Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Τεστ: Πόσο εξαρτημένοι είστε από το κινητό σας


Δείτε αν πάσχετε από nomophobia!Το κινητό έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Εκτός της επικοινωνίας, τα smartphones μας επιτρέπουν να ενημερωνόμαστε, να κάνουμε οικονομικές συναλλαγές, να παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια και όχι μόνο.


Μάλιστα, έχει καθιερωθεί πλέον ο όρος nomophobia (no-mobile-phone phobia) ώστε να περιγράψει το «άγχος αποχωρισμού» που βιώνουν ορισμένα άτομα όταν δεν έχουν στη διάθεσή τους το κινητό τους τηλέφωνο.


Τα άτομα με αυτήν την φοβία αισθάνονται τρομερή ανασφάλεια και ενόχληση όταν το κινητό τους πρόκειται να κλείσει από μπαταρία ή δεν έχει σήμα.


«Συμπτώματα» της φοβίας είναι η άρνηση του ατόμου να απενεργοποιήσει το κινητό του, η εμμονή να ελέγχει αν έχει νέα μηνύματα ή αναπάντητες κλήσεις, η επαναλαμβανόμενη φόρτιση του κινητού ακόμη κι αν η μπαταρία δεν έχει αδειάσει και η χρήση του κινητού στο μπάνιο.


Ψυχολόγοι από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αϊόβα δημιούργησαn ένα ερωτηματολόγιο 20 ερωτήσεων που δείχνει το βαθμό εξάρτησης από το κινητό τηλέφωνο.


Οι ερευνητές πραγματοποίησαν δοκιμή στην οποία συμμετείχαν 301 φοιτητές και αποδείχθηκε ότι το ερωτηματολόγιο αξιολογεί έγκυρα και αξιόπιστα τα επίπεδα εξάρτησης από το κινητό.


Κάντε το τεστ:


Σε ένα φύλλο χαρτί, γράψτε κάθετα τους αριθμούς από το 1 έως το 20 ώστε να σημειώνετε τις απαντήσεις σας.


Για καθεμιά από τις παρακάτω δηλώσεις, γράψτε στον αντίστοιχο αριθμό πόσο συμφωνείτε σε κλίμακα από το 1 έως το 7 (1=διαφωνώ πλήρως, 7=συμφωνώ απόλυτα). Στο τέλος, υπολογίστε τη συνολική σας βαθμολογία.


1. Θα ένιωθα άβολα εάν δεν έχω μόνιμη πρόσβαση σε πληροφορίες μέσω του κινητού μου.


2. Θα με ενοχλούσε πολύ εάν δεν μπορούσα να βρω μια πληροφορία μέσω του κινητού μου όταν τη χρειάζομαι.


3. Θα ένιωθα νευρικότητα εάν δεν μπορούσα να ενημερωθώ για τον καιρό, για διάφορα γεγονότα κ.λπ. μέσω του κινητού μου.


4. Θα με ενοχλούσε να μην μπορώ να αξιοποιήσω τις δυνατότητες του κινητού μου όποτε το θελήσω.


5. Θα με τρόμαζε το ενδεχόμενο να κλείσει το κινητό μου από μπαταρία.


6. Θα με έπιανε πανικός εάν μου τελείωναν οι μονάδες ή ξεπερνούσα το επιτρεπόμενο όριο λεπτών ομιλίας.


7. Εάν δεν είχα σήμα ή δεν μπορούσα να συνδεθώ σε ασύρματο δίκτυο, θα έλεγχα συνεχώς το κινητό μου μέχρι να βρω σήμα ή να μπορέσω να συνδεθώ στο ίντερνετ.


8. Θα φοβόμουν μήπως αποκλειστώ κάπου εάν δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω το κινητό μου.


9. Εάν δεν μπορώ να τσεκάρω το κινητό μου για κάποιο χρονικό διάστημα, νιώθω την ανάγκη να το κάνω.


Εάν δεν έχω μαζί μου το κινητό μου...


10. Θα ένιωθα άγχος επειδή δεν θα μπορούσα να επικοινωνήσω άμεσα με φίλους και/ή συγγενείς.


11. Θα ανησυχούσα επειδή δεν θα μπορούσαν να με βρουν φίλοι και/ή συγγενείς.


12. Θα ένιωθα νευρικότητα επειδή δεν θα μπορούσα να λάβω μηνύματα και κλήσεις.


13. Θα ένιωθα άγχος επειδή δεν θα μπορούσα να κρατήσω επαφή με φίλους και/ή συγγενείς.


14. Θα ένιωθα άγχος επειδή δεν θα ήξερα εάν κάποιος με ψάχνει.


15. Θα ένιωθα άγχος επειδή θα έχανα τη συνεχή επαφή μου με φίλους και/ή συγγενείς.


16. Θα ένιωθα νευρικότητα επειδή θα έχανα την επαφή μου με τη διαδικτυακή μου ταυτότητα.


17. Θα ένιωθα άβολα επειδή δεν θα είχα συνεχή ενημέρωση για εξελίξεις στα κοινωνικά δίκτυα.


18. Θα ένιωθα άβολα επειδή δεν θα μπορούσα να λάβω ενημερώσεις από τις επαφές μου στα κοινωνικά δίκτυα.


10. Θα ένιωθα άγχος επειδή δεν θα μπορούσα να ελέγξω το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο.


20. Θα ένιωθα περίεργα επειδή δεν θα ήξερα τι να κάνω.


Βαθμολογία


Όσο υψηλότερη η βαθμολογία σας, τόσο μεγαλύτερη είναι η εξάρτησή σας από το κινητό.


20-60: Ήπια φοβία


60-100: Μέτρια επίπεδα φοβίας


100+: Σοβαρή φοβία


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου