Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

"Θαυματουργό" νανοτσίπ θεραπεύει τραύματα

Επιστήμονες στις ΗΠΑ δημιούργησαν, με τη βοήθεια της νανοτεχνολογίας, μια μικροσκοπική συσκευή που μπορεί να αναγεννήσει τους τραυματισμένους ή γερασμένους ιστούς, τα αιμοφόρα αγγεία, τα νευρικά κύτταρα, ακόμη και ολόκληρα όργανα, με ένα απλό άγγιγμα στο δέρμα. 


Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα στο πεδίο της αναγεννητικής ιατρικής.


Το νανοτσίπ μεταφέρει αμέσως νέο DNA ή RNA στα κύτταρα του δέρματος, αλλάζοντας έτσι τη λειτουργία τους και προκαλώντας την αναγέννηση των ιστών και των οργάνων. Η συσκευή, με μέγεθος μικρού κέρματος, μπορεί να αναδημιουργήσει σχεδόν κάθε είδος κυττάρου μέσα στο σώμα του ασθενούς, χωρίς να χρειάζεται πρώτα τα δερματικά κύτταρα να μετατραπούν σε πολυδύναμα βλαστικά κύτταρα και μετά σε άλλα εξειδικευμένα κύτταρα. Η μετατροπή γίνεται απευθείας από δερματικά σε εξειδικευμένα κύτταρα.


Οι συνεργαζόμενοι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου και του Κολλεγίου Μηχανικής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο, με επικεφαλής τους καθηγητές Τσάνταν Σεν (ειδικό στην αναγεννητική ιατρική) και Τζέημς Λι (χημικό και βιολόγο μηχανικό) αντίστοιχα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νανοτεχνολογίας "Nature Nanotechnology".


«Χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνολογία νανοτσίπ, τα τραυματισμένα ή δυσλειτουργικά όργανα μπορούν να αντικατασταθούν. Δείξαμε ότι το δέρμα αποτελεί γόνιμο έδαφος, όπου μπορούμε να αναπτύξουμε τα συστατικά οποιουδήποτε οργάνου έχει πρόβλημα» δήλωσε ο Σεν.


Προς το παρόν, η μέθοδος έχει δοκιμασθεί με επιτυχία σε πειραματόζωα (ποντίκια και χοίρους). Χάρη στο νέο τσιπ, οι επιστήμονες κατάφεραν να αναπρογραμματίσουν κύτταρα του δέρματος, ώστε να μετατραπούν σε κύτταρα αιμοφόρων αγγείων μέσα σε πόδια ζώων με σοβαρά τραύματα, όπου δεν υπήρχε πλέον κυκλοφορία του αίματος. Μέσα σε μια εβδομάδα, είχαν αναγεννηθεί νέα αγγεία και τη δεύτερη εβδομάδα είχε αποκατασταθεί η κυκλοφορία του αίματος και τα τραυματισμένα κάτω άκρα σώθηκαν.


AdTech Ad

Επίσης, οι ερευνητές αναπρογραμμάτισαν δερματικά κύτταρα με τη βοήθεια του νανοτσίπ, ώστε να μετατραπούν σε νευρικά κύτταρα στο σώμα των ζώων. Στη συνέχεια αυτά τα νέα νευρικά κύτταρα εμφυτεύθηκαν στον εγκέφαλό τους και βοήθησαν τα πειραματόζωα να ανακάμψουν μετά από εγκεφαλικό.


«Αν και είναι δύσκολο να το φανταστεί κανείς, είναι εφικτό και 'δουλεύει' στο 98% των περιπτώσεων. Με αυτή την τεχνολογία, μπορούμε να μετατρέψουμε κύτταρα του δέρματος σε συστατικά κάθε οργάνου με ένα και μόνο άγγιγμα. Η όλη διαδικασία απαιτεί λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο και είναι μη επεμβατική», ανέφερε ο δρ Σεν.


Η νέα τεχνολογία (Tissue NanoTransfection - TNT) βασίζεται αφενός στο μικροσκοπικό τσιπάκι που μεταφέρει το βιολογικό «φορτίο» στο σώμα και αφετέρου στο ίδιο το «φορτίο» που προκαλεί την μετατροπή των κυττάρων από το ένα είδος κυττάρου στο άλλο. Ο ασθενής σχεδόν ούτε που νιώθει τη στιγμιαία λειτουργία της νανοσυσκευής, καθώς αυτή τον αγγίζει, ενώ δεν χρειάζεται να πάρει ανοσοκατασταλτικά φάρμακα.


Οι ερευνητές σχεδιάζουν να αρχίσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους εντός του 2018. Ευελπιστούν ότι η μέθοδός τους μελλοντικά θα αξιοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις που σήμερα απαιτούν πολύπλοκες χειρουργικές επεμβάσεις, σε νευροεκφυλιστικές παθήσεις (Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον), αλλά και κατά της πρόωρης γήρανσης.

Read more

Θα τολμούσες να βγείς στην παραλία με αυτά τα μαγιό!!!!!!! (video)




Δείτε  το  βίντεο:



Read more

Έλεγε σε όλους οτι η κόρη του συνομιλεί με την γάτα..Όταν είδαν το βίντεο έπεσαν ξεροί!


Έλεγε σε όλους οτι η κόρη του συνομιλεί με την γάτα..Και κανείς δεν τον πίστευε.Όμως οταν είδαν το βίντεο έπεσαν ξεροί!Καθημερινώς η κόρη και η γάτα του κάνουν συζητήσεις που μόνο οι ίδιες καταλαβαίνουν και είναι πολύ γλυκό και αστείο!


Πεθαίνουμε να μάθουμε τι λένε! Κανένας μεταφραστής;


Δείτε το εκπληκτικό βίντεο:



πηγη
Read more

Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Όχημα έπεσε πάνω σε γάλλους στρατιώτες στο Παρίσι



Πολλοί γάλλοι στρατιώτες τραυματίστηκαν, όταν όχημα έπεσε πάνω τους στο Παρίσι, σε προάστιο της πόλης πριν από λίγο.


Σύμφωνα με το Reuters το αμάξι έπεσε πάνω τους στο προάστιο Levallois Perret. 


Σύμφωνα με πληροφορίες τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού, αρκετοί άνθρωποι έχουν τραυματιστεί. 


Το δίκτυο Skynews μεταδίδει ότι υπάρχουν τουλάχιστον έξι τραυματίες εκ των οποίων οι δύο είναι σοβαρά 


Παράλληλα, οι γαλλικές αρχές ανακοίνωσαν ότι αναζητούν το όχημα, ενώ αστυνομικές δυνάμεις μεταβαίνουν στο σημείο της σύγκρουσης. 


Read more

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Τα πολλά βιντεοπαιχνίδια δράσης «τρώνε» τον εγκέφαλο



Όσοι παίζουν βιντεοπαιγνίδια δράσης συχνά στον υπολογιστή τους ή σε παιγνιδοκονσόλα, δεν εξασκούν μόνο τον εγκέφαλό τους, αλλά επίσης τον εξασθενούν. Μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν μικρότερη φαιά ουσία στον ιππόκαμπο, μια ζωτική περιοχή του εγκεφάλου για τη μνήμη και για τον προσανατολισμό στο χώρο.

Όσο μικραίνει ο Ιππόκαμπος, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος ενός ανθρώπου να εκδηλώσει παθήσεις όπως η κατάθλιψη, η σχιζοφρένεια και η νόσος Αλτσχάιμερ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ψυχολογίας Γρεγκ Γουέστ του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ και την αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχιατρικής Βερονίκ Μπομπό του Πανεπιστημίου ΜακΓκιλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογικής ψυχιατρικής "Molecular Psychiatry", μελέτησαν 100 ανθρώπους, τους οποίους έβαλαν να παίξουν διάφορα βιντεοπαιγνίδια δράσης (Call of Duty, Killzone, Borderlands 2) και άλλα (π.χ. Summer Mario), επί συνολικά 90 ώρες.

Στη συνέχεια, έγινε πλήρης μελέτη του εγκεφάλου των συμμετεχόντων με την τεχνική της νευρο-απεικόνισης.

Διαπιστώθηκε ότι όλα τα βιντεοπαιγνίδια δεν έχουν την ίδια επίπτωση στον εγκέφαλο, παρόλο που οι χρήστες παίζουν τις ίδιες ώρες. Τα παιγνίδια δράσης (action games) οδηγούν σε ατροφία του ιπποκάμπου του εγκεφάλου, ενώ αντίθετα τα παιγνίδια άλλου είδους οδηγούν σε αύξηση της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου στην ίδια περιοχή.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι, μετά από αυτά τα ευρήματα, οι νευροεπιστήμονες πρέπει να το σκεφθούν δυό φορές, προτού προτείνουν στους ασθενείς να παίζουν βιντεοπαιγνίδια αδιακρίτως, προκειμένου να τονώσουν τον εγκέφαλό τους. Όπως είπαν, η προειδοποίηση ισχύει ιδίως για ασθενείς με συνδυασμό Πάρκινσον και άνοιας, με Αλτσχάιμερ, κατάθλιψη, σχιζοφρένεια και μετατραυματικό σύνδρομο.

Πηγή: REUTERS/Aly Song


Read more

Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Σήκωσε την Ελλάδα στα ουράνια η Κατερίνα Στεφανίδη - 60 χιλιάδες θεατές χόρευαν συρτάκι! (video)



Με απίστευτο άλμα στα 4.91 -πανελλήνιο ρεκόρ και δεύτερη καλύτερη επίδοση παγκοσμίως- η Κατερίνα Στεφανίδη αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια στο Λονδίνο, κάνοντας… περίπατο στους αιθέρες. 


Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Ρίο Ντε Τζανέιρο και το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στο Άμστερνταμ, η χρυσή ολυμπιονίκης στο επί κοντώ κατέκτησε το μοναδικό χρυσό μετάλλιο που έλειπε από την συλλογή της.

Συρτάκι για την Κατερίνα χόρευαν 60.000 θεατές στο Λονδίνο – «Δεν συνειδητοποίησα τι έκανα», δήλωσε η Στεφανίδη


Μόλις η Ελληνίδα πρωταθλήτρια πέρασε το 4,91μ. και έκανε πανελλήνιο ρεκόρ με την επίδοση αυτή να είναι ταυτόχρονα και η κορυφαία φέτος στον κόσμο, το Ολυμπιακό Στάδιο σείστηκε... Έγινε χαμός. Στήθηκε ένα πάρτι με τον κόσμο να έχει ενεργή συμμετοχή.

Μετά την αποθέωση που έλαβε από 60.000 θεατές που χόρευαν για χάρη της συρτάκι, η Κατερίνα Στεφανίδη, χαμογελαστή, παρά την κούραση, μίλησε στη δημόσια τηλεόραση για τον τελικό και την προσπάθειά της προς το χρυσό μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.


"Είμαι πολύ χαρούμενη. Έκανα ατομικό ρεκόρ, πανελλήνιο και καλύτερη επίδοση στον κόσμο στον αγώνα που μετράει", είπε αρχικά η Κατερίνα Στεφανίδη και πρόσθεσε: "Άρχισα τον αγώνα όπως είχαμε σχεδιάσει. Το πιο δύσκολο άλματα ήταν στα 4μ.75, διότι πέρασε πολύ ώρα. Τελικά όλα πήγαν πολύ καλά. Ήρθα στο Λονδίνο για μία μεγάλη επίδοση, μεγαλύτερη και τα 4μ.91. Ήμουν ήρεμη και αυτό ήθελα. Μετά το Άμστερνταμ πέρυσι έχω δεχθεί πάρα πολύ αγάπη από όλους τους Έλληνες και αυτό το χρειαζόμαστε". 


Στην ερώτηση εάν καταλαβαίνει σε ποιο επίπεδο έχει φτάσει, η «χρυσή» Κατερίνα απάντησε: “Ίσως όταν τελειώσω την καριέρα μου, ίσως το συνειδητοποιήσω παραπάνω, τώρα αυτή τη στιγμή δεν το συνειδητοποιώ”.


Αντί επιλόγου η Στεφανίδη, απευθυνόμενη στους τηλεθεατές της ΕΡΤ, είπε: 


"Ευχαριστώ που και πάλι μείνατε ξύπνιοι για να με δείτε. Ευχαριστώ για όλη την αγάπη και την στήριξή σας... "


Δεύτερη ήταν η Αμερικανίδα Σάντι Μόρις με 4.75, σε μια επανάληψη του τελικού των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο. Το χάλκινο μετάλιο πήραν δύο αθλήτριες με 4.65μ, η Ρομπέιλις Πεϊνάδο (Βενεζουέλα) που σημείωσε εθνικό ρεκόρ και η Γιαρισλέι Σίλβα (Κούβα), κάτοχος του τίτλου (Πεκίνο 2015). Ο δύο αθλήτριες είχαν τις ίδιες προσπάθειες και μιράστηκαν το χάλκινο.


Η Κατερίνα Στεφανίδη έγινε η πρώτη Ελληνίδα που θα έχει στην κατοχή της τίτλους από Ολυμπιακούς, παγκόσμιο και ευρωπαϊκό, πράγμα που στους άνδρες έχει πετύχει ο Κώστας Κεντέρης.


Απόψε στις 20:10 (ώρα Ελλάδας) η απονομή του χρυσού μεταλλίου στην Στεφανίδη


H Κατερίνα Στεφανίδη θα προσθέσει στη συλλογή της το χρυσό μετάλλιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ανοιχτού στίβου τη Δευτέρα.


Η πρωταθλήτρια Ευρώπης, "χρυσή" Ολυμπιονίκης και πλέον παγκόσμια πρωταθλήτρια θα ανέβει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου τη Δευτέρα στις 20:10 ώρα Ελλάδας, για τη νίκη της στο άλμα επί κοντώ της διοργάνωσης του Λονδίνου.



Συγχαρητήρια του Προέδρου της Δημοκρατίας προς την Κατερίνα Στεφανίδη


Το tweet του Πρωθυπουργού για την Κατερίνα Στεφανίδη


Συγχαρητήρια σε Στεφανίδη από τον πρόεδρο της Βουλής


ΣΥΡΙΖΑ: Άλλη μια μεγάλη επιτυχία για τον ελληνικό αθλητισμό


Συγχαρητήρια Γ. Βασιλειάδη στην Στεφανίδη για το χρυσό στο παγκόσμιο


Ο Κυρ. Μητσοτάκης για την «χρυσή» Κατερίνα Στεφανίδη


Το tweet της Φώφης Γεννηματά για την Κατερίνα Στεφανίδη


Συγχαρητήρια Β. Λεβέντη στην Κ. Στεφανίδη


Ο Θεοδωράκης για Στεφανίδη: Η αξία της Ελλάδας της αριστείας σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο


Κουτσούμπας: Θερμά συγχαρητήρια στη Στεφανίδη για τη νέα της επιτυχία








πηγη
Read more

Υγρό θέαμα στην ντουζιέρα σαν να μην υπάρχει αύριο!



Καυτό μωρό με πλούσια προσόντα, κάνει τρελό παιχνίδι μόνη της στο μπάνιο και σε απο-τελειώνει με ακατάλληλες πόζες για ανήλικους και όχι μόνο! Υγρές γυμνές λήψεις σε ένα θέαμα απαγορευτικό για καρδιακούς!

Δείτε ΕΔΩ



Read more

Η Δήμητρα Ματσούκα χορεύει στην αμμουδιά με το μπικίνι της



Η Δήμητρα Ματσούκα απόλαυσε το μπάνιο της σε κάποια παραλία  και αποφάσισε να μοιραστεί ένα στιγμιότυπο από τις διακοπές της με τους θαυμαστές της.


Ανέβασε ένα βίντεο χωρίς ήχο στο Instagram, στο οποίο με το μπικίνι της χορεύει στην αμμουδιά και παίζει με ένα πετραδάκι.


Δείτε το βίντεο

ΕΔΩ


Read more

Πεζογέφυρα στην Ελβετία μόνο για πολύ τολμηρούς



Βρίσκεται στα 84 μέτρα πάνω από το έδαφος και προκαλεί δέος σε όσους τη διασχίζουν

Για όσους θέλουν να τεστάρουν τον εαυτό τους, όσον αφορά το πόσο γενναίοι και τολμηροί είναι, υπάρχει μια πεζογέφυρα στην Ελβετία που τους δίνει αυτήν τη δυνατότητα. Είναι λεπτή, έχει μήκος σχεδόν μισό χιλιόμετρο και αιωρείται στα 84 μέτρα πάνω από το έδαφος.


