε  ακόμα:

«Πίνω από 'κει ψηλά για σένα»: Το προφητικό τραγούδι του Παντελή Παντελίδη


πηγη





Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου