Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Οι εργαζόμενοι αγοράζουν αυτά που μπορούν, όχι αυτά που θέλουν



Μείωση αποτυπώνεται για μία ακόμη φορά στις δαπάνες ψυχαγωγίας.

Αυτά που μπορούν και όχι αυτά που θα ήθελαν καταναλώνουν οι Ελληνες μισθωτοί. Μάλιστα, η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών τους στηρίχθηκε το προηγούμενο διάστημα, για το 47% των εργαζομένων στις καταθέσεις τους, ενώ το 16% αναγκάστηκε να δανειστεί.


Ο περιορισμός των εισοδημάτων που συνεχίστηκε για έναν στους δύο μισθωτούς και το 2015, σύμφωνα με τις τάσεις κατανάλωσης των μισθωτών στην Ελλάδα, όπως τις καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco, μετέβαλε τους εργαζομένους από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές ανάγκης. Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ 18 και 25 Φεβρουαρίου και το 53% των συμμετεχόντων μισθωτών δήλωσε πως το εισόδημά του μειώθηκε περαιτέρω, έναντι του 44% που δήλωσε ότι παρέμεινε σταθερό. Η εικόνα είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του Σεπτεμβρίου (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79% δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση. Σε επίπεδο προσδοκιών για το επόμενο τρίμηνο, κυριαρχεί η αντίληψη ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν πολύ χειρότερα. Το 75% πιστεύει ότι τα εισοδήματα θα παραμείνουν σταθερά, (έναντι 57% τον Σεπτέμβριο), με το 9% να αναμένει αύξηση και μόνο το 16% μείωση (έναντι 40% τον Σεπτέμβριο).


Οσον αφορά τα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, σταθερές σχεδόν για όλους τους ερωτώμενους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74%) και τρόφιμα (73%). Οι δαπάνες για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί/μπίρα παρέμειναν σταθερές για σχεδόν 6 στους 10.


Για πρώτη φορά η συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με το 19% των συμμετεχόντων να μιλάει για αύξηση και 31% για μείωση. Μείωση αποτυπώνεται για μία ακόμη φορά στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35% που εμφανίζεται να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Βέβαια, η σταθεροποίηση στις καταναλωτικές δαπάνες περνάει μέσα και από το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών. Μόνο το 22% δηλώνει ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μη μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου