Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Τα μετρητά πεθαίνουν - Δείτε με τι θα ζούμε σε μια δεκαετία


Εντελώς παρωχημένα θα είναι τα χαρτονομίσματα στα επόμενα 10 χρόνια, καθώς οι συναλλαγές μέσω smart phones, tablets και πιστωτικές κάρτες θα γίνουν ο κανόνας. Αυτό τουλάχιστον προβλέπει νέα σχετική μελέτη.


Σύμφωνα με το  International Journal of Electronic Business, οι Αυστραλοί βγάζουν κάθε μήνα από τα ΑΤΜ 11 δισ. δολάρια. Ωστόσο, το 82% των συναλλαγών τους γίνονται χωρίς μετρητά.


Ο Μπγιορν Μπεχρέντ της Mint Payments μιας παρόχου επεξεργασίας πληρωμών, πιστεύει ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το θάνατο του πραγματικού χρήματος και ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα ζούμε χωρίς μετρητά λόγω της προηγμένης τεχνολογίας.


Μιλώντας στην αυστραλιανή Daily Mail ο Μπεχρέντ τόνισε ότι παρότι οι περισσότεροι ενήλικοι τώρα, μεγάλωσαν μαθαίνοντας για την αξία των μετρητών (μέσω του χαρτζιλικιού που αποτελούνταν από χαρτονομίσματα και κέρματα) η επόμενη γενιά μάλλον θα ζήσει πολύ διαφορετικά.



«Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι Αυστραλιανοί αγκαλιάζουν τις χρεωστικές και τις πιστωτικές κάρτες», σημειώνει ο Μπεχρέντ και υπενθυμίζει αυτό που ανακοίνωσε η Δανία την περασμένη εβδομάδα ότι δηλαδή θα σταματήσει να τυπώνει χαρτονομίσματα και ότι θα μετατρέψει τη χώρα σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά.


Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η διάδοση των νέων τεχνολογιών στην Αυστραλία, όπως το Mint mPOS και το Apple Pay, σημαίνει ότι είναι θέμα χρόνου τα χαρτονομίσματα να γίνουν παρελθόν.


«Πιθανότατα δεν θα χρειάζεται να κουβαλάς μαζί σου το πορτοφόλι σου. Μόνο το ID σου θα χρειάζεσαι μέσω του κινητού σου, του ρολογιού σου ή των γυαλιών σου», προσέθεσε.


Στην Αυστραλία, όπου ζουν περίπου 23 εκατ. άτομα υπάρχουν 50 εκατ. πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, πράγμα που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο κάθε Αυστραλός έχει δυο κάρτες.


Κατά τον Μπεχρέντ οι ανέπαφες πληρωμές έχουν χτυπήσει ταβάνι στην Αυστραλία, καθώς οι περισσότεροι πληρώνουν τα πάντα με την κάρτα τους, από τον καφέ τους μέχρι το δείπνο τους. 


Την ίδια ώρα η «Reserve Bank» της Αυστραλίας αποφάσισε να βάλει πλαφόν τα 100 δολάρια για τις συναλλαγές με μετρητά, έτσι ώστε οποιαδήποτε άλλη από 100,01 δολάρια και πάνω να απαιτεί κάρτα για να γίνει.


Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι πιο επικίνδυνο να μεταφέρει κανείς μετρητά στην τσέπη του από ότι να κουβαλά την πιστωτική του κάρτα. Και όπως λέει σε περίπτωση κλοπής, αυτός που είχε μετρητά δεν θα τα δει ποτέ ξανά, ενώ αυτός που είχε κάρτα απλά θα την... ακυρώσει. 

πηγη


Read more

Ραγδαίες εξελίξεις: Αυτά είναι τα μέτρα που θα παρθούν


Η παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού στην έκτακτη σύσκεψη του υπουργείου Οικονομικών δείχνει πως η Αθήνα τρέχει για να κλείσει τη συμφωνία παρά το γεγονός πως μέρος των δανειστών δείχνουν πως τίποτα ακόμα δεν έχει κλείσει ή κριθεί.


Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν πως το Brussels Group ήδη ξεκινά τις διαδικασίες συγγραφής της συμφωνίας και σημειώνουν πως ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας θα έχει διαρκής επικοινωνία με ηγέτες, ώστε να διευκολυνθεί η επίτευξη συμφωνίας, όπως άλλωστε είχε συμφωνηθεί στη Ρίγα της Λετονίας.


3. Οι καταθέσεις και η τραπεζική λειτουργία είναι διασφαλισμένες, ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος δεν ζήτησε καμιά αύξηση του ELA, καθώς το πλαφόν των 80,2 δισ. θεωρείται επαρκές μετά τη σταθεροποίηση της εκροής καταθέσεων. Είναι φανερό ότι μέχρι τέλους κάποιοι θα παίζουν παιχνίδια με στόχο την πίεση στην ελληνική κυβέρνηση.


4. Το πλαίσιο της συμφωνίας θα προβλέπει:



α. Χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα για τα πρώτα χρόνια.


β. Μη υφεσιακά μέτρα που θα έχουν και αναδιανεμητικό προσανατολισμό. Δεν θα υπάρξουν περικοπές σε μισθούς/συντάξεις.


γ. Μεταρρύθμιση του ΦΠΑ, ώστε να έχει αναδιανεμητικό χαρακτήρα και εισπραξιμότητα. Δεν υπάρχει σενάριο με 1,8 δισ. ευρώ μέτρα.


δ. Μακροπρόθεσμη λύση με ελάφρυνση του χρέους και αναπτυξιακό πακέτο.


5. Στο συνταξιοδοτικό θα υπάρξει μεταρρύθμιση, προκειμένου να περιοριστούν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις [χωρίς να θίγονται θεμελιωμένα δικαιώματα] και να ενοποιηθούν ασφαλιστικά ταμεία. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται για έναρξη διαλόγου και εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος. Η κυβέρνηση δεν προτίθεται να κόψει συντάξεις.


6. Παραμένει το πρόβλημα με τη διαφορετική στάση ανάμεσα στους θεσμούς. Αν δεν απαιτούνταν η συμφωνία τoυ ΔΝΤ τώρα θα είχε κλείσει η συμφωνία. Είναι χαρακτηριστική η διαφοροποίηση μεταξύ των θεσμών, όταν οι μεν Ευρωπαίοι [Κομισιόν και ΕΚΤ] ζητούν μια γρήγορη ως το τέλος Μαΐου συμφωνία, το δε ΔΝΤ, μέσω αξιωματούχων του, σημειώνει ότι "θα πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένη προσέγγιση, όχι μια γρήγορη και πρόχειρη δουλειά".


7. Η κυβέρνηση έχει κάνει το χρέος της, έδειξε εμπράκτως ότι θέλει ρεαλιστική συμφωνία. Ήρθε η ώρα οι θεσμοί να αναλάβουν τις ιστορικές ευθύνες τους απέναντι στην Ελλάδα και στο κοινό ευρωπαϊκό όραμα. 


Read more

Μεταμόσχευση κεφαλιού σε νέο σώμα (video)


Ο Ιταλός γιατρός Σέρμπιο Καναβέρο φιλοδοξεί να καταφέρει να μεταμοσχεύσει το κεφάλι ενός δωρητή σώματος στο σώμα του Ρώσου προγραμματιστή Βαλερί Σπριριντόνοφ, που πάσχει από το σύνδρομο Βέρντνιγκ Χόφμαν




Οι μεταμοσχεύσεις οργάνων είναι σχεδόν πια μια διαδικασία ρουτίνας. Η μεταμόσχευση όμως ενός ολόκληρου κεφαλιού θα ήταν πρωτοφανής στα επιστημονικά χρονικά. Αυτό πάντως φιλοδοξεί να κάνει ο Ιταλός γιατρός Σέρμπιο Καναβέρο. Το κεφάλι θα προέρχεται από τον Ρώσο προγραμματιστή Βαλερί Σπριριντόνοφ. Ο 30χρονος πάσχει από το σύνδρομο Βέρντνιγκ Χόφμαν, πρόκειται για ατροφία των μυών που συχνά καταλήγει στο θάνατο. Το σώμα προέρχεται από έναν ασθενή, του οποίου το σώμα είναι ζωντανό, αλλά ο ίδιος είναι εγκεφαλικά νεκρός.



Ο Ιταλός γιατρός σκοπεύει να ψύξει το κεφάλι και το σώμα, ώστε τα κύτταρα να διατηρηθούν ζωντανά για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς οξυγόνο. Μια άλλη δυνατότητα είναι να χρησιμοποιηθούν μηχανήματα, τα οποία θα τροφοδοτούν με αίμα εμπλουτισμένο με οξυγόνο τα δύο διαφορετικά μέλη του σώματος, δηλώνει ο γιατρός Κρίστοφ Χένκε, ο οποίος έχει ήδη κάνει δυο επιτυχημένες μεταμοσχεύσεις άνω άκρων.


Σοβαρά ηθικά διλήμματα


Το πιο δύσκολο όμως είναι η ένωση του κεφαλιού με την πλάτη. Είναι ποτέ δυνατόν μετά από αυτή την ένωση το σώμα να παραμείνει ικανό για κίνηση όπως και πριν; «Από όσο γνωρίζω, όχι» λέει ο Κρίστοφ Χένκε. Όταν ο Γερμανός γιατρός και η ομάδα του προχώρησαν στη μεταμόσχευση των δύο άνω άκρων ασθενούς που είχε χάσει τα χέρια του σε δυστύχημα, το πιο δύσκολο ήταν να ενώσουν τα νεύρα. «Δεν υπήρξε ποτέ πραγματική ανάπλαση. Ποτέ δεν ξέρει κανείς ακριβώς ποια νεύρα ενώνονται». Ο Ιταλός χειρουργός δήλωσε πάντως ότι θα χρησιμοποιήσει μια χημική ουσία, την πολυαιθυλενογλυκόλη, ώστε να μπορέσει να συγκολλήσει το κεφάλι με το σώμα.


Ακόμα όμως και εάν ο Ιταλός γιατρός καταφέρει να ενώσει το κεφάλι με το σώμα, θα υπάρξουν πάρα πολλά προβλήματα. Ο εγκέφαλος θα πρέπει καταρχάς να μάθει, όπως λέει ο Κρίστοφ Χένκε, ότι τώρα ανήκει σε ένα νέο σώμα. «Και παράλληλα το σώμα θα πρέπει να μάθει ότι τώρα καθοδηγείται από ένα νέο κεφάλι».


Και δεν είναι μόνο τα πρακτικά θέματα που τίθενται αλλά είναι και μια σειρά ηθικών ζητημάτων. Στόχος του Ιταλού γιατρού είναι να φθάσει με το πείραμα αυτό ένα βήμα πιο κοντά τον άνθρωπο στην αθανασία. Πλούσιοι πελάτες έχουν ήδη προσεγγίσει τον Σέρμπιο Καναβέρο για να τον ρωτήσουν εάν πράγματι αυτή μεταμόσχευση θα μπορούσε να τους κάνει αθάνατους. Σχετικά με το αν τέτοιου είδους μεταμοσχεύσεις θα είναι δυνατές στο μέλλον θα τεθούν μια σειρά σοβαρών ερωτημάτων, όχι μόνο νομικών αλλά και ηθικών.






πηγη

Read more

MANA TΕΡΑΣ: Σκότωσε το δίχρονο γιο της με τον πιο απάνθρωπο τρόπο


Μητέρα- τέρας θα μπορούσαμε κάλλιστα να... χαρακτηρίσουμε την Αμερικανίδα Kelly Emery. Τί ακριβώς έκανε; Τάισε με ηρωίνη το μικρό της αγοράκι επειδή αυτό έκλαιγε!


Το μόλις 2 ετών παιδάκια βρήκε το θάνατο. Απεγνωσμένη σε όλη την υπόθεση η γιαγιά του μικρού, Lynn Wheeldon, η οποία είχε προειδοποιήσει τον γιο της για την επικίνδυνη μητέρα του παιδιού της. 





Read more

Αεροπλάνο «φλέρταρε» με ενεργό ηφαίστειο



Το περιστατικό διερευνάται


Πολύ κοντά σε βουνό της Αφρικής που είναι και ενεργό ηφαίστειο πέρασε αεροσκάφος της Air France στις αρχές του μήνα, σύμφωνα με τη Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που διερευνά το περιστατικό. 


Boeing 777 που εκτελούσε την πτήση 953 με 37 επιβάτες πετούσε από την Ισημερινή Γουινέα με προορισμό το Καμερούν, στις 2 Μαΐου, όταν παρέκκλινε της πορείας του για να αποφύγει καταιγίδα. 


Καθώς το αεροσκάφος επέστρεφε προς τον προορισμό του, την πόλη Ντουάλα του Καμερούν, πλησίασε πολύ κοντά στο βουνό Καμερούν, το υψηλότερο βουνό της περιοχής το οποίο είναι και ενεργό ηφαίστειο, σύμφωνα με την ΒΕΑ, τη γαλλική υπηρεσία διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων.


Αμέσως σήμανε συναγερμός και οι κυβερνήτες του Boeing ανταποκρίθηκαν ανεβαίνοντας από τα 9000 στα 13.000 πόδια. Ο συναγερμός σταμάτησε και η πτήση συνεχίστηκε κανονικά και προσγειώθηκε στη Ντουάλα. 


Σύμφωνα με την υπηρεσία το περιστατικό χαρακτηρίζεται «σοβαρό. 


Η Air France ανακοίνωσε πως οι πιλότοι της πτήσης 953 αντέδρασαν «αμέσως» στο συναγερμό του συστήματος προσέγγισης εδάφους εκκινώντας την κατάλληλη διαδικασία. Πρόσθεσε πως οι κυβερνήτες της λαμβάνουν τακτική εκπαίδευση σε τέτοιου τύπου μανούβρες. 


Οι επιβάτες δεν κατάλαβαν κάτι από όσα συνέβησαν στον αέρα. 



Read more

Τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο




 Τα παρακάτω αυτοκίνητα είναι ικανά να σας μεταφέρουν από το 0 στα 100km/h γρηγορότερα από αστραπή και διαθέτουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά.

Στη λίστα δεν συμπεριλαμβάνονται κλασικά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασίες. Για ρίξτε μια ματιά λοιπόν στα ακριβότερα αυτοκίνητα του κόσμου…
10. Zenvo ST1 $1.200.000
Η Δανία μπορεί να είναι γνωστή για τη μαζική κατανάλωση βουτύρου αλλά πλέον και για το Zenovo ST1. Ωθείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 7.0 lt κινητήρα και έχει τελική ταχύτητα 375 km/h.


9. Ferrari La Ferrari $1.300.000

Στην καρδιά αυτού του επιβήτορα υπάρχει ένας V12 κινητήρας, η συνδυασμένες προσπάθειες του οποίου με το Kinetic Energy Recovery System (KERS), ανεβάζει τη συνολική ισχύ στα 963 PS. Παράχθηκε μόνο σε 499 κομμάτια.


8. Pagani Huayra $1.300.000

Για τους Ίνκας Huayra σημαίνει «Ο Θεός των Ανέμων» και το δημιούργημα της Pagani προσφέρει απόδοση που θα ζήλευε και μία θεότητα. Τροφοδοτείται από V12 κινητήρα της AMG, χωρητικότητας 6.0 lt με δύο υπερσυμπιεστές.



7. Koenigsegg One $2.000.000

Όταν πρόκειται για τον κόσμο του αυτοκινήτου, η Koenigsegg είναι εξαιρετική στη δουλειά της προσφέροντας τα καλύτερα. Το συγκεκριμένο μοντέλο θεωρείται ένα από τα πιο πολυτελή αυτοκίνητα σε αυτή τη λίστα. Αυτό λοιπόν το… τρελό δημιούργημα ζυγίζει μόλις 1.340 κιλά και προσφέρει ισάριθμα PS. Αυτό το βάρος περιλαμβάνει ένα πλήρες συμπλήρωμα των υγρών και ένα μέσο οδηγό. Έχει τελική ταχύτητα 440 km/h.


6. Ferrari F60 America $3.200.000

Τη δημιούργησε η Ferrari, γιατί ήθελε να γιορτάσει τα 60 χρόνια της στην Αμερική και αποτελεί ίσως το πιο «τρελό» Ferrari Roadster. Η F60 διαθέτει V12 κινητήρα ισχύος 740 αλόγων. Κάνει τα 0-100 σε 3,1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα της τάξης των 322 km/h.


5. McLaren P1 GTR $3.300.000

Η McLaren έβγαλε μια έκδοση της P1 με 986 ίππους, η οποία κατασκευάστηκε και ως απάντηση στη Ferrari FXX-K. Η GTR είναι ξεκάθαρα πιο γρήγορη από την P1 αλλά ακόμα χωρίς άδεια χρήσης στους δημόσιους δρόμους. Όσοι αγοράσουν την P1 GTR θα έχουν την ευκαιρία να την οδηγήσουν αρχικά στον προσομοιωτή. Θα δημιουργηθεί αγωνιστικό κάθισμα αποκλειστικά για τις δικές τους αναλογίες, ενώ σε συνεργασία με την McLaren θα επιλέξουν τα χρώματα του δικού τους αυτοκινήτου.


4. Bugatti Veyron Meo Constantini $3.400.000

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επινοήθηκε για να τιμήσει ένα φίλο του ιδρυτή της Bugatti, Meo Constantini, ο οποίος αναδείχθηκε δύο φορές νικητής του Targa Folorio, με μια Bugatti 35. Πρόκειται για μία Grand Sport Vitesse Roadster με ειδικές σχεδιαστικές πινελιές που εφοδιάζεται με W16 κινητήρα απόδοσης 1200 PS που προσφέρει τελική ταχύτητα 409 km/h. Μπορεί να είναι λίγο πιο αργή από την Veyron Super Sport, αλλά είναι πολύ πιο όμορφη. Χάρτες της πίστας Targa Florio και άλλες αγωνιστικές λεπτομέρειες είναι χαραγμένες με λέιζερ τόσο στο εξωτερικό και το εσωτερικό της.


3. W Motors Lykan Hypersport $3.400.000

Η W Motors Lykan Hypersport είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά δημιουργήματα σε τέσσερις τροχούς. Μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 394 km/h και κάνει τα 0-100 σε 2,7 δευτερόλεπτα. Αυτά τα όμορφα φώτα LED καλύπτονται από διαμάντια και οι πληροφορίες για το πόσο μακριά πάνω από το όριο ταχύτητας πηγαίνεις μεταφέρονται μέσω… ολογραφικού display.


2. Lamborghini Veneno $4.000.000

Περιμέναμε κάτι εντυπωσιακό από τη Lamborghini για τα 50 χρόνια της και μπορούμε να πούμε ότι το κατάφερε και με το παραπάνω, καθώς κατασκεύασε ένα από τα ομορφότερα supercar. Το… «Δηλητήριο», όπως άλλωστε σημαίνει στα ισπανικά το όνομά της. Εξοπλίζεται με ατμοσφαιρικό V12, χωρητικότητας 6,5lt, ο οποίος αποδίδει 750 PS. Το εκρηκτικό supercar χρειάζεται λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 km/h, ενώ ξεπερνά σε τελική ταχύτητα τα 350 km/h.


1. 1963 Ferrari 250 GTO $52.000.000

Με τιμή πώλησης των 52.000.000 δολαρίων είναι ξεκάθαρο γιατί η Ferarri 250 GTO βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Λέγεται ότι ο «ιδρυτής» της Ferrari, ο Enzo, την κατασκεύασε ως απάντηση στην πανέμορφη Jaguar E- type. Υπάρχουν μόνο 39 τέτοια αυτοκίνητα και είναι πολύ σπάνια. Το καθένα από αυτά είναι λίγο διαφορετικό. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι χειροποίητα και το πανέμορφο αμάξωμα από αλουμίνιο έχει σφυρηλατηθεί από ιταλικό χέρι.


Πηγή: newsauto











Read more

Πώς κάνουν σεξ τα φυτά;



Για την περιπλοκότητα των φυτών, τα οποία καταφέρνουν και επιβιώνουν... ακίνητα, καθορίζοντας, μάλιστα, και πολλά σημεία της ανθρώπινης ιστορίας, μιλάει ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, διδάκτωρ βιολογικών επιστημών Γιάννης Μανέτας, με αφορμή την παρουσία στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, όπου θα αναφερθεί και στα δύο του βιβλία («Περί φυτών αφηγήματα», 2014 και «Τι θα έβλεπε η Αλίκη στη χώρα των φυτών», 2010 - Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης).


«Αυτοί οι οργανισμοί δεν είναι απλοί και ανάξιοι, αντιθέτως είναι τόσο περίπλοκοι όσο χρειάζεται για να επιβιώσουν, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μανέτας.


Για παράδειγμα, τα φυτά καταφέρνουν να κάνουν σεξ όντας ακίνητα, με δύο τρόπους που περιλαμβάνουν μεταφορά γενετικών κυττάρων.


«Αυτό επιτυγχάνεται είτε μέσω των εντόμων που χρησιμοποιούν κυρίως τα φυτά με όμορφα άνθη για να τα προσελκύουν, με ανταμοιβή το νέκταρ και τη γύρη, είτε μέσω του ανέμου. Βέβαια, τα φυτά δεν ξέρουν το ταίρι τους αλλά πάλι, το 'χουν και δίπορτο αφού μπορούν να αναπαραχθούν και με έναν κλώνο, όπως κόβοντας ένα κλαδί συκιάς και, απλώς, φυτεύοντάς το» σημείωσε ο καθηγητής. 


Τόνισε δε, ότι υπάρχουν φυτά που επηρέασαν την ιστορία της ανθρωπότητας, όπως η μικρή παπαρούνα, που είναι η πηγή του οπίου ή το ζαχαροκάλαμο, που καθόρισε τη διαδρομή του δουλεμπορίου στους νέους χρόνους.


«Η ανθρωπότητα γνώριζε επί χιλιάδες χρόνια το όπιο και ακολουθούνταν η ήπια χρήση του, τακτική που άλλαξε από τη στιγμή που έγινε εμπορικό προϊόν με σκοπό το κέρδος. Και ο καπνός είναι παρόμοια περίπτωση, αφού ως ήπιο διεγερτικό τον μασούσαν ή έκαναν τσάι, αλλά από τότε που επινοήθηκαν μηχανές για την κατασκευή τσιγάρων και με την πρόοδο της χημείας δημιουργήθηκαν ασφαλή σπίρτα, οδηγηθήκαμε σε μαζική κατανάλωση καπνού» εξηγεί ο κ. Μανέτας.


Όσον αφορά το ζαχαροκάλαμο, από την πατρίδα του, τη ΝΑ Ασία και λόγω της αυξημένης ζήτησης ζάχαρης στην Ευρώπη λόγω της εμπορίας καφέ και τσαγιού, μεταφέρθηκε την εποχή της αποικιοκρατίας στην Λατινική Αμερική, όπου υπήρχαν φτηνά εργατικά χέρια, οι ιθαγενείς.


«Επειδή, όμως, σιγά σιγά οι ιθαγενείς εξολοθρεύτηκαν, παίρνανε ανθρώπους- δούλους από την Αφρική και τους μετέφεραν για δουλειά στις φυτείες ζαχαροκάλαμου» είπε. Και μπορεί το ζαχαροκάλαμο να αναπαράχθηκε επιτυχώς, δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο για ένα άλλο φυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στη Μεσόγειο, την ελιά.


«Η ελιά μπορεί να αναπτυχθεί μόνο στο Μεσογειακό κλίμα, αντιστεκόμενη μ' αυτό τον τρόπο στην μεταφορά της. Βέβαια και το ελαιόλαδο καταναλώνεται κατά 90% στην Μεσόγειο, αφού στον υπόλοιπο κόσμο προτιμώνται άλλες λιπαντικές ουσίες» σημειώνει ο κ. Μανέτας.


Για τον ίδιο, πάντως, η κατηγορία της εκλαϊκευμένης επιστήμης που αποτυπώνεται στα βιβλία του, απαρτίζεται από ερωτήματα που μπορεί να θέσει ακόμα και ένα παιδί και, όπως τονίζει, «είναι από τα πιο δύσκολα ερωτήματα που μπορεί να τεθούν!». 


Ο Γιάννης Μανέτας υπηρέτησε από το 1977, διαδοχικά, σε όλες τις βαθμίδες ΔΕΠ στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και από το 1993 ως το 2014 ως καθηγητής της Φυσιολογίας Φυτών. Έχει πλούσιο και διεθνώς αναγνωρισμένο ερευνητικό συγγραφικό έργο (περισσότερες από 120 επιστημονικές εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και έχουν αποσπάσει περισσότερες από 2000 αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία). Τα τελευταία χρόνια ήρθε σε επαφή με το ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, μέσω της έκδοσης των δύο εκλαϊκευτικών βιβλίων του για τα φυτά.



Read more

Πώς θα ήταν ο Χίτλερ αν ξύρισε το μουστάκι, το μαλλί και άφηνε μούσι;


Σίγουροι ότι ο Adolf Hitler θα προσπαθούσε να... διαφύγει από την Γερμανία μετά την ήττα του 3ου Ράιχ από τους συμμάχους, οι άνδρες των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ ανέλυσαν όλες τις πιθανότητες μεταμφίεσης του.


Οι μυστικές υπηρεσίας των ΗΠΑ προσέλαβαν τον μακιγιέρ Eddie Senz ώστε να σχηματίσουν όλες εκείνες τις μορφές που πιθανώς θα άλλαζε για να διαφύγει, αγνώριστος, από τους συμμάχους.


Ο Senz παρέδωσε τα σκίτσα του πριν την ημέρα της απόβασης στην Νορμανδία, την D-Day, τον Ιούνιο του 1944.


Τα συγκεκριμένα σκίτσα εκδόθηκαν για πρώτη φορά από το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, την δεκαετία του '90.


Εδώ βλέπετε τον Hitler χωρίς μαλλιά ή μουστάκι.


Εδώ με γυαλιά, λεπτότερο μουστάκι, και μαλλιά χτενισμένα διαφορετικά.


Εδώ ο Hitler με γενειάδα.


Εδώ ο Hitler με λεπτότερο μουστάκι, γυαλιά και νέο κούρεμα.


Εδώ ο Hitler χωρίς μουστάκι και με διαφορετικό χτένισμα.







Tromaktiko


Read more

Οι εργαζόμενοι αγοράζουν αυτά που μπορούν, όχι αυτά που θέλουν



Μείωση αποτυπώνεται για μία ακόμη φορά στις δαπάνες ψυχαγωγίας.

Αυτά που μπορούν και όχι αυτά που θα ήθελαν καταναλώνουν οι Ελληνες μισθωτοί. Μάλιστα, η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών τους στηρίχθηκε το προηγούμενο διάστημα, για το 47% των εργαζομένων στις καταθέσεις τους, ενώ το 16% αναγκάστηκε να δανειστεί.


Ο περιορισμός των εισοδημάτων που συνεχίστηκε για έναν στους δύο μισθωτούς και το 2015, σύμφωνα με τις τάσεις κατανάλωσης των μισθωτών στην Ελλάδα, όπως τις καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco, μετέβαλε τους εργαζομένους από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές ανάγκης. Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ 18 και 25 Φεβρουαρίου και το 53% των συμμετεχόντων μισθωτών δήλωσε πως το εισόδημά του μειώθηκε περαιτέρω, έναντι του 44% που δήλωσε ότι παρέμεινε σταθερό. Η εικόνα είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του Σεπτεμβρίου (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79% δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση. Σε επίπεδο προσδοκιών για το επόμενο τρίμηνο, κυριαρχεί η αντίληψη ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν πολύ χειρότερα. Το 75% πιστεύει ότι τα εισοδήματα θα παραμείνουν σταθερά, (έναντι 57% τον Σεπτέμβριο), με το 9% να αναμένει αύξηση και μόνο το 16% μείωση (έναντι 40% τον Σεπτέμβριο).


Οσον αφορά τα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, σταθερές σχεδόν για όλους τους ερωτώμενους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74%) και τρόφιμα (73%). Οι δαπάνες για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί/μπίρα παρέμειναν σταθερές για σχεδόν 6 στους 10.


Για πρώτη φορά η συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με το 19% των συμμετεχόντων να μιλάει για αύξηση και 31% για μείωση. Μείωση αποτυπώνεται για μία ακόμη φορά στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35% που εμφανίζεται να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Βέβαια, η σταθεροποίηση στις καταναλωτικές δαπάνες περνάει μέσα και από το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών. Μόνο το 22% δηλώνει ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μη μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου.



Read more

Έξαλλος ο Νίκι Λάουντα για το λάθος της Mercedes



Έξαλλος ο Νίκι Λάουντα για το λάθος της Mercedes που στέρησε τη νίκη στον Λιούις Χάμιλτον στο Μονακό. Διαβάστε τι δήλωσε ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας. Ο Νίκι Λάουντα δεν μπορούσε να πιστέψει πώς το λάθος της Mercedes να στείλει τον Λιούις Χάμιλτον σε ένα αχρείαστο και… άκαιρο πιτ στοπ στέρησε τη νίκη στον Βρετανό πιλότο. Ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του μετά το Grand Prix του Μονακό. «Δεν ξέρω για ποιον λόγο στείλαμε τον Λιούις στα πιτ. Είναι λάθος απόφαση. Ξεκάθαρα. Λυπάμαι πολύ. Αυτό που έγινε ήταν απαράδεκτο. Εμείς φταίμε. Έγινε ένα σοβαρό λάθος, πάρθηκε μια βιαστική απόφαση, αλλά αυτό συμβαίνει όταν μιλάνε πολλοί άνθρωποι μαζί και υπάρχει αναστάτωση. Ζητώ συγγνώμη από τον Λιούις και τους μηχανικούς της ομάδας», δήλωσε ο θρύλος της Formula 1. Αμέσως μετά τον αγώνα ακολούθησε σύσκεψη των ανθρώπων της Mercedes για να αποδοθούν ευθύνες και να αναζητηθούν εξηγήσεις.

 kart.gr



Read more
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...
Το nikolas19634.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.

Αρχειοθήκη ιστολογίου