Η γέφυρα ακούει στο όνομα Charles Kuonen Hangerbrucke και έχει πάρει το όνομά της από τον ψυχολόγο και συνιδιοκτήτη οινοποιείου Charles Kuonen, που είναι και ο βασικός χορηγός της κατασκευής της. Είναι, επίσης, γνωστή και ως Europe Bridge.


Η κατασκευή της έγινε στη βαθύτερη κοιλάδα της Ελβετίας, η οποία είναι ανάμεσα στα θέρετρα για σκι Zematt και Grachen. Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, εγκαινιάστηκε στις 29 Ιουλίου και ήρθε να αντικαταστήσει την προηγούμενη, που καταστράφηκε από πτώση βράχων το 2010. Το μήκος της παλιάς ήταν μόλις 250 μέτρα και βρισκόταν σε ύψος… μόλις 25 μέτρων από το έδαφος.


Η κατασκευή επιτρέπει στους πεζοπόρους να απολαύσουν από ψηλά την πλούσια αλπική φύση. Τους δίνει, όμως, και τη δυνατότητα να ανεβάσουν αδρεναλίνη. Όσοι δεν αρέσκονται σε αυτό το τελευταίο ας λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις συμβουλές της εκπροσώπου Τύπου του ταξιδιωτικού οργανισμού της Zematt, Ίντιθ Τσβάιφελ: «Άνθρωποι που έχουν πρόβλημα με υψοφοβία, πρέπει να κλείνουν τα μάτια, ή να έχουν κάποιον να βαδίζει ακριβώς πίσω τους».


Read more

«Βόμβα» στα Τέλη Κυκλοφορίας 800.000 ιδιοκτητών ΙΧ – Αναλυτικά παραδείγματα



Του Γιώργου Κ. Ανδρή


andris@enikonomia.gr


Του Γιώργου Κ. Ανδρή


andris@enikonomia.gr


«Βόμβα» για τα Τέλη Κυκλοφορίας σε πάνω από 800.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να αποτελέσει η εφαρμογή του νέου μοντέλου μέτρησης εκπομπών CΟ2 που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες.


Μάλιστα αύξηση των τιμών εκπομπών CO2 σε όλα τα αυτοκίνητα οδηγούν αυτομάτως σε αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε ποσοστό από 15% έως και πάνω από 235%!


Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα της ΕΕ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει από τον Σεπτέμβριο του 2017 να αναγράφουν δύο τιμές με εκπομπές ρύπων για το ίδιο αυτοκίνητο οι οποίες θα αφορούν σε μετρήσεις από το παλιό και από το καινούριο σύστημα.


Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η αύξηση της φορολογίας αλλά και του κόστους χρήσης για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων των κρατών-μελών εξαιτίας της αύξησης των επίσημων εκπομπών ρύπων των οχημάτων τους.



Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει ένα χρόνο περίοδο χάριτος στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε το νέο σύστημα να έχει πλήρως υιοθετηθεί τον Σεπτέμβριο του 2018 όποτε και θα σταματήσουν να αναγράφονται οι τιμές μέτρησης των εκπομπών C02 με το παλαιό σύστημα.


Παράλληλα οι τιμές τόσο των καινούριων όσο και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας της αλλαγής των τιμών στις εκπομπές CO2.


Ειδικότερα για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται υπόψη οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων αλλά και οι εκπομπές CO2. Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η αύξηση στις τιμές των εκπομπών ρύπων οδηγεί σε άνοδο του φόρου που πρέπει να καταβληθεί και κατ’ επέκταση των τιμών λιανικής.


Πώς αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας


Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εκπομπών Co2 στα αυτοκίνητα αναμένεται να αλλάξει ριζικά το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/11/2010 τα οποία υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.


Ο εν λόγω στόλος οχημάτων εκτιμάται ότι είναι πάνω από 800.000 οχήματα και οι αυξήσεις που αναμένεται να καταγραφούν κυμαίνονται από 15 έως και πάνω από 235%.


Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η αύξηση ακόμη και μόλις 2 γραμμαρίων CO2 είναι αρκετή για να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας έως και πάνω από 235%.


Ειδικότερα ένα όχημα εκπέμπει 180 γρ. CO2 και κάτοχός του για το 2017 πλήρωσε 441 ευρώ. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το όχημά του εκπέμπει 182 γρ. CO2 τότε αυτομάτως τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 505,96 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχός του θα πληρώσει 64,96 ευρώ περισσότερα για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 αν οι κλίμακες δεν αυξηθούν περαιτέρω.


Σε άλλη περίπτωση κάποιος κάτοχος ΙΧ με εκπομπές ρύπων 250 γρ. CO2 πλήρωσε 762,5 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το ίδιο όχημα φαίνεται ότι εκπέμπει 280 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 1.041,6 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του οχήματος θα πληρώσει 279,1 ευρώ περισσότερα λόγω της αύξησης των ρύπων.


Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα αν το αυτοκίνητο είχε χαμηλούς ρύπους με το παλιό σύστημα και με το καινούριο οι εκπομπές CO2 αυξάνονται πάνω από 20 γραμμάρια.


Ειδικότερα κάτοχος ΙΧ με εκπομπές 120 γρ. CO2 με το παλιό σύστημα πλήρωσε 117,6 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Αν με το νέο σύστημα το όχημά του φαίνεται να εκπέμπει 161 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν σε 394,45 ευρώ! Δηλαδή θα πληρώσει περισσότερα 276,85 ευρώ και το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 235,41%.


Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης ΙΧ με ρύπους 140 γρ. CO2 πλήρωσε για Τέλη Κυκλοφορίας 168 ευρώ. Αν οι ρύποι του οχήματός του με το νέο σύστημα μέτρησης αγγίζουν τα 181 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 503,18 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 335,18 ευρώ περισσότερα και το ποσοστό αύξηση ανέρχεται σε περίπου 200%!


Ποιο είναι το νέο μοντέλο μέτρησης


Η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε σχετικά με το παράνομο λογισμικό μείωσης των εκπομπών ρύπων ξεκίνησε να αναζητά ένα νέο μοντέλο προσδιορισμού των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα.


Μετά από καιρό το νέο σύστημα μέτρησης δημιουργήθηκε και φέρει την ονομασία WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2018.


Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.


Μάλιστα η ΕΕ έχει ορίσει τον Σεπτέμβριο του 2017 ως ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του νέου συστήματος παράλληλα με το παλαιό με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να εμφανίζονται με δύο τιμές στις εκπομπές ρύπων.


«Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι η φορολογία με βάση το CO2 θα είναι δίκαιη, δεδομένου ότι η WLTP θα οδηγήσει σε υψηλότερη τιμή CO2 για το ίδιο όχημα σε σύγκριση με το NEDC", δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. "Εάν δεν το κάνουν, η εισαγωγή της νέας διαδικασίας δοκιμής θα μπορούσε να αυξήσει την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών."


Για παράδειγμα, από τον Σεπτέμβριο του 2017 ένα αυτοκίνητο μπορεί να φαίνεται ότι εκπέμπει 100 γρ. CO2 / km χρησιμοποιώντας την παλιά δοκιμή NEDC, ενώ με το νέο σύστημα να φαίνεται ότι εκπέμπει 120 γρ. CO2 / χλμ.


Εάν το καθεστώς φόρου εκπομπών μιας χώρας παραμείνει αμετάβλητο, αυτό θα αύξανε άδικα τη φορολογική επιβάρυνση για ορισμένους καταναλωτές και θα οδηγούσε σε γενική σύγχυση. Τα συστήματα φορολογίας πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθεί αυτό το σενάριο επισημαίνει ο κ. Jonnaert.


Σήμερα για τον υπολογισμό της εργοστασιακής κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιείται το πρότυπο NEDC (New European Driving Cycle). Στην πράξη πρόκειται για ένα πρωτόκολλο που όπως έχει αποδειχτεί διαφέρει από την πραγματικότητα κίνησης των οχημάτων στους δρόμους και έτσι τα εργοστασιακά νούμερα έχουν αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση, από ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα.


Επίσης η ΕΕ θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαθέσουν τα απούλητα οχήματά τους που έχουν εγκριθεί με το παλαιό σύστημα μέτρησης εκπομπών ρύπων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019.


Ποιος θα πληρώσει το «μάρμαρο»


Ερωτηματικά προκαλεί η εφαρμογή του νέου συστήματος μέτρησης εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα το οποίο αλλάζει τις επίσημες μετρήσεις και επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς οι κάτοχοί τους αγόρασαν αυτοκίνητα που είχαν χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας και από τον Σεπτέμμβριο μπορεί να είναι πολύ υψηλότερα.


Ωστόσο όπως έγινε και με το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών κανένας Ευρωπαίος πολίτης δεν έλαβε καμία αποζημίωση σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες τόσο των ΗΠΑ όσο και άλλων κρατών στην Ασία που αποζημιώθηκαν με το παραπάνω είτε με χρηματική αποζημίωση είτε με αντικατάσταση του οχήματος.


Στην ΕΕ κανένας κάτοχος δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση και περιορίστηκαν σε μια επιστολή με συγγνώμης προς τους πελάτες τους Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»εφαρμογή του νέου μοντέλου μέτρησης εκπομπών CΟ2 που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες.


Μάλιστα αύξηση των τιμών εκπομπών CO2 σε όλα τα αυτοκίνητα οδηγούν αυτομάτως σε αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε ποσοστό από 15% έως και πάνω από 235%!


Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα της ΕΕ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει από τον Σεπτέμβριο του 2017 να αναγράφουν δύο τιμές με εκπομπές ρύπων για το ίδιο αυτοκίνητο οι οποίες θα αφορούν σε μετρήσεις από το παλιό και από το καινούριο σύστημα.


Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η αύξηση της φορολογίας αλλά και του κόστους χρήσης για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων των κρατών-μελών εξαιτίας της αύξησης των επίσημων εκπομπών ρύπων των οχημάτων τους.



Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει ένα χρόνο περίοδο χάριτος στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε το νέο σύστημα να έχει πλήρως υιοθετηθεί τον Σεπτέμβριο του 2018 όποτε και θα σταματήσουν να αναγράφονται οι τιμές μέτρησης των εκπομπών C02 με το παλαιό σύστημα.


Παράλληλα οι τιμές τόσο των καινούριων όσο και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας της αλλαγής των τιμών στις εκπομπές CO2.


Ειδικότερα για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται υπόψη οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων αλλά και οι εκπομπές CO2. Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η αύξηση στις τιμές των εκπομπών ρύπων οδηγεί σε άνοδο του φόρου που πρέπει να καταβληθεί και κατ’ επέκταση των τιμών λιανικής.


Πώς αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας


Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εκπομπών Co2 στα αυτοκίνητα αναμένεται να αλλάξει ριζικά το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/11/2010 τα οποία υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.


Ο εν λόγω στόλος οχημάτων εκτιμάται ότι είναι πάνω από 800.000 οχήματα και οι αυξήσεις που αναμένεται να καταγραφούν κυμαίνονται από 15 έως και πάνω από 235%.


Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η αύξηση ακόμη και μόλις 2 γραμμαρίων CO2 είναι αρκετή για να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας έως και πάνω από 235%.


Ειδικότερα ένα όχημα εκπέμπει 180 γρ. CO2 και κάτοχός του για το 2017 πλήρωσε 441 ευρώ. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το όχημά του εκπέμπει 182 γρ. CO2 τότε αυτομάτως τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 505,96 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχός του θα πληρώσει 64,96 ευρώ περισσότερα για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 αν οι κλίμακες δεν αυξηθούν περαιτέρω.


Σε άλλη περίπτωση κάποιος κάτοχος ΙΧ με εκπομπές ρύπων 250 γρ. CO2 πλήρωσε 762,5 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το ίδιο όχημα φαίνεται ότι εκπέμπει 280 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 1.041,6 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του οχήματος θα πληρώσει 279,1 ευρώ περισσότερα λόγω της αύξησης των ρύπων.


Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα αν το αυτοκίνητο είχε χαμηλούς ρύπους με το παλιό σύστημα και με το καινούριο οι εκπομπές CO2 αυξάνονται πάνω από 20 γραμμάρια.


Ειδικότερα κάτοχος ΙΧ με εκπομπές 120 γρ. CO2 με το παλιό σύστημα πλήρωσε 117,6 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Αν με το νέο σύστημα το όχημά του φαίνεται να εκπέμπει 161 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν σε 394,45 ευρώ! Δηλαδή θα πληρώσει περισσότερα 276,85 ευρώ και το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 235,41%.


Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης ΙΧ με ρύπους 140 γρ. CO2 πλήρωσε για Τέλη Κυκλοφορίας 168 ευρώ. Αν οι ρύποι του οχήματός του με το νέο σύστημα μέτρησης αγγίζουν τα 181 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 503,18 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 335,18 ευρώ περισσότερα και το ποσοστό αύξηση ανέρχεται σε περίπου 200%!


Ποιο είναι το νέο μοντέλο μέτρησης


Η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε σχετικά με το παράνομο λογισμικό μείωσης των εκπομπών ρύπων ξεκίνησε να αναζητά ένα νέο μοντέλο προσδιορισμού των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα.


Μετά από καιρό το νέο σύστημα μέτρησης δημιουργήθηκε και φέρει την ονομασία WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2018.


Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.


Μάλιστα η ΕΕ έχει ορίσει τον Σεπτέμβριο του 2017 ως ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του νέου συστήματος παράλληλα με το παλαιό με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να εμφανίζονται με δύο τιμές στις εκπομπές ρύπων.


«Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι η φορολογία με βάση το CO2 θα είναι δίκαιη, δεδομένου ότι η WLTP θα οδηγήσει σε υψηλότερη τιμή CO2 για το ίδιο όχημα σε σύγκριση με το NEDC", δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. "Εάν δεν το κάνουν, η εισαγωγή της νέας διαδικασίας δοκιμής θα μπορούσε να αυξήσει την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών."


Για παράδειγμα, από τον Σεπτέμβριο του 2017 ένα αυτοκίνητο μπορεί να φαίνεται ότι εκπέμπει 100 γρ. CO2 / km χρησιμοποιώντας την παλιά δοκιμή NEDC, ενώ με το νέο σύστημα να φαίνεται ότι εκπέμπει 120 γρ. CO2 / χλμ.


Εάν το καθεστώς φόρου εκπομπών μιας χώρας παραμείνει αμετάβλητο, αυτό θα αύξανε άδικα τη φορολογική επιβάρυνση για ορισμένους καταναλωτές και θα οδηγούσε σε γενική σύγχυση. Τα συστήματα φορολογίας πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθεί αυτό το σενάριο επισημαίνει ο κ. Jonnaert.


Σήμερα για τον υπολογισμό της εργοστασιακής κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιείται το πρότυπο NEDC (New European Driving Cycle). Στην πράξη πρόκειται για ένα πρωτόκολλο που όπως έχει αποδειχτεί διαφέρει από την πραγματικότητα κίνησης των οχημάτων στους δρόμους και έτσι τα εργοστασιακά νούμερα έχουν αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση, από ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα.


Επίσης η ΕΕ θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαθέσουν τα απούλητα οχήματά τους που έχουν εγκριθεί με το παλαιό σύστημα μέτρησης εκπομπών ρύπων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019.


Ποιος θα πληρώσει το «μάρμαρο»


Ερωτηματικά προκαλεί η εφαρμογή του νέου συστήματος μέτρησης εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα το οποίο αλλάζει τις επίσημες μετρήσεις και επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς οι κάτοχοί τους αγόρασαν αυτοκίνητα που είχαν χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας και από τον Σεπτέμμβριο μπορεί να είναι πολύ υψηλότερα.


Ωστόσο όπως έγινε και με το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών κανένας Ευρωπαίος πολίτης δεν έλαβε καμία αποζημίωση σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες τόσο των ΗΠΑ όσο και άλλων κρατών στην Ασία που αποζημιώθηκαν με το παραπάνω είτε με χρηματική αποζημίωση είτε με αντικατάσταση του οχήματος.


Στην ΕΕ κανένας κάτοχος δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση και περιορίστηκαν σε μια επιστολή με συγγνώμης προς τους πελάτες τους Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»


Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου