Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Δήλωση-φωτιά: "H πριγκίπισσα Νταϊάνα ντυνόταν προκλητικά, αλλά το έπαιζε μελό"


Προκλητικά ψεύτικη μετριοφροσύνη Αυτό πουλούσε η πριγκίπισσα Νταϊάνα σύμφωνα με τον γκουρού της επικοινωνίας και σύμβουλο της Θάτσερ επί πρωθυπουργίας της,Τίμοθι Μπελ. Ο Μπελ, ο οποίος υποστηρίζει ότι το θλιμμένο βλέμμα της Νταϊάνα το οποίο αποτέλεσε κάτι σαν σήμα κατατεθέν της, όπως και όλη η εικόνα της ήταν ένα κατασκεύασμα επικοινωνιολόγων και δικηγόρων, «αποκαθηλώνει» την πριγκίπισσα περιγράφοντας τη συμπεριφορά της σε ένα δείπνο στο οποίο βρέθηκαν από κοινού.


Η διήγηση του Μπελ έχει ως εξής:


«Οταν γνώρισα την Νταϊάνα, το 1993, είχε ήδη χτίσει μόνη της το προφίλ της... τραγικής φιγούρας, μαζί με επαγγελματίες από το χώρο των δημοσίων σχέσεων και δικηγόρους.


Ο φίλος μου ο Γκόρντον Ρις, ένας από τους στενότερους συνεργάτες της Μάργκαρετ Θάτσερ, ήταν εντελώς ξετρελαμένος μαζί της. Τον είχε κάνει σκυλάκι της και ήθελε να γίνει ο αρθρογράφος της.


Το πρόβλημα της Νταϊάνα ήταν ότι εντυπωσιαζόταν από τα προνόμια του να είσαι πριγκίπισσα της Ουαλίας, αλλά όχι και από τις θυσίες και τις ευθύνες που απαιτεί κάτι τέτοιο.



Και όταν κατέστη σαφές ότι δεν μπορούσε να είναι συνεχώς απλώς μια... πριγκίπισσα της Disney, άρχισε να συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένη, το έριξε στο μελό και άρχισε να προκαλεί παντρεμένους άνδρες.


Στα τέλη του '90 είχα βρεθεί σε ένα δείπνο μαζί της στο διαμέρισμα του Γκόρντον Ρις. Εκεί βρίσκονταν, επίσης, ο Τζον Γουόκεμαν και η σύζυγός του Αλισον η οποία είχε μπερδευτεί και είχε φορέσει δυο διαφορετικά παπούτσια: Ενα μαύρο και ένα σκούρο μπλε, με αποτέλεσμα να περάσει όλο της το βράδυ προσπαθώντας να κρατά κρυμμένα τα πόδια της.


Και οι τέσσερίς μας περιμέναμε κάτω να φθάσει το αυτοκίνητο που θα μετέφερε την Νταϊάνα. Η πριγκίπισσα φορούσε ένα σούπερ μίνι και ψηλά τακούνια. Προσπαθήσαμε όλοι μας να είμαστε ευγενικοί και να μην κοιτάμε προς τα πάνω καθώς ανεβαίναμε τη σκάλα, ακολουθώντας την Νταϊάνα.


Ηταν πολύ ψηλή, με μακριά πόδια. Σκέφθηκα ότι έμοιαζε με άλογο. Oπώς κάθισε στον καναπέ, πήρε αγκαλιά ένα μαξιλάρι, δήθεν από συστολή, προσποιούμενη ότι δεν ήθελε να έχει μια αλά Σάρον Στόουν στιγμή. Αλλά τότε γιατί ντυνόταν έτσι;


Γιατί αυτός ήταν ο τρόπος της: Προκλητικά ψεύτικα μετριόφρων. Κάτι το οποίο βρήκα εξαιρετικά ελκυστικό, επειδή ήταν τόσο σκηνοθετημένο. Οπως και ο τρόπος που έγερνε το κεφάλι της και κοιτούσε μέσα από τις βλεφαρίδες της.


Εγώ μόλις και μετά βίας μιλούσα όλο το βράδυ, κάτι το οποίο νομίζω την δυσαρέστησε. Αλλά ειλικρινά δεν μπορούσα να κάνω τον εαυτό μου να φανεί ενδιαφέρον, όταν αυτό που απέπνεε η Νταϊάνα ήταν τόσο μπανάλ. Την περισσότερη ώρα μιλούσε για τον εαυτό της, για τα ρούχα της και για πράγματα που ελάχιστα ενδιέφεραν όλους τους υπολοίπους. Εκτός φυσικά από τον Γκόρντον που πετούσε στα σύννεφα».


Read more

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

«Οδηγούμεθα σε μία διάλυση άνευ προηγουμένου... Η Γλώσσα μας, η Ιστορία μας, ο Πολιτισμός μας δεν διαπραγματεύονται.»


Ἂν ἀπὸ μία συγκροτημένη κοινωνία καταργήσουμε ἢ καταστρέψουμε ὅ,τι ἑνοποιεῖ καὶ συνδέει τὰ μέλη της, τότε ἀποδομεῖται, κλονίζεται ἐκ θεμελίων, διασπῶνται τὰ μέλη της, ἀλληλοσυγκρούονται καὶ ἀλληλοκαταστρέφονται... 


Τὰ τελευταῖα χρόνια, συστηματικὰ ἀρνούμεθα ὅ,τι μᾶς ἀνέδειξε καὶ μᾶς χάρισε αὐτὸ ποὺ εἴμαστε. Ἡ ἀποδόμηση προχωρεῖ μὲ γοργοὺς ρυθμοὺς καὶ μᾶς ἐπιβάλλεται ποικιλοτρόπως: Γλῶσσα, Ἱστορικὴ Συνέχεια, Πολιτισμός, Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ ζωή, ἀλλοιώνονται, πολεμοῦνται, περιφρονοῦνται.


