Τι κάνουν οι τύποι;Είναι φορές που βλέπουμε κάποια κόλπα, δεξιότητες, σκηνικά που μας κάνουν να μείνουμε με ανοιχτό το στόμα και να απορήσουμε φωναχτά με το κλασσικό: "Τι έκανε ο τύπος;". Τέτοια περιστατικά θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο με άτομα που καταφέρνουν τα αδύνατα με πολύ τύχη, ικανότητα αλλά και σίγουρα προσπάθεια. Γιατί θέλει κόπο και πείσμα για να καταφέρεις αυτά που θα δείτε, με λίγα λόγια μην τα προσπαθήσετε εσείς εάν δεν το έχετε και πολύ!
Ο Μπαγκς Μπάνι θα πάθαινε σοκ… Σίγουρα θα πείτε βλέποντας το συγκεκριμένο ζώο στην αγκαλιά της ιδιοκτήτριάς του: «μα καλά, τι το ταΐζουν;». Ο Darius, καυχιέται-μέσω των αφεντικών του-, ότι είναι το μεγαλύτερο κουνέλι του κόσμου και ίσως χάσει αυτή τη θέση, μόνο από τον τεραστίων διαστάσεων γιο του!
Ο Darius, έχει μήκος 1 μέτρο και 22 εκατοστά και ζυγίζει 22 κιλά αλλά ο τίτλος του κινδυνεύει από τον… κανακάρη του Jeff, που ήδη έχει μήκος 1,16μ. Η περήφανη ιδιοκτήτρια των γιγαντιαίων κουνελιών, η 63χρονη Annette Edwards, από το Bromsgrove του Ηνωμένου Βασιλείου, λέει πως ανυπομονεί να μεγαλώσει ο Jeff και να ξεπεράσει τον πατέρα του.
Όπως δηλώνει η ίδια, ξοδεύει περί τις 5.000 λίρες το χρόνο για την τροφή τους και πως καταναλώνουν περί τα 2000 καρότα και 700 μήλα.
Απίστευτο περιστατικό σε πτήση της Air India - Σε διαθεσιμότητα και οι δύο "πρωταγωνιστές" του επεισοδίουΣε διαθεσιμότητα τέθηκαν δύο πιλότοι της ινδικής Air India, οι οποίοι έπαιξαν... ξύλο μέσα στο πιλοτήριο πριν την απογείωση του αεροσκάφους τους!
Σύμφωνα με την εφημερίδα Times of India, το περιστατικό συνέβη σε πτήση από την Τζαϊπούρ προς το Δελχί, όταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Airbus A-320 ζήτησε από τον συγκυβερνήτη να καταγράψει σε ένα χαρτί ορισμένα στοιχεία εν όψει της απογείωσης, όπως τον αριθμό των επιβατών και το βάρος του αεροσκάφους. Ο συγκυβερνήτης ένιωσε προσβεβλημένος και, σύμφωνα με μία πηγή που επικαλείται η εφημερίδα, ξυλοκόπησε τον κυβερνήτη!
Ωστόσο, ο κυβερνήτης όχι μόνο δεν ανέφερε άμεσα το περιστατικό, αλλά αποφάσισε “για το καλό της εταιρείας” να προχωρήσει κανονικά στη διαδικασία απογείωσης, ώστε να μην ακυρωθεί η πτήση, και γνωστοποίησε τα όσα συνέβησαν μόνο όταν το Airbus είχε ήδη προσγειωθεί στο Δελχί.
Η εταιρεία επισήμως υποστηρίζει πως “οι δυο τους είχαν μία διαφωνία” και “το ζήτημα έχει τακτοποιηθεί”, όμως φαίνεται πως ο εν λόγω συγκυβερνήτης έχει και στο παρελθόν αντιμετωπίσει παρόμοιες καταγγελίες. “Πριν από τρία χρόνια, είχε ζητήσει από τον κυβερνήτη μίας πτήσης να βγει από το πιλοτήριο, να βγάλει τα αστέρια από τον γιακά του και μετά ήρθε στα χέρια μαζί του. Ένα χρόνο μετά, ένας άλλος κυβερνήτης διαμαρτυρήθηκε για την “αγενή και απρεπή” συμπεριφορά του στο πιλοτήριο και αμφισβήτησε την ψυχική του υγεία”, υποστηρίζει ένας κυβερνήτης που επικαλείται η εφημερίδα.
Η augmented reality (επαυξημένη πραγματικότητα) αποτελεί ένα από τα πλέον «σίγουρα στοιχήματα» της σύγχρονης τεχνολογίας.
Η δυνατότητα «εμπλουτισμού» του πραγματικού περιβάλλοντος με ψηφιακά δεδομένα και γραφικά, απλά και μόνο «κοιτώντας» μέσα από την κάμερα ενός smartphone ή ενός tablet, είναι μια δυνατότητα η οποία φαντάζει σχεδόν «μαγική», ξυπνώντας κάποια από τα πάλαι ποτέ πιο τρελά όνειρα της επιστημονικής φαντασίας. Ωστόσο, πλέον πρόκειται για «επιστημονική πραγματικότητα» (science fact), αν κρίνει κανείς από το «Ο Ντίνος στα Ίχνη των Δεινοσαύρων», της bitar και των εκδόσεων iWrite, που συνδυάζει το ψηφιακό με το κλασικό, φέρνοντας την augmented reality σε ένα βιβλίο για δεινοσαύρους- οι οποίοι «ζωντανεύουν» με 3D εικόνα και ήχο πάνω στις σελίδες του πρώτου βιβλίου επαυξημένης πραγματικότητας στην Ελλάδα.
Εξηγώντας με απλά λόγια τι εστί augmented reality και πώς συνδυάζεται με το βιβλίο, ο Βαγγέλης Παπούλιας, ένα από τα μέλη της ομάδας που δούλεψε για το βιβλίο σε τεχνολογικό επίπεδο, αναφέρει τα εξής: «η τεχνολογία Augmented Reality ή στα ελληνικά Επαυξημένη Πραγματικότητα, βασίζεται στην προβολή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου μέσα στον πραγματικό χώρο. Η ραγδαία διάδοση των φορητών συσκευών tablets και smartphones, μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε στην οθόνη τους μία μίξη εικόνας πραγματικού χώρου με προβαλλόμενα τρισδιάστατα αντικείμενα, με κίνηση και ήχο. Με απλά λόγια, βλέπουμε ένα κανονικό βιβλίο, όταν όμως το δούμε μέσα από τη φορητή συσκευή το περιεχόμενό του ζωντανεύει».
Σε τι κοινό όμως απευθύνεται ένα τέτοιο έργο; Μιλάμε για τους φανατικούς της τεχνολογίας απλά; Όπως υπογραμμίζει ο Γιάννης Μάτζιαρης, επίσης εκ της ομάδας των συντελεστών, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. «Με το συγκεκριμένο βιβλίο απευθυνόμαστε σε παιδιά από 4 έως και 14 ετών, που θέλουν να μάθουν για την εποχή των δεινοσαύρων αλλά ταυτόχρονα να τους δουν ζωντανά, να παίξουν και να φωτογραφηθούν μαζί τους. Φυσικά απευθυνόμαστε και στους γονείς, που θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους την ευκαιρία να ζήσουν μία πρωτόγνωρη εμπειρία γεμάτη εκπλήξεις, αλλά φυσικά και στους νονούς και στις νονές που θέλουν ένα πολύ ιδιαίτερο δώρο για το βαφτιστικό τους, που θα το ξετρελάνει».
Η ενασχόληση της ομάδας με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως αναφέρει ο κ. Παπούλιας, άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια. «Προσπαθήσαμε πολύ να την εξελίξουμε και να την κάνουμε προσιτή στο ευρύ κοινό και μετά από αυτήν τη σκληρή προσπάθεια καταφέραμε να βγάλουμε το πρώτο προϊόν που θεωρώ ότι περιλαμβάνει μερικά πολύ εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και κάνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία προσιτή στον καθένα και στη κάθε μία.Σχετικά με το πως το αποφασίσαμε θα πρέπει να πω ότι πάντα ψάχναμε και δουλεύαμε πάνω σε νέες καινοτόμες ιδέες και ουσιαστικά βλέπαμε ότι στην εποχή της εικόνας, η οπτικοποίηση της πληροφορίας είχε πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έτσι αποφασίσαμε να τη συνδυάσουμε με τη διάδοση των φορητών συσκευών και των έξυπνων τηλεφώνων».
Πώς προέκυψε η ιδέα για το ψηφιακό ταξίδι στη χώρα των δεινοσαύρων;
Σε γενικές γραμμές και εμείς αλλά και οι γνωστοί μας, ως γονείς βλέπαμε τα παιδιά μας να μας ζητούν συνεχώς να παίξουν με το tablet ενώ εμείς θέλαμε να διαβάσουν ένα βιβλίο. Έτσι σκεφτήκαμε γιατί να μην φτιάξουμε κάτι ώστε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι; Στη συνέχεια παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά νιώθουν μία, μάλλον ανεξήγητη, έλξη για τους δεινοσαύρους, ίσως γιατί είναι ένα ζώο που δεν έχουν δει ποτέ τους. Συνδυάσαμε λοιπόν όλα τα παραπάνω και έτσι γεννήθηκε “Ο Ντίνος στα ίχνη των δεινοσαύρων”» αναφέρει ο κ. Μάτζιαρης.
Ωστόσο, όπως προσθέτει, στόχος ήταν να δοθεί περισσότερος δημιουργικός χρόνος στα παιδιά, οπότε σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε και το livebooks.gr, μία ιστοσελίδα όπου τα παιδιά μπορούν να μοιράζονται ιστορίες με δεινόσαυρους, να παίζουν κουΐζ γνώσεων, να κάνουν κατασκευές, να μαθαίνουν και να καλλιεργούν την φαντασία τους.
Τα επόμενα βήματα
Όπως σημειώνει ο κ. Παπούλιας, ετοιμάζονται άλλοι δύο τίτλοι για παιδιά, και ο καθένας θα έχει μια καινοτομία από τον προηγούμενο. Όπως τονίζει, η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι μόνο για παιδιά. «Έχει εξαιρετικές εφαρμογές π.χ. στον τομέα του πολιτισμού ή στον τομέα των επιστημών και εμείς έχουμε στα σχέδια μας να επεκτείνουμε τις χρήσεις της».
Όσον αφορά σε αντίστοιχα projects από το εξωτερικό, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι υπάρχουν κάποιες προσπάθειες στο χώρο του βιβλίου, κυρίως στην Αμερική, με διαφορετικά επίπεδα ποιότητας, «αλλά σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός τους παγκοσμίως και αυτό νομίζω πως οφείλεται στην όχι και τόσο φιλική προς τον τελικό καταναλωτή προσέγγιση. Θέλει πολύ δουλειά στο κομμάτι της ευχρηστίας και της λειτουργικότητας ώστε να δημιουργηθεί ένα προϊόν που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήρως από όλους. Βέβαια, όσο μπορώ να γνωρίζω, δεν έχουμε συναντήσει πουθενά τη λειτουργία που εμείς υλοποιήσαμε στο εξώφυλλο του βιβλίου, όπου το παιδί μπορεί να βγει φωτογραφία με έναν δεινόσαυρο και να την αποθηκεύσει».
Ο τομέας του βιβλίου, επισημαίνει ο κ. Παπούλιας, αποτελεί εκ των πραγμάτων ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, καθώς η AR μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση, στη διασκέδαση, στον πολιτισμό, στην ιατρική κ.α. «Το παιδικό παιχνίδι αλλά και το επιτραπέζιο παιχνίδι μεγαλύτερων ηλικιών είναι σίγουρα ένας ακόμα πολύ σημαντικός τομέας που η συγκεκριμένη τεχνολογία θα εισχωρήσει μελλοντικά με πολύ σημαντικά αποτελέσματα.Και να μην ξεχνάμε και τον τομέα της Διαφήμισης και του Marketing, η χρήση της οποίας μπορεί να επεκταθεί σε μαζικά events, επαγγελματικές κάρτες, ευχετήριες κάρτες, φυλλάδια που ζωντανεύουν κ.λ.π».
Όσον αφορά στη δραστηριότητα στον εν λόγω χώρο στην Ελλάδα, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι δεν είναι ιδιαίτερα έντονη. «Υπάρχει κάποια κινητικότητα στην τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας, η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα αλλά πολύ διαφορετική από την Επαυξημένη Πραγματικότητα. Πιστεύω όμως ότι σύντομα θα γίνουν και νέες προσπάθειες που ελπίζω να είναι αντάξιες των προσδοκιών της εποχής μας».
Οι δημιουργοί δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο του εκδοτικού οίκου iWrite, με τον κ. Μάτζιαρη να υπογραμμίζει ότι «είχαμε την πλήρη ελευθερία να δουλέψουμε και να δημιουργήσουμε χωρίς την παραμικρή παρέμβαση, ενώ οι συμβουλές τους όποτε τις χρειαστήκαμε ήταν άμεσες και εύστοχες».
Πως γίνεται όμως τα φυτά να νιώθουν πόνο αφού δεν έχουν νεύρα για να τον μεταφέρουν και ούτε εγκέφαλο για να επεξεργαστεί το ερέθισμα;
Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ έκαναν το εξής πείραμα: Πήραν ένα φυτό (μιμόζα) και άρχισαν να αγγίζουν τα φύλλα του με διάφορα χειρουργικά μεταλλικά κρύα εργαλεία.
Το φυτό αντιδρούσε και τα φύλλα του άρχισαν να κλείνουν. Αυτό γίνεται για να προστατευτεί από τα διάφορα έντομα, εξηγούν. Στη συνέχεια ποτίζουν το φυτό με αναισθητικό αιθέρα και αρχίζουν να κόβουν τα φύλλα του. Καμία αντίδραση.
Οι επιστήμονες στη συνέχεια συνέδεσαν με ηλεκτρόδια ένα φυτό και άρχισαν να καίνε τα φύλλα του. Τα ηλεκτρόδια έδιναν σήμα σε έναν υπολογιστή. Μπόρεσαν έτσι να διαπιστώσουν ότι αν και δεν υπάρχουν νεύρα, το φυτό στέλνει παντού ηλεκτρικά σήματα που προειδοποιούν για τον πόνο.
Παρακάτω θα δείτε κάποια πράγματα τα οποία φανερώνουν την ελληνική ταυτότητα
1. Δεν τρως ποτέ βραδινό πριν τις 10µµ.
2. Πρέπει τουλάχιστον πέντε φορές το χρόνο να τραβηχτείς στον σταθµό των ΚΤΕΛ για να παραλάßεις λάδι, µέλι, φέτα, ρίγανη, τσάι βουνού, ελιές και λεµόνια.
3. Στη γειτονιά σου υπάρχει τουλάχιστον µια οδός που λέγεται Ελευθερίου Βενιζέλου.
4. Όποτε ταξιδεύεις στο εξωτερικό απορείς πως ο κόσµος ζει χωρίς περίπτερα.
5. Αγαπηµένη σου ασχολία όταν ταξιδεύεις στο εξωτερικό για να ξεφύγεις λίγο από την Ελλάδα, είναι να ψάχνεις για άλλους Έλληνες.
6. Χειροκροτάς τον πιλότο όταν προσγειωθείς.
7. Δεν σου κάνει εντύπωση ένας ή μια 30 χρονών να ζει µε τους γονείς του/της ή να είναι 25 και να µην έχει βγάλει ούτε µεροκάµατο.
8. Ποτέ δεν σου φτάνουν τα χρήµατα για τα βασικά είδη ανάγκης, αλλά πάντα σου περισσεύουν για τα είδη πολυτελείας.
9. Μισείς τους δηµοσίους υπαλλήλους, αλλά όνειρο ζωής είναι να γίνεις ένας από αυτούς.
10. Αναρωτιέσαι γιατί ο φραπές δεν έχει διεθνή επιτυχία.
11. Κυριακή πρωί κοινωνάς στην εκκλησία και το απόγευµα βρίζεις τον Χρηστό και την Παναγία στο γήπεδο.
12. Νηστεύεις, αλλά κάθε φορά µε διαφορετικούς όρους.
13. Καυχιέσαι που ήσουν Λοκατζής στο Μεγάλο Πεύκο χλευάζοντας τους πεζικάριους, αλλά ßάζεις ”βύσµα” για να πάει ο γιος σου κέντρο στην Κόρινθο και ειδικότητα διαβιβαστής στο Χαϊδάρι.
14. Πας γυµναστήριο και καπνίζεις και ένα πακέτο τσιγάρα την ηµέρα.
15. Καυχιέσαι για τις κατακτήσεις του γιού σου αλλά περηφανεύεσαι ότι η κόρη σου είναι παρθένα.
16. Προειδοποιείς µε τα φώτα για µπλόκο.
17. Όταν σταµατάς στο φανάρι έχεις το χέρι στην κόρνα.
18. Διπλοπαρκάρεις για τσιγάρα κλείνοντας το δρόµο και απολογείσαι σ’ αυτούς που κορνάρουν, αλλά στο παρακάτω στενό πλακώνεις τον οδηγό που έκανε ακριβώς το ίδιο.
19. Έχεις αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 60.000 ευρώ και αρνείσαι να το δώσεις στον παρκαδόρο γιατί θεωρείς κλοπή τα 5 ευρώ που σου ζητάει.
20. Υπάρχει µεγάλη πιθανότητα να πέσεις σε µποτιλιάρισµα στις 6 π.µ. της Κυριακής.
21. Πάντα αναρωτιόσουν σε τι χρησιµεύει η διάβαση των πεζών.
Υπάρχει ένας θρύλος που λέει ότι όποιος ερμηνεύει το ρόλο του Χριστού δεν έχει καλή τύχη. Δεν ξέρω αν ισχύει απόλυτα αυτό Αυτό που ξέρω είναι ότι αυτή η εμπειρία σου αλλάζει για πάντα τη ζωή και σε σημαδεύει. Η μυστηριώδης “κατάρα” που κυνηγάει τους ηθοποιούς που υποδύθηκαν τον Ιησού.
Η εμπειρία των γυρισμάτων ήταν συγκλονιστική και η επαφή μου με την ουσία του χριστιανισμού μου άφησε ανεξίτηλα σημάδια», δήλωσε σε μια συνέντευξή του ο Ρόμπερτ Πάουελ ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον Θεάνθρωπο στην ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι.
Η «κατάρα», που κυνηγά αυτό τον ρόλο είναι διαχρονική αν και ποτέ κανείς μέχρι τώρα δεν κατάφερε να αποδείξει κάτι. Όλοι όσοι έπαιξαν αυτόν τον ρόλο παρέμειναν άσημοι, μέτριοι , ανεπάγγελτοι. Τυχαίο ή μοιραίο;
Οι μισοί πάντως μάλλον το μετάνιωσαν.
Ο Έλληνας «Χριστός», δεν ξέφυγε. Ο Αλέξης Γκόλφης, που πρωταγωνίστησε στο σίριαλ του Γεωργιάδη, «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», είδε την καριέρα του να εξαφανίζεται λίγα μόλις χρόνια μετά την προβολή της ταινίας.Μετά την ταινία, αρρώστησε, εθίστηκε στα ναρκωτικά και το αλκοόλ και βρέθηκε ρακένδυτος και νεκρός ένα απόγευμα Αυγούστου στην πλατεία Κολιάτσου. Κανείς δεν τον αναζήτησε.
Τα «πάθη του Χριστού» του Μελ Γκίμπσον είναι αδιαμφισβήτητα η δημοφιλέστερη κινηματογραφική ταινία που αναφέρεται στον Εσταυρωμένο. Ο ηθοποιός Τζέιμς Καβίζελ δέχθηκε την πρόκληση να ενσαρκώσει τον Ύψιστο και τότε άρχισε μία σειρά από κακότυχα γεγονότα. Τον χτύπησε δύο φορές κεραυνός, έπαθε εξάρθρωση του ώμου του καθώς κουβαλούσε τον κινηματογραφικό σταυρό, υπέφερε αργότερα από υποθερμία και τραυμάτισε σοβαρά το χέρι του. Σε πόσες συμπτώσεις να πιστέψει κανείς;
Στα 33 του χρόνια πέθανε ο Ιησούς Χριστός, στα 33 του χρόνια τον ενσάρκωσε ο Τζέφρι Χάντερ στην επανέκδοση της ταινίας «ο Βασιλεύς των Βασιλέων» του Σεσίλ Ντε Μιλ το 1961.Ο ίδιος θεωρεί τον συγκεκριμένο ρόλο «καταραμένο», αφού από πρώτο όνομα της υποκριτικής υποβιβάστηκε σε ηθοποιό Β΄κατηγορίας. Aποφάσισε να ρίξει το βάρος στην προσωπική του ζωή όμως απέτυχε παταγωδώς και εκεί. Εννιά χρόνια μετά το φιλμ παντρεύεται την αγαπημένη του αλλά ο γάμος του δεν στεριώνει για πολύ. Παθαίνει δύο εγκεφαλικά επεισόδια και πεθαίνει από εσωτερική αιμορραγία μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Ηταν μόλις 42 ετών.
Το 1988 ήταν η χρονιά του Γουίλιαμ Νταφόε, που υποδύθηκε τον Χριστό στον «Τελευταίο Πειρασμό» του Σκορτσέζε, βασισμένο στο βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο Νταφόε τυφλώθηκε εντελώς από το ένα του μάτι, μετά από αλλεργία που παρουσίασε. Ο ίδιος έπειτα από χρόνια και αφού ανέκτησε πλήρως την όρασή του, εξομολογήθηκε: «Ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να πιστέψω ότι είχα το θράσος να πιστέψω ότι μπορούσα να ενσαρκώσω τον ίδιο τον Χριστό».
Είναι γνωστό ότι το σχήμα των φρυδιών επηρεάζει την έκφραση του προσώπου και μπορεί να "προσθέσει" χρόνια. Κάποιοι γονείς λοιπόν αποφάσισαν να κάνουν πλάκα (;), ζωγραφίζοντας "ενήλικα" φρύδια στο πρόσωπο τρισχαριτωμένων μωρών. Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον λίγο τρομακτικο...
Οι λειτουργίες στις Μονές ξεκινούν στις 7 το απόγευμα και τελειώνουν γύρω στις 9:30 το βράδυ. Τα Μετέωρα, αν τα επισκεφθείτε την περίοδο του Πάσχα θα σας κάνουν να ξανασκεφτείτε το θέμα κατάνυξη.
H Unesco τα έχει χαρακτηρίσει Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Όσο σκεπτικισμό και να διαθέτετε οι θεόρατοι βράχοι από ψαμμίτη θα σας καθηλώσουν. Τα μοναστήρια των Μετεώρων, που είναι χτισμένα στις κορυφές κάποιων από τους βράχους, είναι σήμερα το δεύτερο πλέον σημαντικό μοναστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, ύστερα από το Άγιο Όρος. Από τα τριάντα που υπήρξαν ιστορικά, σήμερα λειτουργούν μόνον επτά.
Αν λοιπόν το αποφασίσετε να κάνετε Ανάσταση εκεί καλό είναι να γνωρίζετε ότι η λειτουργία αρχίζει στις 9. Τα μεσάνυκτα, όταν ακουστεί το «Χριστός Ανέστη», οι πόρτες ανοίγουν για όσους θέλουν να αποχωρήσουν, αλλά η λειτουργία συνεχίζεται για μιάμιση ώρα ακόμη για τους πιστούς που θέλουν να παρακολουθήσουν ολόκληρο το τελετουργικό.
Ιδαίτερη ατμόσφαιρα και μοναδική εμπειρία η Μεγάλη Πέμπτη στην ακολουθία του Μυστικού Δείπνου και των Παθών που γίνεται στην Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Οι 12 ευαγγελικές περικοπές εξιστορούν την πορεία του Θεανθρώπου προς τον Γολγοθά. Οι Επιτάφιοι δε διαθέτουν το κλασικό κουβούκλιο που θα δείτε στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στολίζονται πολύ διακριτικά.
Γαι το Πάσχα κατευθυνθείτε στην Καλαμπάκα για τα «πασχαλόγιορτα». Εννοείται ότι ο οβελίας που ψήνεται στα κλήματα έχει την τιμητική του ενώ οι πίτες από καλαμποκάλευρο που ψήνονται στη γάστρα αποτελούν κλασικό συνοδευτικό.
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.