Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017
Η ωραιότερη θεωρία της φυσικής
Στα νιάτα του ο Άλμπερτ Αϊνστάιν πέρασε έναν χρόνο χαζεύοντας και τεμπελιάζοντας. Αν δεν «χάνεις» χρόνο, δεν φτάνεις πουθενά, κάτι που δυστυχώς, συχνά οι γονείς των εφήβων ξεχνούν. Είχε επιστρέψει στην οικογένειά του στην Παβία, αφού παράτησε τις σπουδές του στη Γερμανία, όπου δεν μπορούσε να υποφέρει την αυστηρότητα του λυκείου εκεί. Μιλάμε για την αυγή του 20ου αιώνα: στην Ιταλία εκτυλισσόταν η βιομηχανική επανάσταση.Ο πατέρας του ήταν ο μηχανικός που εγκατέστησε τον πρώτο σταθμό ηλεκτρικής ενέργειας στις πεδιάδες του Πάδου. Ο Άλμπερτ διάβαζε Καντ και παρακολουθούσε, περιστασιακά, μαθήματα στο πανεπιστήμιο της Παβία: για ευχαρίστηση, χωρίς να είναι εγγεγραμμένος και να σκέφτεται τις εξετάσεις. Έτσι μπορείς να γίνεις σοβαρός επιστήμονας.
Έπειτα, γράφτηκε στο πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και βυθίστηκε στη μελέτη της φυσικής. Το 1905, έστειλε τρία άρθρα στο πιο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό της εποχής, το Annalen der Physik: καθένα από αυτά άξιζε το βραβείο Νόμπελ.
Το πρώτο [«On the Movement of Small Particles Suspended in Stationary Liquids Required by the Molecular-Kinetic Theory of Heat» , Annalen der Physik 17 (1905): 549-560] έδειχνε ότι τα άτομα της ύλης υπάρχουν πραγματικά.
Το δεύτερο [«Concerning an Heuristic Point of View Toward the Emission and Transformation of Light» , Annalen der Physik 17 (1905): 132-148], άνοιξε την πόρτα της κβαντικής μηχανικής που θα συζητήσουμε στο επόμενο μάθημα.
Το τρίτο [«On the Electrodynamics of Moving Bodies» , Annalen der Physik 17 (1905): 891-921] παρουσίασε την πρώτη θεωρία της σχετικότητας (σήμερα γνωστή ως «ειδική σχετικότητα») που αποσαφηνίζει πώς ο χρόνος δεν κυλάει το ίδιο για όλους: δύο όμοιοι δίδυμοι θα βρεθούν σε διαφορετική ηλικία, αν ο ένας έχει ταξιδέψει με μεγάλη ταχύτητα.
Ο Αϊνστάιν έγινε ξαφνικά διάσημος και δέχτηκε προτάσεις εργασίας από διάφορα πανεπιστήμια. Αλλά κάτι τον ενοχλούσε: παρά την άμεση αναγνώρισή της, η θεωρία της σχετικότητας δεν ταίριαζε με ό,τι γνωρίζαμε για τη βαρύτητα, και ειδικά με τον τρόπο με τον οποίο τα πράγματα πέφτουν, Το συνειδητοποίησε γράφοντας ένα άρθρο που συνόψιζε τη θεωρία του, και άρχισε να αναρωτιέται μήπως ο περίφημος νόμος της «παγκόσμιας έλξης» του Νεύτωνα χρειαζόταν αναθεώρηση για να γίνει συμβατός με την καινούργια ιδέα της σχετικότητας. Συγκεντρώθηκε λοιπόν στο πρόβλημα και χρειάστηκε δέκα χρόνια για να το λύσει. Δέκα χρόνια παθιασμένης μελέτης, προσπαθειών, λαθών, σύγχυσης, εσφαλμένων άρθρων, λαμπρών ιδεών, παρεξηγημένων ιδεών.
Τελικά, τον Νοέμβριο του 1915, δημοσίευσε ένα άρθρο [“The Foundation of the General Theory of Relativity”, Annalen der Physik 354 (7), 769-822] με την πλήρη λύση: μια καινούρια θεωρία της βαρύτητας, την οποία ονόμασε «γενική θεωρία της σχετικότητας» – ήταν, θα λέγαμε το αριστούργημά του, η «ωραιότερη των θεωριών», σύμφωνα με τον μεγάλο ρωσοεβραίο φυσικό Λεβ Λαντάου.
Υπάρχουν κορυφαία αριστουργήματα που μας συγκινούν βαθιά: το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, η Οδύσσεια του Ομήρου, η Καπέλα Σιξτίνα, Ο Βασιλιάς Ληρ … Για να εκτιμήσουμε το μεγαλείο τους ίσως απαιτείται μακρά μαθητεία. Η ανταμοιβή δεν είναι μόνο η αισθητική απόλαυση, αλλά και το ότι μας ανοίγουν τα μάτια σε νέες διαστάσεις του κόσμου. Η γενική θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν είναι λοιπόν ένα αριστούργημα τέτοιας οικουμενικής αξίας.
Θυμάμαι τη συγκίνησή μου όταν άρχισα να την καταλαβαίνω σιγά σιγά. Ήταν καλοκαίρι και βρισκόμουν σε μια παραλία της Καλαβρίας, στο Κοντοφούρι, λουσμένος στη λιακάδα του μεσογειακού ελληνισμού. Φοιτούσα τότε στο τελευταίο έτος του πανεπιστημίου. Στις καλοκαιρινές διακοπές, χωρίς το άγχος του σχολείου, μελετάμε καλύτερα. Εγώ μελετούσα μ’ ένα βιβλίο φαγωμένο στις άκρες από τα ποντίκια, γιατί τις νύχτες του χειμώνα το χρησιμοποιούσα για να βουλώνω τις φωλιές των τρωκτικών στο σαραβαλιασμένο, λίγο χίπικο σπίτι, σ’ έναν λόφο της Ούμπρια, όπου συνήθιζα να βρίσκω καταφύγιο από την πλήξη των πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων της Μπολόνια.
Κάθε τόσο σήκωνα το βλέμμα από το βιβλίο και κοίταζα την αστραφτερή θάλασσα: είχα την εντύπωση ότι έβλεπα πράγματι την καμπυλότητα του χωροχρόνου που φαντάστηκε ο Αϊνστάιν (…)
απόσπασμα από το βιβλίο του Carlo Rovelli, «Επτά σύντομα μαθήματα φυσικής», μετάφραση Τριανταφύλλου Σώτη, εκδόσεις Πατάκη
Το Tesla Model 3 δεν θα ξεκλειδώνει με κλειδί, αλλά με εφαρμογή
To νέο Μodel 3 αντιπροσωπεύει το επόμενο μεγάλο βήμα της Tesla, σε ένα πιο ευρύ κοινό. Αυτό δεν σημαίνει ότι στερείται τεχνολογιών και των πρωτοποριακών ιδεών που χαρακτηρίζουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της εταιρείας.
Μία από αυτές τις έξυπνες ιδέες είναι η απουσία κλειδιού. Η Tesla αφήνει πίσω όλα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα (τα κλειδιά ή τα κουμπιά στο ταμπλό) και υιοθετεί την τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων. Έτσι ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να ανοίγει και να εκκινεί το Model 3 μέσω μιας εφαρμογής (app) και με την χρήση bluetooth.
Και αν τυχόν μείνει από μπαταρία στο smartphone δεν θα ξεμείνει στη μέση του πουθενά, αρκεί να έχει στο πορτοφόλι του την κάρτα NFC που θα του έχει δώσει η Tesla.
Βρήκαμε τα 20 ωραιότερα φλοράλ φορέματα.Και τα θέλουμε όλα!
Τριαντάφυλλα, ορτανσίες, χρυσάνθεμα, παιώνιες: όποια και αν είναι η προτίμησή σας, τα φλοράλ μοτίβα στα φορέματα είναι τόσο hot αυτή
τη στιγμή!
Τα στυλ είναι απεριόριστα, από τα κατάλληλα για το γραφείο pencil και shirt-dresses (τα οποία με τη σωστή επιλογή παπουτσιού μπορούν να γίνουν ιδανικά και για μια βραδινή έξοδο) μέχρι τα αέρινα και νοσταλγικά maxi στιλ που είναι τέλεια για το ζεστό καιρό.
Και αν είστε διστακτικές με το girly vibe που αποπνέουν, ο συνδυασμός τους με δομημένα αξεσουάρ, παπούτσια με chunky τακούνια ή και ένα ζευγάρι sneakers είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται το look σας για να γίνει σύγχρονο και μοντέρνο.
Δείτε εδώ τις αγαπημένες μας επιλογές σε φλοράλ φορέματα αυτή τη στιγμή:
Βίντεο: Candice Swanepoel και Elsa Hosk «μεταμορφώνονται» σε σέξι cowgirls
Τα δύο «αγγελάκια» με το αγαλματένιο κορμί, πόζαραν με εσώρουχα και έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό
Η Candice Swanepoel και η Elsa Hosk είναι στα καλύτερά τους και έρχονται να το αποδείξουν με τη νέα τους φωτογράφιση για τον αγαπημένο τους οίκο, αυτόν της Victoria's Secret.
Τα δύο «αγγελάκια» με το αγαλματένιο κορμί, πόζαραν με εσώρουχα και έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό σε ένα concept που της ήθελε να μεταμορφώνονται σε σέξι cowgirls. Τα μοντέλα, σε ένα διάλειμμα της φωτογράφισης, είπαν να τρελάνουν και το Instagram ανεβάζοντας βίντεο και σέξι στιγμιότυπα στα οποία... πρωταγωνιστούν τα καλλίγραμμα κορμιά τους.
Δείτε τα βίντεο ΕΔΩ
6 καλοκαιρινές συμβουλές για να σε ερωτευτεί και πάλι από την αρχή
Μπορεί να έχεις αρκετά χρόνια μια σχέση και να έχετε αποκτήσει μαζί σαν ζευγάρι μια ρουτίνα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να ανανεώσεις τη σχέση σου και να δοκιμάσεις νέα πράγματα με τον σύντροφό σου!
Δες τις παρακάτω (κυρίως στιλιστικές) συμβουλές για να τον κάνεις να μείνει με ανοιχτό το στόμα!
#1. Θυμήσου τότε που ήσουν πιο γατούλα απέναντί του! Οι άντρες τρελαίνονται με τις κοπέλες που βγάζουν έναν πιο γλυκό και παιχνιδιάρικο εαυτό.
#2. Φρόντισε αυτό το καλοκαίρι να είσαι σέξι ακόμα και με τις πυτζάμες σου!
#3. Το side boob αλλά και οποιαδήποτε τάση αποκαλύπτει μικρό μέρος του στήθους σου είναι must στο σχέδιό σου να τον ξεσηκώσεις!
#4. Φόρα ένα βράδυ στις διακοπές ένα σατέν τιραντάκι σαν αυτό της Chiara…χωρίς σουτιέν.
#5. Άφηνε κάποια πράγματα στη φαντασία και φρόντισε να είσαι σέξι ακόμα και με το φουτεράκι σου.
#6. Απέκτησε αυτοπεποίθηση και φόρα το brazilian μαγιό σου χωρίς φόβος και πάθος!
Πλήρης οδηγός για... καλοκαιρινό σεξ με ασφάλεια -Γιατί δεν πρέπει να κάνετε σεξ στο νερό
Καθότι, όπως έχουν αποδείξει και οι έρευνες, το καλοκαίρι είναι μια εποχή ερωτική και η σεξουαλική δραστηριότητα αυξημένη, καλό είναι να δίνεται προσοχή σε ορισμένα πράγματα, όπως τουλάχιστον συστήνει η Ελληνική Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία.
Οπως επισημαίνει η ΕΔΑΕ, μελέτες έχουν δείξει ότι η χαλάρωση των διακοπών σε συνδυασμό με τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο ευνοούν τις ερωτικές επαφές, οι οποίες συχνά γίνονται με περιστασιακούς συντρόφους ή/και σε ασυνήθιστους χώρους.
Παρότι όμως δεν συνηθίζουμε να μιλάμε με τις παρέες μας για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, αυτά καραδοκούν και έχουν χιλιάδες νέα κρούσματα κάθε χρόνο, προειδοποιούν οι ειδικοί της Ελληνικής Δερματολογικής & Αφροδισιολογικής Εταιρείας (ΕΔΑΕ).
Και σπεύδουν να επισημάνουν τι ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε, αν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς.
Μην κάνετε σεξ χωρίς προφυλακτικό. Έρευνες στη χώρα μας έχουν δείξει ότι από τους σεξουαλικά ενεργούς Έλληνες τουλάχιστον τέσσερις στους δέκα ενηλίκους και ένας στους δύο εφήβους απολαμβάνουν το σεξ χωρίς προφυλακτικό. Ωστόσο αυτό τους εκθέτει σε αυξημένο κίνδυνο για σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, τα οποία είναι πάρα πολύ συχνά. Διεθνείς στατιστικές αποκαλύπτουν ότι το τουλάχιστον 75% των νεαρών ανδρών και γυναικών μολύνονται κάποια στιγμή στη ζωή τους από ιό ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV), ορισμένα στελέχη του οποίου προκαλούν κονδυλώματα και άλλα καρκίνο. Επιπρόσθετα, ένα στα έξι άτομα 14-49 ετών είναι μολυσμένα με τον ιό του έρπη γεννητικών οργάνων (HSV-2), ενώ χιλιάδες είναι και τα κρούσματα λοιμώξεων από χλαμύδια, τριχομονάδες, γονόκοκκο, καθώς και τα περιστατικά σύφιλης, ηπατίτιδας και HIV/AIDS λοίμωξης.
Μην αφήνετε τα προφυλακτικά στο αυτοκίνητο. Είναι εξαιρετικά ευάλωτα στη ζέστη και μπορεί να υποστούν φθορά που σας αφήνει εκτεθειμένους στα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα αλλά και σε μία ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Επομένως αν βρείτε ένα ξεχασμένο προφυλακτικό στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, πετάξτε το.
Μην κάνετε σεξ σε υπαίθριους χώρους χωρίς να τους ελέγξετε. Αναζητήστε εμφανείς ενδείξεις ζωυφίων (π.χ. φωλιές) και δηλητηριώδη φυτά όπως οι τσουκνίδες και αποφύγετε το σεξ σε εμφανή περάσματα ζώων ή σε περιοχές με πυκνή βλάστηση, γιατί το τελευταίο που χρειάζεστε είναι ένα δερματικό εξάνθημα στο γυμνό δέρμα σας ή, χειρότερα ακόμα, ένα τσίμπημα εντόμου.
Μην κάνετε σεξ χωρίς «υπόστρωμα». Ιδανικά, αν θέλετε να κάνετε σεξ σε υπαίθριο χώρο πρέπει να χρησιμοποιείτε οπωσδήποτε ένα καθαρό «υπόστρωμα» (π.χ. πετσέτα θαλάσσης, sleeping bag, κουβέρτα) γιατί ακόμα και η άμμος δίπλα στο νερό περιέχει μικρόβια. Το 2015 επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης ανακοίνωσαν ότι τα βακτήρια από τα λύματα που καταλήγουν στη θάλασσα, φθάνουν στην άμμο της παραλίας και «κρύβονται» μέσα στις βιομεμβράνες που αυτή περιέχει, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται και να αναπτύσσονται ανενόχλητα. Έτσι, μπορεί η θάλασσα να έχει απαλλαγεί από μικρόβια όπως το κολοβακτήριδιο (e.coli) και ο εντερόκοκκος, αλλά η άμμος όχι, επομένως υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης (π.χ. ουρολοίμωξης). Μάλιστα άλλες έρευνες έχουν δείξει πως όσο περισσότερη ζέστη κάνει, τόσο καλύτερα αναπτύσσονται τα βακτήρια στους υπαίθριους χώρους. Η πετσέτα θα σας προστατεύσει επίσης από την είσοδο της άμμου στα γεννητικά όργανα, όπου μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό.
Μην κάνετε σεξ στο νερό. Μπορεί να αναπαριστάται στις κινηματογραφικές ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές ως ιδιαίτερα αισθησιακό, αλλά για πολλούς λόγους είναι μία από τις χειρότερες ιδέες.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης από κάποιο σεξουαλικά μεταδιδόμενο νόσημα, επειδή το νερό ξεπλένει τα φυσικά λιπαντικά του δέρματος (το σμήγμα), επιτρέποντας περισσότερη τριβή η οποία πολλαπλασιάζει τον κίνδυνο μικρορρήξης της συνεχείας του δέρματος, δηλαδή μικρών εκδορών. Από τις εκδορές αυτές μπορεί στη συνέχεια να εισέλθουν εύκολα στον οργανισμό βακτήρια και ιοί.
Ο κίνδυνος αυτός θεωρητικά μπορεί να αποσοβηθεί αν χρησιμοποιήσετε προφυλακτικό. Ωστόσο, παρότι τα περισσότερα προφυλακτικά είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν τα λιπαντικά με βάση το νερό, δεν πρέπει να εμβαπτίζονται εξ ολοκλήρου μέσα στο νερό, γιατί συνήθως προορίζονται για χρήση στη στεριά και όχι κάτω από το νερό. Επίσης, αν τα φορέσετε μετά την είσοδό σας στο νερό, είναι πιθανό να μην ταιριάξουν καλά, αλλά και να γεμίσουν με νερό. Επομένως θα έπρεπε να βάλετε προφυλακτικό πριν μπείτε στη θάλασσα, την πισίνα ή το τζακούζι και να το κρατάτε για να μην φύγει από τη θέση του, πράγμα που είναι πρακτικά αδύνατο.
Επιπρόσθετα, αν βουτήξετε σε πισίνα ή τζακούζι με νερό με χλώριο ή όζον, τα χημικά μπορεί να φθείρουν το λάτεξ του προφυλακτικού, ενώ αν βουτήξετε σε ποτάμι ή λίμνη, το νερό τους μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό αν εισέλθει στον κόλπο.
Μην ξεχνάτε το αντηλιακό. Αν δεν συνηθίζετε να κάνετε γυμνισμό, είναι προφανές ότι κάποια σημεία στο σώμα σας δεν θα έχουν εκτεθεί στον ήλιο. Τα τμήματα αυτά (π.χ. θηλές μαστών, γλουτοί) είναι ευάλωτα στο ηλιακό έγκαυμα, επομένως χρειάζονται αντηλιακή προστασία πριν αποφασίσετε να απολαύσετε γυμνοί τις χαρές του σεξ. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την ημέρα: αν αποκοιμηθείτε γυμνοί το βράδυ, ο πρωινός ήλιος πάλι μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα ευαίσθητα σημεία του σώματος.
Ρωσία: Συνελήφθησαν τζιχαντιστές που ετοίμαζαν τρομοκρατικά χτυπήματα στη Μόσχα
O τρομοκρατικός πυρήνας προετοίμαζε σειρά χτυπημάτων σε δημόσια μέρη, όπως μαζικές συγκοινωνίες και μεγάλα εμπορικά κέντρα
Τέσσερις τζιχαντιστές, οι οποίοι σχετίζονταν με το Ισλαμικό Κράτος και σχεδίαζαν τρομοκρατικές επιθέσεις στη Μόσχα, τέθηκαν υπό κράτηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας (FSΒ).
Όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση της FSB «ο τρομοκρατικός πυρήνας προετοίμαζε σειρά χτυπημάτων σε δημόσια μέρη, όπως μαζικές συγκοινωνίες και μεγάλα εμπορικά κέντρα στη Μόσχα».
Οι τζιχαντιστές θα χρησιμοποιούσαν βομβιστές αυτοκτονίας με εκρηκτικά μεγάλης ισχύος, συμπληρώνει η FSB, η οποία ανακάλυψε το εργαστήριο όπου κατασκευάζονταν αυτές οι βόμβες.
Οι συλληφθέντες, σύμφωνα με την ανακοίνωση, περιλαμβάνουν έναν Ρώσο πολίτη και τρεις πολίτες κρατών της κεντρικής Ασίας. Στα χέρια των Αρχών βρίσκονται προς το παρόν ο «εγκέφαλος» και μέλος του Ισλαμικού Κράτους, ο ειδικός στην παραγωγή εκρηκτικών και τα δύο άτομα που θα υλοποιούσαν την επίθεση.
Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η FSB, την προετοιμασία των επιθέσεων συντόνιζαν ηγετικά στελέχη του ISIS από τη Συρία, συμπεριλαμβανομένων ατόμων που βρίσκονται στη διεθνή λίστα καταζητούμενων.
Σαν σήμερα πέφτει το αεροπλάνο της Helios – Τι έχει γίνει γνωστό μέχρι σήμερα (video)
Ήταν 14 Αυγούστου του 2005 όταν στις 12:04 η πτήση 522 (HCY 522) των κυπριακών αερογραμμών Helios Airways (Boeing 737-31S) έπεφτε στο Γραμματικό Αττικής, σε πτήση από τη Λάρνακα προς την Πράγα.
Ο απολογισμός τραγικός: 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους, σε μία από τις πιο πολύνεκρες αεροπορικές τραγωδίες των τελευταίων χρόνων.
Το αεροπλάνο αναχώρησε από τη Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα. Η αναχώρηση έγινε στις 09:07 από την Λάρνακα. Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροσκάφος ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον αρχηγό Γ.Ε.Ε.Θ.Α. να απογειωθούν μαχητικά για να εντοπίσουν το αεροσκάφος. Στις 11:05 απογειώθηκαν από τη Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο στις 11:18 και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες.
Το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο. Κατευθυνόμενο προς Εύβοια σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Μετά από λίγο τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός (11:50) και ο δεξιός κινητήρας (12:00) και στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική.
Αναζήτηση της αιτίας
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις υπήρξε απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροσκάφους, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου. Το αεροσκάφος είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού.
Οι ειδικοί πάντως δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πτώση από αυτήν μόνο τη βλάβη και για ποιον λόγο δεν μπόρεσε ο κυβερνήτης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα κατεβαίνοντας σε χαμηλό ύψος, όπως και γιατί δεν βρισκόταν στην θέση του. Τα «μαύρα κουτιά» που καταγράφουν το ιστορικό της πτήσης βρέθηκαν στο σημείο συντριβής και στάλθηκαν στη Γαλλία για ανάλυση.
Θύματα
Το αεροσκάφος μετέφερε 115 επιβάτες και 6μελές πλήρωμα. Από τους επιβάτες 67 θα αποβιβάζονταν στην Αθήνα και οι υπόλοιποι θα συνέχιζαν για τη Πράγα. Οι επιβάτες ήταν 93 ενήλικες και 22 άτομα κάτω των 18. Οι 103 ήταν Κύπριοι (οι περισσότεροι Έλληνες και λίγοι Αρμένιοι) και 12 Έλληνες υπήκοοι. Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 πτώματα στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή.
Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι όλοι τους ήταν ζωντανοί κατά την ώρα της συντριβής, χωρίς όμως να είναι γνωστό αν διατηρούσαν τις αισθήσεις τους, και οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν έδειξαν να υπήρχε κάποια ουσία που μπορεί να ανέπνευσαν ή να κατάπιαν. Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού. Όσα αναγνωρίστηκαν μεταφέρθηκαν και ενταφιάστηκαν στην Κύπρο.
Πόρισμα
Τον Οκτώβριο του 2006, δεκατέσσερις μήνες μετά τη συντριβή του αεροπλάνου, δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ελληνικής Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων υπό του Ακριβού Τσολάκη για τα αίτια της πτώσης.
Τα ενεργά αίτια της πτώσης
Συνυπευθυνότητα στους μηχανικούς που έλεγξαν το αεροσκάφος για την τελευταία πτήση και τους χειριστές του αεροπλάνου της πτήσης HCY522, για διόρθωση των ρυθμίσεων – κυρίως της ρύθμισης manual στο ρυθμιστή συμπίεσης – που τροχοδρόμησαν τα επόμενα γεγονότα.
Σημειώνεται ότι για το ίδιο θέμα, η Boeing έχει ήδη αποδεχθεί, ότι στα καθοδηγητικά δεσμευτικά εγχειρίδια των μηχανικών και του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους δεν υπήρχε σαφής υπόδειξη για τοποθέτηση του διακόπτη στο «manual». Επίσης στο Πόρισμα εξετάζεται το τι υπήρχε στις υποδείξεις του ανάλογου εγχειριδίου των χειριστών στο συγκεκριμένο αεροπλάνο.
Ευθύνη στους χειριστές, επειδή δεν πραγματοποίησαν έγκαιρα τις διορθωτικές επεμβάσεις με βάση τις προειδοποιήσεις που ελάμβαναν, έχοντας όμως υπόψη τα όσα έγιναν γνωστά για τις «διπλές» ηχητικές προειδοποιήσεις και ενδείξεις, τις οποίες επίσης μετά την αεροπορική τραγωδία άλλαξε η Boeing. Αποτέλεσμα ήταν οι χειριστές σε ελάχιστο χρόνο να καταβληθούν από τα συμπτώματα υποξαιμίας και να μην έχουν τον έλεγχο.
Το σύστημα ενεργειών του πληρώματος και η συνεννόηση μεταξύ χειριστών στο πιλοτήριο και αεροσυνοδών στην καμπίνα επιβατών (CRM), που δεν προέβλεπε καμία εκπαίδευση για ενέργειες, σε περίπτωση σοβαρού συμβάντος όπως το πέσιμο των μασκών οξυγόνου, παρά το γεγονός ότι για ώρα μετά το αεροσκάφος δεν προχωρούσε στην προβλεπόμενη άμεση κάθοδο και συνέχιζε πορεία στο ίδιο ύψος.
Τελικό αίτιο της πτώσης, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμων.
Τα λανθάνοντα αίτια
Π. Αεροπορία, Boeing, Helios, ICAO-JAAΤα λανθάνοντα αίτια, δηλαδή εκείνα τα αίτια που εντοπίζονται και των οποίων η λανθάνουσα λειτουργία συνέβαλε στη δραστηριοποίηση των ενεργών αιτίων είναι:
– Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας του οποίου η διαχρονική και συνεχιζόμενη ανεπάρκεια και ελλείψεις, δεν εξασφάλιζαν το απαραίτητο επίπεδο εποπτείας.
– Η αεροπορική εταιρεία Helios και οι ελλείψεις σε θέματα εκπαίδευσης, διεύθυνσης και ελέγχου ποιότητας που διατηρούνταν και λόγω της ανεπάρκειας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.
– H Boeing η οποία παρά τα συναφή συμβάντα και τις υποδείξεις, δεν προχώρησε σε επαρκή και ικανοποιητικά διορθωτικά μέτρα, ώστε να αποτραπούν παρόμοια διαδοχικά γεγονότα που οδήγησαν στη συντριβή του Boeing 737-300 της Helios.
– Οι ευρωπαϊκοί και διεθνείς οργανισμοί JAA, ICAO και EASA, οι οποίοι ενώ από το 1999 μέχρι και τον Αύγουστο του 2005, σε ελέγχους διαπίστωναν πολλά, σοβαρά και επαναλαμβανόμενα προβλήματα, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και την αεροπορική βιομηχανία της Κύπρου, δεν έλαβαν τάχιστα, τα δέοντα αποτελεσματικά μέτρα, δείχνοντας ανοχή με συνέπεια τη συνέχιση της κατάστασης.
15 συστάσεις ασφάλειας
Οι συστάσεις ασφάλειας που περιέχονται στο πόρισμα απευθύνονται προς την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, τους διεθνείς οργανισμούς Πολιτικής Αεροπορίας, την ίδια την Boeing και σε όλο τον κόσμο της αεροπορίας. Όλες οι συστάσεις είναι υποχρεωτικό να εξεταστούν και να εφαρμοστούν, ενώ ήδη η Boeing έχει επίσημα υιοθετήσει και θέσει σε εφαρμογή τις τέσσερις από τις πολύ σοβαρές συστάσεις που την αφορούν.
Μεταξύ αυτών οι συστάσεις για αλλαγή των προειδοποιητικών ηχητικών σημάτων που είναι ίδια για αποσυμπίεση και για λανθασμένες ρυθμίσεις απογείωσης, για αλλαγές στα εγχειρίδια μηχανικών και χειριστών ιδιαίτερα στο θέμα του ρυθμιστή συμπίεσης και αλλαγές σε σχέση με τη συντήρηση και χρήση των συσκευών και μασκών οξυγόνου στο πιλοτήριο.
Ακόμα στις συστάσεις ασφαλείας περιλαμβάνονται:
– Σύσταση για να τοποθετηθούν σε όλα τα πιλοτήρια αεροσκαφών κάμερες που να μεταφέρουν εικόνα στις καμπίνες επιβατών, σε μέρος που ελέγχουν οι αεροσυνοδοί, ώστε οι τελευταίοι να βλέπουν αν είναι εντάξει οι χειριστές.
– Καταγραφή όλων των συνομιλιών που γίνονται μεταξύ αεροσκαφών και εδάφους, ακόμα και με τα τεχνικά τμήματα ή τα γραφεία των εταιρειών τους.
– Αντικατάσταση των καταγραφέων φωνής στα πιλοτήρια των αεροσκαφών και των σχετικών κανονισμών, ώστε να καταγράφουν και να αποθηκεύουν τις συνομιλίες και τους ήχους στο πιλοτήριο καθ΄ όλη τη διάρκεια της πτήσης και όχι μόνο τα τελευταία 30 λεπτά (ή δύο ώρες για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων).
– Ειδική εκπαίδευση όλων των πληρωμάτων αεροπορικών εταιρειών, για το τι πρέπει να κάνουν όταν συμβαίνει σοβαρό περιστατικό όπως αποσυμπίεση με ενεργοποίηση μασκών, χωρίς για μεγάλο χρονικό διάστημα να παρατηρούν ότι γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τους χειριστές, όπως η γρήγορη κάθοδος. Η εκπαίδευση πρέπει να προβλέπει τις ενέργειες που θα γίνουν για ασφαλή προσγείωση, ακόμα και αν οι χειριστές έχουν τεθεί εκτός μάχης.
– Εκπαίδευση όλων των χειριστών και πληρωμάτων αεροπλάνων, στην αναγνώριση της έτσι ονομαζόμενης «ύπουλης υποξίας» και στις ενέργειες που πρέπει να γίνονται άμεσα για αντιμετώπισή της.
– Έκδοση παγκόσμιου κανονισμού από τον ICAO, που να καθορίζει το μέγιστο χρόνο, τον οποίο πρέπει να αναμένουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για να σημάνουν συναγερμό και να προβούν στις επακόλουθες ενέργειες, όταν ένα αεροσκάφος δεν ανταποκρίνεται.
– Πολιτική απόφαση για άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα σε παγκόσμιο (ICAO) και ευρωπαϊκό (EASA-JAA) επίπεδο, ώστε σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας στις εποπτικές αρχές ενός κράτους (Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας), οι οργανισμοί αυτοί να έχουν εξουσίες εμπλοκής και τοποθέτησης «τοποτηρητών» για άμεση βελτίωση.
Δίκη
Η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στη Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009.
Το Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους τους Δημήτρη Πανταζή, Γιώργο Κικκίδη, Ιάνκο Στοιμένοβ και Άλαν Ίργουιν, όλοι στελέχη της εταιρίας «Ήλιος», χωρίς ελαφρυντικά για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το Πλημμελειοδικείο επέβαλε καταδίκη ενός χρόνου για κάθε απώλεια ζωής, συν τρία χρόνια ποινή βάσης, που αφορά την ενοχή τους με την ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Η συνολική ποινή των στελεχών της εταιρίας είναι 124 χρόνια.
Το Πλημμελειοδικείο αποσύρθηκε για να αποφασίσει κατά πόσο η ποινή θα είναι εξαγοράσιμη, όπως ζήτησαν οι συνήγοροι των καταδικασθέντων και ταυτόχρονα κατά πόσο η ποινή θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Η πρόταση για έκτιση φυλάκισης είναι τα δέκα έτη.
Το Φεβρουάριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους.
Πηγή: wikipedia
Οι πιο παράξενοι πλανήτες (video)
πό τον χρήστη Astronio
Ταξιδεύουμε στους πιο παράξενους εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί. Κάποιοι από αυτούς είναι μυστηριώδεις και εμφανίζουν παράδοξες ιδιότητες ενώ άλλοι είναι ιδιαίτερα τρομακτικοί με πολύ βίαιες και αφιλόξενες συνθήκες.
Οι πλανήτες που αναφέρονται στο βίντεο είναι:
1. Gliese 436 b
Γίγαντας πλανήτης που πιθανολογείται ότι περιέχει καυτό πάγο
2. TrES-2b
Ο σκοτεινότερος πλανήτης που έχει ανακαλυφθεί
3. 55 Cancri e
Υπερ-γήινος πλανήτης "διαμάντι" με ανεξήγητη κατανομή της θερμοκρασίας στην επιφάνειά της
4. Kepler-70b
Ο θερμότερος πλανήτης που έχει ανακαλυφθεί και έχει επιβιώσει τη φάση κόκκινου γίγαντα του μητρικού άστρου
5. HD 189733b
Πλανήτης ακραίων συνθηκών με σφοδρούς ανέμους που περιέχουν σωματίδια γυαλιού.
6. WASP-12b
Αραιός πλανήτης που καταβροχθίζεται από τον ήλιο του
7. PSR B160-26b
Ο αρχαιότερος πλανήτης που γνωρίζουμε που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα πάλσαρ και έναν λευκό νάνο.
Astronio στα social media:
Facebook: https://www.facebook.com/AstronioYout Instagram: https://www.instagram.com/astronio82
Πρόσθετες πληροφορίες:
- Σύμφωνα με νεότερες μελέτες ο πλανήτης 55 Cancri e φαίνεται έχει κάποια υποτυπώδη ατμόσφαιρα αποτελούμενη από υδρογόνο και ήλιο, πράγμα που κάνει τον πλανήτη ακόμα πιο παράξενο γιατί αυτά τα αέρια συνήθως βρίσκονται στις ατμόσφαιρες γιγάντων πλανητών. Περισσότερα εδώ: https://www.space.com/37654-exoplanet...
- Ο θερμικός χάρτης του πλανήτη 55 Cancri e:
http://www.sci-news.com/astronomy/the...
- Η ιστοσελίδα της NASA για τον αρχαιότερο πλανήτη:
https://www.nasa.gov/multimedia/image...
- Η ιστοσελίδα της NASA για τον WASP-12b:
https://www.nasa.gov/mission_pages/hu...
----------
Παρουσίαση-Επιμέλεια: Παύλος Καστανάς
Software: Space Engine
Πηγές εικόνων: NASA, ESA, Pixabay
Μουσική: Jason Shaw (Audionautix) - Big Car theft under a Creative Commons 3.0 License
(https://creativecommons.org/licenses/...) koukfamily
πηγη
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2020
(
13
)
- ► 05/10 - 05/17 ( 2 )
- ► 05/03 - 05/10 ( 3 )
- ► 01/26 - 02/02 ( 7 )
-
►
2019
(
22
)
- ► 07/28 - 08/04 ( 3 )
- ► 07/21 - 07/28 ( 1 )
- ► 07/07 - 07/14 ( 1 )
- ► 04/07 - 04/14 ( 8 )
- ► 03/24 - 03/31 ( 1 )
- ► 02/24 - 03/03 ( 3 )
- ► 01/20 - 01/27 ( 3 )
- ► 01/13 - 01/20 ( 2 )
-
►
2018
(
780
)
- ► 12/30 - 01/06 ( 1 )
- ► 11/25 - 12/02 ( 5 )
- ► 11/11 - 11/18 ( 12 )
- ► 11/04 - 11/11 ( 21 )
- ► 10/28 - 11/04 ( 3 )
- ► 10/21 - 10/28 ( 2 )
- ► 09/30 - 10/07 ( 6 )
- ► 09/23 - 09/30 ( 2 )
- ► 08/26 - 09/02 ( 2 )
- ► 08/12 - 08/19 ( 8 )
- ► 08/05 - 08/12 ( 27 )
- ► 07/29 - 08/05 ( 25 )
- ► 07/15 - 07/22 ( 6 )
- ► 06/24 - 07/01 ( 12 )
- ► 06/17 - 06/24 ( 9 )
- ► 06/10 - 06/17 ( 2 )
- ► 06/03 - 06/10 ( 18 )
- ► 05/27 - 06/03 ( 40 )
- ► 05/20 - 05/27 ( 42 )
- ► 05/13 - 05/20 ( 48 )
- ► 05/06 - 05/13 ( 32 )
- ► 04/29 - 05/06 ( 43 )
- ► 04/22 - 04/29 ( 20 )
- ► 04/15 - 04/22 ( 39 )
- ► 04/08 - 04/15 ( 23 )
- ► 04/01 - 04/08 ( 45 )
- ► 03/25 - 04/01 ( 31 )
- ► 03/18 - 03/25 ( 39 )
- ► 03/11 - 03/18 ( 16 )
- ► 03/04 - 03/11 ( 5 )
- ► 02/25 - 03/04 ( 30 )
- ► 02/18 - 02/25 ( 34 )
- ► 02/11 - 02/18 ( 27 )
- ► 02/04 - 02/11 ( 28 )
- ► 01/28 - 02/04 ( 26 )
- ► 01/21 - 01/28 ( 18 )
- ► 01/14 - 01/21 ( 25 )
- ► 01/07 - 01/14 ( 8 )
-
►
2017
(
946
)
- ► 12/31 - 01/07 ( 10 )
- ► 12/24 - 12/31 ( 7 )
- ► 12/17 - 12/24 ( 4 )
- ► 12/10 - 12/17 ( 19 )
- ► 12/03 - 12/10 ( 40 )
- ► 11/26 - 12/03 ( 37 )
- ► 11/19 - 11/26 ( 61 )
- ► 11/12 - 11/19 ( 58 )
- ► 11/05 - 11/12 ( 63 )
- ► 10/29 - 11/05 ( 31 )
- ► 10/22 - 10/29 ( 30 )
- ► 10/15 - 10/22 ( 6 )
- ► 10/08 - 10/15 ( 2 )
- ► 10/01 - 10/08 ( 11 )
- ► 09/24 - 10/01 ( 11 )
- ► 09/17 - 09/24 ( 19 )
- ► 09/10 - 09/17 ( 27 )
- ► 09/03 - 09/10 ( 27 )
- ► 08/27 - 09/03 ( 54 )
- ► 08/20 - 08/27 ( 37 )
- ► 08/13 - 08/20 ( 56 )
- ► 08/06 - 08/13 ( 25 )
- ► 07/30 - 08/06 ( 10 )
- ► 06/25 - 07/02 ( 1 )
- ► 06/18 - 06/25 ( 4 )
- ► 06/11 - 06/18 ( 6 )
- ► 06/04 - 06/11 ( 3 )
- ► 05/28 - 06/04 ( 3 )
- ► 05/21 - 05/28 ( 2 )
- ► 04/30 - 05/07 ( 1 )
- ► 04/16 - 04/23 ( 1 )
- ► 03/05 - 03/12 ( 1 )
- ► 02/26 - 03/05 ( 5 )
- ► 02/19 - 02/26 ( 13 )
- ► 02/12 - 02/19 ( 44 )
- ► 02/05 - 02/12 ( 76 )
- ► 01/29 - 02/05 ( 73 )
- ► 01/22 - 01/29 ( 39 )
- ► 01/15 - 01/22 ( 20 )
- ► 01/08 - 01/15 ( 1 )
- ► 01/01 - 01/08 ( 8 )
-
►
2016
(
1106
)
- ► 12/25 - 01/01 ( 16 )
- ► 12/18 - 12/25 ( 37 )
- ► 12/11 - 12/18 ( 51 )
- ► 12/04 - 12/11 ( 20 )
- ► 11/27 - 12/04 ( 30 )
- ► 11/20 - 11/27 ( 32 )
- ► 11/13 - 11/20 ( 34 )
- ► 11/06 - 11/13 ( 52 )
- ► 10/30 - 11/06 ( 42 )
- ► 10/23 - 10/30 ( 28 )
- ► 10/16 - 10/23 ( 18 )
- ► 10/09 - 10/16 ( 16 )
- ► 10/02 - 10/09 ( 18 )
- ► 09/25 - 10/02 ( 24 )
- ► 09/18 - 09/25 ( 20 )
- ► 09/11 - 09/18 ( 19 )
- ► 09/04 - 09/11 ( 16 )
- ► 08/28 - 09/04 ( 10 )
- ► 07/10 - 07/17 ( 1 )
- ► 07/03 - 07/10 ( 2 )
- ► 06/26 - 07/03 ( 7 )
- ► 06/19 - 06/26 ( 7 )
- ► 06/12 - 06/19 ( 7 )
- ► 06/05 - 06/12 ( 7 )
- ► 05/29 - 06/05 ( 8 )
- ► 05/22 - 05/29 ( 19 )
- ► 05/15 - 05/22 ( 16 )
- ► 05/08 - 05/15 ( 17 )
- ► 05/01 - 05/08 ( 9 )
- ► 04/24 - 05/01 ( 17 )
- ► 04/17 - 04/24 ( 27 )
- ► 04/10 - 04/17 ( 44 )
- ► 04/03 - 04/10 ( 27 )
- ► 03/27 - 04/03 ( 45 )
- ► 03/20 - 03/27 ( 71 )
- ► 03/13 - 03/20 ( 39 )
- ► 03/06 - 03/13 ( 27 )
- ► 02/28 - 03/06 ( 23 )
- ► 02/21 - 02/28 ( 45 )
- ► 02/14 - 02/21 ( 49 )
- ► 02/07 - 02/14 ( 28 )
- ► 01/31 - 02/07 ( 25 )
- ► 01/24 - 01/31 ( 25 )
- ► 01/17 - 01/24 ( 12 )
- ► 01/10 - 01/17 ( 6 )
- ► 01/03 - 01/10 ( 13 )
-
►
2015
(
2958
)
- ► 12/27 - 01/03 ( 12 )
- ► 12/20 - 12/27 ( 19 )
- ► 12/13 - 12/20 ( 34 )
- ► 12/06 - 12/13 ( 14 )
- ► 11/29 - 12/06 ( 32 )
- ► 11/22 - 11/29 ( 45 )
- ► 11/15 - 11/22 ( 45 )
- ► 11/08 - 11/15 ( 33 )
- ► 11/01 - 11/08 ( 18 )
- ► 10/25 - 11/01 ( 33 )
- ► 10/18 - 10/25 ( 43 )
- ► 10/11 - 10/18 ( 35 )
- ► 10/04 - 10/11 ( 37 )
- ► 09/27 - 10/04 ( 51 )
- ► 09/20 - 09/27 ( 46 )
- ► 09/13 - 09/20 ( 91 )
- ► 09/06 - 09/13 ( 71 )
- ► 08/30 - 09/06 ( 80 )
- ► 08/23 - 08/30 ( 87 )
- ► 08/16 - 08/23 ( 87 )
- ► 08/09 - 08/16 ( 41 )
- ► 08/02 - 08/09 ( 41 )
- ► 07/26 - 08/02 ( 40 )
- ► 07/19 - 07/26 ( 20 )
- ► 07/12 - 07/19 ( 23 )
- ► 07/05 - 07/12 ( 29 )
- ► 06/28 - 07/05 ( 36 )
- ► 06/21 - 06/28 ( 39 )
- ► 06/07 - 06/14 ( 34 )
- ► 05/31 - 06/07 ( 66 )
- ► 05/24 - 05/31 ( 68 )
- ► 05/17 - 05/24 ( 77 )
- ► 05/10 - 05/17 ( 97 )
- ► 05/03 - 05/10 ( 61 )
- ► 04/26 - 05/03 ( 86 )
- ► 04/19 - 04/26 ( 70 )
- ► 04/12 - 04/19 ( 58 )
- ► 04/05 - 04/12 ( 107 )
- ► 03/29 - 04/05 ( 164 )
- ► 03/22 - 03/29 ( 147 )
- ► 03/15 - 03/22 ( 133 )
- ► 03/08 - 03/15 ( 102 )
- ► 03/01 - 03/08 ( 96 )
- ► 02/22 - 03/01 ( 94 )
- ► 02/15 - 02/22 ( 100 )
- ► 02/08 - 02/15 ( 73 )
- ► 02/01 - 02/08 ( 67 )
- ► 01/25 - 02/01 ( 22 )
- ► 01/18 - 01/25 ( 31 )
- ► 01/11 - 01/18 ( 12 )
- ► 01/04 - 01/11 ( 11 )
-
►
2014
(
1434
)
- ► 12/28 - 01/04 ( 1 )
- ► 12/14 - 12/21 ( 2 )
- ► 10/19 - 10/26 ( 1 )
- ► 10/05 - 10/12 ( 1 )
- ► 09/28 - 10/05 ( 6 )
- ► 09/21 - 09/28 ( 6 )
- ► 09/14 - 09/21 ( 5 )
- ► 09/07 - 09/14 ( 6 )
- ► 08/31 - 09/07 ( 3 )
- ► 08/24 - 08/31 ( 11 )
- ► 08/17 - 08/24 ( 26 )
- ► 08/10 - 08/17 ( 16 )
- ► 08/03 - 08/10 ( 17 )
- ► 07/27 - 08/03 ( 21 )
- ► 07/20 - 07/27 ( 11 )
- ► 07/13 - 07/20 ( 47 )
- ► 07/06 - 07/13 ( 53 )
- ► 06/29 - 07/06 ( 70 )
- ► 06/22 - 06/29 ( 37 )
- ► 06/15 - 06/22 ( 40 )
- ► 06/08 - 06/15 ( 63 )
- ► 06/01 - 06/08 ( 92 )
- ► 05/25 - 06/01 ( 79 )
- ► 05/18 - 05/25 ( 12 )
- ► 05/11 - 05/18 ( 30 )
- ► 05/04 - 05/11 ( 60 )
- ► 04/27 - 05/04 ( 65 )
- ► 04/20 - 04/27 ( 48 )
- ► 04/13 - 04/20 ( 75 )
- ► 04/06 - 04/13 ( 48 )
- ► 03/30 - 04/06 ( 70 )
- ► 03/23 - 03/30 ( 58 )
- ► 03/16 - 03/23 ( 49 )
- ► 03/09 - 03/16 ( 64 )
- ► 03/02 - 03/09 ( 47 )
- ► 02/23 - 03/02 ( 47 )
- ► 02/16 - 02/23 ( 44 )
- ► 02/09 - 02/16 ( 65 )
- ► 02/02 - 02/09 ( 38 )
-
►
2013
(
2
)
- ► 09/01 - 09/08 ( 2 )