Ὁδηγούμεθα σὲ μία διάλυση ἄνευ προηγουμένου... Ἡ Γλῶσσα μας, ἡ Ἱστορία μας, ὁ Πολιτισμός μας δὲν δια- πραγματεύονται. Δὲν εἶναι ἰδεολογίες καὶ ἰδεοληψίες, πράσινου, κόκκινου, γαλάζιου ἢ ὁποιουδήποτε χρώματος. Εἶναι οἱ δομὲς ποὺ συγκροτοῦν καὶ χαρακτηρίζουν τὴν Ἐθνική μας Συνείδηση. Εἶναι οἱ βαθιὲς ρίζες τοῦ Ἐθνικοῦ μας κορμοῦ... Ἂν δὲν κηρυχθεῖ ἀπὸ τοὺς ὑγιεῖς Θεσμοὺς ἐθνικὴ ἀφύπνιση τώρα, ἂς μὴν ἐκπλαγοῦμε ἂν κηρύξουμε κάποιο νέο ἐθνικὸ πένθος αὔριο

. Ὅσα συμβαίνουν σήμερα στὴν κεντρικὴ πολιτικὴ σκηνὴ μόνο κατ’ εὐφημισμὸν θὰ μποροῦσαν νὰ ἀποκληθοῦν πολιτικὴ ἀντιπαράθεση Μὲ τὴν ποδοσφαιροποίηση καὶ τὸν ἀπόλυτο εὐτελισμὸ τῆς πολιτικῆς ζωῆς καταρρέει ἡ ἐμπιστοσύνη τῆς κοινωνίας στὸ πολιτικὸ σύστημα τῆς Δημοκρατίας καί, ταυτόχρονα, μειώνεται ἡ ἴδια ἡ ἐμπιστοσύνη τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας στὸν ἑαυτόν της.Μονιμοποιεῖται ἡ ἀπομάκρυνση ἑνὸς μεγάλου μέρους τῆς κοινωνίας ἀπὸ τοὺς δημοκρατικοὺς θεσμούς... Ἀλήθεια, πόσο αἰσιόδοξος μπορεῖ νὰ εἶναι ὁ Ἕλλην πολίτης, ὅταν μετὰ ἑπτὰ χρόνια κρίσεως, ἀποδεικνύεται ὅτι στὴν Πατρίδα μας ἐξακολουθοῦν νὰ διεκδικοῦν ρόλο αὐτοὶ ποὺ μᾶς ὁδήγησαν στὴν χρεοκοπία: μεσάζοντες ποὺ ὀρέγονται τὶς κρατικὲς προμήθειες, ἐπίορκοι διπλωμάτες ποὺ χρησιμοποιοῦν τὴν θέση τους γιὰ ἀλλότρια συμφέροντα, μηχανισμοὶ παραεξουσίας ποὺ διεκδικοῦν ρόλο στὶς Ἔνοπλες Δυνάμεις, ἐκδότες οἱ ὁποῖοι συνασπίζονται γιὰ νὰ γλυτώσουν δικαστικὲς περιπέτειες ἢ φορολογικὰ πρόστιμα, ἑταιρεῖες ποὺ προσπαθοῦν νὰ με- τατρέψουν τὰ κόμματα σὲ ὑποκαταστήματά τους...


Οἱ πρόσφατες ἀναμετρήσεις στὴν Βουλὴ τραυμάτισαν ἀκόμη βαθύτερα τὴν Πατρίδα, τοὺς Θεσμοὺς καὶ τὸν πολιτικὸ κόσμο... Συνιστοῦν ἧττα τῆς πολιτικῆς... Ἡ πολιτικὴ χάνει τὰ πρωτεῖα της... Ἡ πολιτικὴ μετατρέπεται σὲ οὐραγό... Καὶ εἶναι ἑπόμενο ὁ κόσμος νὰ ἀποστρέφεται ὅλο καὶ περισ- σότερο τὸν δημόσιο βίο, τὸ γνήσιο ἐνδιαφέρον του γιὰ τὰ κοινὰ καὶ νὰ διολισθαίνει πρὸς τὰ ἄκρα...


Μ.Κ


Read more

Απιστία: Πού να επικεντρωθείτε αν σας μπήκαν "ψύλλοι στ' αυτιά"


Μία ιστοσελίδα που απευθύνεται σε παντρεμένους και δεσμευμένους που αναζητούν... περιπέτειες, πραγματοποίησε πρόσφατα δημοσκόπηση σχετικά με τον ρόλο που παίζει η σύγχρονη τεχνολογία στην απιστία και κατά πόσο διευκολύνει την κατάσταση Συνολικά 11.050 μέλη της ιστοσελίδας, απαντώντας σε ερωτηματολόγιο, έδωσαν άκρως ενδιαφέρουσες πληροφορίες.


Σύμφωνα με όσα προέκυψαν, smartphone και tablet είναι οι συνήθεις ύποπτοι στο παιχνίδι της απιστίας.


Συγκεκριμένα, το 90% των απίστων να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τις φορητές συσκευές που έχει στην κατοχή του για να επικοινωνήσει με τον κρυφό δεσμό του και μόλις το 12% να φοβάται μήπως τον «πιάσουν στα πράσα».


Τα τρία τέταρτα των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι έχουν μια ελαφριά ανησυχία μήπως τους αντιληφθούν, ενώ το 13% δεν έχουν την παραμικρή ανησυχία σχετικά με το αν είναι πιθανό να αποκαλυφθεί η διαδικτυακή περιπέτειά τους.


Τολμηροί είναι όσοι στέλνουν μηνύματα ενώ ο/η σύντροφός τους είναι στο σπίτι (23%) ή ακόμα και στο ίδιο δωμάτιο (64%) ενώ μόλις το 13% ισχυρίζονται ότι δεν επικοινωνούν με το δεσμό τους παρουσία του μόνιμου συντρόφου τους.


Τα συμπεράσματα της μελέτης καταλήγουν ότι οι φορητές συσκευές έχουν φέρει την επανάσταση στην απιστία, μεταφέροντας τη δυνατότητα επικοινωνίας από περισσότερα μέρη εκτός του προσωπικού υπολογιστή όπως ίσχυε μέχρι πριν μερικά χρόνια.


Read more

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Σεισμός 8.2 βαθμών στην Αλάσκα: Το αδιαχώρητο στους δρόμους - Ηχούν σειρήνες για τσουνάμι (videos)


Πανικός επικρατεί αυτή τη στιγμή στις παράκτιες περιοχές της Αλάσκα μετά το σεισμό των 8.2 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ που έπιασε στην κυριολεξία στον ύπνο τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.

Σε video που ανεβάζουν στα social media κάτοικοι αποτυπώνεται το αδιαχώρητο που επικρατεί στους δρόμους.


 Κατά τη διάρκεια του σεισμού ένας αστυνομικός σε video του συμβουλεύει τους κατοίκους να μην πανικοβάλλονται και τους δίνει οδηγίες να κατευθυνθούν σε ασφαλή περιοχή. 

Πολλοί όμως είναι και οι πολίτες που ανεβάζουν φωτογραφίες από τους παγωμένους δρόμους.


Σημειώνεται ότι η ισχυρή σεισμική δόνηση καταγράφηκε  ανοικτά της νότιας ακτής της Αλάσκας, προκαλώντας την έκδοση προειδοποιήσεων για τσουνάμι τόσο για την αμερικανική πολιτεία, όσο και για την δυτική ακτή του Καναδά, σήμερα με την αμερικανική σεισμολογική υπηρεσία (USGS)


Ο σεισμός σημειώθηκε στις 09.31 ώρα Γκρίνουιτς (11.30 ώρα Ελλάδος) σε βάθος δέκα χιλιομέτρων στον Κόλπο της Αλάσκας, σε απόσταση 280 χιλιομέτρων νοτιο-ανατολικά της πόλης Κόντιακ.


Το Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης για Τσουνάμι εξέδωσε προειδοποίηση για την νότια ακτή της Αλάσκας, τις Αλεούτιες Νήσους και την επαρχία της Βρετανικής Κολομβίας στον Καναδά.


Σε επιφυλακή για τσουνάμι ετέθη επίσης ολόκληρη η ακτή του Ειρηνικού στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τα μεξικανικά μέχρι τα καναδικά σύνορα.











πηγη
Read more

Αυτά είναι τα πιο «άπιστα» επαγγέλματα


Τα νέα ευρήματα της μελέτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου

Kάποια επαγγέλματα φαίνεται να κουβαλούν γονιδιακά και κοινωνικά, μια μεγαλύτερη τάση για… αμαρτίες, όπως η απιστία. Νέα ευρήματα από αναδρομική μελέτη του Ανδρολογικού Ινστιτούτου, με στοιχεία από 30.000 περιστατικά από το 1987 έως και το 2017, υποστηρίζει πως πολιτικοί, γιατροί και δικηγόροι έχουν κάνει την απιστία δεύτερο επάγγελμα.


«Για λογούς κατανόησης της στατιστικής μεθόδου, επιλέξαμε τους πιο συχνά άπιστους, με βάση την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ως μεγάλη συχνότητα απιστίας θεωρήσαμε -αυθαίρετα, αλλά κοινωνικά αποδεκτή φόρμουλα- τους δέκα διαφορετικούς συντρόφους σε διάρκεια πέντε ετών» εξηγεί ο ουρολόγος - ανδρολόγος Κ. Κωσταντινίδης και συμπληρώνει ότι τα «επτά χρόνια φαγούρα» είναι καθοριστικά, διότι, σε όλα τα επαγγέλματα, η απιστία έστω και για μία φορά, ήταν σχεδόν ο κανόνας, στη διάρκεια ερωτικής σχέσης επτά ετών όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.


Όπως αναφέρει ο χειρουργός ουρολόγος - ανδρολόγος, συνεργάτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Χ. Φλιάτουρας, «στην έρευνα, για λόγους κατανόησης, συγκρίναμε τρία επαγγέλματα που μας φάνηκαν πιο άπιστα σε σχέση με τα άλλα. Πολιτικούς, γιατρούς και δικηγόρους. Με βάση το 10, οι πολιτικοί είχαν βαθμό απιστίας 8, τον πιο ψηλό. Μετά ακολουθούσαν οι γιατροί, κυρίως χειρουργοί, με βαθμό 7 και μετά οι δικηγόροι με 6».


Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιστήμη έχει, ήδη, αποδείξει πως το ανθρώπινο είδος κουβαλά υποδοχείς ντοπαμίνης και ανταμοιβής σε διαφορετική συχνότητα σε κάποιες κοινωνικές ομάδες. Πιο άπιστο γονιδιακά είναι το είδος που έχει τους 7R υποδοχείς σε μεγαλύτερη πυκνότητα και πιο πιστό οι ομάδες με 4R.


«Οι φορείς των 7 υποδοχέων φαίνεται πως είναι πιο ευρηματικοί και ανήσυχοι κοινωνικά, αλλά και επαγγελματικά. Παίρνουν περισσότερα ρίσκα και διακινδυνεύουν ακόμη και τη ζωή τους για να ικανοποιήσουν τις ηδονές που κρύβουν τα γονίδια και οι εντολές τους» λέει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Γιατί οι πολιτικοί, οι γιατροί και οι δικηγόροι

Η πολιτική, η ιατρική και η δικηγορία είναι τρία επαγγέλματα που, σύμφωνα με τους ειδικούς, που επεξεργάστηκαν τα στοιχεία της έρευνας, έχουν έναν κοινό χαρακτήρα. Είναι επιθετικά και σε βαθμό επιβίωσης δαρβινικά τα πιο δύσκολα. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του Ανδρολογικού Ινστιτούτου, οι μεν πολιτικοί έχουν εχθρούς μέσα στα κόμματά τους και αντιπάλους απέναντι από το κόμμα τους, άρα η μάχη για επιβίωση είναι αμείλικτα εξουθενωτική. Αν προσθέσεις και το μικρόβιο της εξουσίας, που λειτουργεί άκρως αφροδισιακά, το μίγμα είναι εκρηκτικό και για τον περίγυρο γοητευτικό.


Οι χειρουργοί με τη σειρά τους νιώθουν σαν μικροί θεοί, όταν επεμβαίνουν για να σώσουν ζωές ή όταν ο απλός άνθρωπος απέναντι τους βλέπει σαν θεούς και τους πιστεύει περισσότερο και από τη μάνα του. Αυτό το είδος ερωτικής σχέσης, που αναπτύσσεται ανάμεσα στον άνθρωπο, που κρατά τη ζωή σου στα χέρια του, μπορεί και να μεταφραστεί σαν τον έρωτα, ως αντίδοτο του θανάτου. Η λατρεία και ο θαυμασμός από την μοιχεία είναι όψεις του ίδιου νομίσματος.


Οι δικηγόροι, τέλος, έχουν ένα πλεονέκτημα. Είναι ψυχίατροι, ψυχαναλυτές, αλλά πληρώνονται όταν είναι καλοί στο πολλαπλάσιο από μια απλή συνεδρία στο ντιβάνι. Οι περισσότεροι, δε, είναι καλοί ρήτορες και μαγεύουν με το πολύπλοκο λεξιλόγιό τους τους πελάτες, όπως το φίδι μαγεύει το πουλί πριν το καταπιεί… Οι δικηγόροι είναι εξομολογητές και κοινωνιολόγοι, ξέρουν τόσα για την ανθρώπινη ψυχή, αφού οι πελάτες τους είναι αμαρτωλοί συνήθως, θεμιτά ή αθέμιτα.

Read more

Το δικαίωμα στο καμάκι και τα όριά του


«Προσωπικά, θεωρώ μεγάλο λάθος το κείμενο των 100 γυναικών υπέρ του δικαιώματος του καμακιού. Το βασικό του ατόπημα είναι ότι συγχέει το φλερτάρισμα, που γίνεται από θέση ισότιμη, έστω κι αν συνήθως την πρωτοβουλια την παίρνει ο άντρας, με τη σεξουαλική παρενόχληση και τον εκβιασμό που γινονται από θέση εξουσίας ή ισχύος»

Συζητήθηκε πολύ και στη χώρα μας το μανιφέστο των 100 διάσημων γυναικών της Γαλλίας οι οποίες κατάγγειλαν το κυνήγι μαγισσών που ξεκίνησε με το κίνημα MeToo (και την αντίστοιχη γαλλική παραλλαγή του) και τάχθηκαν υπέρ της ελευθερίας του να ενοχλείς (la liberté d’importuner).


Tο κείμενο έγινε δεκτό με ιαχές ανακούφισης από τους περισσότερους άντρες. Στη Γαλλία η συζήτηση ήταν εκτεταμένη και οξύτατη και τριάντα γνωστές φεμινίστριες απάντησαν στο «μανιφέστο των 100», αλλά το δικό τους κειμενο δεν έτυχε της ίδιας δημοσιότητας στο εξωτερικό. Πάντως, επειδή οι αντιδράσεις ήταν πολύ έντονες, η Κατρίν Ντενέβ, ίσως η διασημότερη από τις 100 γυναίκες του αρχικού μανιφέστου, θεώρησε αναγκαίο να εξηγήσει για ποιο λόγο το υπέγραψε, διαχωρίζοντας τη θέση της από τις τοποθετήσεις ορισμένων από τις συνυπογράφουσες.


Αυτό το τρίτο κείμενο το αναφέραμε παρεμπιπτόντως τις προάλλες στο ιστολόγιο, όταν σχολιάσαμε την κακή συνήθεια να αφήνονται αμετάγραπτα τα κύρια ονόματα, δηλαδή με το λατινικό αλφάβητο. Όμως αξίζει να το σχολιάσουμε και επί της ουσίας, αφού δεν το έχουμε ακόμα κάνει και σήμερα είναι η κατάλληλη ευκαιρία.


Δεν είναι πολύ εύκολο να βρει κανείς και να διαβάσει τα τρία κείμενα -ειδικά το αρχικό Μανιφέστο των 100, καθώς δημοσιεύτηκε στη Μοντ, που έχει (και καλά κάνει, εδώ που τα λέμε) κλειδωμένες τις σελίδες της στους μη συνδρομητές, στον υπόλοιπο διαδικτυακό τύπο δημοσιεύτηκε κυρίως αποσπασματικά -και στον ελληνικό τύπο συχνά με πολλά μεταφραστικά λάθη (οπως εδώ, όπου η λέξη drague = καμάκι αποδίδεται «η προσπάθεια να αποπλανήσει κανείς κάποιον», τρέχα γύρευε δηλαδή).


Η Μελίττα Γκουρτσογιάννη στο ιστολόγιό της έκανε εξαιρετική δουλειά. Σε ένα εκτενές άρθρο της παραθέτει το Μανιφέστο των 100 και την Απάντηση των Φεμινιστριών μεταφράζοντας και σχολιάζοντας κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα και παραθετοντας σε παράρτημα το πληρες γαλλικό κείμενο και των δύο.


Το Μανιφέστο των 100 ξεκινάει πολύ χαρακτηριστικά:


Ο βιασμός είναι έγκλημα. Αλλά το επίμονο ή αδέξιο καμάκι δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα, ούτε η αβρότητα προς τις γυναίκες έκφραση επιθετικού σεξισμού.


και στη συνέχεια καταδικάζει το κυνήγι μαγισσών που οι υπογράφουσες θεωρούν ότι έχει εξαπολυθεί στον χώρο του κινηματογράφου ιδίως, μετά την υπόθεση Γουάινστιν (ή όπως προφέρεται) και τον κίνδυνο να ανατείλει ένας νέος πουριτανισμός.


Την απάντηση των φεμινιστριών, που βρήκε λιγότερη δημοσιότητα, μπορείτε να τη βρείτε ολόκληρη, μεταφρασμένη, στον ιστότοπο της κίνησης Μωβ.


Εξαιτίας των αντιδράσεων, η Κατρίν Ντενέβ δημοσίευσε ανοιχτή επιστολή στη Λιμπερασιόν, που κι αυτήν τη βρισκουμε μεταφρασμένη χάρη στη Μελίττα Γκουρτσογιάννη. Σε αυτήν, η διάσημη ηθοποιός δίνει εξηγήσεις, διαχωρίζει τη θέση της από άλλες γυναίκες που συνυπέγραψαν το Μανιφέστο, όπως η Μπριζίτ Λαέ (Lahaie), πρώην πορνοστάρ, η οποία σε τηλεοπτική εκπομπή είπε ότι μπορεί μια γυναίκα να απολαύσει τον βιασμό της, ενώ επίσης η Ντενέβ υπενθυμίζει ότι ήταν μια από τις «343 παλιογυναίκες (343 salopes)» δηλαδή από εκείνες που υπέγραψαν το μανιφέστο «Έχω κάνει κι εγώ έκτρωση» σε δυσκολα χρονια, όταν η έκτρωση ήταν απαγορευμένη στη Γαλλία.


Προσωπικά, θεωρώ μεγάλο λάθος το κείμενο των 100 γυναικών υπέρ του δικαιώματος του καμακιού. Το βασικό του ατόπημα είναι ότι συγχέει το φλερτάρισμα, που γίνεται από θέση ισότιμη, έστω κι αν συνήθως την πρωτοβουλια την παίρνει ο άντρας, με τη σεξουαλική παρενόχληση και τον εκβιασμό που γινονται από θέση εξουσίας ή ισχύος. Ταυτόχρονα, οι αναφορες για το κυνήγι μαγισσών αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τον κόσμο του θεάματος, λες και η σεξουαλική παρενόχληση και οι εκβιασμοί ευδοκιμούν μόνο σε αυτους τους χώρους. Στο κείμενο των 100 δεν υπάρχει καμιά αναφορά στους εκβιασμούς του προϊστάμενου προς την υφιστάμενη, του καθηγητή προς τη φοιτήτρια, του ιδιοκτήτη της μικρής επιχείρησης προς την εργάτρια.


Έτσι, είναι πολύ εύκολο να δικαιολογηθούν τα σεξουαλικά αδικήματα και εγκλήματα (από το χούφτωμα στο μετρό έως ακόμα και τον βιασμό) με εκκλήσεις υπέρ της ελευθερίας του παρενοχλείν ή εναντίον του πουριτανισμού ή του μη ευνουχισμού των ανδρών. Μια τέτοια θέση μοιάζει να θεωρεί ότι όλα αυτά, από το φλερτ, το ερωτικό ενδιαφέρον και το καμάκι έως το χούφτωμα ή την απόπειρα βιασμού είναι αλληλενδετα και ότι αν χαθούν τα δεύτερα θα θυσιαστούν και τα πρώτα.


Σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη, μία από τις εκατό διάσημες που υπέγραψαν το πρώτο μανιφέστο, είπε ότι αναγνωρίζει ότι το χούφτωμα στο μετρό (που είναι αδίκημα άλλωστε) μπορεί να αποτελέσει τραυματική εμπειρία για πολλές γυναίκες, εκείνη όμως θα προτιμούσε να βλέπει τις γυναίκες δυνατές, που δεν καθηλώνονται από αρνητικές εμπειρίες και τις ξεπερνάνε -αναρωτιέμαι αν με την ίδια επιχειρηματολογία δεν θα μπορουσε να δικαιολογηθεί και ο βιασμός.


Θα δεχτώ πως έγιναν ή πως μπορεί να γινουν υπερβολές στην καταδίκη των «παραβατών». Δεν είναι περίεργο, διότι πρώτη φορά βρίσκουν τη φωνή τους και το δίκιο τους οι αδύνατες, οπότε θα γίνουν αναπόφευκτα και μερικά φάλτσα. Ας μην είμαστε τόσο αυστηροί με τις περιστασιακές και κατ’ εξαίρεση υπερβολές υπέρ αδυνάτου όταν δεχόμαστε ασυζήτητα τις παγιωμένες και καθαγιασμένες υπερβολές υπέρ του ισχυρού.


Ούτε είναι σωστό να θεωρείται ότι η καταγγελία των παρενοχλητών και των εκβιαστών ισοδυναμεί με καταγγελία όλων των ανδρών -όπως φαίνεται να πιστεύει και ο Ιατρικός Σύλλογος που διαμαρτυρήθηκε για τα πολύ καλά σποτάκια της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, επειδή παρουσιάζουν γιατρό να παρενοχλεί ασθενή του.


Συμπληρώνω κάτι που το ξέχασα: Ως προς το «κυνήγι των μαγισσών» με τις καταγγελίες ανδρών (συνήθως ηθοποιών) που παρενόχλησαν πριν από 20 χρόνια, συμφωνώ ότι δεν έχει νόημα να αρχίσουμε τώρα τις διώξεις. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έχει και μια χρήσιμη πλευρά: να γίνει καθαρό ότι από εδώ και στο εξής κάποιες συμπεριφορές, που τις ανεχόμασταν και τις δικαιολογούσαμε το 1990, δεν είναι πλέον κοινωνικά ανεκτές ή συγχωρητέες.


Θα μπορούσα να πω κι άλλα, θέλω όμως να ακούσω τα σχόλιά σας. Θα παραθέσω όμως ένα πολύ καλο κείμενο της συγγραφέας Λεϊλά Σλιμανί, που με βρίσκει σχεδόν απόλυτα σύμφωνο –παρμένο κι αυτό από το ιστολόγιο της Μ.Γκουρτσογιάννη.


Γουρούνι γεννιέσαι;


της Λεϊλά Σλιμανί*


Liberation 12/1/’18 


Nα περπατάω στο δρόμο. Να παίρνω το μετρό τη νύχτα. Να φοράω μίνι φούστα, ντεκολτέ και ψηλά τακούνια. Να χορεύω μόνη μου στη μέση της πίστας. Να μακιγιάρομαι έντονα. Να παίρνω ταξί έχοντας πιει λίγο παραπάνω. Να ξαπλώνω στο χορτάρι μισόγυμνη. Να κάνω ωτο-στοπ. Ν’ ανεβαίνω σε νυχτερινό λεωφορείο. Να ταξιδεύω μόνη. Να πίνω ένα ποτηράκι μόνη μου στη βεράντα. Να τρέχω σ’ έναν έρημο δρόμο. Να περιμένω σ’ ένα παγκάκι. Να κάνω καμάκι σ’ έναν άντρα, ν’αλλάζω γνώμη και να συνεχίζω τον δρόμο μου. Να στριμώχνομαι στην πολυκοσμία του τραίνου. Να εργάζομαι νύχτα. Να θηλάζω το παιδί μου δημόσια. Να ζητάω αύξηση στη δουλιά μου. Σε όλες αυτές τις στιγμές της ζωής, τις απλές και καθημερινές, διεκδικώ το δικαίωμα να μην με ενοχλούν. Το δικαίωμα να μην σκέφτομαι καν ότι μπορεί να έρθω σε δύσκολη θέση. Διεκδικώ την ελευθερία να μην υφίσταμαι σχόλια για τη συμπεριφορά μου, για το πώς είμαι ντυμένη, για το πώς βαδίζω, για το σχήμα των γλουτών μου, για το μέγεθος του στήθους μου. Διεκδικώ το δικαίωμά μου στην ηρεμία, στη μοναξιά, το δικαίωμά μου να περπατάω χωρίς φόβο. Δεν θέλω μόνο εσωτερική ελευθερία. Θέλω την ελευθερία να ζώ έξω στον κόσμο, στον ανοιχτό αέρα, σε έναν κόσμο που είναι λίγο και δικός μου.


Δεν είμαι ένα εύθραυστο πλασματάκι. Δεν έχω την απαίτηση να προστατεύομαι, αλλά διεκδικώ το δικαίωμά μου για ασφάλεια και σεβασμό. Και οι άνδρες δεν είναι όλοι γουρούνια. Τις τελευταίες εβδομάδες πόσο εντυπωσιάστηκα, πόσο ξαφνιάστηκα ευχάριστα, πόσο ενθουσιάστηκα με τους άνδρες που είχαν την ικανότητά να αντιληφθούν τι παίζεται! Έμεινα συγκλονισμένη μπροστά στη θέλησή τους να μην είναι πια συνένοχοι, στη θέλησή τους ν’ αλλάξουν τον κόσμο, ν’ απελευθερωθούν και οι ίδιοι από αυτές τις συμπεριφορές. Επειδή πίσω από αυτή την υποτιθέμενη ελευθερία να «την πέφτουν», κρύβεται μια άποψη για το αρσενικό τρομερά ντετερμινιστική: «γουρούνι γεννιέσαι». Οι άνδρες στο περιβάλλον μου κοκκινίζουν από ντροπή κι εξεγείρονται εναντίον όσων με προσβάλλουν. Εναντίον εκείνων που εκσπερματώνουν πάνω στο παλτό μου στις οκτώ το πρωί. Εναντίον του αφεντικού που μου δίνει να καταλάβω τί θα έπρεπε να κάνω για να πάρω προαγωγή. Εναντίον του καθηγητή που ανταλλάσσει την ακαδημαϊκή πρόοδο με μια πίπα. Εναντίον του περαστικού που με ρωτάει αν «γαμιέμαι» και καταλήγει να με αποκαλεί «τσούλα». Οι άνδρες που γνωρίζω είναι αηδιασμένοι από αυτή την οπισθοδρομική άποψη για τον ανδρισμό. Ελπίζω ότι ο γιος μου θα είναι ένας ελεύθερος άνθρωπος. Ελεύθερος, όχι μόνο να μην είναι ενοχλητικός, αλλά ελεύθερος να αυτοπροσδιορίζεται διαφορετικά από το στερεότυπο που βλέπει τον άνδρα ως ένα αρπακτικό που διακατέχεται από ανεξέλεγκτες παρορμήσεις. Ένας άνδρας που ξέρει πώς να σαγηνεύσει με τους χιλιάδες υπέροχους τρόπους που ξέρουν οι άνδρες για να μας ξελογιάζουν.


Εγώ δεν είμαι θύμα. Αλλά εκατομμύρια γυναίκες είναι. Αυτό είναι ένα γεγονός και όχι μια ηθική κρίση ή μια αναγωγή στην “ουσία” της γυναίκας. Και μέσα μου σπαρταρά ο φόβος όλων εκείνων των γυναικών που περπατούν στους δρόμους χιλιάδων πόλεων στον κόσμο με το κεφάλι σκυφτό. Των γυναικών που τις παίρνουν από πίσω στο δρόμο, που τις παρενοχλούν, που τις βιάζουν, που τις προσβάλλουν, που τις αντιμετωπίζουν μέσα στους δημόσιους χώρους σαν παρείσακτες. Μέσα μου αντηχεί η κραυγή των γυναικών που κρύβονται, που ντρέπονται, που τις πετούν στο δρόμο σαν παρίες επειδή είναι ατιμασμένες. Των γυναικών που κρύβονται κάτω από μακρά μαύρα πέπλα επειδή τα σώματά τους θα προκαλούσαν την επίθεση των ανδρών. Οι γυναίκες που περπατούν στους δρόμους του Καΐρου, του Νέου Δελχί, της Λίμας, της Μοσσούλης, της Κινσάσα, της Καζαμπλάνκα λέτε ν’ ανησυχούν μήπως εξαφανιστεί το φλερτ και η αβροφροσύνη; Έχουν αυτές δικαίωμα να σαγηνεύσουν, να επιλέξουν, να κάνουν επίμονο φλερτ;


Ελπίζω ότι μια μέρα η κόρη μου θα περπατάει στο δρόμο το βράδυ, με μίνι φούστα και ντεκολτέ, ότι θα κάνει το γύρο του κόσμου μόνη της, θα παίρνει μετρό τα μεσάνυχτα χωρίς φόβο, χωρίς καν να το σκέφτεται. Και ο κόσμος που θα ζεί τότε δεν θα είναι ένας κόσμος πουριτανικός. Είμαι σίγουρη, θα είναι ένας κόσμος πιο δίκαιος, όπου ο χώρος για τον έρωτα, για την απόλαυση, για τα παιχνίδια του ξελογιάσματος θα είναι άπλετος και πιο όμορφος. Σε σημείο που εμείς ακόμα δεν μπορούμε να φανταστούμε.


Περιμένω λοιπόν τα σχόλιά σας -με μια παράκληση: να κρατήσουμε, τουλάχιστον τις πρώτες ώρες, όσο γίνεται τη σοβαρότητά μας, αποφεύγοντας τα εφηβικά αστεία, τις επιθεωρησιακές ατάκες, τις προσωπικές αναμνήσεις με «τολμηρές» περιγραφές, το βιντεάκι με τον Κωνσταντάρα που λέει «χούφτωστην» και άλλες γραφικότητες. Κατ’ εξαίρεση, θα διαγράψω σχόλια. Γιατί και η δημιουργία κλίματος γυμνασίου αρρένων σε πενθήμερη εκδρομή είναι κι αυτή μια μορφή παρενόχλησης, κι έχει άλλωστε διώξει πολύ κόσμο από το ιστολόγιο ενώ σίγουρα αποθαρρύνει και κάποιες να συμμετάσχουν στον διάλογο.


Read more

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Πότε πληρώνεται το ΚΕΑ Ιανουαρίου


Στους 296.223 ανέρχονται οι δικαιούχοι

Σύμφωνα με την απόφαση της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου, η οποία δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», τα χρήματα θα πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς στις 25 Ιανουαρίου 2018, ενώ θα είναι διαθέσιμα στους δικαιούχους την επομένη, 26 Ιανουαρίου.


Στην απόφαση αναφέρεται ότι εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 66.509.986,25 ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει η καταβολή της πληρωμής μηνός Ιανουαρίου 2018 του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στους 296.223.


Read more

Δωρεάν οι άνεργοι στα μέσα μεταφοράς και με το ηλεκτρονικό εισιτήριο


Διευκρινίσεις από την Έφη Αχτσιόγλου

Και στην εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, οι άνεργοι θα μετακινούνται δωρεάν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), όπως ανακοίνωσε η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό της στο facebook.


«H δωρεάν μετακίνηση των ανέργων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που νομοθετήθηκε από την κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2015, θα εξακολουθήσει να ισχύει και στη νέα εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου» επισημαίνει η υπουργός.


Σύμφωνα με την κ. Αχτσιόγλου, οι άνεργοι, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού-ΟΑΕΔ, έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες για τις δωρεάν μετακινήσεις τους από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ). «Οι άνεργοι μπορούν να εκδώσουν τις κάρτες τους και ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας athenacard.gr, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες» σημειώνει η ίδια.


Read more

Αυτή είναι η ισχύς του στρατού της πΓΔΜ (video)


Δεν διαθέτει σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη

Η πΓΔΜ έχει έρθει για μια ακόμη φορά στο προσκήνιο καθώς οι διαπραγματεύσεις για το ονοματολογικό είναι σε εξέλιξη, όπως και τα συλλαλητήρια. Ποια είναι όμως σε αριθμούς η γειτονική χώρα;


Την απάντηση δίνει η ετήσια έκθεση του globalfirepower.com για το 2017. Σύμφωνα με αυτό η πΓΔΜ, είναι μια χώρα 2.100.025 κατοίκων, εκ των οποίων διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό είναι το 1.046.540. Ικανοί για να έχουν όπλα είναι οι 871.803. Το συνολικό στρατιωτικό προσωπικό είναι 24.055, ενώ από αυτούς οι ενεργοί και ετοιμοπόλεμοι είναι οι 8.055, έχοντας μια εφεδρεία 16.000 ατόμων.


Η πΓΔΜ καταναλώνει περί τις 20.000 βαρέλια πετρέλαιο κάθε ημέρα. Το οδικό δίκτυο είναι 14.182 χιλιόμετρα ενώ το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου φτάνει τα 700 χιλιόμετρα. Η χώρα διαθέτει 10 εν δυνάμει ενεργούς αεροδιαδρόμους. Το εξωτερικό της χρέος φτάνει στα 7.680.000.000 δολάρια ενώ ο αμυντικός προϋπολογισμός της είναι της τάξεως των 108.152.512 δολαρίων.


Ως προς τα βασικά μέσα οι ένοπλες δυνάμεις της πΓΔΜ μπορούν να παρατάξουν τα εξής


Τεθωρακισμένα: 31

Τεθωρακισμένα άρματα μάχης


T-72: 31


Τεθωρακισμένα οχήματα μάχης: 11

ΒΜΡ-1: 11


Τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού: 208

ΜΤ-LB: 11


ΒΤR-80: 12


BTR-70: 60


TM-170 «Hermelin»: 115


ΕΛΒΟ Λεωνίδας: 10 (Παραχωρήθηκαν από την Ελλάδα)


Μ-113: 30 (Σε εφεδρεία)


Πυροβολικό: 168

ΒΜ-21 Grad (πολλαπλός εκτοξευτής ρουκετών): 12


Μ-63 (πολλαπλός εκτοξευτής ρουκετών): 12


Μ2Α1 (Ρυμουλκούμενο πυροβόλο των 105 χιλ.): 36


Μ-30 (Ρυμουλκούμενο πυροβόλο των 122 χιλ.): 108


Αεροπορία: 12

Mil Mi-24 επιθετικά ελικόπτερα: 6


Mil Mi-17 μεταφορικά/επιθετικά ελικόπτερα: 6


Δύο ελικόπτερα τύπου UH-1 (Χιούι) που είχαν παραχωρηθεί από την Ελλάδα έχουν τεθεί σε εφεδρεία.






πηγη 
Read more

Μεγάλες αλλαγές για τα κατοικίδια ζώα φέρνει νέος νόμος


Με την κατάσταση στην Ελλάδα να παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις και κενά στην νομοθεσία για τα κατοικίδια ζώα, ένα νέο νομοσχέδιο έρχεται και φιλοδοξεί να βελτιώσει την εικόνα.


Οι ποινές και τα πρόστιμα για την κακοποίηση μεγαλώνουν, παράλληλα όμως και οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών.


Το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζώα συντροφιάς αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις αρχές Φεβρουαρίου όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος».


Τα βασικά σημεία στις αλλαγές που έρχονται και όσα εξετάζονται:


Δημιουργείται ειδικό «Ταμείο Ζωοφιλίας», στο οποίο θα πηγαίνουν και τα έσοδα από τα πρόστιμα. Οι πόροι του ταμείου θα έχουν στόχο την οικονομική ενίσχυση σε Δήμους και δομές φιλοξενίας και περίθαλψης αδέσποτων ζώων.


Ειδικό τέλος αγοραστή θα επιβάλλεται σε κάθε αγοραστή ζώου. Από την πληρωμή του εξετάζεται η εξαίρεση υιοθετούν ζώο από δομές αδέσποτων, όσων χρειάζονται ζώα για λόγους υγείας (σκύλοι-οδηγοί τυφλών), όσων αγοράζουν στειρωμένα ζώα και όσων έχουν χαμηλά εισοδήματα.



Εξετάζεται και η επιβολή ενός μικρού τέλους σε κάθε προϊόν που θα πωλείται από κτηνιατρικά καταστήματα.


Διερευνάται πρόταση για κατάργηση των ζώων-βιτρίνας. Έτσι, όποιος πουλάει ένα ζώο θα πρέπει να του έχει εξασφαλίσει συνθήκες ευζωίας ανάλογες με ενός εκτροφείου (4 τετραγωνικά μέτρα χώρου, αερισμός, κλπ).


Κλιμακωτά πρόστιμα για τις περιπτώσεις κακοποίησης ζώων ώστε να βεβαιώνονται οι παραβάσεις, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει.


Το ρεπορτάζ αναφέρει πως έχουν παραγγελθεί από το υπουργείο ειδικά σκάνερ προκειμένου να ελέγχεται εάν τα δεσποζόμενα ζώα διαθέτουν τσιπ. Την ίδια ώρα, στα σώματα ελέγχου παρέχονται και τυποποιημένα μπλοκ προστίμων.


Ποινές έρχονται όμως και για τους δήμους, οι οποίοι δεν έχουν συστήσει ακόμα τις προβλεπόμενες πενταμελείς επιτροπές και φαίνεται να δίνουν παραποιημένα στοιχεία για τα αδέσποτα.


«Η ευθανασία γίνεται μόνο εφόσον συντρέχει ιατρικός λόγος», αναφέρει τέλος ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Τσιρώνης.


Οι πυλώνες του νομοσχεδίου σύμφωνα με όσα λέει στο Εθνος ο υπουργός είναι τρεις: ο σεβασμός τους ως συναισθανόμενων όντων, η εξασφάλιση της αρμονικής συνύπαρξης των ζώων όχι μόνο με τους ζωόφιλους αλλά με όλους τους πολίτες και η εξεύρεση τρόπων ώστε να παταχθεί η παράνομη διακίνηση ζώων για εμπορικούς σκοπούς.


Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου