Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Τι προβλέπει το ασφαλιστικό ν/σ για συντάξεις και ποσοστά αναπλήρωσης


Tο τελικό σχέδιο νόμου "για την ασφαλιστική - συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση" το οποίο θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, παρουσιάζει η "Αυγή" της Κυριακής.


Σύμφωνα με το νομοσχέδιο (το οποίο έχει κοινούς κανόνες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα) διασφαλίζονται οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις στα σημερινά επίπεδα, οι οποίες για την περίοδο από 1.1.2018 και ύστερα διατηρούνται σε αυτό το ύψος ως "προσωπική διαφορά".


Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η εθνική σύνταξη στα 384 ευρώ για όλους μετά από 20 χρόνια εργασίας.


Επίσης, όπως προκύπτει από τις διατάξεις, οι νέες συντάξεις με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης θα είναι αυξημένες για όσους έχουν λίγα έτη ασφάλισης (μέχρι και 25) και εισόδημα μέχρι τα 1.000 ευρώ. Όπως προκύπτει για τους νυν συνταξιούχους στις περιπτώσεις που οι νέες συντάξεις διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα από τα υφιστάμενα, τα επιπλέον ποσά (δηλαδή οι αυξήσεις) θα χορηγούνται τμηματικά.



Αναλυτικά το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας προβλέπει:


* Από 1.1.2017 οι εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη στον ΕΦΚΑ (Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) ορίζονται στο 20% επί των συντάξιμων μηνιαίων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά, με εξαίρεση τις κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές λόγω γάμου, γεννήσεως τέκνων, θανάτου και βαριάς αναπηρίας. Οι εισφορές διαμορφώνονται στο 6,67% για τον ασφαλισμένο και 13,33% για τον εργοδότη (δηλαδή του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου), ενώ αντίστοιχες θα είναι για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, όπως και για τους επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες.


* Εθνική σύνταξη: Το ποσό της εθνικής σύνταξης διαμορφώνεται στα 384 ευρώ, ενώ μειώνεται κατά 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών μέχρι τα 15 έτη ασφάλισης. Επίσης μειώνεται αναλογικά στις περιπτώσεις θεμελίωσης δικαιώματος σε μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος.


Α) Η μείωση της εθνικής σύνταξης προκειμένου για τους ασφαλισμένους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος ανέρχεται σε 1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται για τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης.


Β) Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης και με ποσοστό αναπηρίας από 50% έως και 66,99% χορηγείται το 50% αυτής.


Νέες και καταβαλλόμενες συντάξεις


* Όσον αφορά τις νέες συντάξεις, αυτές με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης (βλέπε πίνακα) θα είναι αυξημένες για όσους θα έχουν λίγα χρόνια εργασίας - ασφάλισης. Συγκεκριμένα μεγαλύτερες σε σχέση με τις αντίστοιχα καταβαλλόμενες θα είναι οι συντάξεις μέχρι και τα 25 χρόνια, όπως και για όσους έχουν εισόδημα μέχρι τα 1.000 ευρώ.


* Οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις θα συνεχίσουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί στις 31.12.2014 (σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις) και μέχρι το τέλος του 2017.


Από την 1.1.2018, εφόσον το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ' έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων. Στην περίπτωση που το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, τότε αυτό προσαυξάνεται κατά το ένα πέμπτο της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε ετών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.


Τα κύρια άρθρα του νομοσχεδίου για την ασφαλιστική - συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση


Τα κυριότερα άρθρα του νομοσχεδίου για την ασφαλιστική - συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση έχουν ως εξής:


Άρθρο 5. Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης - παροχών υπαλλήλων Δημοσίου


1. Από 1.1.2017 το συνολικό ποσοστό εισφοράς κλάδου σύνταξης στον ΕΦΚΑ ασφαλισμένου και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των συντάξιμων μηνιαίων αποδοχών των προσώπων της παρ. 1 α του άρθρου 4, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά, με εξαίρεση τις κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές λόγω γάμου, γεννήσεως τέκνων, θανάτου και βαριάς αναπηρίας και κατανέμεται κατά 6,67% σε βάρος του ασφαλισμένου και κατά 13,33% σε βάρος του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 περ. γ του παρόντος άρθρου.


2.α. Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.


β. Το ανώτατο όριο της προηγούμενης περίπτωσης, εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής όσον αφορά την εισφορά ασφαλισμένου.


γ. Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών κλάδου σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ετησίως ισόποσα και σταδιακά από 1.1.2017 και εφεξής, ώστε από 1.1.2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ποσοστό που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.


4. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται οι απαιτούμενες διαδικασίες για τον επαναπροσδιορισμό του ποσοστού των ασφαλιστικών εισφορών σύμφωνα με τα παραπάνω οριζόμενα, οι προσαρμογές στα πληροφοριακά συστήματα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.


Άρθρο 7. Εθνική σύνταξη


1. Η εθνική σύνταξη καταβάλλεται από τον ΕΦΚΑ σε όλους όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.


2. Ειδικά στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, η εθνική σύνταξη καταβάλλεται στους δικαιούχους εφόσον διαμένουν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα για τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη, μεταξύ του 15ου έτους ηλικίας και του έτους κατά το οποίο συμπληρώνουν το προβλεπόμενο όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης. Η μόνιμη διαμονή αποδεικνύεται με τη διαδικασία που προβλέπεται για τη χορήγηση άδειας διαμονής στους πολίτες τρίτων xωρών για τους πολίτες χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσό της μειώνεται για τους συνταξιούχους λόγω γήρατος κατά 1/40 για κάθε χρόνο που υπολείπεται των σαράντα (40) ετών διαμονής στην Ελλάδα, μεταξύ του 15ου έτους ηλικίας και του έτους κατά το οποίο συμπληρώνουν το προβλεπόμενο όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης. Η κατά τα ανωτέρω μείωση δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.Δ. 169/2007 (Α' 210), καθώς και για όσα από τα πρόσωπα αυτά συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 2084/1992 (Α' 165).


3. Το ποσό της εθνικής σύνταξης μειώνεται αναλογικά στις περιπτώσεις θεμελίωσης δικαιώματος σε μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις. Η μείωση της εθνικής σύνταξης προκειμένου για τους ασφαλισμένους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος ανέρχεται σε 1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται για τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης.


4. Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης και με ποσοστό αναπηρίας από 50% έως και 66,99% χορηγείται το 50% αυτής. Στους συνταξιούχους του άρθρου 3 παρ. 1α που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας έως 49,99% χορηγείται το 40% της εθνικής σύνταξης. Για τους συνταξιούχους με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω χορηγείται το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης. Οι προσαρμογές αυτές δεν έχουν εφαρμογή για όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.Δ. 169/2007 (Α' 210), καθώς και για όσα από τα πρόσωπα αυτά συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 2084/1992 (Α' 165).


5. Σε περίπτωση σώρευσης συντάξεων χορηγείται μία εθνική σύνταξη. Στην περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου μιας πλήρους σε ποσό και μιας μειωμένης κύριας σύνταξης, το ποσό της χορηγούμενης εθνικής σύνταξης είναι πλήρες. Σε περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου δύο μειωμένων κύριων συντάξεων, καταβάλλεται το ποσοστό της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί σε καθεμία απ' αυτές, εφόσον το άθροισμά τους είναι μικρότερο ή ίσο με το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης.


6. Για την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού η εθνική σύνταξη ορίζεται σε τριακόσια ογδόντα τέσσερα (384) Ευρώ μηνιαίως εφόσον έχουν συμπληρωθεί τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης. Το ποσό της εθνικής σύνταξης βαίνει μειούμενο κατά 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών μέχρι τα 15 έτη ασφάλισης, που αποτελούν προϋπόθεση για την καταβολή της. Η εθνική σύνταξη αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του παρόντος.


Άρθρο 8. Ανταποδοτική σύνταξη


1. Οι ασφαλισμένοι κύριας ασφάλισης, οι οποίοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης εξ ιδίου δικαιώματος, αναπηρίας ή θανάτου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, δικαιούνται ανταποδοτικό μέρος σύνταξης, που προκύπτει με βάση τις συντάξιμες αποδοχές, τον χρόνο ασφάλισης, όπως ορίζεται στο άρθρο 15 του παρόντος, και τα κατ' έτος ποσοστά αναπλήρωσης όπως αποτυπώνονται στον πίνακα της παρ. 4 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των επόμενων παραγράφων.


2α. Ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου καθ' όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου. Ο μέσος αυτός όρος υπολογίζεται ως το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών διά του συνολικού χρόνου ασφάλισής του. Ως σύνολο μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος νοείται το άθροισμα των μηνιαίων αποδοχών που υπόκεινται σε εισφορές, καθ' όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου, εξαιρουμένων των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας που τυχόν καταβλήθηκαν. Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, προσαυξαυνόμενες κατά την ετήσια μεταβολή μισθών, η οποία και υπολογίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.Δ. 169/2007, καθώς και για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 2084/1992, ως συντάξιμες αποδοχές επί των οποίων θα υπολογιστεί το ποσοστό αναπλήρωσης των 35 ετών λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά τη διάρκεια της ασφάλισής του.


β. Για τον χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό - εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά έκαστου μήνα ασφάλισης.


3. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων των παρ. 1β και 2 του άρθρου 6 τα οποία αποχωρούν από την Υπηρεσία εντός του έτους 2016 ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνονται υπόψη ο μέσος μηνιαίος μισθός κατά τις ειδικότερες λοιπές προβλέψεις του παρόντος άρθρου που προκύπτει από το ασφαλιστικό έτος 2002 και έως την ημερομηνία έναρξης καταβολής της σύνταξης του υπαλλήλου - λειτουργού του Δημοσίου ή του στρατιωτικού. Εφεξής ετησίως η περίοδος αυτή αναφοράς αυξάνεται κατά ένα έτος.


4. Το τελικό ποσό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης υπολογίζεται για το σύνολο του χρόνου ασφάλισης, με βάση το ποσοστό αναπλήρωσης, όπως φαίνεται στον πίνακα που προσαρτάται στο τέλος της παραγράφου αυτής και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της. Το ποσοστό αναπλήρωσης για κάθε έτος ασφάλισης εντός εκάστης κλίμακας ετών αντιστοιχεί στο ποσοστό που αναγράφεται στην τρίτη στήλη του πίνακα.


Άρθρο 14. Αναπροσαρμογή συντάξεων - προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων


1α. Σε εφαρμογή των ενιαίων κανόνων του ΕΦΚΑ και των θεμελιωδών αρχών του άρθρου 1, οι ήδη καταβαλλόμενες κατά την δημοσίευση του νόμου κύριες συντάξεις αναπροσαρμόζονται σύμφωνα με τα άρθρα 7, 8 και 12 βάσει των ρυθμίσεων των επομένων παραγράφων.


β. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους των καταβαλλόμενων, έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, συντάξεων, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη ο συντάξιμος μισθός επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με βάση τους κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του δημοσίου τομέα, που ίσχυαν κατά τη δημοσίευση του παρόντος. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης αυτής.


2α. Μέχρι την 31.12.2017 οι συντάξεις της προηγούμενης παραγράφου συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014 σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις, παρακρατουμένης της εισφοράς υπέρ υγειονομικής περίθαλψης όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 1 παρ. 30 του νόμου 4334/2015, όπως ισχύει.


β. Από την 1.1.2018, εφόσον το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ' έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων όπως αυτή προκύπτει σε εφαρμογή της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου. Εάν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, τότε αυτό προσαυξάνεται κατά το ένα πέμπτο της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε ετών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.


Τα ανωτέρω στοιχεία αποτυπώνονται από την 1.1.2018 για κάθε ασφαλισμένο στο πληροφοριακό σύστημα της ΗΔΙΚΑ.


3α) Το συνολικό ποσό της σύνταξης που εκδίδεται μετά την θέση σε ισχύ του νόμου, αυξάνεται από την 1.1.2017 κατ' έτος με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στη βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.


β) Οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου με τις οποίες προβλέπεται αναπροσαρμογή ή αύξηση των συντάξεων, που καταβάλλονται από αυτό, κατά τρόπο διαφορετικό από τον οριζόμενο στο προηγούμενο εδάφιο ή με βάση τις ισχύουσες κάθε φορά μισθολογικές διατάξεις, καταργούνται.


4. Από την 1.1.2017 και ανά τριετία η Εθνική Αναλογιστική Αρχή εκπονεί υποχρεωτικά αναλογιστικές μελέτες, οι οποίες επικυρώνονται από την Επιτροπή Οικονομικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αντικείμενο τη συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης της εθνικής συνταξιοδοτικής δαπάνης. Με ειδικό νόμο ανακαθορίζονται οι συντάξεις με στόχο τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος. Το ύψος των ανωτέρω δαπανών για την εθνική, την αναλογική και την επικουρική σύνταξη, προβαλλόμενο έως το έτος 2060, δεν πρέπει να υπερβαίνει το περιθώριο αύξησης των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ, με έτος αναφοράς το 2009.


Δείτε Επίσης

Αλλάζει το σχολείο: Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο χρόνια Λύκειο


Read more

Δικηγόροι εισπρακτικών εταιριών εκβιάζουν οφειλέτες



«Βροχή» τηλεφωνημάτων στη Δυτική ΕλλάδαΕυρύτατες διαστάσεις λαμβάνει στη Δυτική Ελλάδα και στην Πάτρα το «bullying» εισπρακτικών εταιριών προς οφειλέτες, για ληξιπρόθεσμες δόσεις, όπως αποκαλύπτει στο Patrastimes.gr  επικεφαλής του τοπικού γραφείου της ΕΚΠΟΙΖΩ, Τ. Νικολαδάκης.


«Εισπρακτικές εταιρείες που επικοινωνούν με τους δανειολήπτες και τα δικηγορικά γραφεία που λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες, σε πολλές των περιπτώσεων ειρωνεύονται τους πολίτες και τους μιλούν με προσβλητικές εκφράσεις», σημειώνει.


Ο εκβιασμός που δέχονται οι οφειλέτες είναι πλέον καθημερινός και ενοχλούνται για περισσότερες από μία φορές την ημέρα.


«Οι πολίτες νομίζουν πως αν δεν πληρώσουν θα τους πάρουν τα σπίτια και την περιουσία. Μάλιστα διάφοροι υπάλληλοι εισπρακτικών και δικηγόροι που δουλεύουν για αυτές εκβιάζουν τους δανειολήπτες με υπενθύμιση παλαιότερων γεγονότων, ενώ τους απειλούν πως ακόμη και συγγενικά τους πρόσωπα θα χάσουν μέρος της περιουσίας τους, εάν οι ίδιοι δεν εξοφλήσουν την οφειλή τους», υποστηρίζει ο Τάσος Νικολαδάκης.


«Τους απειλούν με ψευδή επιχειρήματα, πως θα αυξηθούν ακόμη και οι τόκοι τους, κάτι που δεν συμπεριλαμβάνεται στην αρχική συμφωνία», συμπληρώνει.


Σύμφωνα με το τοπικό γραφείο της ΕΚΠΟΙΖΩ και τις δεκάδες καταγγελίες που δέχεται καθημερινά, υπάρχουν υπάλληλοι εισπρακτικών που αυτοαποκαλούνται δικηγόροι, για να φοβίσουν τους οφειλέτες.


«Μία φορά στις 2 ημέρες θα πρέπει να ενοχλούν τους πολίτες οι εν λόγω εταιρίες. Δεν επιτρέπεται περισσότερες», σημειώνει ο επικεφαλής του τοπικού γραφείου της Ένωσης Καταναλωτών – Ποιότητας Ζωής.


Δείτε Επίσης

Ξεσκεπάζουμε βήμα – βήμα τους δράστες της γνωστής υποκλοπής στο ξενοδοχείο Χίλτον με θύμα, τους Τόμσεν –Βελκουλέσκου




Read more

Έρχεται πόλεμος μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας;


Το ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου ήρθε στο επίκεντρο της δημοσιότητας στην Ελλάδα εξαιτίας της κλιμάκωσης της τουρκικής προκλητικότητας με τις μαζικές υπερπτήσεις πάνω από τις Οινούσσες και παρακείμενη νησίδα, μια επιλογή της τουρκικής Αεροπορίας (THK) που εξέπληξε πολλούς, αφού ο αναθεωρητισμός της Άγκυρας έχει λόγους να επικεντρώνει αλλού...


Η πιθανότητα ξεσπάσματος θερμού επεισοδίου δεν μπορεί ασφαλώς να παραγνωριστεί και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις οφείλουν να είναι έτοιμες για παν ενδεχόμενο...


Ωστόσο, η εκτίμηση της πιθανότητας να κληθεί η χώρα να αντιμετωπίσει μια τέτοια δυσάρεστη για κάθε φιλειρηνικό κράτος κατάσταση δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς υπάρχουν στοιχεία που θεωρητικά θα συνηγορούσαν από τουρκικής πλευράς υπέρ και των δυο ενδεχομένων.


Εάν επιχειρηθεί μια πιο συστηματική προσέγγιση του θέματος, μια μεθοδολογία που θα είχε νόημα να χρησιμοποιεί, θα ήταν το να διακρίνουμε μεταξύ του στρατιωτικού και του (γεω)πολιτικού επιπέδου, παρότι αυτά τα δύο σαφώς αλληλεπιδρούν.



Η (γεω)πολιτική οπτική γωνία Ξεκινώντας από το πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε κανείς να διακρίνει στοιχεία που αυξάνουν την πιθανότητα ξεσπάσματος θερμού επεισοδίου και στοιχεία που το αποτρέπουν. Υπέρ του συγκρουσιακού σεναρίου θα μπορούσε κανείς να εντάξει ενδεχόμενη αντιμετώπιση της κατάστασης από την πλευρά της Τουρκίας, ως ευκαιρία επιβολής νέων τετελεσμένων στην περιοχή του Αιγαίου, εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης, κυρίως δε την πάγια επιδίωξη διχοτόμησής του, με συνέπεια τον «εγκλωβισμό» των νήσων του ανατολικού Αιγαίου.


Ταυτόχρονα, ενδεχόμενη τέτοια επιλογή θα επιχειρούσε να προσθέσει προβλήματα σε μια ήδη εξαιρετικά επιβαρυμένη γεωπολιτική περιοχή, με την ελπίδα ότι η διαπραγμάτευση που νομοτελειακά θα ακολουθήσει στο πλαίσιο της προσπάθειας διπλωματικής διευθέτησης, θα οδηγήσει σε περισσότερα οφέλη την πλευρά της Τουρκίας.


Η χώρα του Ερντογάν συνηθίζει να φορτώνει τη «ζυγαριά» υιοθετώντας μαξιμαλιστικές προσεγγίσεις, ώστε να έχει διαπραγματευτική ευελιξία και στο τέλος της διαδικασίας το αποτέλεσμα να έχει θετικό πρόσημο. Πολλώ δε μάλλον τη στιγμή που έχει λόγους να είναι δυσαρεστημένη από τις εξελίξεις στο μέτωπο της Συρίας.


Στα αντικίνητρα πρόκρισης του συγκρουσιακού σεναρίου θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν οι εξαιρετικά προβληματικές σχέσεις της Τουρκίας με όλους σχεδόν τους κεντρικούς γεωπολιτικούς δρώντες της περιοχής, από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία, μέχρι την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Στη «ζυγαριά» ρόλο θα έπαιζαν και χώρες της ανατολικής Μεσογείου, όπως το Ισραήλ και η Αίγυπτος, αφού ενδεχόμενη κίνηση στην πλευρά του Αιγαίου θα επηρέαζε αρνητικά, στην παρούσα συγκυρία, κάποιες προσπάθειες σταδιακής εξομάλυνσης που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ θα ενίσχυε την εικόνα των τελευταίων ετών, αυτή του αμετροεπή, απρόβλεπτου και γενικότερα προβληματικού εταίρου που θα περιέπλεκαν περεταίρω την κατάσταση.


…και η στρατιωτική διάσταση


Περνώντας στο στρατιωτικό επίπεδο, ένα στοιχείο το οποίο λογικά θα αποτελούσε αντικίνητρο στην ανάληψη στρατιωτικής δράσης, θα μπορούσε να είναι η ίδια η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, υπό την έννοια ότι θα ήταν λογικό να υπολογίζεται από πλευράς Τουρκίας ότι ο χρόνος λειτουργεί υπέρ της.


Η τουρκική πλευρά θα μπορούσε να υπολογίσει, ότι η ελαχιστοποίηση των αμυντικών δαπανών, με την συνεπακόλουθη εγκατάλειψη της προγραμματισμένης υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων που σαν στόχο έχουν να διατηρήσουν τη μαχητική ισχύ των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων (αντικατάσταση υλικού, αναβαθμίσεις, ανταλλακτικά κ.λπ.) θα οδηγήσει λογικά σε ακόμα πιο ευνοϊκές συνθήκες στο προσεχές μέλλον.


Ενδεχομένως δε, αυτή η οικονομική αδυναμία θα μπορούσε να οδηγήσει την Ελλάδα σε διαρκείς υποχωρήσεις με στόχο την αποφυγή συρράξεως, οπότε οι Τούρκοι θα πετύχαιναν μέρος τουλάχιστον των στόχων τους, χωρίς να χρειαστεί να αναλάβουν οποιοδήποτε ρίσκο θα συνεπαγόταν η στρατιωτική κλιμάκωση.


Στην παρούσα φάση, οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν τη δυνατότητα να επιφέρουν σημαντικά στρατιωτικά πλήγματα στον αντίπαλο, καθιστώντας είτε αμφίβολη την επικράτησή του σε περίπτωση που το θερμό επεισόδιο οδηγήσει σε στρατιωτική κλιμάκωση, είτε στην καλύτερη των περιπτώσεων για τους Τούρκους να επιτύγχαναν μια «Πύρρειο νίκη», η οποία με δεδομένο το εσωτερικό πολιτικό και το διεθνές-περιφερειακό σκηνικό, θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα επέλυε.


Το πιθανότερο σενάριο «εκτροπής»


Τούτων λεχθέντων, είναι μάλλον απίθανο η Τουρκία να επιχειρήσει την επιβολή τετελεσμένων μέσω κάποιου θερμού επεισοδίου που θα αμφισβητούσε όπως στα Ίμια ελληνικό έδαφος.


Η μεγαλύτερη απειλή θα ήταν να σημειωθεί εμπλοκή σε κάποιο θέμα που θα αφορά στην αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης (SAR), όπου δυνάμεις της τουρκικής Ακτοφυλακής θα επιχειρούσε να εκτελέσει επιχείρηση σε θαλάσσιο χώρο ελληνικής δικαιοδοσίας.


Η Ελληνική πλευρά οφείλει να συμπεριφερθεί με υπευθυνότητα και μετριοπάθεια, χωρίς ασφαλώς να υποχωρεί από τις θέσεις της και να αποφύγει κάθε πρόκληση που στόχο θα είχε να προκληθεί τοπικό επεισόδιο που θα επέτρεπε στην Τουρκία να προωθήσει τις επιδιώξεις σε μια περίοδο που εκβιάζει τη Δύση δια του μεταναστευτικού – προσφυγικού.


Ταυτόχρονα, ο Ερντογάν θα χρησιμοποιούσε το επεισόδιο για να ενισχύσει τη θέση του στο εσωτερικό μέτωπο, αποπροσανατολίζοντας δια της αφύπνισης των – υπαρχόντων – εθνικιστικών αντανακλαστικών την τουρκική κοινωνία, αξιοποιώντας ένα θέμα που έχει απήχηση και στο ισλαμιστικό και στο κεμαλικό πολιτικό ακροατήριο.


Του Ζαχαρία Β. Μίχα*


*Ο Ζαχαρίας Μίχας είναι Διευθυντής Μελετών στο Ινστιτούτο Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας


Δείτε Επίσης

Ο Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος είναι προ των πυλών...


Read more

Εξομολογήσεις μιας 29χρονης εθισμένης στο σεξ


Το πρόβλημα της τής κόστισε τη δουλειά της και την έβαλε σε επικίνδυνες καταστάσειςΟ εθισμός της Sami Walton της κόστισε τη δουλειά της και πολλούς από τους φίλους της. Η 29χρονη δεν παλεύει με ουσίες ή τζόγο αλλά με το διαρκές… πάθος της, καθώς είναι εθισμένη στο σεξ.


Υπάρχουν ημέρες εξαντλητικές για τον 38χρονο σύντροφό της James Keates, με τον οποίο κάνει σεξ έως και δέκα φορές μέσα σε ένα 24ωρο ενώ το ρεκόρ τους είναι 40 φορές σε ένα Σαββατοκύριακο!


Η ίδια επιχειρεί να ξορκίσει το «μύθο» γύρω από το θέμα και να κάνει τον κόσμο να συνειδητοποιήσει πως ο εθισμός της είναι ένα πραγματικό πρόβλημα και όχι αστείο.


«Οι περισσότεροι άνδρες νομίζουν πως θα τους άρεσε πολύ να έχουν μια σύντροφο που χρειάζεται τόσο πολύ σεξ, αλλά η αλήθεια είναι πως κανένας από τους πρώην συντρόφους μου δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί», εξομολογήθηκε η 29χρονη Βρετανίδα.


 



«Είμαι τυχερή που έχω τον James. Όχι μόνο έχει την αντοχή που χρειάζεται για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες μου αλλά είναι επίσης πολύ υποστηρικτικός και δεν με κρίνει όταν έχω μια κακή μέρα», λέει.


Πάντως και για τις ημέρες που ο 38χρονος δεν μπορεί άλλο, η Walton έχει ολόκληρη συλλογή sex toys.


«Τον πρώτο καιρό ένιωθα σαν να έχω κερδίσει το λαχείο. Αλλά τώρα που μεγαλώνω είναι κάποιες φορές εξαντλητικό και ξέρω πως επηρεάζει και τη  Sami. Εγώ απλώς προσπαθώ όσο μπορώ να δείχνω κατανόηση», λέει από την πλευρά του ο Keates.



Για τη Walton όλα ξεκίνησαν λίγο μετά την ηλικία των 20, όταν χώρισε από τον επί πολλά χρόνια σύντροφό της. Άρχισε να κάνει σεξ ανεξέλεγκτα και γύριζε σε διάφορα μέρη της Βρετανίας για ραντεβού με άνδρες και γυναίκες.


Κατέληξε να μην πηγαίνει στη δουλειά και να κοιμάται τόσο με «friends with benefits» όσο και με αγνώστους ενώ βρέθηκε και σε «επικίνδυνες καταστάσεις» καθώς επέστρεφε στο σπίτι της με ανθρώπους για τους οποίους δεν ήξερε το παραμικρό.


Για την 29χρονη η καθοριστική στιγμή ήρθε το 2010 όταν ξύπνησε μια μέρα εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι της και συνειδητοποίησε πως αντιμετώπιζε ένα αδιαμφισβήτητο πρόβλημα.

Λίγο μετά έχασε τη δουλειά της.


Όταν επισκέφθηκε γιατρό εκείνος της έδωσε….αγχολυτικά ενώ ο χρόνος αναμονής για να δει ειδικό σύμβουλο ήταν πολύ μεγάλος.


Έξι μήνες αργότερα η ζωή της πήρε και πάλι άλλη τροπή όταν γνώρισε τον James μέσω κοινών φίλων κι εκείνος έγινε πηγή ασφάλειας και ανακούφισης για εκείνη.


Ο Keates λέει πως ήταν προφανές πως η σύντροφός του ήταν εθισμένη στο σεξ, και μάλιστα από την πρώτη στιγμή, αλλά εκείνος της είπε να συζητούν για το θέμα αυτό- όπως και κάνουν τα τέσσερα χρόνια της σχέσης τους.



Δείτε Επίσης

«Γάμοι φαντασμάτων»: Μια ανατριχιαστική κινεζική παράδοση





Read more

Αλλάζει το σχολείο: Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο χρόνια Λύκειο



Τα σχέδια για σαρωτικές αλλαγές στη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο πρότεινε ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.


Τα σχέδια για σαρωτικές αλλαγές στη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που περιλαμβάνουν τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο και λυκειοποίηση τμήματος των ΙΕΚ, κατέθεσαν ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση.


Απ' όσα είπαν προκύπτει ότι η κυβέρνηση και η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου επεξεργάζονται σχέδια για τουλάχιστον πέντε σοβαρές αλλαγές στη δομή του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο εξεταστικό σύστημα και στους εκπαιδευτικούς. Η πλέον σημαντική εξ αυτών περιγράφηκε από τον Αντώνη Λιάκο στη διάρκεια της ημερίδας το περασμένο Σάββατο, όσο και σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Η Αυγή».


Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία εξέφρασε τη σκέψη (προς το παρόν μίλησε για σενάριο και υπόθεση εργασίας) ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο μέσα από ένα νέο δομικό σύστημα που θα περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο, ώστε να παράγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα.


Επίσης, αναφερόμενος στο Εξεταστικό, άφησε να εννοηθεί ότι το υπάρχον σύστημα, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, δεν πρόκειται να ανατραπεί καθώς είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο. Ωστόσο εξετάζεται το ενδεχόμενο της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις.


Δείτε Επίσης

Μέσα σε έξι λεπτά ίσως αρχίσετε να σκέφτεστε διαφορετικά (video)



Read more

Βίντεο σοκ! 272 νεκροί – 2000 τραυματίες από τον σεισμό-μαμούθ


Τις πληγές τους προσπαθούν να επουλώσουν στον Ισημερινό μετά τη σφοδρή σεισμική δόνηση των 7,8 Ρίχτερ που ισοπέδωσε τη χώρα.


Ο σεισμός προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 272 ατόμων και τον τραυματισμό 2.068, ενώ τα σωστικά συνεργεία μαζί με κατοίκους δίνουν μάχη με τον χρόνο για επιζώντες.


Η δόνηση που καταγράφηκε το Σάββατο ταρακούνησε ολόκληρη τη χώρα και πανικόβαλε τους κατοίκους ακόμα και στην πρωτεύουσα Κίτο.


Το χτύπημα του εγκέλαδου κατέστρεψε κτίρια, γέφυρες και δρόμους, ενώ οι άνθρωποι που βρίσκονται στις περιοχές που επλήγησαν προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα αναγκαία για την καθημερινή επιβίωσή τους, σχηματίζοντας ουρές για να πάρουν νερό και τρόφιμα.





Η ενημέρωση από τον Αντιπρόεδρο


Σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση από τον αντιπρόεδρο Χόρχε Γκλας, μέχρι στιγμής υπάρχουν αναφορές για 235 νεκρούς και 1.557 τραυματίες. Είναι χαρακτηριστικό πως μετά τον πρώτο σεισμό, καταγράφηκαν 189 μετασεισμοί, κυρίως στην περιοχή του Πεδερνάλες.


«Η άμεση προτεραιότητά μας είναι να σώσουμε ανθρώπους παγιδευμένους στα χαλάσματα. Όλα μπορούν να ξαναχτιστούν αλλά οι ζωές δεν ανακτώνται και αυτό πονάει περισσότερο», τόνισε στο Twitter ο πρόεδρος Ραφαέλ Κορέα που ταξιδεύει για να γυρίσει στη χώρα από την Ιταλία όπου πραγματοποιούσε επίσκεψη.






Σύμφωνα με τις αρχές, πρόκειται για τη χειρότερερη σεισμική δόνηση που έχει καταγραφεί στον Ισημερινό από το 1979. Εκείνη τη χρονιά, έχασαν τη ζωή τους 600 άνθρωποι και άλλοι 20.000 τραυματίστηκαν.










Παρακολουθήστε τα βίντεο







Read more

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Όσο νυχτώνει, η «κάψα» μεγαλώνει!!!


Δυο μέτρα μωρό, σιγοβραδιάζει, δίπλα στην πισίνα και αυτή αναμμένη και έτοιμη για όλα.



Για φανταστείτε την….μάλλον καλύτερα δείτε την και βάλτε και τον εαυτό σας δίπλα….


Η Natascha Key θα σας κάνει να παραμιλάτε…!!




Read  more





Read more

Τα έξι χαρακτηριστικά της συγγνώμης για να είναι... αποτελεσματική


Έχετε μετανιώσει για μια πράξη ή συμπεριφορά σας και θέλετε να ζητήσετε συγγνώμη. Πώς ξέρετε όμως ότι θα πιάσει τόπο;


Οι ερευνητές αποκαλύπτουν τα 6 στοιχεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προκειμένου να πείσετε ότι έχετε μετανιώσει πραγματικά και είστε σε θέση να επανορθώσετε.


«Το να ζητάμε συγγνώμη είναι κάτι που πραγματικά λειτουργεί. Πρέπει, όμως, να βεβαιωθούμε ότι στην απολογία μας χρησιμοποιούμε όσα περισσότερα από τα 6 σημεία-κλειδιά μπορούμε», εξηγεί ο Roy Lewicki, επικεφαλής της σχετικής έρευνας.


Σε δυο διαφορετικά πειράματα, o καθηγητής Lewicki και οι συν-συγγραφείς της έρευνας μελέτησαν τον τρόπο που 755 άτομα αντιδρούσαν σε απολογίες, οι οποίες περιλάμβαναν από 1 μέχρι και 6 από τα παρακάτω στοιχεία:


-Έκφραση της λύπης


-Εξήγηση του τι έφταιξε


-Ανάληψη ευθύνης


-Δήλωση μετάνοιας


-Προσφορά επανόρθωσης



-Αίτημα συγχώρεσης


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρόλο που οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι συγγνώμης περιείχαν και τα 6 παραπάνω στοιχεία, δεν έχουν όλα αυτά τα συστατικά την ίδια βαρύτητα.


«Η έρευνά μας έδειξε ότι το πιο σημαντικό συστατικό είναι η ανάληψη ευθύνης», τονίζει ο καθηγητής Lewicki. Όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα, δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο ήταν η προσφορά επανόρθωσης. «Ένα πρόβλημα σχετικά με το ζητάμε συγγνώμη είναι ότι τα λόγια δεν κοστίζουν τίποτα. Λέγοντας, όμως, “Θα το φτιάξω το λάθος”, δεσμευόμαστε να αναλάβουμε δράση για να διορθώσουμε τη ζημιά», επισημαίνει ο κ. Lewicki.


Επόμενα στη σειρά -βάση της αποτελεσματικότητας- συστατικά φάνηκε να είναι η έκφραση της λύπης, η εξήγηση του τι έφταιξε, καθώς και η δήλωση μετάνοιας.


Το λιγότερο αποτελεσματικό συστατικό της συγγνώμης αποδείχτηκε το αίτημα συγχώρεσης.



Δείτε Επίσης

Το μυστήριο του ανθρώπου που έζησε 256 χρόνια


Read more

Έναν τόνο χρυσού ανέκτησε η Apple από χαλασμένες συσκευές!



Mόνο το 2015

Στον Ετήσιο Περιβαλλοντικό Απολογισμό της, η Apple δηλώνει, μεταξύ άλλων, ότι ανέκτησε… ένα τόνο χρυσού από ανακυκλωμένες συσκευές της, μόνο το 2015


Ο χρυσός χρησιμοποιείται (σε μικρές ποσότητες) στις ηλεκτρονικές συσκευές γιατί δεν διαβρώνεται και είναι εξαιρετικά καλός αγωγός του ηλεκτρισμού.


Στις ηλεκτρονικές συσκευές υπάρχει και ασήμι, το οποίο είναι φθηνότερο, είναι καλύτερος αγωγός του ηλεκτρισμού αλλά διαβρώνεται εύκολα.


Η Apple ανέκτησε περίπου τρεις τόνους ασήμι, το ίδιο χρονικό διάστημα. Το 2015 η εταιρεία συνέλλεξε για ανακύκλωση περίπου 45 εκατομμύρια τόνους υλικών!


 Πηγή

Δείτε Επίσης

Σε απάτησε; Το έξυπνο στρώμα θα στο μαρτυρήσει! (Video)



Read more

Οι τίγρεις αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα


Ένα μοναδικό είδος που άγγιξε τα όρια της εξαφάνισης πριν από μερικά χρόνια, η ασιατική τίγρης, ανακάμπτει. Σύμφωνα με την απογραφή που έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση WWF, οι ελεύθερες στη φύσης τίγρεις είναι πλέον 3.900, όταν μόλις πριν από έξι χρόνια δεν ξεπερνούσαν τις 3.200.


Η αύξηση αυτή είναι ίσως μια από τις σημαντικότερες «περιβαλλοντικές ειδήσεις» των τελευταίων ετών, καθώς η αξιοθαύμαστη ασιατική τίγρης, είχε χάσει τα τελευταία 100 χρόνια το 97% του πληθυσμού της, οδεύοντας με μαθηματική ακρίβεια στην εξαφάνιση.


Τα ευχάριστα αυτά νέα όμως δεν ήρθαν τυχαία: αποτελούν απόρροια συντονισμένης προσπάθειας περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως το WWF και κυβερνήσεων. Το 2010, μέσα από τον φιλόδοξο στόχο Tx2, τον διπλασιασμό δηλαδή του πληθυσμού του είδους μέχρι το 2022, οι 13 χώρες που φιλοξενούν τίγρεις δεσμεύτηκαν σε τολμηρά μέτρα για την προστασία τους από απειλές, όπως το παράνομο εμπόριο και η υποβάθμιση των οικοσυστημάτων τους.



Το WWF μέσα από την άσκηση πολιτικής πίεσης, τη δράση ενάντια στο παράνομο εμπόριο και την παροχή επιστημονικής και τεχνολογικής υποστήριξης συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στη σωτηρία του μοναδικού αυτού είδους.


Σήμερα, έξι χρόνια μετά, ο αριθμός έχει φτάσει τις 3.890, ανατρέποντας για πρώτη φορά στην ιστορία της προστασίας της τίγρεως την πτώση των πληθυσμών της.


Η αύξηση αυτή σημειώθηκε κυρίως σε χώρες όπως η Ινδία, η Ρωσία και το Μπουτάν. «Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συνεχούς μείωσης, οι αριθμοί της τίγρεως αποτελούν μια μεγάλη ελπίδα και δείχνουν ότι μπορούμε να σώσουμε τα είδη και τους οικοτόπους της, όταν οι κυβερνήσεις, οι τοπικές κοινότητες και οι και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις συνεργαστούν», δήλωσε ο Μάρκο Λαμπερτίνι, Διευθυντής του WWF.


Τα νέα αυτά ήρθαν την ημέρα που ξεκινά στο Νέο Δελχί της Ινδίας η τριήμερη διάσκεψη μεταξύ των 13 χωρών που φιλοξενούν τίγρεις στην επικράτειά τους και οι οποίες θα θέσουν το σχέδιο δράσης για τα επόμενα 6 χρόνια, μέχρι το 2022.


«Η δημιουργία ενός ισχυρού σχεδίου δράσης για τα επόμενα έξι χρόνια είναι ζωτικής σημασίας», δήλωσε ο Μάικλ Μπάλτζερ, επικεφαλής από πλευράς WWF της Πρωτοβουλίας για την Τίγρη Τx2. «Μπορεί να αντιστρέψαμε τη μείωση του πληθυσμού, αλλά εξακολουθεί να μην υπάρχει ασφαλές μέρος για τις τίγρεις. Στη Νοτιοανατολική Ασία συγκεκριμένα, οι τίγρεις κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, εκτός και αν οι κυβερνήσεις αναλάβουν άμεσα δράση».


Οι χώρες αυτές φαίνεται να έχουν αρκετό δρόμο να διανύσουν, με την Καμπότζη να δηλώνει ότι εξαφανίστηκαν τελείως οι τίγρεις από τα σύνορά της, αλλά προσπαθεί να τις επαναφέρει με κάποιο τρόπο. Στην Ινδονησία από την άλλη ο αριθμός μειώνεται όλο και περισσότερο, καθώς τα δάση της καταστρέφονται με τεράστιες ταχύτητες.


Η μεγαλύτερη όμως άμεση απειλή σήμερα για τις τίγρεις παραμένει το παράνομο εμπόριο άγριων ζώων. Η τίγρης πωλείται για το δέρμα της, αλλά και για τα κομμάτια του σώματός της, που χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή ασιατική ιατρική για τις δήθεν μαγικές ιδιότητές τους.


Δείτε Επίσης

Τώρα μπορείτε και εσείς να αποκτήσετε το δικό σας δεντρόσπιτο... στη γλάστρα



Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου